هزینه کاشت ابرو چقدر است؟ چه عواملی بر آن تأثیر دارند؟

عوامل زیادی مانند سیاست‌های قیمت‌گذاری کلینیک، تعداد گرافت‌های مورد نیاز پیوند و همچنین هزینه‌های جانبی، بر هزینه کاشت ابرو تأثیر می‌گذارند. هزینه‌های پزشکی اغلب تحت تأثیر اقتصاد محلی در منطقه‌ای است که پزشک در آنجا عمل می‌کند. افرادی که قصد انجام کاشت ابرو دارند، باید لیست کاملی از هزینه‌های مربوط به جراحی را از ارائه‌دهندگان مختلف بخواهند. بدین ترتیب می‌توانند هزینه‌ها را با هم مقایسه کنند و تصمیم مناسبی در مورد کلینیک دلخواه خود بگیرند.

آشنایی با کاشت ابرو

ترمیم ابرو که گاهی کاشت ابرو نیز نامیده می‌شود، روشی است که شباهت زیادی به کاشت موی سر دارد. پزشک در طول این عمل، ابتدا موی اهداکننده را از ناحیه‌ای از پوست سر فرد خارج خواهد کرد. او سپس این موها را در ناحیه ابروی فرد کاشت می‌کند. در نهایت این موها مانند موهای معمولی ابرو، شروع به رشد خواهند کرد.

افراد دارای ابروهای کم‌پشت یا بدون ابرو، این روش را به عنوان راهی برای عادی‌سازی ظاهر خود انجام می‌دهند. از آنجایی ‌که کاشت ابرو یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، شرکت‌های بیمه سلامت معمولاً هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کنند. بنابراین بیمار باید هزینه ترمیم ابرو را به‌تنهایی متقبل شود. بنابراین آگاهی از هزینه‌ها برای فردی که قصد انجام آن را دارد، ضروری است.

عوامل مؤثر بر هزینه کاشت ابرو

در ادامه این بخش، عوامل مؤثر بر هزینه عمل کاشت ابرو را برای شما بررسی خواهیم کرد. باید یادآوری کنیم که اطلاعات ارائه‌شده در اینجا صورت کلی هستند و هزینه‌های واقعی در مراجعه به کلینیک زیبایی مشخص خواهند شد. مشاوره با پزشکان می‌تواند دقیق‌ترین ارزیابی را از هزینه عمل کاشت ابروی شما ارائه دهد.

1.      روش کاشت ابرو

به ‌طور کلی دو نوع روش کاشت ابرو به نام‌های پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) وجود دارد. هزینه کاشت ابرو کاشت ابرو به روش FUT و FUE معمولاً مشابه خواهد بود، اگرچه روش FUE ممکن است در برخی موارد کمی گران‌تر باشد. به ‌طور کلی، کاشت ابرو بر اساس تعداد فولیکول‌های برداشته‌شده از ناحیه اهداکننده قیمت‌گذاری می‌شود.

فولیکول‌های برداشته‌شده بیشتر به معنای موهای پیوندشده بیشتر و هزینه کلی بالاتر خواهد بود. دستیابی به میانگین هزینه یک فولیکول در سراسر کشور دشوار است. به همین دلیل، هزینه‌ها بیشتر بر اساس کل روش به جای هر فولیکول مو قیمت‌گذاری می‌شوند.

این دو روش کاشت ابرو عمدتاً بر اساس تکنیک و ابزار مورد استفاده نیز متفاوت هستند. هم FUT و هم FUE گرافت‌های مو را از محل اهداکننده یا ناحیه اهداکننده می‌گیرند و آن‌ها را به ناحیه ابرو پیوند می‌زنند.

پیوند واحد فولیکولی (FUT) می‌تواند یک اسکار قابل مشاهده باقی بگذارد. زیرا یک نوار از موهای اهداکننده را از پشت سر می‌گیرد. بنابراین این روش برای کسانی که موهای کوتاه دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین این روش عوارض جانبی بیشتر و زمان بهبودی طولانی‌تری هم دارد.

2.      پزشک جراح

یک جراح پلاستیک باتجربه‌تر و دارای گواهی بین‌المللی یا پزشک متخصص در زمینه کاشت ابرو معمولاً هزینه بیشتری را برای تخصص خود دریافت می‌کند. همچنین ممکن است چنین پزشک جراحی هزینه‌های مشاوره بالاتری دریافت کند.

به ‌طور کلی توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب پزشک برای کاشت ابروی خود به عواملی مانند تجربه، شهرت و دانش وی تکیه کنید. هزینه‌ها در چنین مواقعی باید در اولویت دوم قرار گیرند. زیرا انجام عمل زیر دست یک فرد بدون مهارت و گواهی‌های لازم، می‌تواند هزینه‌های ترمیم خرابی‌های بعدی را به شما تحمیل کند.

هر پزشکی سیاست‌های قیمت‌گذاری مخصوص به خود را در کاشت ابرو تعیین می‌کند. یک پزشک به ‌طور معمول، ممکن است حداقل قیمتی را برای این روش تعیین کند و سپس آن قیمت را به تناسب تعداد گرافت‌های مورد نیاز، افزایش دهد. طبیعی است که هر چه تعداد گرافت‌های مورد نیاز بیشتر شود، زمان انجام عمل و هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت.

3.      متخصص بیهوشی

متخصص بیهوشی به ‌طور معمول، جزئی از عمل پیوند ابرو نخواهد بود و این کار با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. اما خود فرد ممکن است تقاضای بی بیهوشی عمومی کند که به تخصص بیشتری نیاز دارد و گران‌تر از بی‌حسی موضعی خواهد بود. بی‌حس‌کننده موضعی معمولاً نیازی به تجویز متخصص بیهوشی ندارد.

دیگر موارد مؤثر بر هزینه کاشت ابرو
دیگر موارد مؤثر بر هزینه کاشت ابرو

4.      مکان کاشت ابرو

شهرت کلینیک زیبایی نیز در هزینه کاشت ابرو مؤثر خواهد بود. برخی کلینیک‌ها از سراسر کشور مراجعه‌کننده دارند و وقت آن‌ها کاملاً پر است. بنابراین بر اساس اصل عرضه و تقاضا، هر چقدر تقاضا بیشتر باشد، بالطبع هزینه نیز باید افزایش می‌یابد.

روش‌های کاشت ابرو ممکن است تفاوت چندانی با هم نداشته باشند. اما تمامی کلینیک‌ها از امکانات، کادر پزشکی، تجهیزات و تعداد کارکنان کمک‌کننده یکسانی برخوردار نیستند. برخی کلینیک‌های داخلی حتی مقصد عمل کاشت ابروی بین‌المللی نیز به شمار می‌روند. افراد از برخی کشورهای منطقه برای کاشت ابرو به ایران سفر می‌کنند.

برخی از پزشکان نیز کار ترمیم ابرو را در چندین منطقه مختلف انجام می‌دهند. قیمت‌ها به دلیل تفاوت در شرایط اقتصادی محلی در یک کلینیک، می‌توانند کمتر یا بیشتر از سایرین کلینیک‌ها باشند.

به ‌طور کلی، کاشت ابرو در مکان‌های ارزان‌قیمت اگر موجب به خطر افتادن ایمنی باشد، اصلاً ایده خوبی نخواهد بود.

5.      مدت و الزامات بهبودی

مدت زمان بهبودی بعد از عمل بسته به نوع روش کاشت ابرو، متفاوت خواهد بود. روند بهبودی ممکن است شامل نسخه‌های دارویی، لباس‌های ریکاوری، پیگیری‌ها و حتی مرخصی از کار باشد. البته روند بهبودی بعد از عمل سرپایی کاشت ابرو بسیار سریع رخ می‌دهد، اما همیشه استثنائاتی وجود خواهد داشت.

دیگر موارد مؤثر بر هزینه کاشت ابرو

ما در این مطلب عوامل موثر بر هزینه‌های کاشت ابرو را را مرور کردیم. اما آیا تعیین قیمت کاشت ابرو شامل مسائل دیگری هم می‌شود؟. به ‌طور کلی زمانی که جراح برای انجام عمل کاشت ابرو صرف می‌کند، اغلب به عنوان «هزینه متوسط» یا «حق‌الزحمه جراح» نامیده می‌شود. شاید این امر کاملاً دقیق نیست، اما اساساً نرخ عمل بر اساس میزان طول کشیدن عمل خواهد بود.

همچنین کلینیک زیبایی شما باید هزینه‌های تجاری خود مانند اجاره دفتر، دستمزد کارکنان پشتیبانی، بیمه حرفه‌ای و لوازم اداری پزشکی را هم بپردازد. همه این‌ها علاوه بر حقوق شخصی پزشکان خواهد بود. هزینه کاشت ابرو با اضافه شدن سایر عوامل، شروع به افزایش بیشتر می‌کند، این عوامل عبارتند از:

  • سایر کادر پزشکی حاضر در اتاق عمل (احتمالاً متخصص بیهوشی، پرستاران یا دستیاران جراحی).
  • ابزارها و لوازم مختلف مورد استفاده در طول کاشت ابرو (سوزن، گاز، روپوش، دستکش و غیره).
  • داروهای قبل، حین و پس از پیوند شما (ممکن است شامل آرام‌بخش‌ها، مسکن‌ها یا آنتی‌بیوتیک‌ها باشد).
  • هزینه اجاره مرکز نیز به هزینه پرداختی نهایی توسط شما افزوده می‌شود.

هزینه کاشت ابرو شامل هزینه‌های شخصی هم خواهد بود که در حین انجام این عمل زیبایی با آن‌ها مواجه خواهید شد. این موارد شامل هزینه‌های مشاوره با پزشکان، هزینه‌های سفر، مراقبت‌های قبل از عمل، زمان از دست دادن کار و لوازم ریکاوری می‌شود که شخصاً می‌خرید. تمامی این هزینه‌های نیز به طور غیرمستقیم در افزایش قیمت کاشت ابرو شما مؤثر خواهند بود.

جمع‌بندی

قبل از اقدام برای هر نوع عمل زیبایی، باید در مورد هزینه‌های آن، اطلاعات لازم را کسب نمود. یکی از این عمل‌های بسیار محبوب، کاشت ابرو است. عوامل متعددی بر هزینه کاشت ابرو تاثیر دارند که ما در این مطلب به تفکیک آنها را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد تصویری کلی از برآورد هزینه‌های کاشت ابرو در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

منابع: wise-geek، aedit

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر