کاشت ابرو بدون جراحی و درد

ابروهای نازک سال‌ها پیش از مد افتاده‌اند. برخی از ما از این نظر، نه به دلخواه اما هنوز در گذشته مانده‌ایم. شاید در دوره دبیرستان ابروهای خود را بیش از حد موچین کرده باشید. شاید هم به دلیل افزایش سن، آلوپسی، شیمی‌درمانی یا موارد دیگر دچار ریزش مو در ناحیه ابرو هستید. بنابراین احتمالاً به مداد ابرو وابسته شده باشید. کاشت ابرو می‌تواند شما را یک‌بار و برای همیشه از دست زدن و آرایش مدام ابروها نجات دهد. اما آیا کاشت ابرو بدون جراحی امکان‌پذیر است؟. در این مطلب به طور مفصل به روش بدون درد کاشت ابرو خواهم پرداخت.

چرا کاشت ابرو؟

نتایج سرم‌های رشد ابرو در افراد مختلف، متفاوت است و فقط تا زمانی که از این محصولات استفاده می‌کنید، دوام دارند. میکروبلیدینگ نیز فقط نتایج موقتی ارائه می‌دهد و خطر عفونت یا آلرژی را به همراه دارد. این روش اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند جای زخم یا تغییر شکل دائمی ابرو را به جای بگذارد. اما خوشبختانه، گزینه دیگری به نام کاشت ابرو وجود دارد که نتایج طبیعی و دائمی ارائه می‌کند. کاشت ابرو به غلط، نام جراحی به خود گرفته است، زیرا کاملاً بدون درد و بخیه صورت می‌پذیرد. این امر به لطف وجود ابزارهای میکرو جراحی امکان‌پذیر شده است.

این روش محبوب که توسط جراحان پلاستیک صورت و ترمیم مو انجام می‌شود، نتایج خیره‌کننده‌ای را برای بیماران ارائه خواهد داد. نتایج کاملاً طبیعی و متناسب با هر فرد، چیزی است که این روش به آن افتخار می‌کند. در این روش شما هیچ‌گونه دردی را تجربه نخواهید کرد و کاشت ابرو بدون جراحی و به صورت سرپایی انجام خواهد گرفت.

کاشت ابرو در دهه 1990 و با ظهور تکنیک‌های جدید و اصلاح‌شده برای کاشت مو، امکان‌پذیر شد. کاشت ابرو بیش از 20 سال است که انجام می‌شود. اما اخیراً با پیشرفت‌های بسیار زیادی روبه‌رو شده است که در ادامه در مورد آن‌ها بحث خواهیم کرد.

روش کاشت ابرو بدون جراحی

کاشت موی ابرو به صورت سرپایی در داخل مطب و با استفاده از آرام‌بخش خوراکی و بی‌حسی موضعی صورت می‌پذیرد. این روش نیازمند بیهوشی عمومی نیست و شکل و ابعاد ابروها نیز همراه با نظر بیمار طراحی خواهند شد. موها معمولاً از پشت سر و با استفاده از بی‌حسی موضعی برداشت می‌شوند. این موها سپس با استفاده از میکروسکوپ به موهای مجزا تقسیم خواهند شد تا تک تک آن‌ها روی ابرو کاشته شوند.

موها در ناحیه برنامه‌ریزی شده ابرو و در محل‌های برش ریز منفرد قرار می‌گیرند که برای پذیرش فولیکول مو به اندازه کافی بزرگ هستند. هر مو طوری کاشته می‌شود که با زاویه خروج و جهت موهای ابرو هماهنگی پیدا کند تا نتیجه‌ای کاملاً طبیعی به همراه داشته باشد. فولیکول‌های مو 3 تا 4 ماه پس از عمل، رشد می‌کنند و بهترین نتایج در 6 تا 8 ماهگی مشاهده خواهند شد. کاشت ابرو بدون جراحی و درد می‌تواند افراد زیادی را به استفاده از این روش سوق دهد.

کاشت ابرو برای دستیابی به ابروهایی دائمی و سه‌بعدی، بهترین راه به شمار می‌رود. موهای ابروی شما پس از پیوند به طور طبیعی رشد می‌کنند و دائمی هستند. در میکروبلیدینگ از رنگ‌دانه برای ایجاد ظاهر موها در لایه‌های بیرونی پوست استفاده می‌شود. این فرآیند، در واقع موی واقعی نیست، ظاهری سه‌بعدی نمی‌دهد و به مرور زمان محو خواهد شد. بنابراین، فرآیندی است که برای حفظ نتایج باید مرتباً تکرار شود.

آیا کاشت ابرو دردناک است؟

چون در این روش از بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش خوراکی استفاده می‌شود، پس به هیچ وجه دردناک نخواهد بود. البته احتمال دارد پس از عمل در ناحیه اهداکننده، پشت سر خود کمی احساس درد داشته باشید که در عرض 24 تا 48 ساعت برطرف خواهد شد. جراحان همیشه داروهای ضد درد را برای استفاده بعد از عمل تجویز می‌کنند. همچنین خود ناحیه ابرو نیز معمولاً بعد از عمل، بدون درد خواهد بود، زیرا موها بسیار سطحی پیوند می‌شوند و در واقع خبری از جراحی نیست. بنابراین نتیجه کاشت ابرو بدون جراحی زیر دست یک جراح مجرب که تجربه زیادی در انجام این عمل داشته باشد، کاملاً بدون درد خواهد بود.

روش کاشت ابرو بدون جراحی
روش کاشت ابرو بدون جراحی

روش FUE بدون جراحی و درد

کاشت ابرو به روش FUE یا استخراج فولیکول مو، همانند روش کاشت مو است. در مرحله اول پیوند ابرو FUE از ناحیه اهداکننده در پشت سر، واحدهای فولیکولی کوچک‌تر یا فولیکول‌های مو به صورت منفرد گرفته می‌شوند.

در FUE بر خلاف روش FUT، فولیکول‌های مو به صورت تکی استخراج خواهند شد و برداشت پوست سر در کار نیست. به همین دلیل، کاشت ابرو بدون جراحی و درد و حتی جای زخم با این روش کاملاً امکان‌پذیر خواهد بود. به طور متوسط ​​برای کاشت هر ابرو به 250 الی 400 تار مو نیاز هست که به صورت تکی برداشته می‌شوند. بلافاصله پس از عمل، بیمار دستورالعمل‌های خاصی را دریافت می‌کند و می‌تواند کلینیک را ترک کند. نتیجه کاشت ابرو به روش FUE کاملاً دائمی است و 6 تا 10 ماه بعد به تکامل خواهد رسید.

همانطور که گفته‌شد، موهای ابرو از پوست سر برداشته و کاشته خواهند شد. بنابراین پس از رشد باید کوتاه شوند تا طول ابروهای موجود حفظ شود. هدف از این کار حفظ ظاهر طبیعی، ضخیم شدن و حفظ خطوط طبیعی و جهت رشد مو است.

روش کاشت ابرو بدون جراحی مناسب چه کسانی است؟

به‌ طور کلی اکثر افراد داوطلب کاشت ابرو، برای این روش کاندیدای مناسبی به شمار می‌روند. موهای صاف تا کمی موج‌دار برای دستیابی به نتایج ایده‌آل، عالی هستند. زیرا موهای بسیار مجعد می‌توانند در داخل ابروها فر شوند. بیمارانی که موهای ابروی خود را در اثر بیماری‌های ژنتیک، کندن بیش از حد یا ضربه از دست داده‌اند، عموماً بهترین کاندیدها محسوب می‌شوند. بیماران مبتلا به آلوپسی و سایر علل پزشکی ریزش مو معمولاً کاندیداهای خوبی برای این روش نیستند و باید از نزدیک مورد ارزیابی پزشک قرار گیرند.

اکثر بیماران برای رسیدن به اهداف خود، فقط یک بار به انجام این روش نیازمند خواهند بود. البته در برخی موارد شاید به کاشت دوم هم نیاز باشد. این کاشت دوم معمولاً برای بیماران دارای بافت زخم ناشی از آسیب تروماتیک یا به دلیل کاربرد روش‌هایی نظیر میکروبلیدینگ و خالکوبی توصیه می‌شود. چراکه بافت زخم یا خالکوبی، جریان خون را کاهش داده است و برخی از فولیکول‌های پیوندی نمی‌توانند به خوبی ریشه بدوانند. با این‌ حال، بسیاری از بیمارانی که میکروبلیدینگ یا تاتو ابرو انجام داده‌اند، نیازی به روش دوم نخواهند داشت.

جمع‌بندی

اگرچه کاشت ابرو یک روش نسبتاً جزئی است، اما می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر کلی شما داشته باشد. اگر از اینکه مجبور هستید هر روز از لوازم‌آرایشی برای ایجاد فرم ایده‌آل در ابروهای خود استفاده کنید، ناامید هستید، این روش می‌تواند به شما کمک کند. داشتن ابروهای پرپشت با نسبت‌های طبیعی می‌تواند زیبایی صورت شما را افزایش دهد. متخصصان هم می‌توانند ابروهای مردانه را بهبود بخشند و هم اطمینان دهند که ابروهای زنان از فرم زیبایی برخوردار خواهد شد. کاشت ابرو بدون جراحی و درد، دیگر یک رؤیا نیست و در بسیاری از کلینیک‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

منابع: poliklinikapantovcak، spaandbeautytoday

 

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر