کاشت ابرو چگونه است؟

زیبایی ابروها در سال‌های اخیر در پرپشت بودن آن‌ها تعریف می‌شود. در همین راستا، روش‌‌های موقت و نیمه دائمی مانند لمینیت و میکروبلیدینگ برای افزایش حجم و فرم ابروها ظهور پیدا کرده‌اند. اما آیا به دنبال راه‌حل دائمی‌تری برای بهبود شکل و اندازه ابروهای خود هستید؟. کاشت ابرو می‌تواند به شما کمک زیادی کند. امروزه کاشت ابرو به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. اما بعضاَ افراد از این روش اطلاعات کافی ندارند. ما قصد داریم کل فرآیند آن از قبل تا بعد از درمان و همچنین همه نکات مراقبتی بعد از آن را برای شما شرح دهیم.

آشنایی با کاشت ابرو

پیوند ابرو روشی مشابه کاشت مو است و برای ترمیم ابروهای فرد متقاضی، استفاده می‌شود. فرآیند آن با برداشتن موها از پشت سر و پیوند به ابروها برای پرتر شدن آن‌ها، صورت می‌پذیرد. از آنجایی که برای کاشت هر ابرو به طور متوسط 200 تا 300 پیوند مورد نیاز است، این عمل معمولاً حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد. به طور کلی برای ترمیم موهای ابرو دو روش وجود دارد و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

استخراج واحد فولیکولی (FUE): در این روش، موهای فرد به صورت تکی و با استفاده از پانچ دستی یا تکنیک‌های روباتیک، از محل اهداکننده برداشت می‌شوند. از فواید این روش می‌توان به جای زخم خطی کمتر و بهبودی راحت‌تر اشاره کرد. با این حال، برداشت طولانی‌تر می‌تواند بر کیفیت و هزینه‌های پیوند تأثیر بگذارد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT): تکه‌ای از فولیکول‌های مو معمولاَ از پشت سر بریده می‌شوند و به ابرو پیوند زده خواهند شد. روند FUT سریع‌تر از FUE است و موهای برداشت شده نیز بلندتر هستند که این امر می‌تواند به کاشت بهتر کمک کند. با این حال، باید توجه داشت که این تکنیک باعث ایجاد اسکارهای خطی شده و همچنین زمان بهبودی را طولانی‌تر می­نماید. انتخاب بین روش‌های FUT و FUE طبق گفته جراحان پلاستیک خبره به وضعیت هر فرد بستگی دارد.

مراحل کاشت ابرو

یکی دیگر از جنبه‌های مهم پیوند ابرو که باید با آن آشنایی داشته باشید، مراحل انجام آن است. مراحل پیوند ابرو می‌توان در 4 مرحله اصلی زیر خلاصه کرد.

  1. مشاوره و برنامه‌ریزی
  2. استخراج گرافت‌ها
  3. پیوند گرافت‌ها
  4. ریکاوری و مراقبت‌های بعدی

در ادامه به معرفی بیشتر این  مراحل خواهیم پرداخت.

1.     مشاوره و برنامه‌ریزی

طراحی ابروها، در معاینه فیزیکی پیش از عمل انجام می‌شود. در این مرحله، پزشک یک برنامه عملیاتی ایجاد می‌کند که ویژگی‌های صورت و نیازهای فردی بیمار را در بر می‌گیرد. پزشک جراح همچنین ناحیه گیرنده و موهای ناحیه اهداکننده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

2.     استخراج گرافت

استخراج گرافت، اولین مرحله عملی کاشت ابرو است. موهای مورد نیاز برای پیوند ابرو معمولاَ از پشت سر خود فرد گرفته می‌شوند. در واقع روش برداشت، تعیین کننده روش کاشت موهای ابرو خواهد بود.

هنگام استخراج فولیکول‌ها فقط موهایی برداشته می‌شوند که از نظر پزشک برای پیوند ابرو مناسب باشند. فقط با این موها است که فرد می‌تواند ابروهایی زیبا و طبیعی داشته باشد. قبل از عمل استخراج گرافت، یک بی‌حس‌کننده موضعی در ناحیه اهداکننده اعمال خواهد شد تا ناراحتی و درد به حداقل برسد.

3.     پیوند گرافت‌های ابرو

در این مرحله، واحدهای فولیکولی کاملاَ پردازش می‌شوند و سپس آماده پیوند به ابروها هستند. بنابراین ناحیه دریافت کننده یعنی ابروها نیز به صورت موضعی بی‌حس خواهند شد. پزشک برای کاشت فولیکول‌های مو از قلم ایمپلنت استفاده می‌کند. این کار با در نظر گرفتن زاویه و جهت مناسب رشد موی ابروها و طبق طراحی اولیه انجام خواهد شد.

4.     ریکاوری و مراقبت‌های بعدی

ابروها تا روز بعد از عمل، باندپیچی خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که فولیکول‌های مو به درستی به بافت پوست چسبیده‌اند. همچنین به این طریق، از بروز برخی عوارض کاشت ابرو جلوگیری خواهد شد. پزشک نحوه مراقبت مناسب از موهای تازه کاشته شده را به شما خواهد گفت. همچنین برای هر عادت یا رفتاری که باید در هفته‌ها یا ماه‌های آینده رعایت کنید، برنامه‌ای را تنظیم خواهد کرد. به عنوان مثال، به مدت دو ماه نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید. همچنین در ماه اول بعد از عمل باید از چیدن یا مالش بیش از حد ابروها خودداری کنید.

روند رشد ابروهای تازه پیوندشده همانند کاشت موی سر خواهد بود. فرد ممکن است ظرف 15 روز پس از کاشت، یک وضعیت موقتی به نام ریزش موهای ابرو را تجربه کند. اما پس از سه ماه، متوجه رشد قابل توجه موهای آن قسمت خواهد شد. نتایج کامل و دلخواه را هم می‌توان تا 8 الی 12 ماه بعد از عمل مشاهده کرد.

ابروهای کاشته شده چقدر رشد می‌کنند؟

توجه داشته باشید که فولیکول‌های اهدایی و پیوند زده شده به ابروها در واقع از پوست سر گرفته‌ شده‌اند. بنابراین رشد آن‌ها ادامه خواهد یافت و به اندازه موهای سر شما رشد خواهند کرد. پس موهای کاشته شده در ابروها باید به صورت دوره‌ای و معمولا یک بار در ماه کوتاه شوند. این میزان برای ابروهای کاشته‌شده کاملاَ استاندارد است. البته احتمال دارد موهای کاشته شده پس از مدتی به خودتنظیمی برسند و دیگر نیازی به کوتاه کردن آن‌ها نباشد.

چگونه برای کاشت ابرو آماده شوم؟
چگونه برای کاشت ابرو آماده شوم؟

چگونه برای کاشت ابرو آماده شوم؟

دستورالعمل‌های مهمی در مورد نحوه آماده شدن برای عمل پیوند ابرو وجود دارد که باید آن‌ها را به دقت دنبال کنید. بدین ترتیب، جراحی شما آسان‌تر و ایمن‌تر خواهد شد.

  • سیگار کشیدن را حداقل دو هفته قبل از عمل متوقف کنید. زیرا سیگار جریان خون را در پوست مهار می‌کند که به نوبه خود ممکن است بر روند بهبودی تأثیر بگذارد.
  • از نوشیدنی‌های رقیق‌کننده خون مانند چای سبز که ممکن است باعث خونریزی شدید در حین و بعد از جراحی شوند، خودداری کنید.
  • مصرف داروهایی مانند ترکیبات آسپرین و ایبوپروفن که منجر به رقیق شدن خون می‌شوند را متوقف نمایید.
  • یک هفته قبل از پیوند ابرو باید از محرک‌هایی مانند قهوه یا الکل اجتناب کنید. زیرا این محرک‌ها ممکن است بر روند درمان تأثیر بگذارند.
  • توصیه می‌شود قبل از عمل از یک سیستم غذایی سالم پیروی کنید تا از بروز هر گونه عارضه در حین جراحی جلوگیری شود.

جمع‌بندی

کاشت ابرو را می‌توان یک راه‌حل دائمی برای پر کردن و تغییر شکل ابروها به شمار آورد. این روش ترمیم ابرو همانند کاشت موی سر سنتی، شامل برداشتن فولیکول‌ها یا نوارهای جداگانه از ناحیه اهداکننده برای کاشت به ابرو است. اکثر افراد به دلیل وراثت، ضربه یا بیماری ابروهای نازک‌تری دارند و خواهان پیوند ابرو هستند. این افراد اگر موهای اهداکننده‌ سالم و خوبی داشته باشند، می‌توانند گزینه خوبی برای انجام عمل باشند. اگر از ترمیم ابروهای خود به روش‌های غیردائمی خسته شده‌اید، پس جراحی پیوند ابرو مخصوص شما است.

پیدا کردن یک کلینیک زیبایی مجهز و دارای گواهینامه‌های لازم، اولین قدم برای انجام عمل پیوند ابرو محسوب می‌شود. هر چه در این زمینه بیشتر دقت کنید، در نهایت به نتایج بهتری دست خواهید یافت. فراموش نکنید که در این روش، پای سلامتی شما در میان خواهد بود.

منابع: hairsure، expertsurgeries، bluecareclinic

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر