چه کسانی به لیفت ابرو بدون جراحی نیاز دارند؟

این روزها، بسیاری از مردم به جای استفاده از روش های جراحی لیفت ابرو، به روش های کم خطرتر لیفت ابرو بدون جراحی تمایل نشان می دهند. اما این روش با چه موادی انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

مشکلات مالی و بحران اقتصادی اخیر منجر به افزایش قابل توجهی در لیفت ابرو با بوتاکس و مواد شده است. ما احتمال می دهیم این موضوع دو دلیل اصلی داشته باشد: افرادی که معمولا به سراغ عمل جراحی و پرداخت هزینه های آن می رفتند حالا مایل هستند به سراغ روش های درمانی بدون جراحی و مقرون به صرفه بروند. همچنین چشم پزشکان پروسه بالا کشیدن ابرو بدون جراحی را به عنوان یک روش ساده تر جهت افزایش درآمد خود در نظر می گیرند که زمان زیادی را از آن ها نمی گیرد.

اگر کمی به دور و بر خود دقت کرده باشید متوجه می شوید که استایل و فشن دهه 90 میلادی دوباره پدیدار شده است؛ به عنوان مثال چوکر های باریک و تیپ پر زرق و برق. اما خوشبختانه یکی از ویژگی های تیپ و استایل دهه نود میلادی دقیقا همان چیزی است که باید به آن توجه کرد: بدن و همچنین ابرو های باریک.

استایل ابرو

هزینه بالا کشیدن ابرو با جراحی

بیمارانی که چند سال قبل برای لیفت ابروی خود به کمک عمل جراحی مبالغ زیادی پرداخت می کردند حالا به دنبال گزینه هایی کم خرج تر برای جوانسازی صورت هستند. به خصوص اگر این چهره جوان و جذاب بتواند به حفظ شغل فعلی آن ها کمک کند و یا منجر به پیدا کردن موقعیت شغلی مناسبی شود. مردم ترجیح می دهند پروسه های درمانی با میزان تهاجم بدنی کمتر را با هزینه های پایین تر انجام دهند.

مزایای لیفت ابرو بدون جراحی

بالا کشیدن ابرو بدون جراحی علاوه بر هزینه کمتر به نسبت عمل جراحی، مدت زمان بهبود کمتری نیاز داشته و ریسک های مربوط به آن بسیار کمتر از پروسه های جراحی صورت هستند.

افرادی که به سراغ لیفت ابرو با مواد می روند کسانی هستند که به دنبال داشتن ظاهر روشن تر در چشم های خود و بالا بودن ابروها هستند و قصد رفتن به سراغ عمل های جراحی تهاجمی و خطرناک را ندارند، صورت آن ها پوست زیادی جهت برداشته شدن به کمک جراحی ندارد و مطمئن هستند که به دنبال تاثیرات دائمی عمل های جراحی نیستند.

لیفت ابرو بدون جراحی برای جوان تر ها و بیمارانی است که فعالیت بیشتری دارند؛ آن ها نمی خواهند مدتی قابل توجه را جهت استراحت و بهبود تلف کنند و از ورم یا قرمزی پوست خود دوری می کنند.

بوتاکس ابرو چیست

لیفت ابرو با مواد با استفاده از سم بوتولینوم A (بوتاکس) یا سم آبوبوتولینوم A (دیسپورت) امکان پذیر است. هر دو روش منجر به ریلکس شدن ماهیچه های موجدار ، پروکروس و اوریبیکیولاریس می شوند که مسئول بالا و پایین بردن ابرو ها هستند.

با این کار عضلاتی که مسئول بالا و پایین کشیدن ابرو ها هستند دیگر کارکرد همیشگی خود را نخواهند داشت. این تاثیر دلخواه و مناسب می تواند تا سه الی شش ماه پابرجا باقی بماند.

عضلات پیشانی و ابرو

مراحل بوتاکس ابرو

بوتاکس یک روش ساده و تاثیرگذار برای لیفت بدون نیاز به عمل جراحی ابروها به شمار می رود. لیفت کردن ابروها به کمک بوتاکس می تواند خطوط و چین و چروک های پیشانی را از بین برده و ابروهای افتاده فرد را به حالت مناسب برگرداند. همچنین مشکل جمع شدن و حالت نامناسب پلک بالا برطرف خواهد شد. در این پروسه حجم کمی از بوتاکس در ناحیه مورد نظر از ابروها تزریق می شود. بدین ترتیب ابروهای افتاده بالا آمده و لیفت مورد نظر انجام می شود.

پس از تزریق ماهرانه و صحیح حجم های کم از بوتاکس در نواحی کلیدی از پیشانی و بالا چشم ها، پیشانی افراد بالاتر رفته و ظاهری ریلکس تر به خود می گیرد و در نتیجه شاهد جوان تر شدن چهره فرد خواهیم شد.

لیفت ابرو بدون جراحی معمولا به پروسه های جراحی محور در این حوزه ترجیح داده می شود، چرا که عمل جراحی، ظاهری غیر طبیعی و شگفت زده به صورت و چشم افراد می دهد. علاوه بر این، نباید عوارض جانبی قابل توجه عمل های جراحی لیفت کردن نظیر ریزش مو از نواحی برش پوست، ماندن جای زخم، درد موضعی و سردرد را فراموش کنیم. تاثیرات بسیار عالی و جذاب پروسه لیفت ابروی بدون نیاز به عمل جراحی به کمک سم بوتاکس ترجیح داده می شود.

نواحی تزریق بوتاکس

راه های زیادی جهت تزریق بوتاکس به ناحیه پیشانی وجود دارد و این موضوع به آناتومی خاص مراجعه کننده برمیگردد. اگر ابروی آن ها تا حد زیادی به سمت پایین متمایل باشد، بوتاکس به عضله پروکروس تزریق می شود ( عضله بین دو ابرو فرد) و میزان کمی از آن نیز به عضله اطراف چشم تزریق خواهد شد تا بدین ترتیب انتهای ابروها نیز به سمت بالا متمایل شود.

علاوه بر این، گاهی اوقات بخش بالایی از پیشانی به تزریق نیاز دارد تا عضله پیشانی آرام شود و این کمک می کند تا ابروها بیشتر به سمت بالا کشیده شوند.

بوتاکس ابرو

ماندگاری بوتاکس ابرو

تاثیرات تزریق بوتاکس پس از سه الی پنج روز از تزریق آن قابل مشاهده می شوند. با این حال تاثیر کامل بوتاکس را پس از چهارده روز می توان در صورت افراد شاهد بود. این تاخیر نیز مربوط به رسیدن سم بوتاکس به نواحی مورد نظر از بدن فرد است. بسته به هر بیمار، تاثیرات بوتاکس در این ناحیه از بدن می تواند تا سه الی چهار ماه پابرجا باقی بماند.

و در آخر، یکی از جدیدترین راه ها جهت بالا کشیدن ابروها به کمک فناوری فرکانس های رادیویی است. پژوهش ها نشان داده اند که این روش درمانی منجر به سفت شدن پوست اطراف گردن می شود و تاثیر آن تا چند سال باقی می ماند. با این حال، اخیرا از این پروسه درمانی برای لیفت ابروها و از بین بردن خط و خطوط اطراف چشم استفاده می شود.

این درمان مبتنی بر دما است و بدون نیاز به سوزن یا سختی برای بیمار پیگیری می شود. همچنین پس از انجام آن نیازی به استراحت و بستری بودن بیمار نیست. لیزر امواج رادیویی پوست را گرم کرده و یک کلاژن جدید می سازد تا ابروها بدین ترتیب بالا بروند.

اگر درباره انواع بوتاکس و ماندگاری آن ها پرسشی دارید، بر روی لینک زیر کلیک کنید

ماندگاری بوتاکس بیشتر است یا دیسپورت؟

نتیجه لیفت ابرو با بوتاکس

یکی از عوارض جانبی احتمالی بوتاکس، ایجاد خط طولانی اسپاک در وسط پیشانی است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بخشی از عضله پیشانی به نسبت ناحیه مرکزی کشیده تر شود و در نتیجه ظاهری غیر طبیعی و ناخواسته به وجود می آید. این مشکل را می توان به سادگی با حجمی کم از بوتاکس درمان کرد که به پیشانی تزریق می شود. علاوه بر این، اگر حجم زیادی بوتاکس به پیشانی تزریق شود، ممکن است ابروها حجیم و سنگین تر جلوه کنند و به سمت پایین کشیده شوند. در نتیجه این اتفاق چشم ها کوچک تر جلوه می کنند.

عوارض بالا کشیدن ابرو بدون جراحی

امکان بروز عوارض جانبی خاص وجود دارد. همچون هر پروسه درمانی دیگری، لیفت ابروها نیز می تواند ریسک هایی به همراه داشته باشد. یکی از رایج ترین مورد، به وجود آمدن ظاهری غیر طبیعی و خشن در چهره افراد است. این اتفاق در اثر استفاده دز نامناسب از بوتاکس یا تزریق در ناحیه نامناسب رخ می دهد.

یک مشکل و خطر دیگر که کمتر اتفاق می افتد اما ترسناکتر است، افتادگی پلک بعد از بوتاکس به حساب می آید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سم بوتاکس به داخل عضلات پلک ها نشت کند. این ریسک زمانی بیشتر می شود که از فیلر ها استفاده شود. ممکن است تزریق به شکل نادرست در داخل شریان های خونی اتفاق افتد و مشکلی همچون مردگی پوست رخ دهد. پس چه نتیجه ای می گیریم؟

حتما برای پیگیری این پروسه غیر جراحی و تزریقی به سراغ فردی باتجربه و متخصص بروید تا با کمترین ریسک تزریق بوتاکس و لیفت ابرو را انجام دهد.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر