هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است و چطور محاسبه می‌شود؟

با بروز چین و چروک‌های روی صورت، نگرانی‌های زیادی به سراغ افراد می‌آیند. امروزه عمل‌های زیبایی می‌توانند بسیاری از این نگرانی‌ها را رفع نماید. یکی از راه‌های از بین بردن چین و چروک صورت و جوان‌سازی چهره، تزریق چربی است. در این روش، متخصص با بررسی چین و چروک‌ها و کاستی‌های صورت، میزان چربی مورد نیاز را از نواحی دیگر بدن استخراج و به منافذ صورت تزریق می­نماید. ما در این مطلب قصد داریم به هزینه تزریق چربی و نحوه محاسبه آن بپردازیم.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت می‌تواند باعث جوان‌سازی و رفع چین و چروک‌های صورت شود. عدم استفاده از مواد خارجی و مصنوعی در این روش باعث خواهد شد فرد دچار عوارض آلرژیک نشود. ضمن این که استفاده از تزریق چربی به صورت می‌تواند ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق ژل داشته باشد.

تزریق چربی به صورت یک نوع جراحی زیبایی غیرضروری و انتخابی به حساب می‌آید. به این معنی که برای عمل‌های این چنینی نمی‌توان از بیمه استفاده کرد و فرد موظف است تمامی هزینه‌های عمل را خود بپردازد. با مراجعه و مشورت با پزشک می‌توان به یک برآورد کلی از هزینه‌های انجام آن دست پیدا نمود.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه تزریق چربی به صورت

برای برآورد هزینه تزریق چربی، گام اول انتخاب پزشک است. پس از معاینه، بررسی آزمایش‌های مورد نیاز، گفتگو با بیمار و اطلاع از توقعات و خواسته‌های او، پزشک هزینه‌های درمانی را مشخص می‌کند.

عوامل مختلفی در محاسبه هزینه دخیل هستند. نخستین عامل، روند استخراج چربی است. برای پر کردن صورت، چربی مورد نیاز از بدن خود بیمار برداشت می‌شود و میزان چربی استخراج شده در تعیین هزینه تأثیر زیادی خواهد داشت. در این بخش به عوامل گوناگونی که در محاسبه هزینه‌های تزریق چربی به صورت، نقش دارند، می‌پردازیم.

1.      محل کلینیک

یکی از عوامل اثرگذار در هزینه تزریق چربی به صورت، محلی می‌باشد که کلینیک در آن واقع شده است. کلینیک‌های واقع در مراکز اصلی شهر به دلیل بالاتر بودن قیمت‌های املاک و مستغلات، قطعاً هزینه‌های بیشتری را طلب خواهند نمود. به‌علاوه، انجام عمل زیبایی در مراکز درمانی مجهزتر و معتبرتر که از جراحان باتجربه‌تر استفاده می‌کنند، قطعاً در بالا رفتن هزینه عمل تأثیرگذار خواهد بود.

2.      دستمزد جراح

نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش گرفتن از یک عمل زیبایی بستگی به تبحر و تخصص جراح آن دارد. هر چقدر یک جراح باتجربه‌تر و دقیق‌تر باشد، قطعا آوازه بهتری هم خواهد داشت. داشتن آوازه و تجربه جراح در رضایت مشتری و هزینه عمل زیبایی، بسیار تأثیرگذار است. به یاد داشته باشید که در عمل‌های زیبایی این چنینی، چنانچه جراح تخصص کافی نداشته باشد، ممکن است در آینده به ترمیم و صرف هزینه‌های بیشتری نیاز شود. پس بهتر است از همان ابتدا، انتخاب خود را بر اساس کیفیت انجام دهید.

3.      تجهیزات و هزینه‌های بیهوشی

به طور معمول در عمل تزریق چربی به صورت، برای انتقال چربی از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود. اما در مواردی که قرار باشد این عمل با جراحی دیگری ترکیب شود، ممکن است بیهوشی عمومی توسط جراح توصیه شود. با اضافه ‌شدن بیهوشی عمومی، هزینه‌های مربوط به متخصص و پرستار بیهوشی نیز به عمل اضافه خواهند شد. هر چقدر در یک کلینیک تجهیزات، امکانات و کارکنان مجرب‌تری به کار گرفته شوند، هزینه عمل نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت.

4.      مقدار چربی لازم برای تزریق به صورت

میزان چربی مورد نیاز بر اساس نظر پزشک و خواسته بیمار تعیین می‌شود. طبیعی است که هر چقدر قسمت‌های بیشتری از صورت نیازمند جوان‌سازی و تزریق چربی باشند، هزینه تزریق چربی به صورت نیز افزایش می‌یابد.

به این نکته هم باید توجه داشت که ممکن است بنا بر شرایط فیزیکی بیمار نیاز باشد از چند نقطه چربی برداشت شود. نیاز به برداشت چربی از نقاط مختلف به دلیل افزایش مدت زمان جراحی، روی هزینه تزریق چربی به صورت تأثیر خواهد گذاشت. در این مورد باید به توصیه‌های پزشک خود اعتماد نمایید. یک نکته مهم دیگر اینکه، درخواست تزریق بیش از اندازه، ممکن است روی زیبایی چهره شما و نتیجه کار، تأثیر معکوس بگذارد.

5.      روش‌های استخراج چربی

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه تزریق چربی به صورت تأثیر مهمی دارد، روش استخراج و برداشت چربی از بدن است. به طور معمول، دو روش اصلی برای استخراج چربی از بدن وجود دارد؛

لیپوساکشن

یکی از روش‌های اصلی استخراج چربی، لیپوساکشن است. در این شیوه از بخش‌هایی از بدن که تجمع چربی در آنجا بیشتر می‌باشد، به شیوه مکش کردن، چربی مورد نیاز برداشته می‌شود. این روش جزء روش‌های قدیمی است و احتمال خونریزی، تورم، کبودی و اسکار در حین عمل وجود دارد. این نکته را هم باید اذعان نمود که پزشکان ماهر و باتجربه می‌توانند به‌گونه‌ای این عمل را انجام دهند که عوارض چندانی متوجه بیمار نشود.

لیپوماتیک

روش دیگر استخراج چربی، لیپوماتیک است. استفاده از این روش، هزینه تزریق چربی به صورت را کمی بالاتر می‌برد. دلیل گران‌تر بودن این روش استفاده از دستگاه لیپوماتیک است. در این روش، دستگاه لیپوماتیک با ایجاد ارتعاشات در بدن، چربی مورد نیاز را برداشت می‌نماید. در روش لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن، دقت استخراج چربی بالاتر است.

6.      سایر مواردی که بر هزینه تزریق چربی به صورت تأثیر گذارند

به غیر از هزینه‌های مربوط به جراحی، موارد دیگری هم هستند که بر افزایش هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه ویزیت‌های قبل و بعد از عمل زیبایی
  • هزینه داروهای تجویز شده
  • هزینه آزمایش‌های مورد نیاز
6.سایر مواردی که بر هزینه تزریق چربی به صورت تأثیر گذارند
6. سایر مواردی که بر هزینه تزریق چربی به صورت تأثیر گذارند

7.      نیاز به ترمیم یا عمل مجدد

با توجه ‌به خصوصیات ژنتیکی متفاوت بین افراد، گاهی نیاز به مراجعه دوباره بیمار به پزشک خواهد بود. ممکن است بخشی از سلول‌های چربی به دلیل زنده نماندن، جذب بافت‌های صورت نشوند. همچنین ممکن است به خاطر بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکی بعد از عمل، بخشی از چربی‌ها زیر پوست جابه‌جا شوند. این موارد اجتناب‌ناپذیر هستند. با وقوع چنین اتفاقاتی شما نیازمند عمل ترمیمی خواهید بود. به ‌طور قطع انجام عمل ترمیمی و تزریق مجدد با توجه ‌به مدت زمانی که صرف آن می‌شود، در هزینه‌های کلی شما برای جراحی تأثیر خواهد گذاشت.

جمع‌بندی

تزریق چربی به صورت یک عمل زیبایی است که باعث جوان‌سازی و از بین رفتن چین و چروک‌های صورت می‌شود. عوامل زیادی در میزان هزینه تزریق چربی به صورت نقش دارند. محل کلینیک درمانی و دستمزد جراح از جمله این عوامل هستند. تجهیزات بهتر درمانی، شهرت و تبحر جراح بر میزان هزینه تأثیر خواهند داشت. از عوامل دیگر می‌توان به مقدار چربی لازم برای تزریق به صورت، روش استخراج چربی از بدن و نیاز به ترمیم مجدد اشاره نمود. هزینه‌های مربوط به ویزیت، داروها و آزمایش‌ها نیز مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

در کل باید توجه داشت که در عمل‌های زیبایی، پای سلامتی شما هم در میان است. مراجعه به یک کلینیک مجهز و معتبر می‌تواند از بسیاری از هزینه‌های اضافی در آینده، جلوگیری نماید. این نکته را هم نباید فراموش نمود که هزینه این عمل برای تمامی افراد یکسان نخواهد بود.

منابع: plasticsurgeryinflorida، realself، specialtyaestheticsurgery

 

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر