هیر فیلر چیست؟ بررسی مزایا کاربرد عوارض

خرمن موهای آراسته و زیبا در زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است. لیکن دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند موهای انسان در گذر زمان شادابی و زیبایی خود را از دست ‌بدهند و حتی کم پشت شوند. اما این دلایل هر چه که باشند، امروزه راه‌حل‌های متنوعی برای آنها وجود دارد. بنابراین هر فردی بر اساس نیاز خود می‌تواند یکی از این راه‌حل‌ها مانند هیرفیلر را انتخاب نماید. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که هیر فیلر چیست و با دلایل ساده و منطقی، مزایای آن را شرح دهیم. ما می‌خواهیم در دنیای این روش درمان گردشی کنیم تا در انتها، دانسته‌هایمان از هیرفیلر افزایش پیدا کند. شاید این روش، دوای مشکل شما هم باشد؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دلایل ریزش مو

به ‌طور کلی با افزایش سن، موها نازک‌تر می‌شوند و تمایل به ریختن پیدا می‌کنند. اگر از دلایل وراثتی که دلیل عمده ریزش مو در مردان است بگذریم، امروزه سبک زندگی نیز عامل مهمی در کم پشتی و ریزش مو می­باشد.

افراط در مصرف ویتامین A یکی از دلایل ریزش مو محسوب می‌شود. کمبود مواد مغذی بدن نیز عامل کم پشتی و ریزش مو است. در خانم‌ها، بارداری باعث تغییرات گسترده هورمونی در بدن آن‌ها می‌شود که ریزش مو یکی از پیامدهای آن است. کم پشتی و ریزش مو در اثر بروز سانحه و تصادف نیز دور از انتظار نیست. کم‌ کردن وزن بدون برنامه رژیم غذایی مناسب نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود. از طرف دیگر، سبک زندگی­ این روز­ها استرس زیادی، به فرد تحمیل می‌کند که یکی از اثرات، آن ریزش مو است. خبر خوش اینکه که راه‌حل‌های مناسبی برای همه این دلایل وجود دارند.

بیشتر بخوانید: فواید فیشال پوست چیست؟

هیر فیلر چیست؟

هیر فیلر درمانی است که در آن برای جلوگیری از ریزش مو، موادی را به پوست سر تزریق می‌کنند. این مواد در اثر تزریق به پوست سر، به ریشه‌های مو نفوذ خواهند کرد و باعث رشد مجدد مو و فولیکول‌های آن می‌شوند.  در نتیجه، معضل کم پشتی یا ریزش موی افراد از بین می‌رود. لازم است بدانید که اکثر مواد تشکیل دهنده هیر­فیلر، ضرر و خطری را برای انسان ندارند و عاری از ترکیبات شیمیایی صنعتی هستند.

هیر فیلر چگونه عمل می‌کند؟

بعد از اینکه دانستیم هیر فیلر چیست حالا نوبت این است که به طور جزئی‌تر با عملکرد آن آشنا شویم. در ادامه خواهید خواند که چگونه هیر فیلر می‌تواند باعث رشد موهای شما شود.

  • بعد از تزریق، سرعت گردش خون در پوست سر و فولیکول‌های مو افزایش پیدا می‌کند. با افزایش سرعت گردش جریان خون، روند تغذیه به مو بهبود می‌یابد و انتظار این است که موها به ‌خوبی رشد کنند.
  • فولیکول‌های مو بازسازی می‌شوند و تعداد سلول‌های ساقه مو در پوست سر افزایش خواهند یافت.
  • با رخ دادن اتفاق‌های بالا، در اندازه و تعداد فولیکول‌های مو تغییرات چشمگیری به وجود می‌آیند. در اثر این تغییرات، موهای شما حیات دوباره را تجربه می­نمایند.
  • نتیجه این فرآیندها از یک سو افزایش تعداد تارهای مو و از سوی دیگر، پیشگیری از ریزش موهای شما است.
  • در اثر تزریق فیلر همچنین رشد قدی موها تضمین می‌شود و موهای بلند و مواج شما کمبودی را احساس نخواهند کرد.

تزریق هیر فیلر برای چه کسانی کاربرد دارد؟

  • تمام مردانی و زنانی که از بیماری طاسی به ستوه آمده‌اند، می‌توانند هیر فیلر را تزریق کنند. مهم نیست که دلایل ریزش مو و طاسی چه هستند، هیر فیلر چاره کار شما است.
  • کسانی که موهای نازکی دارند و نگران ریزش موهای خود در آینده هستند. این روش به آن‌ها قوت قلب و اطمینان می‌دهد که در آینده ریزش مو برای آنها رخ نخواهد داد.
  • آقایانی که عمل کاشت مو را انجام داده‌اند و می‌خواهند موهای پرپشت‌تری داشته باشند. با تزریق هیرفیلر به ‌تدریج موهای کاشته شده تقویت می‌شوند و به‌اندازه و حالت دلخواه فرد می‌رسند.
  • کسانی که به این درجه از آگاهی رسیده‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است. زیرا تزریق هیر فیلر کمک خواهد کرد تا در آینده نزدیک با مشکلات ریزش و نازکی مو روبه‌رو نشوند.

مزایای هیر فیلر چیست؟

  • با تزریق هیر فیلر، موها ضخامت و حجم بیشتری پیدا می‌کنند.
  • در اثر تزریق هیر فیلر، مقاومت موها در برابر آلودگی‌ها، گردوخاک و غبار افزایش می­یابد. همچنین اگر رفتاری مناسب با موهای خود نداشته‌اید و به اندازه کافی از آن‌ها مراقبت نکرده‌اید، هیر فیلر کم‌کاری شما را جبران می‌کند.
  • هیر فیلر سرعت رشد موهای شما را افزایش می‌دهد و در کم‌ترین زمان به حجم دلخواه خود خواهید رسید.
  • تزریق هیر فیلر 100 درصد امن است و شما بعد از تزریق دچار عوارض جانبی عجیب‌وغریب نمی‌شوید. همچنین هیر فیلر آسیبی به پوست سر نمی­رساند.
مراحل آمادگی برای هیر فیلر چیست؟
مراحل آمادگی برای هیر فیلر چیست؟

مراحل آمادگی برای هیر فیلر چیست؟

  • برای این که مشکلی برای شما در روز تزریق پیش نیاید، از نوشیدن الکل چند روز قبل از انجام این روش خودداری کنید.
  • از مصرف دارهایی که خون را رقیق می‌کنند، حتما خودداری نمایید.
  • از کوتاه‌ کردن مو چند روز قبل از انجام تزریق خودداری نموده و در ضمن، موها آغشته به هیچ ماده آرایشی یا بهداشتی نباشند.
  • در نظر داشته باشید که یکی دو روز قبل از انجام تزریق، از استعمال دخانیات دوری نمایید.
  • برای این که نتیجه تزریق ایده‌آل باشد، به توصیه‌های پزشک خود حتما عمل کنید.

چه کسانی نباید هیر فیلر را تزریق کنند؟

  • خانم‌ها و آقایانی که به بیماری سرطان دچار هستند و شیمی‌درمانی می‌کنند.
  • کسانی که در سرشان زخم‌های باز دارند.
  • افرادی که سرشان متورم است.
  • مادران شیرده
  • خانم‌هایی که در انتظار فرزند هستند و مراحل بارداری را طی می‌کنند.
  • کسانی که بیماری دیابت دارند.

روش تزریق هیر فیلر چیست؟

بعد از اینکه پزشک ناحیه موردنظر را بررسی کرد، روش درمان را با توجه نوع انتظار شما و بیماری اعلام می‌کند.  در روز درمان، پزشک برای راحتی شما بی‌حس‌کننده موضعی را به پوست سر شما می‌مالد. سپس مواد هیر فیلر با سوزن‌های ریزی به پوست سر تزریق خواهد کرد و به ‌آرامی ریشه موهایتان را ماساژ می‌دهد.

در ابتدا هیر فیلر را در 4 جلسه و طی 2 ماه به پوست سر شما تزریق می‌کنند. اگر باز هم نیاز باشد، تا 6 ماه این عمل ماهیانه تکرار می‌شود. در صورتی‌ که می‌خواهید اثرات این روش را بهتر تجربه نمایید، توصیه می‌شود هر 6 ماه یک‌بار تزریق را تکرار کنید.

عوارض جانبی هیر فیلر چیست؟

این روش درمانی دارای برخی عوارض جانبی است که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

  • قرمزی پوست سر بعد از تزریق بسیار شایع است که در مدت کوتاهی از بین می‌رود.
  • التهاب پوست سر یکی دیگر از عوارض این روش درمانی است. بعضی‌ افراد داشتن التهاب را برای چند روز گزارش کرده‌اند.
  • ممکن است بعد از ناپدیدشدن اثر بی‌حسی، کمی درد را تجربه کنید که تا چند ساعت بعد از تزریق از بین می‌رود.
  • یکی از عوارض شایع و اذیت‌کننده، خارش پوست سر است که باید تا چند روزی تحمل کنید و به ‌هیچ ‌عنوان سر خود را نخارانید.
  • عارضه بعدی باد کردن و تورم است که برای برخی از فراد با این روش اتفاق می‌افتد.

این عوارض باید بعد از 72 ساعت از بین بروند، در صورت ادامه‌دار بودن با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت‌های بعد از تزریق هیر فیلر چیست؟

بعد از تزریق نباید تا چند روز سرتان را با آب گرم بشویید یا در حمام داغ قرار بگیرید. همچنین خاراندن سر ممنوع است. زیرا امکان دارد موجب زخم و در ایجاد عفونت شود. مصرف الکل و سیگار نیز تا چند روز بعد از انجام تزریق ممنوع است.

جمع‌بندی

در این مقاله متوجه شدیم که هیرفیلر چیست و چه مزایایی دارد. اگر مایل هستید که این روش درمانی را امتحان کنید، باید کلینیک مناسبی را بیابید که در تزریق هیرفیلر سابقه خوبی داشته باشند. علاوه بر پزشک متخصص، برند هیرفیلر نیز بسیار مهم است. بنابراین با مراجعه به کلینیکی معتبر، شادابی و زیبایی موهای خود را بیمه نمایید.

منابع: 7dmc

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر