تزریق چربی به گونه چگونه انجام می شود؟ کاربرد مزایا عوارض

انسان‌ها از قدیم به دنبال راهی برای کاهش اثرات افزایش سن روی چهره بوده‎اند. با گذر زمان، چربی زیرپوستی که در جوانی پوست را صاف می‌کرد، از بین می‌رود؛ بنابراین پوست ما بیشتر در معرض چین‌وچروک، افتادگی، خطوط ریز و نقاط توخالی در اطراف چشم و استخوان گونه قرار می‌گیرد. تزریق چربی به گونه یکی از روش‌های جوان‎سازی پوست است که می‌تواند این حجم ازدست‌رفته را بازگرداند. در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر این تکنیک می‌پردازیم.

مزایای تزریق چربی چیست؟

این روش که گاهی اوقات انتقال چربی نیز نامیده می‌شود، ترکیبی از لیپوساکشن و فیلر زیبایی است. پزشک، چربی را از یک قسمت بدن شما برمی‌دارد و در ناحیه‌ای قرار می‌دهد که نیاز به پرکردن دارد.

در اینجا برخی از مزایا این تکنیک را بیان می‌کنیم که ممکن است آن‌ها را ندانید:

  • با انتقال چربی، می‌توان آن را از نواحی دیگر حذف کرد. این نواحی شامل ران، باسن یا شکم است که خود فرد می‌تواند انتخاب کند.
  • پوست روی ناحیه تزریق، اغلب بهبود می‌یابد. به‌عنوان‌مثال، اگر از انتقال چربی برای پرکردن گونه استفاده کنید، پوست روی آن صاف‌تر به نظر می‌رسد.
  • از آنجایی‌ که چربی منتقل شده از بدن خود شما برداشته می‌شود، احتمال واکنش آلرژیک بسیار کاهش پیدا می‌کند. اگرچه هر روش پزشکی خطراتی دارد، اما خطرات مرتبط با تزریق چربی کم هستند.
  • با استفاده از این تکنیک دو مشکل به طور هم‌زمان رفع می‌شود. به این معنی که چربی اضافی، از قسمتی از بدن که آن را نمی‌خواهید، برداشته می‌شود. سپس در ناحیه‌ای که می‌خواهید به حجم آن اضافه شود، تزریق خواهد شد.
  • در حالی‌که انتقال چربی به گونه یک جراحی محسوب می‌شود، اما نسبتاً غیرتهاجمی است. در محل جمع‌آوری چربی و تزریق، برش‌های کوچکی به وجود می‎آید. همچنین این انتقال توسط سوزنی بسیار کوچک انجام می‌شود.

روش تزریق چربی به گونه

برای انتقال چربی سه مرحله وجود دارد:

1.      جمع‌آوری چربی:

جمع‌آوری چربی اغلب از ناحیه شکم، ران و باسن انجام می‌شود. پس از بی‌حسی موضعی، ابتدا جراح برشی در پوست ایجاد می‌کند و تا لایه چربی جلو می‌رود. سپس با دقت و بدون خونریزی زیاد یا آسیب به سلول‌های چربی، مقدار چربی موردنیاز را ساکشن می‌کند.

2.      پردازش چربی

در حین جمع‌آوری، ترکیبات دیگری نیز مانند سلول‌های خون، سلول‌های پوست یا مایعات دیگر با چربی ساکشن می‌شوند. ازآنجایی‌که این ترکیبات عوارض بعد از جراحی را افزایش می‌دهند، باید جداسازی شوند. این عمل توسط یک سانتریفیوژ انجام می‌شود.

3.      انتقال چربی به گونه

چربی تهیه شده وارد سرنگ می‌شود و در چند مرحله به گونه تزریق خواهد شد. ممکن است بین هر لایه از تزریق، ماساژ دستی انجام شود تا نتیجه صاف، یکنواخت و طبیعی به نظر برسد.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به گونه

  • زخم‌هایی که در اثر این عمل ایجاد می‌شوند، معمولاً کوچک هستند و نیاز به پانسمان ندارند. در برخی موارد، جهت بالابردن موفقیت عمل شاید روی ناحیه تزریق، پانسمان انجام شود.
  • بسته به میزان چربی منتقل شده، مقداری درد، کبودی و تورم قابل‌انتظار است.
  • به‌طورکلی، انتقال چربی دوران نقاهت کوتاهی دارد.
  • برای بهینه‌سازی بقای چربی بعد از عمل، باید از فشار بیش از حد به گونه و همچنین فعالیت شدید ورزش خودداری کنید.
  • نتیجه نهایی عمل معمولاً پس از ۶ ماه به‌خوبی مشاهده می‌شود.
  • اگر انتخاب کرده‌اید که برای افزایش حجم گونه، انتقال چربی انجام دهید، ممکن است برای رسیدن به اندازه دلخواه به چندین جلسه نیاز داشته باشید. فاصله این جلسه‌ها می‌تواند از ۴ تا ۶ ماه باشد.
  • نتایج حاصل از این عمل، اغلب چندین سال باقی می‌مانند.

کاندیدای مناسب تزریق چربی به گونه چه کسانی هستند؟

این عمل، یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند حجم گونه خود را افزایش دهند یا حجم ازدست‌رفته در اثر افزایش سن را بازگردانند. چربی تزریق شده در این نواحی، باعث افزایش حجم و بهبود خط استخوان گونه می‌شود تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. انتقال چربی همچنین برای جبران حجم ازدست‌رفته که محرک ایجاد چین‌وچروک و گودی می‌شود، مفید است. جراح پلاستیک برای مشاوره، با شما ملاقات می‌کند. سپس تغییرات موردنظر و همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد. فشارخون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی نیز قبل از عمل ارزیابی خواهند شد.

عوارض انتقال چربی

خوشبختانه، این روش عوارض کمی در پی دارد. اما به‌ندرت ممکن است برخی از مشکلات به وجود بیایند، مانند:

  • واکنش نامطلوب به داروی بیهوشی
  • هماتوم یا سروما (انباشته‌شدن خون یا مایع زیر پوست که ممکن است نیاز باشد برداشته شود)
  • عفونت
  • تغییرات در احساس پوست
  • جای زخم
  • واکنش‌های آلرژیک
  • آسیب به لایه‌های زیرین پوست
  • نارضایتی از عمل که ممکن است به درمان‌های اضافه بیانجامد.

آیا تزریق چربی به گونه درد دارد؟

بعد از جراحی انتقال چربی، درد و ناراحتی کمی وجود دارد. اما تورم قابل‌انتظار است. به همین دلیل، بسیاری از بیماران دو یا سه روز از محل کار خود مرخصی می‌گیرند. یا اگر در روز چهارشنبه عمل را انجام دهند، می‌توانند روز شنبه به سرکار خود بازگردند.

آیا تزریق چربی به گونه درد دارد؟
آیا تزریق چربی به گونه درد دارد؟

هزینه انتقال چربی به گونه

قیمت این درمان می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متغیر باشد؛ تجربه و تخصص جراح و محل کلینیک از جمله این موارد هستند. علاوه بر این، ناحیه درمان و مدت‌زمان انتقال چربی به ‌صورت نیز در تعیین هزینه نهایی مؤثر است.

چربی یا فیلر، کدام‎یک بهتر از دیگری است؟

چربی نیز یکی از فیلرهای پوستی است که به زیر پوست تزریق می‌شود تا خطوط صورت را تغییر دهد. دیگر نمونه‌های فیلرها عبارت‌اند از: هیالورونیک اسید، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، پلی ال‎لاکتیک اسید و پلی متیل متاکریلات. استفاده از هرکدام از این مواد، معایب و مزایای خاص خود را دارد. چربی به‌اندازه سایر فیلرها سفت نیست؛ بنابراین می‌توانید از ترکیب چربی و سایر فیلرها استفاده کنید. به‌طورکلی، تزریق چربی ایمن‌تر است. استفاده از سلول‌های بدن به کاهش خطرات واکنش آلرژیک کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن شما منبع آماده‌ای از سلول‌های چربی در چندین ناحیه دارد.

جمع‌بندی

تزریق چربی به گونه یکی از روش‌هایی است که برای جوان‎سازی پوست به کار می‌رود. این عمل در سه مرحله انجام می‌شود. ابتدا پزشک از ناحیه‌ای که بافت اضافی دارد (معمولاً شکم، ران یا باسن) با مشورت خود فرد، چربی را برمی‌دارد. در مرحله بعد، این چربی تصفیه را خواهد کرد و با سوزن‌های کوچکی به گونه تزریق می‌کند. انتقال چربی، درد و ناراحتی کمی دارد و نتایج حاصل از آن، اغلب چندین سال باقی می‌مانند.

سؤالات متداول

  1. مزایای تزریق چربی به صورت چست؟

انتقال چربی مزایای زیادی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به صاف‌شدن پوست اشاره کرد. همچنین این درمان، نسبتاً غیرتهاجمی است. علاوه بر این با انتقال چربی، هم از چربی اضافی بدن کم می‌کنیم و هم مناطقی که نیاز دارند را پر می‌کنیم.

  1. عوارض انتقال چربی چیست؟

این روش عوارض کمی در پی دارد. برخی عوارض مانند حساسیت، درد، عفونت، واکنش آلرژیک و نارضایتی از نتیجه عمل، گاهی مشاهده می‌شوند.

  1. آیا انتقال چربی درد دارد؟

بعد از جراحی انتقال چربی، درد و ناراحتی کمی وجود دارد؛ اما تورم قابل‌انتظار است.

منابع: healthnews، malenaamatomd، singhealth، skinzonemedical

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر