کاشت ابرو با موهای طبیعی چگونه انجام می شود؟

امروزه بسیاری از افراد از حجم و ضخامت ابروی خود راضی نیستند و به دنبال راهی می‌گردند تا ابروهای خود را پرپشت‌تر و زیباتر کنند. داشتن ابروی زیبا، صورت افراد را زیباتر خواهد کرد و آن‌ها را جوان‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این، اعتمادبه‌نفس افراد به‌خصوص خانم‌ها را افزایش می‌دهد. در این مطلب قصد داریم روش کاشت ابرو با موهای طبیعی را شرح دهیم.

عمل کاشت ابرو با موهای طبیعی چیست؟

کاشت ابرو، عملی زیبایی است که در آن از موهای طبیعی فرد استفاده می‌شد تا در محل ابروها کاشته شوند. در این عمل معمولا موهای طبیعی را از پشت سر بیمار و بالای گوش‌هایش برمی‌دارند. عمل کاشت ابرو ریکاوری کوتاه‌مدتی دارد و بعد از مدتی، موهای کاشته شده می‌ریزند تا موهای جدید ابرو رشد کنند. تا 12 ماه بعد از عمل، احتمال دارد موهای جدیدی به ابرو اضافه شوند.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که عمل کاشت ابرو، تلفیقی از علم و هنر است؛ بنابراین در انتخاب جراح این عمل باید بسیار دقت کنید تا نتیجه کار موردپسند شما باشد.

مزایای عمل کاشت ابرو با موهای طبیعی

در این بخش، مزایای روش کاشت ابرو با استفاده از موهای طبیعی را بیان می‌کنیم.

داشتن ابروهای ضخیم

ابروهای ضخیم مانند قابی چشمان شمارا در برمی‌گیرند و به شما نگاهی جذاب‌تر را هدیه می‌دهند. در نتیجه چشم‌هایتان در نظر دیگران زیباتر و گیراتر جلوه می‌کند.

ظاهری طبیعی

از موهای پشت سر شما برای کاشتن ابرو استفاده می‌شود و جراح، فولیکول‌های سالم را انتخاب می‌کند تا  ابروهای طبیعی‌تری داشته باشید. درنتیجه، هیچ‌گاه نگران غیرطبیعی بودن ابروهایتان نخواهید بود.

افزایش اعتمادبه‌نفس

بدون شک راه‌های زیادی برای ضخیم‌تر و زیباتر کردن ابروها وجود دارد. اما داشتن ابروهایی طبیعی به شما اعتمادبه‌نفس زیادی می‌دهد.

بهبود نمایش احساسات صورت

ابروها جزئی حیاتی از چهره برای نشان‌دادن احساسات آدمی هستند. خم مناسب و زیبایی آن‌ها به شما کمک می‌کند احساسات و افکارتان را موثر‌تر بیان کنید.

زیباتر کردن ظاهر شما

بدون شک داشتن ابروهایی زیبا، شما را جذاب‌تر می‌کند. تاثیر داشتن ابروهایی طبیعی در جذب دیگران بیشتر از ابروهایی است که با آرایش درست شده باشند.

نتیجه ماندگار و دائمی

برخلاف روش‌های موقت مانند کشیدن مداد یا میکروبلیدینگ، کاشت ابرو با موهایی طبیعی دارای نتیجه‌ درازمدت و پایدار است. ابروهایتان را در این روش می‌توانید کوتاه و مرتب کنید و باز هم شاهد افزایش رشد آن‌ها باشید.

معایب کاشت ابرو با موهای طبیعی

این روش نیز مانند هر روش زیبایی دیگر، دارای معایبی است که ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

رشد کند موها

شما بعد از عمل، به نتیجه فوری و دلخواه نمی‌رسید. باید در حدود 6 تا 10 صبر کنید تا ابرو‌های شما رشد کنند. اگر به دنبال نتیجه فوری هستید، دیگر روش‌ها را امتحان کنید.

نیاز به مرتب‌کردن منظم

چون در این روش از مو‌های طبیعی استفاده می‌شود، شما باید هرچند مدت یک‌بار موهای ابروهای خود را کوتاه کنید. اگر وقت و توان کوتاه و مرتب‌کردن ابروی خود را ندارید، در استفاده از روش کاشت ابرو با موهای طبیعی تجدیدنظر کنید.

ظاهر غیرطبیعی

این عیب کاملا بستگی به مهارت جراح دارد. جراح باید طوری زوایا و خم ابروی شما را طراحی کند که با ظاهر صورتتان همخوانی و هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت، اولا احتمال نامتقارن بودن ابروها وجود دارد و ثانیا به چهره شما ظاهری غیرطبیعی می‌دهد.

روش‌های کاشت ابرو با موهای طبیعی

به طور کلی برای کاشت ابرو، از دو روش مختلف استفاده می‌کنند که در این بخش، به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

روش کاشت ابرو FUT

این روش اولین روشی است که در کاشت ابرو مورداستفاده قرار گرفت. در این روش، پشت ‌سر بیمار را با چاقوهای جراحی به‌صورت نواری برش می‌دهند و گرافت‌های مو را خارج می‌کنند تا در محل ابرو بکارند. این روش، زخم‌های عمیق در پشت سر بیمار به جا می‌گذارد.

روش کاشت ابرو FUE

در این روش، در پشت سر بیمار برش‌های ریزی ایجاد خواهند کرد و فولیکول‌های مو را خارج می‌کنند. سپس بعد از آماده‌سازی، آن‌ها را در محل ابرو می‌کارند. این روش به دلیل اینکه در پشت سر بیمار رد زخم مشهودی باقی نمی‌ماند، به روش غیرجراحی مشهور است.

مرحله قبل از کاشت ابرو با موهای طبیعی

در این مرحله شما با جراح خود ملاقات خواهید کرد تا مشاورهای لازم را دریافت کنید. در جلسه مشاوره ابتدا خواسته‌های و تصور خودتان را از ابروی جدید بیان می‌کنید. سپس جراح باتوجه‌به چهره و خواسته‌های شما، ابروی مناسبتان را طراحی‌ خواهد کرد و به شما نشان خواهد داد. بعد از اینکه در این مورد به توافق رسیدید، نوبت به انجام مراحل زیر است.

  • جراح، ناحیه اهدایی را بررسی می‌کند تا به طور دقیق وضع رشد مو در این قسمت را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.
  • وی از شما درباره سابقه پزشکی‌تان سوالاتی را می‌پرسد و دستور چند آزمایش را صادر خواهد کرد.
  • جراح درباره خطرات احتمالی عمل و عوارض جانبی آن نکاتی را یادآور می‌شود.
  • وی درباره نحوه عمل و چگونگی بی‌هوشی شما در طول عمل توضیحاتی می‌دهد.
  • در انتها هر سوالی که درباره عمل کاشت برو با موهای طبیعی دارید، می‌توانید از جراح بپرسید.

بعدازاین جلسه، شما آماده عمل کاشت ابرو هستید. جراح به شما می‌گوید که قبل از عمل چه غذایی را میل کنید یا از چه داروهایی استفاده نمایید. خوبی این جلسه این است که شما با روش جراحی آشنا می‌شوید و از میزان اضطرابتان کاسته خواهد شد.

کاشت ابرو با موهای طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

در این بخش به مراحل انجام کاشت ابرو خواهیم پرداخت.

مرحله بی‌هوشی

در این مرحله برای اینکه شما دردی را در حین عمل متحمل نشوید، جراح شما را بی‌هوش می‌کند. بدین ترتیب در طی عمل احساس درد نخواهید داشت و در کمال آرامش تحت جراحی قرار می‌گیرید.

مرحله برداشت فولیکول‌های مو

در این مرحله، جراح ابتدا موهای ناحیه اهدایی را کوتاه می‌کند تا دسترسی بهتری به پوست سر شما داشته باشد. سپس به کمک چاقوی جراحی یا با استفاده از ربات، فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. در تکنولوژی‌های جدید که به کمک ربات‌ها انجام می‌گیرند، فولیکول‌های سالم و قوی برداشت و استخراج می‌شوند.

مرحله آماده‌سازی فولیکول‌های مو

در این مرحله فولیکول‌های برداشت شده را آماده‌سازی و غربالگری می‌کنند تا بهترین آن‌ها برای کشت انتخاب شوند. در این مرحله، تمام اقدامات آماده‌سازی بدون دخالت دست و با نظارت جراح انجام خواهند شد. این مرحله بسیار مهم است و انتخاب فولیکول‌های نامناسب نمی‌تواند رشد دائمی ابروها را تضمین کند.

مرحله کاشت ابرو با موهای طبیعی

موفقیت این مرحله بستگی به مهارت و هنر جراح دارد. جراح مثل پیکره‌تراشی چیره‌دست می‌کوشد تا طرح ابروی شما را به‌درستی و ظرافت اجرا کند. برای کاشت ابرو، جراح باید موهای ناحیه اهدایی را دانه به دانه باتوجه‌به جهت خواب مناسب و زوایای درست بکارد. سپس جراح محل ابرو و پشت سر را بخیه می‌زند و بعد از به هوش آمدن و کنترل وضع عمومی‌تان، شمارا مرخص می‌کند.

عوارض جانبی کاشت ابرو با موهای طبیعی

مهم‌ترین عارضه جانبی، این است که فولیکول‌های مو نتوانند در محل کاشته‌شده رشد کنند که در این صورت، نیاز به تکرار جراحی خواهد بود. درد در همه بیماران مشترک است و بعد از مدتی برطرف می‌شود. احساس خارش در محل جراحی نیز یکی دیگر از عارضه‌های جانبی است که البته باید از خاراندن موضع خودداری کنید. همچنین کمی برآمدگی و ورم در چند روز اول طبیعی است. اما زخم و عفونت، از عوارض جانبی هستند که در صورت بروز آن‌ها باید به جراح مراجعه کنید.

عوارض جانبی کاشت ابرو با موهای طبیعی
عوارض جانبی کاشت ابرو با موهای طبیعی

جمع‌بندی

کاشت ابرو با موهای طبیعی یکی از روش‌هایی است که به زیباتر شدن چهره شما کمک می‌کند. امروزه داشتن ابروهای پرپشت طبیعی در بین اکثر بانوان معمول است. در انتخاب جراح کاشت ابرو بسیار دقت کنید؛ زیرا زیبایی چهره شما بستگی به مهارت وی دارد.

منابع: clevelandclinic

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر