رفع گودی با تزریق چربی به کنار ران

بسیاری از افراد تصور می‌کنند گودی ناحیه بغل ران یا هیپ دیپ آن‌ها بسیار نمایان است. به همین علت، به دنبال راه‌حل‌های مختلف برای حل این مشکل می‌گردند. یکی از راهکارهایی که معمولا به این افراد پیشنهاد می‌شود، تزریق چربی به کنار ران است. این راه‌حل، یک عمل زیبایی است که چربی را از ناحیه لگن و ران تزریق یا حذف می‌کند. هدف این جراحی، از  بین بردن فرورفتگی‌‌های کنار ران و ایجاد یک خط صاف و منحنی از باسن تا ران است. در این مقاله، تمامی مراحل تزریق چربی، خطرات و عوارض احتمالی آن به طور کامل، آورده شده‌اند.

گودی بغل ران چیست؟

گودی بغل ران، شامل فرورفتگی‌ها و منحنی‌های ملایم به سمت داخل می‌شود که در زیر باسن و درست بالای ران‌ها قرار دارد. نام دیگر گودی کنار ران، هیپ دیپ است. این گودی معمولا به دلیل آناتومی در بدن تمامی افراد وجود دارد. اما اندازه آن متفاوت است. به همین علت، بسیاری از مردم به دنبال این هستند تا با تزریق چربی به کنار ران میزان این گودی را تا حدودی کاهش دهند.

آشنایی با تزریق چربی به کنار ران برای درمان گودی

تزریق چربی، یک عمل جراحی جهت توزیع مجدد چربی است. این بدان معنا است که چربی از یک ناحیه از بدن شما ساکشن می‌شود و سپس به ناحیه تروکانتر تزریق خواهد شد. هدف از انجام این عمل و پیوند چربی، صاف کردن و از بین بردن انحنا و فرورفتگی ران است. در برخی مواقع، احتمال دارد از پرکننده‌های مصنوعی یا ایمپلنت‌های سیلیکونی جامد نیز به عنوان جایگزینی مناسب برای پیوند چربی استفاده شود.

بسیاری از افراد از انجام این عمل می‌ترسند. اما برای انجام این روش، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. زیرا انجام جراحی دیپ هیپ معمولا یک روش سرپایی است که به توصیه پزشک، افراد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرند. بنابراین تزریق چربی یک جراحی کم‌خطر، ساده و با عوارض بسیار کم است.

مراحل جراحی تزریق چربی به کنار ران

اولین مرحله جراحی، بیهوشی است. پس از اینکه فرد تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت، ابتدا با استفاده از روش لیپوساکشن، چربی از بدن فرد خارج می‌شود. چربی ممکن است از باسن، شکم، داخل ران و … برداشته شود. معمولا برش‌های کوچکی برای برداشتن چربی ایجاد می‌شوند و پس از پایان کار بسته خواهند شد و سپس بانداژ می‌شوند.

در مرحله بعد، چربی برای تزریق مجدد به داخل بدن فرد مورد نظر، آماده خواهد شد. در این مرحله، باید چربی از خون و سایر مایعات جدا شود. در مرحله پایانی، چربی به لگن فرد تزریق خواهد شد. معمولا در محل تزریق، نیازی به انجام بخیه نیست و این موضوع را می‌توان یکی از نقاط قوت این روش دانست. یکی دیگر از نکات مثبت این روش این است که به دوران نقاهت طولانی‌مدت نیازی ندارد و افراد می‌توانند پس از یک هفته به کارهای روزانه خود بپردازند. همچنین بهبودی کامل پس از گذشت سه یا چهار هفته به دست می‌آید.

مراقبت‌های بعد از بهبودی جراحی تزریق چربی به کنار ران

در ادامه، برخی از مراقبت‌هایی که لازم است پس از تزریق چربی انجام شوند را شرح می‌دهیم:

  1. در برخی مواقع، افرادی که این تزریق را انجام می‌دهند، نیازی به بستری شدن ندارند. اما لازم است پس از عمل پیوند چربی، فردی بیمار را تا خانه همراهی کند.
  2. ممکن است تا چند هفته پس از انتقال چربی، در محل تزریق و برش کمی درد وجود داشته باشد. کبودی و درد ممکن است بیش از دو2 هفته یا بیشتر طول بکشد.
  3. افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، لازم است بدانند که در برخی مواقع، فرد فورا متوجه نتیجه جراحی نمی‌شود. ممکن است 6 ماه طول بکشد تا پیوند چربی به طور کامل خود را نشان دهد.

کاندیدهای خوب و بد برای تزریق چربی به کنار ران

  1. افراد غیر سیگاری که در 30 درصد وزن ایده‌آل خود قرار دارند، دارای خاصیت ارتجاعی پوستی بسیار حساس و بدون سابقه خونریزی هستند، به طور معمول ممکن است کاندیدهای بهتری برای روش‌های لیپوساکشن مانند تزریق چربی باشند.
  2. کسانی که در ماه‌های اخیر، کاهش وزن چشمگیر (25 پوند یا بیشتر) را تجربه کرده‌اند، دارای یک بیماری خودایمنی یا خونریزی هستند و از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، بهتر است از عمل تزریق چربی به کنار ران خودداری کنند.
  3. افرادی که به بیماری پرخوری یا سایر بیماری‌هایی که باعث بدشکل شدن فرم بدن می‌شوند، مبتلا هستند، باید برای انجام این نوع عمل بسیار محتاطانه رفتار کنند.

آیا تزریق چربی به کنار ران روشی ایمن است؟

معمولا در حالت کلی، عمل‌های تزریق چربی و لیپوساکشن، جزء اعمال نسبتا کم‌خطر و ساده هستند. با این حال، این عمل‌ها نیز ممکن است مانند جراحی‌های دیگر عوارض و خطراتی داشته باشند که برخی از آن‌‌‌ها شاید جدی باشند.

عوارض جانبی متداول پس از جراحی هیپ دیپ عبارت‌اند از:

  1. کبودی و درد در محل برش یا تزریق
  2. تورم و خونریزی در ناحیه‌ای که چربی برداشته یا تزریق شده است.
  3. ماندگاری جای زخم

برای ایمن‌سازی تزریق چربی به کنار ران چه باید کرد؟

برای به حداقل رساندن خطر عوارض ناشی از جراحی تزریق چربی، افراد می‌بایست مطمئن شوند که دستورالعمل‌های پزشک خود را با دقت دنبال می‌کنند. همچنین لازم است نکاتی را که در ادامه گفته می‌شوند به طور کامل انجام دهند:

  1. لازم است ناحیه‌ای را که برش در آن انجام شده است تمیز و پاکیزه نگه دارند.
  2. تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، در آب، استخر و حمام نروند.
  3. از یک فرد ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، کمک و مشورت بگیرند.

هزینه جراحی تزریق چربی به کنار ران

این جراحی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود؛ بنابراین هزینه‌های مرتبط با آن، تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند. افراد باید تمام هزینه‌های عمل، ازجمله هزینه‌های بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان را از جیب خود پرداخت کنند. همچنین ممکن است مجبور شوند در طول دورانی که برای بهبود یافتن دور از محل کار خود هستند، از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند.

قیمت جراحی تزریق چربی به کنار ران با توجه به مکان و هزینه‌های کلینیک و همچنین سطح تجربه پزشک معالج، متفاوت است. در صورت نیاز به آگاهی از قیمت‌ها، افراد باید به مطب یا سایت پزشک موردنظرشان مراجعه کنند.

راهکارهای جایگزین تزریق چربی به کنار ران

در صورتی که از انجام تزریق چربی به کنار ران می‌ترسید یا هزینه و وقت کافی برای این عمل ندارید، می‌توانید از راهکارهای دیگری مانند تمرینات ورزشی یا خوردن برخی خوراکی‌ها استفاده کنید. البته ممکن است این روش‌ها بازدهی سریع نداشته باشند یا به اندازه تزریق چربی به کنار ران تاثیرگذار نباشند.

اگر می‌خواهید با استفاده از تغذیه به فرم دلخواهتان برسید، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و از او بخواهید که یک رژیم غذایی مناسب برای شما آماده کند. همچنین شما می‌توانید با مشورت یک مربی حرفه‌ای، ورزش‌هایی که باعث می‌شوند فرورفتگی‌های ران شما از بین بروند را انجام دهید.

تزریق چربی به کنار ران
تزریق چربی به کنار ران

جمع‌بندی

امروزه افراد زیادی به دنبال راهکارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها بتوانند فرورفتگی‌هایی ناحیه کنار ران خود را برای همیشه از بین ببرند. یکی از این راهکارها، استفاده از عمل تزریق چربی به کنار ران است. در این مقاله این روش و تمامی مراحل مرتبط با آن ‌را به طور کامل شرح دادیم. برای دستیابی به بهترین نتایج، حتما به یک کلینیک معتبر جهت تزریق مراجعه کنید.

منابع: healthline

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر