بهترین روش کاشت ابرو طبیعی چیست؟

روش‌های متفاوتی برای کاشت ابرو وجود دارند و اکثر افراد می‌خواهند بدانند کدام روش گزینه بهتری محسوب می‌شود. اطلاعات زیادی در مورد این موضوع در اینترنت وجود دارد، اما برخی از این اطلاعات ممکن است منعکس‌کننده حقیقت نباشند. در نتیجه، کار شما را پیچیده‌تر خواهند کرد. این راهنما برای کمک به شما و شناخت بهترین روش کاشت ابرو طبیعی تهیه شده است.

حتما بخوانید: کدام بهتر است: پیوند ابرو یا میکروبلیدینگ؟

کاشت ابرو طبیعی به روش DHI

تکنیک DHI یا Direct Hair Implant به معنای کاشت مستقیم مو است. این تکنیک در سال‌های اخیر به طور گسترده توسط جراحان و پزشکان زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف تکنیک DHI ظاهر زیبایی به ابروهای کم‌پشت یا ریخته‌ شده به دلیل سوختگی، تصادف یا بیماری، بخشیده خواهد شد. در عین حال، با به کارگیری روش کاشت DHI می‌توان به ابروهایی دائمی، زیبا و طبیعی دست یافت.

تصویر نهایی ابروی به دست آمده با این روش به همراه کار ظریف و سخت یک جراح باتجربه، طبیعی و ماندگار خواهد بود. تکنیک DHI به عنوان یک روش بدون دردسر و سریع، در بین بانوان محبوبیت بالایی دارد. ابروهای کاشته ‌شده با تکنیک DHI در عرض 3 ماه رشد خواهند کرد و در عرض حداقل 8 ماه به فرم دلخواه و مورد نظر خواهند رسید. البته هم در فرآیند جمع‌آوری فولیکول از بخش اهداکننده و هم در فرآیند کاشت ابرو تا حدی شاهد بروز درد خواهید بود.

تکنیک کاشت DHI در مقایسه با روش‌های دیگر، جدیدتر است و معمولاً برای بیماران کمتر از 40 سال توصیه می‌شود. دلیل این امر آن است که ریزش مو در افراد زیر 40 سال خیلی پیشرفته نیست. در نتیجه، میزان موفقیت عمل در مقایسه با سایر گروه‌های سنی بسیار بیشتر خواهد بود.

مطابقت رنگ

یک سوال رایج این است که آیا رنگ ابروهای کاشته‌شده از طریق فرآیند پیوند DHI با رنگ ابروهای موجود مطابقت خواهد داشت؟ پاسخ به این سؤال ربطی به روش انجام جراحی ندارد؛ زیرا رنگ موی ابرو، مربوط به منطقه اهداکننده است. نزدیک‌ترین رنگ شبیه به ابرو، بیشتر در ناحیه پشت سر قرار دارد. به همین علت، معمولاً گردن به عنوان ناحیه اهداکننده انتخاب می‌شود. بنابراین، پس از انجام عمل با مشکل عدم تطابق رنگ برخورد نخواهید کرد.

مراحل کاشت ابرو با روش DHI

کاشت ابرو طبیعی با تکنیک DHI در مردان و زنان به روشی کاملاً مشابه صورت می‌پذیرد. عمل کاشت ابرو با این روش از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و با توجه به نوع ابرو به طور متوسط 1 تا 3 ساعت طول خواهد کشید. مراحل فرآیند کاشت ابرو با روش DHI به شرح زیر است.

  • در ابتدا گرافت‌های مو از ناحیه اهداکننده جمع‌آوری می‌شوند.
  • جراح معمولاً ناحیه پشت سر و گردن را به عنوان ناحیه اهداکننده برمی‌گزیند.
  • گرافت‌های مو به اندازه مورد نیاز برای موهای ابرو جدا می‌شوند.
  • جراح گرافت‌های جداشده را در ظرفی با محلول مخصوص قرار می‌دهد.
  • جراح سپس شکل ابرو را می‌کشد و ناحیه یا قسمت‌هایی نیازمند پر شدن را مشخص می‌کند.
  • فولیکول‌های جمع‌آوری‌شده مو، با قلم کاشت و در جهت و زاویه درست ابروها کاشته می‌شوند.
  • در انتها روش DHI با پر کردن تمام قسمت‌های لازم ابرو و بدون ایجاد برش و بخیه تکمیل خواهد شد.

ریکاوری کاشت ابرو طبیعی به روش DHI

در اغلب مواقع برقراری یک جلسه درمانی DHI برای رسیدن به ظاهری طبیعی، کافی خواهد بود. اما اگر فولیکول‌های موی اهداکننده بسیار نازک باشند، افراد می‌توانند نسبت به برگزاری جلسه دوم درمانی نیز درخواست دهند. البته بین هر کاشت ابرو طبیعی DHI باید حداقل یک سال فاصله در نظر گرفته شود.

پس از کاشت ابرو به روش DHI و در محل پیوندها، احتمالاً شاهد بروز علائم قرمزی و تورم خواهید بود. این پوسته‌ها و علائم را به هیچ وجه نباید کند و روی آن‌ها فشار فیزیکی وارد کرد. ناحیه ابرو در روز عمل و فردای بعد از آن، بسیار حساس خواهد بود. بنابراین، هرگز نباید ابروی عمل‌شده را بخراشید. همچنین باید از هرگونه ضربه فیزیکی یا تماس آن با آب، جلوگیری کنید.

در دوره بعد از کاشت، ابروهای عمل‌شده با ریزش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که میزان آن‌ها بسته به ساختار فولیکول‌های مو (قوت و ضعف) متفاوت خواهد بود. در هفته‌های بعد، فولیکول‌های مو بسیار زیادتر و ضخیم‌تر خواهند شد و ریزش موهای ابرو نیز متوقف می‌شود. همچنین هر ماه باید نسبت به کوتاه نمودن ابروها اقدام کنید، زیرا از ریشه موی سر گرفته شده‌اند و همانند موی سر رشد خواهند کرد. احتمال دارد که این رشد موهای ابرو بعد از مدتی متوقف شود.

انتخاب کلینیک کاشت ابرو طبیعی

عمل کاشت ابرو با تکنیک DHI در بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز زیبایی انجام می‌شود. اما انتخاب مکان مورد نظر باید با دقت زیادی صورت پذیرد. یک مرکز قابل اعتماد حتماً دارای گروهی متخصص از پزشکان خواهد بود. کاشت ابرو به روش DHI، بسیار دقیق است و زمانی که به صورت حرفه‌ای انجام نشود، ممکن است عواقب نامطلوبی برای شکل دائمی فولیکول‌های مو ایجاد کند.

البته تکنیک‌های FUE و FUT نیز علاوه بر تکنیک DHI در کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تکنیک DHI برای رسیدن به ظاهری طبیعی‌تر ترجیح داده می‌شود و نتایج بهتری را رقم خواهد زد. تکنیک DHI در اکثر کلینیک‌های زیبایی معتبر به عنوان یک روش پیوند اصلی استفاده می‌شود. این روش کاشت ریش، مو و ابرو حدود 90 درصد موفقیت را به همراه خواهد داشت.

انتخاب کلینیک کاشت ابرو طبیعی
انتخاب کلینیک کاشت ابرو طبیعی

روش DHI مناسب چه کسانی است؟

واجد شرایط شدن برای کاشت ابرو به روش DHI همراه با معاینه توسط متخصص امر، ارزیابی خواهد شد. افرادی که از نظر ژنتیکی ابروهای کمی دارند یا اصلاً ابرو ندارند، همچنین افرادی که ابروهای خود را از دست داده‌اند و افرادی که ابروهای کم‌پشت دارند، برای کاشت ابرو طبیعی روش DHI مناسب هستند. برای افرادی که می‌خواهند اصلاحات زیبایی روی ابروی خود انجام دهند نیز از این روش کاشت ابرو استفاده می‌شود.

مثلاً فرم‌های نامتناسب ابرو را با روش DHI می‌توان به شکل مشابه‌تری درآورد. مثلا اگر ابروها به شکل ناخواسته‌ای هستند یا پس از برداشتن دیر رشد می‌کنند، می‌توان شکاف آن‌ها را پر کرد.

تفاوت بین FUE و DHI چیست؟

مهم‌ترین تفاوت بین روش‌های کاشت ابرو DHI و FUE به نحوه کاشت گرافت‌ها در ناحیه ابرو برمی‌گردد. به ‌عنوان‌ مثال، کانال‌ها هنگام کاشت ابرو به روش FUE باید قبل از کاشت باز شوند تا جراح بتواند به صورت دستی عمل کاشت را انجام دهد. اما تکنیک DHI از ابزار خاصی به نامChoi Implanter  یا قلم کاشت استفاده می‌کند. بنابراین، مرحله کاشت بلافاصله پس از استخراج فولیکول‌ها و بدون نیاز به ایجاد کانال‌هایی برای پیوند، صورت می‌پذیرد. علاوه بر این، FUE یا استخراج واحد فولیکولی به عنوان یک روش جمع‌آوری پیوند شناخته می‌شود. در این فرآیند از ابزارهای میکرو جراحی برای باز کردن سوراخ‌ها یا کانال‌های مو استفاده خواهد شد. نام تکنیک FUE نیز از همین‌جا گرفته شده است.

جمع‌بندی

تکنیک DHI نسبت به دیگر روش‌ها، مزایایی نظیر عدم باقی گذاشتن زخم و ظاهر ابروی طبیعی‌تر را به همراه دارد. بهترین روش کاشت ابرو طبیعی باید نتایج عالی و قابل‌اعتمادی به همراه داشته باشد. همچنین روند جراحی باید کمتر تهاجمی و بدون درد صورت گیرد. همه این موارد در روش DHI جمع شده‌اند.

منابع: doctorbircan، medicalcenterturkey

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر