تزریق فیلر لب چگونه انجام می‌شود؟ مراحل تزریق فیلر لب چیست؟

تزریق فیلر لب یک تکنیک زیبایی بسیار رایج است که برای بزرگ کردن و حجم دادن به لب‌ها استفاده می‌شود. فیلرها انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را در لب‌ها و اطراف دهان تزریق کرد. رایج‌ترین فیلرهای امروزی محصولاتی هستند که حاوی مواد مشابه اسید هیالورونیک می‌باشند. اسید هیالورونیک نوعی ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود. این ماده باعث افزایش حجم لب‌های شما خواهد شد. سایر روش‌ها برای افزایش حجم لب شامل استفاده از کلاژن، تزریق چربی و ایمپلنت هستند. این روش‌ها امروزه به علت داشتن عوارض جانبی، کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید تا با مراحل تزریق فیلر به لب آشنا شوید.

مراحل تزریق فیلر لب

فرآیند تزریق فیلر، سه مرحله اصلی دارد. هر یک از این مراحل نیازمند انجام کارهایی است که توسط متخصص و متقاضی باید انجام شوند. همچنین متقاضی برای انجام این عمل، شرایط خاصی باید داشته باشد. در ادامه به همه این موارد به طور کامل خواهیم پرداخت.

شرایط لازم برای تزریق فیلر

برای انجام این عمل، فرد باید برخی شرایط را داشته باشد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود. این شرایط به شرح زیر هستند:

  • فرد متقاضی باید از سلامت جسمانی نسبتا خوبی برخوردار باشد.
  • داشتن انتظارات واقع‌بینانه، یکی دیگر از شرایط مهم انجام این کار است.
  • عفونت‌های فعال دهانی می‌توانند عمل تزریق را مختل کنند و مشکلاتی را به ‌وجود آورند. بنابراین عدم ابتلا به عفونت‌هایی مانند آفت یا تب‌خال، شرط دیگری برای انجام این عمل می‌باشد.

آمادگی‌های لازم پیش از تزریق

پیش از عمل فیلر لب، با متخصصین این زمینه ملاقات خواهید کرد. آن‌ها عوامل بسیاری از جمله سلامت روانی و شرایط اجتماعی شما را به‌ عنوان یک متقاضی تزریق فیلر ارزیابی می‌کنند. همچنین ممکن است سوالاتی از شما پرسیده شوند، مانند:

  • چرا قصد تزریق فیلر دارید؟
  • چه انتظاراتی از انجام تزریق فیلر به لب خود دارید؟
  • آیا همسرتان شما را تشویق به استفاده از فیلر لب و هرگونه عمل جراحی زیبایی دیگری می‌کند؟

سلامت جسمانی و فرم صورت شما نیز حائز اهمیت هستند. بنابراین در صورت داشتن هر گونه حساسیت، بهتر است آن را مطرح کنید. همچنین متخصص خود را در مورد داروهای تجویزی یا بدون نسخه و مکمل‌های گیاهی که مصرف می‌کنید، مطلع سازید.

متخصصین ابتدا صورت شما را معاینه و اندازه‌گیری می‌کنند. آن‌ها همچنین از صورت و لب‌های شما برای پرونده پزشکی عکس می‌گیرند.

ممکن است بخواهید لب‌هایتان مشابه لب‌های افراد مشهور به نظر برسند. اما این احتمال را در نظر بگیرید که به علت منحصر به ‌فرد بودن شکل ظاهری و ویژگی‌های هر صورت، ممکن است این موضوع دست‌نیافتنی باشد. در صورت همراه نداشتن عکس نیز به ‌طور کامل توصیف کنید که می‌خواهید لب‌های شما به چه شکلی در بیایند.

در حین تزریق فیلر لب

در طول عمل تزریق فیلر لب، متخصص شما یک بی‌حس‌کننده موضعی به لب‌های شما اعمال می‌کند. بی‌حسی موضعی باعث بی‌حس شدن لب‌های شما می‌شود تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت جلو رود. کرم‌های بی‌حس‌کننده، اغلب از بنزوکائین، کائین و تتراکائین (BLT) تشکیل‌ شده‌اند. حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد، لب‌های شما باید کاملا بی‌حس شوند.

اگر به BLT آلرژی دارید، ممکن است پزشک شما یک تزریق بلوک عصبی برای بی‌حس کردن لب‌های شما انجام دهد. در این مورد نیز حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از تزریق، لب‌های شما بی‌حس می‌شوند.

پس از بی‌حسی کامل، پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق فیلر لب استفاده می‌کند. این تزریق در همه قسمت‌های لب ازجمله لبه‌ها (حاشیه ورمیلیون لب)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی (گوشه‌های دهان شما) انجام می‌شود. در طول انجام این کار، شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است احساس نیشگون گرفته شدن داشته باشید. به ‌طور متوسط یک میلی‌لیتر فیلر به لب‌های شما تزریق می‌شود که حدود یک پنجم قاشق چای‌خوری است. اندازه سوزنی که برای تزریق استفاده می‌شود نیز حداکثر 2.5 میلی‌متر می‌باشد. یک کیسه یخ در طول عمل روی لب‌های شما قرار داده می‌شود تا تورم و کبودی را به حداقل برساند. کل این روند، بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: بررسی روش های کاشت ابرو

پس از تزریق فیلر لب

پس از تکمیل شدن روند تزریق فیلر به لب، پزشک به آرامی لب‌های شما را ماساژ می‌دهد تا فیلر جذب شود. همچنین احتمال دارد به قرار دادن یخ روی لب‌های شما نیز ادامه دهند.

متخصص تا ۱۵ دقیقه پس از انجام این عمل، شما را تحت نظر خواهد داشت و به شما رسیدگی خواهد کرد. با انجام این کار مطمئن می‌شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. هنگامی‌که او تشخیص دهد که دیگر نیازی به نظارت ندارید، شما را مرخص می‌کند. بی‌حس کننده‌های موضعی باعث خستگی یا گیجی نمی‌شوند. بنابراین می‌توانید بدون هیچ مشکلی خود را به منزل برسانید.

پس از تزریق فیلر، لب‌های شما ممکن است متورم، حساس و کبود شده باشند. از این بابت نگران نباشید، زیرا تورم لب‌ها موقتی است و معمولا بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می‌رود. با این‌ حال این زمان، قطعی نیست و ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

حدود دو هفته پس از عمل، برای نظارت بر لب‌های شما قرار ملاقات بعدی تعیین می‌شود. در این زمان احتمالا عکس دیگری برای پرونده پزشکی شما گرفته می‌شود تا بتوانید ببینید که لب‌های شما قبل از عمل و بعد از بهبودی چگونه به نظر می‌رسند.

نکات لازم برای بهبود لب‌ها پس از تزریق فیلر

تزریق فیلر نیز مانند بسیاری از عمل‌ها و درمان‌های پزشکی و زیبایی، نیازمند رعایت نکاتی است که پس از انجام آن باید رعایت شوند. بنابراین برای بهبود هرچه سریع‌تر لب‌ها پس از تزریق فیلر لب بهتر است نکات و موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای کاهش التهاب درد و تورم از کیسه یخ تا ۱۰ دقیقه استفاده کنید.
  • حداقل به مدت ۲۴ ساعت از استفاده از رژ لب، بالم یا هر محصول دیگری روی لب خودداری فرمایید.
  • از دست زدن به لب‌ها یا به هم مالیدن مکرر آن‌ها، خودداری کنید.
  • در هنگام مسواک زدن دندان‌های خود، مراقب باشید که با لب‌هایتان برخورد نکند.
  • در این مدت بهتر است مقدار زیادی آب بنوشید.
  • حداقل به مدت ۲۴ ساعت از ورزش کردن به‌خصوص انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
نکات لازم برای بهبود لب‌ها پس از تزریق فیلر gf
نکات لازم برای بهبود لب‌ها پس از تزریق فیلر gf

بیشتر بخوانید:فواید فیشال پوست چیست؟

جمع‌بندی

تزریق فیلر لب فرآیندی است که وقت زیادی از شما نخواهد گرفت و پس از آن نیز دچار مشکلات یا محدودیت‌های سختی نخواهید شد. مرحله اصلی تزریق فیلر به لب، تنها بین 15 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. با استفاده از این روش ساده و سریع، از انجام جراحی‌های تهاجمی‌تر برای بزرگ کردن لب مانند کاشت لب یا لیفت لب بی‌نیاز خواهید شد. البته نتایج تزریق فیلر لب دائمی نخواهند بود. بنابراین در صورتی‌ که پس از تزریق از ظاهر خود راضی نباشید، پزشک شما می‌تواند آنزیمی تحت عنوان هیالورونیداز را برای از بین بردن فیلر تزریق کند. به ‌طور کلی این روش می‌تواند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواهتان کمک کند.

منابع: clevelandclinic، webmd

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر