نکات مراقبت فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت یکی از روش‌های غیرتهاجمی جدیدی است که برای پاکسازی و جوانسازی پوست صورت به ‌کار برده می‌شود. این روش درمانی ‌ـ ‌زیبایی، یک درمان چند مرحله‌ای با ابزارها، کرم‌ها، سرم‌ها و ماسک‌های مخصوص است. برای پایداری اثرات مراقبت فیشیال صورت باید با نکات آن آشنا باشید. به همین علت، در این مقاله ابتدا به معرفی فیشیال صورت می‌پردازیم و سپس مزایا و نکات آن را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با مراقبت فیشیال صورت

فیشیال صورت یک روش جوانسازی غیرتهاجمی چند مرحله‌ای است که طراوت و شادابی را به پوست‌های کدر و پژمرده بر‌می‌گرداند. این روش جوانسازی به ‌صورت تخصصی در کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی توسط تکنیسین‌های دوره‌دیده و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام می‌شود. تعداد مراحل و جلسات فیشیال صورت به نوع پوست و مشکلات آن، بستگی دارد. به ‌طور کلی، فیشیال صورت در چندین مرحله و به ‌مدت حداکثر دو ساعت در محیطی آرام انجام می‌شود. مراحل فیشیال صورت عبارتند از:

ولکام ماساژ یا ماساژ اولیه

این مرحله، پوست شما را برای پذیرش مراحل بعدی آماده و گرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: نکات مراقبتی تزریق چربی

پاکسازی اولیه پوست

در مرحله پاکسازی اولیه، با استفاده از مواد مخصوص و باکیفیت، آلودگی‌های سطحی از پوست پاک می‌شوند. پاکسازی‌های تخصصی‌تر و عمقی‌تر در مراحل بعدی انجام خواهند شد.

اسکراب

ژل‌های اسکراب دارای ذرات ریزی هستند که با ماساژ روی پوست حرکت و سلول‌های مرده را پوست جدا می‌کنند.

بخور گرم

از بخور گرم برای باز کردن منافذ پوست و افزایش جریان خود در سطح پوست استفاده می‌شود.

پوست پدیا - نکات مراقبت فیشال صورت
پوست پدیا – نکات مراقبت فیشال صورت

پاکسازی پوست با دستگاه درما اف

درما اف یا اتوی صورت، با تولید ارتعاشات صوتی در فرکانس پایین، به عمق پوست نفوذ می‌کند و باعث از بین رفتن بیشتر آلودگی‌های مختلف از سطح و منافذ پوست می‌شود. علاوه بر این، اتو کشیدن باعث سفت شدن و تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست خواهد شد.

تخلیه جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه، پوست را کدر و نازیبا می‌کنند. این جوش‌ها را می‌توان با استفاده از مواد، ماسک‌ها و ابزارهای مخصوص تخلیه کرد.

بخور سرد

در این مرحله از مراقبت فیشیال صورت از بخور سرد استفاده می‌شود که پوست را خنک و منافذ آن را منقبض می‌کند.

ماسک گذاری

بسته به نیاز پوست، در این مرحله از ماسک‌های مختلف استفاده می‌شود.

استفاده از دستگاه‌های فرکانس

این دستگاه‌ها با ایجاد فرکانس، سلول‌های پوستی را تحریک و آلودگی‌های عمقی را از آن خارج می‌کنند.

ماساژ کامل صورت

ماساژ کامل صورت به سفت شدن بیشتر پوست و در عین حال گرم شدن ماهیچه‌های صورت کمک خواهند کرد.

استفاده از سرم برای صورت

در این مرحله از انواع سرم‌های تخصصی برای شفاف‌سازی و جوان‌سازی بیشتر پوست استفاده می‌شود.

سرم دور چشم

سرم دور چشم را برای رفع تیره‌گی و پف زیر چشم‌ها به کار می‌برند.

نور ال ای دی

این دستگاه می‌تواند منافذ باز و بزرگ را به حداقل برساند و گردش خون پوست را افزایش دهد. همچنین، یکی از قویترین ابزارهای محرک سلول‌های پوستی برای کلاژن‌سازی طبیعی است که پوستی صاف، نرم و جوان را برای شما به ارمغان می‌آورد. هفت رنگ ال ای دی به لایه‌های عمیق پوست شما نفوذ  و رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کنند. در نتیجه، نشانه‌های پیری پوست را کاهش می‌دهند.

کرم نهایی و ضدآفتاب

پس از طی همه مراحل پاکسازی و جوانسازی، پوست بهترین پذیرش را برای کرم مرطوب‌کننده دارد. در انتها نیز، جلسه فیشیال پوست با زدن یک کرم ضدآفتاب مناسب پایان می‌یابد.

مزایای مراقبت فیشیال صورت

  • پاکسازی و لایه برداری پوست
  • جوانسازی و پیشگیری از پیری پوست
  • کاهش استرس
  • افزایش گردش خون
  • درمان آکنه و جوش صورت (بازشدن منافذ پوست)
  • کمک به سم زدایی پوست
  • سفت کردن پوست صورت
  • رفع تیرگی دور چشم
  • روشن شدن پوست
  • لطافت و درخشندگی پوست
ماساژ صورت در مراقبت از فیشال صورت
ماساژ صورت در مراقبت از فیشال صورت

نکاتی که در مراقبت فیشیال صورت باید رعایت شوند

پوست صورت، بعد از جلسه فیشیال، شفاف، تمیز و زنده می‌شود. اما برای ماندگاری اثرات آن، چه مراقبت‌هایی نیاز است؟.

تکرار جلسات

در درجه اول، باید بگوییم که این روش جوانسازی، یک روش موقت محسوب می‌شود. باز هم آلودگی‌ها، مواد آرایشی، ذرات معلق در هوا روی پوست می‌نشینند و آن را کدر می‌کنند. پس بهتر است حداقل هر دو تا سه ماه یک بار، فیشیال صورت را انجام دهید تا به ‌صورت کاملاً تخصصی پوست شما پاک، جوان و سرزنده شود. علاوه بر این، این جلسات شما را چند ساعتی از استرس و هیاهوی دنیای مدرن دور می‌کنند و نشاط را به روح شما بازمی‌گردانند. حتماً کلینیک‌هایی را برای این کار انتخاب کنید که بهترین مواد و ابزارها را برای فیشیال صورت مورد استفاده قرار می‌دهند. هر چه زودتر مراقبت فیشیال صورت را آغاز کنید، اثرات پیری دیرتر روی پوست صورت ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: فیشال صورت در منزل

نکات بعد از فیشیال

برای ماندگاری بیشتر اثرات این روش جوانسازی، نکات بعد مراقبت فیشیال صورت را که در زیر بیان کرده‌ایم، به ‌دقت رعایت کنید:

  1. پوست خود را دستکاری نکنید. دست‌ها و ناخن‌ها می‌توانند آلودگی را به پوست انتقال دهند.
  2. استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید. معمولاً ضدآفتاب باید هر دو ساعت یک‌ بار تکرار شود. استفاده از ضدآفتاب‌های بی‌رنگ به انواع رنگی، اولویت دارند. فراموش نکنید که هر گرانی بی‌حکمت و هر ارزانی، بی‌علت نیست. پس در خرید ضدآفتاب خوب خسیس نباشید.
  3. از شوینده‌های مناسب برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. به‌ جای صابون‌های مرسوم بهتر است از ژل‌ها، فوم‌ها یا پن‌های مناسب پوست صورت خود استفاده کنید.
  4. یک روتین پوستی مناسب داشته باشید. از مواد آرایشی باکیفیت و به میزان کم استفاده کنید. همچنین بهتر است محصولات بدون سرب خریداری کنید تا لب‌ها و پوست صورت شما آلوده به سرب نشوند. کرم مرطوب‌کننده و آبرسان جزء اصلی یک روتین پوستی خوب است. به ‌هیچ عنوان با آرایش نخوابید. قبل از خواب، حتماً پوست خود را تمیز کنید و بشویید.
  5. تا 24 ساعت بعد از جلسه درمانی فیشیال، از میکاپ استفاده نکنید.
  6. وکس، لیزر، حمام آفتاب و سولاریوم بعد از فیشیال صورت ممنوع است. بعد از چندین مرحله پاکسازی عمقی و اسکراب، پوست شما نازک و مستعد لک خواهد بود. قرار گرفتن در معرض آفتاب یا استفاده از دستگاه سولاریوم، به پوست صورت شما صدمه می‌زند.
  7. روبالشی‌های خود را هر هفته عوض کنید. از شستن روبالشی‌ها با مواد حساسیت‌زا بپرهیزید. بهتر است روبالشی‌های خود را در هوای آزاد و زیر نور غیرمستقیم آفتاب خشک کنید.

جمع‌بندی

فیشیال صورت، برای پوست‌های دهیدراته و کدر بهترین تاثیرگذاری را دارد. همچنین این روش برای رفع آلودگی‌های عمقی پوست، لک‌‌ها و جوش‌های سطحی و سرسیاه مفید خواهد بود. حتی پوست‌هایی را که مشکلاتی نظیر لک، جوش و جای جوش ندارند هم می‌توان با این روش، شاداب، سرزنده و شفاف کرد. علاوه بر این، نباید اثرات آرام‌کننده و استرس‌زای جلسات فیشیال صورت را نادیده گرفت. پس اگر می‌خواهید به پوست خود جان تازه‌ای بدهید و همزمان استرس‌های روحی خود را از بین ببرید، فیشیال صورت توسط یک تکنیسین دوره‌دیده را به شما توصیه می‌کنیم. اگر می‌خواهید اثرات این روش درمانی/زیبایی دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند، باید نکات مراقبت فیشیال صورت که ذکر شدند را با دقت رعایت کنید.

منابع: askinclinic، time، jasmine-spa، اینستاگرام کلینیک گیتا

 

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر