قیمت کاشت ابرو چقدر است؟ بررسی عوامل موثر بر قیمت کاشت ابرو

ترمیم ابرو که گاهی کاشت ابرو نامیده می‌شود، روشی است که بی‌شباهت به کاشت مو نیست. پزشک در طول این روش، موهای اهداکننده را از ناحیه‌ای از پشت سر فرد برداشت می‌کند و سپس این موها را در ناحیه ابروی بیمار کاشت خواهد کرد. در نهایت، این موها مانند موهای معمولی ابرو، شروع به رشد می‌کنند. افرادی که ابروهای کم‌پشتی دارند، می‌توانند از این روش برای بهبود ظاهر خود استفاده نمایند. از آن جایی که کاشت ابرو یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، شرکت‌های بیمه معمولا هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کنند. بنابراین بیمار باید هزینه کاشت را به‌تنهایی متقبل شود. ما در این مقاله به توضیح کاملی در خصوص قیمت کاشت ابرو و عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آشنایی با کاشت ابرو و محاسبه هزینه آن

قبل از اینکه به مسئله هزینه کاشت ابرو بپردازیم، لازم است توضیح کوتاهی درباره روش‌های کاشت ابرو داده شود. روش‌های کاشت ابرو را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

1- استخراج واحد فولیکولی (FUE)

2- پیوند واحد فولیکولی (FUT)

این روش‌ها عمدتا بر اساس تکنیک، متفاوت هستند. در هر دو روش، گرافت مو از محل اهداکننده یا ناحیه اهداکننده، برداشت می‌شود و آن را به ناحیه ابرو پیوند می‌زنند. پیوند واحد فولیکولی یا FUT می‌تواند یک جای زخم قابل‌مشاهده باقی بگذارد. زیرا یک نوار از موهای اهداکننده را از پشت سر می‌گیرند. با توجه به این موضوع، این روش برای کسانی که موهای کوتاهی دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین روش FUT عوارض جانبی بیشتری دارد و دوره نقاهت آن نیز طولانی‌تر است.

کاشت ابرو در هر دو روش از نظر هزینه تقریبا مشابه با یکدیگر هستند. با این ‌حال، در برخی از موارد، قیمت کاشت ابرو با روش FUE ممکن است کمی گران‌تر باشد. به ‌طور کلی، کاشت و ترمیم ابرو بر اساس قیمت هر فولیکول قیمت‌گذاری می‌شوند. فولیکول‌های بیشتر برداشت‌شده، به معنای تار موی پیوند شده بیشتر و هزینه کلی بالاتر هستند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو چگونه است؟

هزینه کاشت ابرو شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه زمانی که جراح برای انجام عمل کاشت ابرو صرف می‌کند، اغلب به‌عنوان هزینه متوسط یا حق‌الزحمه جراح محسوب می‌شود. کلینیک کاشت ابرو از این حق‌الزحمه برای هزینه‌های تجاری خود مانند اجاره دفتر، حقوق و دستمزد کارکنان، بیمه و لوازم اداری و پزشکی نیز استفاده می‌کند.

قیمت کاشت ابرو با اضافه شدن برخی عوامل دیگر افزایش می‌یابد که این عوامل به شرح زیر هستند:

  • سایر کادر پزشکی در اتاق عمل (شامل یک متخصص بیهوشی، پرستاران و دستیاران جراحی)
  • ابزارها و لوازم مختلف مورد استفاده در طول کاشت ابرو (مانند سوزن، گاز، روپوش، دستکش و غیره)
  • داروهای قبل و بعد از کاشت
  • هزینه استفاده از اتاق عمل

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

قیمت کاشت ابرو در کلینیک‌های مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. اما با توجه به بررسی‌های انجام‌شده می‌توان گفت که به ‌طور کلی هزینه متوسط این عمل، بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

عوامل موثر بر قیمت کاشت ابرو

عواملی که بر قیمت ترمیم ابرو تاثیر می‌گذارند، عبارتند از:

1.      نوع روش کاشت

همانطور که گفته شد، کاشت ابرو با دو روش FUT و FUE انجام می‌شود. به ‌طور کلی، روش FUT کمی ارزان‌تر از FUE است.

2.      تعداد گرافت‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت ابرو، تعداد گرافت‌هایی است که برای این عمل استفاده می‌شود. تعداد گرافت موردنیاز برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. برخی از افراد ممکن است در بخش کوچکی از ابروی خود، اثر زخم یا اسکار داشته باشند. در این صورت، تعداد گرافت‌هایی که برای این نوع از کاشت ابرو استفاده می‌شود، کمتر خواهد بود. برخی از افراد نیز ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند شیمی‌درمانی ابروی خود را به‌طور کامل از دست داده باشند. این افراد، تعداد گرافت بیشتری برای ترمیم ابرو خود نیاز دارند.

3.      مدل ابرو

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت کاشت ابرو مدل ابروهای شخص است. به عنوان مثال، ابروهای پهن‌تر یا کشیده‌تر، نیازمند تعداد گرافت بالاتر و صرف وقت بیشتری هستند. بنابراین هزینه بالاتری نیز باید برای آن‌ها پرداخت شود. همچنین اگر بخش بیشتری از گرافت‌ها در قسمت انتها یا تاج ابرو کاشته شوند، عمل کاشت دارای هزینه بیشتری است.

4.      سیاست‌های قیمت‌گذاری پزشکان

هزینه‌های پزشکی اغلب تحت تاثیر اقتصاد منطقه­ای است که پزشک در آن عمل می‌کند. افرادی که قصد انجام کاشت ابرو را دارند، باید لیست کاملی از هزینه‌های مربوط به جراحی را از پزشکان مختلف بخواهند. بدین صورت می‌توانند هزینه‌ها را با هم مقایسه کنند و در مورد انتخاب پزشک مناسب تصمیم بگیرند.

به‌ طور معمول، پزشک ممکن است حداقل قیمت را برای این روش تعیین کند و سپس آن قیمت را برای گرافت‌هایی که کاشت آنها زمان بیشتری نیاز دارد، افزایش دهد.

5.      دستمزد پزشک

کاشت ابرو تکنیکی است که نیاز به تجربه و توانایی بالایی دارد. زیرا این کار تاثیر مستقیمی روی چهره فرد می‌گذارد. در نتیجه، جراح ماهرتر و با دانش‌تر، می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به سایر پزشکان دریافت نماید.

6.      امکانات

قیمت کاشت ابرو بر اساس نوع امکاناتی که پزشک استفاده می‌کند و همچنین صلاحیت و تعداد پرسنلی که در طول این پروژه به او کمک می‌کنند، متفاوت است.

7.      هزینه بیهوشی

در بسیاری از موارد، ترمیم ابرو ممکن است با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام شود. با این‌ حال نوعی آرام‌بخش خوراکی یا داخل وریدی نیز به بیمار پیشنهاد خواهد شد. افرادی که قصد بیهوشی در حین عمل را دارند، برای نظارت توسط متخصص بیهوشی یا پرستار بیهوشی احتمالا باید هزینه بیشتری بپردازند. علاوه بر این، ممکن است بیمار تصمیم بگیرد داروهای مسکن مصرفی بعد از جراحی را نیز خریداری نماید. اگرچه این داروها معمولا در قیمت کاشت ابرو لحاظ نمی‌شوند.

آیا پرداخت هزینه برای کاشت ابرو ارزش دارد؟
آیا پرداخت هزینه برای کاشت ابرو ارزش دارد؟

آیا پرداخت هزینه برای کاشت ابرو ارزش دارد؟

یکی از نگرانی‌ها و چالش‌های افرادی که دارای ابروهای کم‌پشت هستند یا بخشی از ابروی خود را از دست داده‌اند، انتخاب روش مناسب برای پوشش قسمت‌های خالی ابرو است. بسیاری از افراد برای افزایش حجم ابروهای خود از روش‌های کم‌هزینه‌تری مانند تاتو، هاشور و غیره استفاده می‌کنند. اما باید این موضوع را در نظر گرفت که این روش‌ها دائمی نیستند و در نهایت نیز ابروهای شما کاملا غیرطبیعی به نظر می‌رسند. همچنین نتایج روش‌های موقتی برای پرپشت نشان دادن ابرو، با گذشت زمان از بین می‌روند و تاثیر نامطلوبی روی چهره فرد باقی می‌گذارند. به همین دلیل، فرد باید هر چند وقت یک‌بار هزینه­ی آنها را پرداخت کند که چند برابر قیمت کاشت ابرو هزینه خواهند داشت.

کاشت ابرو یک روش دائمی است و در نهایت، ابروها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. به‌ طوری‌ که هیچ‌کس متوجه کاشته شدن ابروها نخواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله بررسی کاملی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشت ابرو انجام شد. این نکته را باید در نظر گرفت که قیمت‌های بالاتر در انجام این عمل، تضمینی بر کیفیت آن نخواهند بود. با این ‌حال انتخاب کلینیک کاشت ابرو ارزان قیمت هم اگر باعث به خطر افتادن ایمنی فرد شود، نمی‌تواند ایده خوبی باشد. به ‌طور کلی علاوه بر هزینه کاشت ابرو، عوامل زیاد دیگری وجود دارند که باید جهت انتخاب کلینیک مناسب، مدنظر قرار گیرند.

منابع: wise-geek، aedit

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر