ماندگاری بوتاکس دیسپورت بیشتر است یا زئومین

داشتن صورتی خشک و دارای چروک برای هیچ کس مطلوب نیست. افرادی که تمایل به داشتن ظاهری طبیعی دارند می توانند از بوتاکس دیسپورت استفاده کنند. دیسپورت یک داروی تزریقی است که توسط پزشک تجویز می شود.

دیسپورت بدون اینکه ظاهر یا حرکت دیگر نواحی صورت را تغییر دهد، خطوط اخم با شدت متوسط تا زیاد را صاف می کند. عضلاتی که درمان بر روی آن ها صورت نگرفته به عملکرد طبیعی خود ادامه داده و فرد می تواند احساسات خود را به صورت طبیعی ابراز کند.

تفاوت بوتاکس و دیسپورت

در ایران چند نوع بوتاکس وجود دارد:

  • دیسپورت انگلیس
  • مصپورت ایران
  • زئومین آلمان
  • و نورونوکس کره جنوبی
  • بوتاکس کانادایی

با اینکه هر دوی این مواد سیگنال های عصبی رونده به عضلات را مسدود می کنند اما به صورت متفاوتی ساخته شده و پروتئین های غیر سمی آن ها سبب می شوند که قدرت، دوام و اثر متفاوتی داشته باشند.

اغلب مطالعات نسبت 2.5 به 1 را بیان کرده اند. این یعنی 25 واحد از دیسپورت تقریبا عملکردی معادل 10 واحد بوتاکس دارد.

برخی مطالعات بیان داشته اند که دوام بوتاکس دیسپورت نسبت به بوتاکس بیشتر و عملکرد سریع تر و درد کمتری دارد. با این حال، این نتایج را باید با احتیاط تفسیر کرد زیرا در برخی موارد این مطالعات توسط سازندگان دیسپورت حمایت مالی شده اند.

دیسپورت و بوتاکس هر دو محصولات زیبایی هستند که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا جهت درمان دیستونی و اسپاسم دهانه رحم در بزرگسالان تایید شده اند.

علاوه بر این موارد، بوتاکس از نظر درمان میگرن مزمن از طریق تزریق بوتاکس در پیشانی ، تعریق شدید، اختلال عملکرد مثانه، بی اختیاری ادراری مرتبط با برخی بیماری های عصبی، اسپاسم اندام های فوقانی در کودکان 2 ساله تا نوجوانان 17 ساله، اسپاسم پلک و انحراف چشم و درمان آندومتریوز با تزریق بوتاکس نیز به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است.

با اینکه بوتاکس و دیسپورت دو نوع از سم های بوتولینوم هستند اما پروتئین های غیر سمی آن ها به دلیل تفاوت در نحوه تولید متفاوت می باشند. این گفته یعنی با اینکه این محصولات مشابه هستند اما تفاوت های اندکی نیز دارند.

تفاوت بوتاکس و دیسپورت

دز مصرف ویال بوتاکس و دیسپورت

خیر. تمامی مقادیر مصرف منحصر به محصول بوده و قابل استفاده برای محصولات دیگر نیستند. بوتاکس به صورت ویال های یکبار مصرفی ارائه می شود که حاوی 50 یا 100 واحد ONA هستند. محتویات این ویال قبل از مصرف با استفاده سدیم کلرید رقیق شده و تنها برای یک نفر استفاده خواهد شد. حداکثر مقدار مصرفی ONA نباید بیشتر از 360 واحد در یک بازه 3 ماهه باشد.

ویال های چند بار مصرف بوتاکس (برای مقاصد غیر زیبایی) حاوی 100 تا 200 واحد ONA هستند. محتویات این ویال ها با استفاده از سدیم کلرید 0.9 درصد تا جایی رقیق می شوند که به مقدار غلظت از پیش تعیین شده برسند. با اینکه می توان مقدار داروی باقی مانده را در فریزر نگهداری کرد اما این مقدار باید ظرف 24 ساعت مصرف شود.

ویال های دیسپورت حاوی 300 تا 500 واحد ABO بوده و باید قبل از مصرف رقیق شوند. دیسپورت تنها برای یک جلسه درمانی طراحی شده و باقی مانده آن باید در فریزر نگهداری شود.

در صورت عدم مصرف ظرف 24 ساعت، این باقی مانده باید دور ریخته شود. مقدار مصرف هر نوع از سموم بوتولینوم مختص همان ماده و روش آماده سازی می باشد. برای مثال 50 واحد بوتاکس برابر با 50 واحد دیسپورت نیست. همواره باید به مقدار مصرف دارو و توصیه های مصرف آن توجه کرد. در هنگام مصرف یک محصول بوتولینوم برای اولین بار همواره کمترین مقدار توصیه می شود.

ماندگاری بوتاکس و دیسپورت

افراد با انجام این فرایند های تزریقی و زیبایی برخلاف فرایند های جراحی نتایج درمانی را ظرف چند روز مشاهده خواهند کرد. تزریق دیسپورت و بوتاکس نیاز به استراحت و بهبودی نداشته و فرد می تواند پس از انجام فرایند به خانه بازگردد.

نتایج تزریق دیسپورت

تاثیرات تزریق دیسپورت می توانند ظرف چند روز پدیدار شوند. این نتایج دوامی 3 تا 4 ماهه دارند. پس از گذشت این مدت افراد باید جهت حفظ نتایج و دریافت تزریق مجدد به پزشک خود مراجعه کنند.

بوتاکس دیسپورت

نتایج تزریق بوتاکس

با اینکه نتایج بوتاکس ظرف هفته اول شروع به پدیدار شدن می کنند اما مشاهده نتایج کامل می تواند تا یک ماه به طول انجامد. مدت دوام نتایج بوتاکس چندین ماه است. در برخی افراد این نتایج تا مدت 6 ماه نیز ماندگاری دارند.

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

قیمت بوتاکس دیسپورت انگلیس

هزینه تزریق بوتاکس دیسپورت بر اساس تعداد واحد بوتاکس مورد نیاز تعیین می شود و در برخی موارد، فرد نیاز به ترمیم مجدد دارد که در برخی از مطب های پوست و مو، جلسه ترمیم به صورت رایگان انجام می شود. قیمت هر واحد بوتاکس دیسپورت حدوداً 950 هزار تومان می باشد.

مقایسه زئومین، بوتاکس و دیسپورت

زئومین یکی دیگر از سموم بوتاکس بوده که در زمینه زیبایی رقیبی برای بوتاکس و دیسپورت به شمار می رود. زئومین و بوتاکس در مقایسه با دیسپورت بسیار شبیه به یکدیگر هستند. تفاوت اصلی زئومین با بوتاکس یا دیسپورت این است که زئومین تنها از یک ماده به نام توکسین A بوتولینوم ساخته شده است.

فرایند تولید هر سه این محصولات اندکی تفاوت داشته که همین مورد سبب ایجاد تفاوت هایی بالینی جزئی می شود. زئومین فاقد هر گونه مواد افزودنی است. یکی از مزایای تزریق مواد خالصی همچون زئومین این است که احتمال مقاومت بدن در برابر آن ها کمتر است. بدن برخی بیماران پادتن هایی را بر علیه بوتاکس و دیسپورت تولید می کند.

بوتاکس و دیسپورت و زئومین

در بین این سه ماده تزریقی، زئومین تنها دارویی است که به دلیل نداشتن مواد افزودنی، قبل از استفاده نیاز به نگهداری در فریزر ندارد. قیمت زئومین تقریبا برابر با بوتاکس و 5 دلار به ازای هر واحد است. قیمت دیسپورت 4 دلار به ازای هر واحد است. به طور میانگین افراد در هر جلسه درمانی به 20 واحد زئومین، 20 واحد بوتاکس یا 40 واحد دیسپورت نیاز دارند.

زئومین کمترین سرعت شروع تاثیرات را در میان این سه گزینه دارد. سرعت بروز تاثیرات دیسپورت، بوتاکس و زئومین به ترتیب 24 ساعت، 72 ساعت و 4 روز است. مصرف زئومین نسبت به بوتاکس و دیسپورت رواج بیشتری دارد زیرا این محصول فاقد پروتئین های پیچیده است.

نداشتن پروتئین های پیچیده سبب می شود تا از تشکیل پادتن در بدن یا مقاومت به درمان در بیماران مبتلا به بیماری های عصبی عضلانی پیشگیری شود.

4/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر