فواید فیشال پوست چیست؟

فیشال یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی پوست محسوب می‌شود. از جمله فواید فیشال پوست می‌توان به پاک‌سازی عمیق منافذ، از بین بردن سلول‌های مرده پوست و درمان مشکلات اساسی پوست اشاره کرد. فرآیند فیشال به تغذیه و جوان‌سازی پوست نیز کمک می‌کند و با افزایش درخشندگی آن، ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشد. با ما همراه باشید تا با این روش محبوب و البته پرفایده بیشتر آشنا شوید.

فواید فیشال پوست

فیشال یک روش حرفه‌ای مراقبت از پوست است که همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. برخی از مهم‌ترین فواید فیشال، به شرح زیر هستند.

1.      کاهش و تسکین استرس‌های عصبی

یکی از مهم‌ترین فواید فیشال پوست تسکین اضطراب است. انجام منظم فیشال و ماساژ پوست با فشار دادن نقاط خاصی از صورت، در فعال کردن سیستم عصبی بسیار مفید خواهد بود. این کار، اضطراب و استرس را به صورت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

2.      پاک‌سازی عمیق

عمل فیشال در پاک‌سازی کامل صورت بسیار موثر است. این کار از طریق لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌های مرده انجام می‌شود.

3.      جوان‌سازی پوست

پوست شفاف و درخشان، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده زیبایی و از جمله فواید فیشال پوست به شمار می‌رود. فیشال پوست، تاثیر بسزایی در درخشندگی پوست و جوان‌سازی آن دارد. این کار همچنین در بهبود بافت پوست بسیار موثر است.

4.      کند کردن روند پیری

عمل کلاژن‌سازی، از دیگر فواید فیشال محسوب می‌شود. در فیشال، ماساژ صورت به‌ طور منظم انجام می‌شود که در تقویت و بازسازی سلول‌های پوست بسیار موثر است. بنابراین با انجام این کار، پوست بسیار جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

5.      بهبود گردش خون

فیشال در بهبود گردش خون کمک زیادی می‌کند و تاثیر به سزایی در تامین مواد مغذی و اکسیژن‌رسانی بیشتر به پوست دارد.

6.      سم‌زدایی از پوست

انجام منظم فیشال می‌تواند ضایعاتی را که در طول روزها و هفته‌ها روی پوست انباشته شده‌اند، از بین ببرد.

7.      درمان آکنه

با توجه به توصیه پزشکان، استفاده از محصولات بهداشتی مناسب برای صورت می‌تواند به از بین بردن آکنه و کاهش علائم آن از روی پوست کمک کند. بنابراین درمان آکنه از دیگر فواید فیشال پوست محسوب می‌شود.

8.      از بین بردن جوش‌های سرسفید و سرسیاه

جوش‌های سرسفید و سرسیاه، یکی از عوامل بسته شدن منافذ پوست هستند. اگر پوست شما مستعد این‌گونه جوش‌ها است، برای از بین بردن آن‌ها می‌توانید از فیشال استفاده کنید.

9.      باز کردن همه منافذ پوست

قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شود. این موضوع در جذب اکسیژن به پوست نیز اختلال ایجاد می‌کند. بنابراین یکی دیگر از فواید فیشال پوست باز کردن این منافذ و از بین بردن پوست مرده است. این موضوع در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه بسیار موثر خواهد بود.

10.  لایه‌برداری پوست

فیشال می‌تواند در حذف سلول‌های مرده پوست که باعث خشکی و زبری آن می‌شوند، موثر باشد. عمل اسکراب، بخش ضروری فیشال محسوب می‌شود که به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

11.  سفت شدن پوست صورت

انجام منظم فیشال، کمک زیادی به کلاژن سازی و در نتیجه سفت شدن پوست صورت می‌کند. این موضوع به ‌طور قابل‌توجهی روند پیری پوست را کاهش خواهد داد.

12.  از بین بردن سیاهی زیر چشم

پوست زیر چشم بسیار حساس است و مراقبت از آن از طریق ماساژ و انجام منظم فیشال، اهمیت زیادی دارد.

فواید فیشال پوست به چه صورت حاصل می‌شوند؟

تا اینجا با فواید فیشال آشنا شدیم، اما جهت درک، ما به شما خواهیم گفت که این فواید چگونه کسب می‌شوند.

1.      مشاوره فیشال:

فیشال معمولا با مشاوره شروع می‌شود. اگر برای اولین بار این کار را انجام می‌دهید، متخصص زیبایی از شما می‌خواهد که فرمی را پر کنید. در این فرم سوالاتی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • مشکلات پوستی
  • رژیم غذایی
  • میزان آبی که در طول روز می‌نوشید
  • داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید.
  • محصولاتی که در حال حاضر برای پوست خود مورد استفاده قرار می‌دهید.

بنابراین از فواید فیشال پوست این است که با کسب تمام اطلاعات لازم درباره وضعیت فرد، مشکلات پوست‌ وی را هدف قرار می‌دهد.

2.      پاک‌سازی:

متخصص زیبایی انجام عمل فیشال را با پاک‌سازی کامل صورت شروع می‌کند. بنابراین پوست شما کاملا آماده دریافت انواع محصولات پوستی خواهد شد و بهتر آنها را جذب می‌کند.

3.      تجزیه و تحلیل پوست:

متخصص زیبایی چشم‌های شما را می‌پوشاند و بعد از روشن کردن یک لامپ بزرگ‌ در بالای سر شما، پوست شما را مورد بررسی قرار خواهد داد. سپس با مشاهده و بررسی پوست شما موارد زیر را تشخیص می‌دهد:

  • نوع پوست شما (خشک، چرب، نرمال یا حساس)
  • شرایط پوستی (آکنه و جوش‌های سرسیاه و سرسفید، پیری، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، کم آبی و غیره)

سپس متخصص، محصولات مناسب و درمان مورد نیاز برای پوست شما را انتخاب می‌کند.

4.      بخار:

در بیشتر روش‌های فیشال، از دستگاهی استفاده می‌کنند که بخار گرم به صورت شما می‌تاباند. این بخار، باعث نرم شدن جوش‌های سرسیاه و سرسفید پوست شما می‌شود. اگر پوست بسیار حساسی دارید، ممکن است از بخار استفاده نشود.

5.      لایه‌برداری با استفاده از لایه‌بردارهای مکانیکی یا شیمیایی:

لایه‌بردارهای مکانیکی، بافت ناهمواری دارند (میکرو دانه‌ها) که سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برند. در این لایه‌برداری، از نوعی آنزیم برای شل شدن پیوند بین سلول‌های پوست استفاده می‌شود. لایه‌برداری شیمیایی نیز دارای شدت‌های متفاوتی است و می‌تواند یک درمان مستقل یا بخشی از عمل فیشال باشد.

6.      استخراج:

این فرآیند، برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه یا سرسفید استفاده می‌شود. همچنین در این مرحله، پاک‌سازی پوست عمیق‌تر است و مواد آلاینده‌ای که به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده‌اند، خارج می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت لایه‌برداری پوست هم به صورت سطحی و هم به صورت عمقی از فواید فیشال صورت است

7.      ماساژ فیشال:

پس از انجام پاک‌سازی و استخراج، پوست را ماساژ می‌دهند. این کار باعث تحریک و خون‌رسانی به قسمت‌های مختلف پوست صورت می‌شود.

8.      ماسک فیشال:

این ماسک، با توجه به نوع پوست شما بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده خواهد شد.

9.      استفاده از کرم‌های بهداشتی و درمانی:

در انتها از تونر، کرم دور چشم، سرم و مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. اگر فیشال در طول روز انجام شود، باید از ضد آفتاب نیز استفاده خواهد شد.

چند جلسه جهت کسب فواید فیشال صورت نیاز است؟
چند جلسه جهت کسب فواید فیشال صورت نیاز است؟

چند جلسه جهت کسب فواید فیشال صورت نیاز است؟

فواید و نتایج مثبت فیشال پوست با انجام منظم آن، بیشتر قابل‌ مشاهده خواهند بود. تعداد دفعات انجام فیشال، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه شرح داده شده‌اند:

1.      نوع پوست:

فیشال برای افراد دارای پوست چرب، باید حداقل دو بار در ماه به ‌طور مکرر انجام شود. افرادی که دارای پوست خشک یا معمولی هستند، می‌توانند یک بار در ماه از این روش استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه لیزر کندلا

2.      وضعیت پوست:

افرادی که دارای پوست مستعد آکنه، پوست خشک، پوست‌های مستعد جوش‌های سرسفید و سرسیاه و پوست‌های قرمز و کدر هستند، باید چندین بار در هر ماه از فیشال استفاده کنند.

3.      اهداف مراقبتی پوست:

برای هر شخص، تعداد دفعات فیشال به اهداف مراقبت از پوست نیز بستگی دارد. افرادی که می‌خواهند پوست خود را جوان و شاداب نگه دارند، باید در دفعات بیشتری عمل فیشال را انجام دهند.

4.      میزان بودجه:

تنظیم تعداد دفعات فیشال پوست، بستگی به میزان بودجه‌ای دارد که برای روتین مراقبت از پوست خود اختصاص می‌دهید. اگر بودجه مناسبی دارید، می‌توانید هر ماه حداقل یک بار این کار را انجام دهید.

جمع‌بندی

فواید فیشال پوست علاوه بر رفع مشکلات پوستی، شامل موارد دیگری نیز می‌باشد. فیشال، پوست شما را فوق‌العاده نرم و لطیف می‌کند. با انجام این کار درخشش قابل‌ملاحظه‌ای روی پوست خود مشاهده خواهید کرد و چهره درخشان‌تری خواهید داشت. انجام منظم فیشال می‌تواند علائم پیری را نیز از بین ببرد و پوست شما را برای مدت طولانی‌تری از افتادگی دور نگه دارد. انجام طولانی‌مدت و منظم فیشال به شما کمک می‌کند که پوستی شفاف، سالم و بدون لک داشته باشید.

منابع: avaneclinic، grandbeautyspa

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر