تزریق فیلر لب طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

برای تزریق فیلر لب دلایل زیادی وجود دارد. امکان دارد با بالا رفتن سن، لب‌ها نازک‌تر شوند. هم چنین کم آب شدن پوست و کشیدن سیگار نیز می‌توانند فرم لب‌ها را از حالت دلخواه خارج نمایند. برخی از افراد هنگامی که به فیلر لب فکر می‌کنند، ممکن است به یاد بعضی از سلبریتی‌ها با لب‌های بسیار حجیم و غیرطبیعی بیفتند و از این انجام این کار منصرف شوند. اگرچه این مدل لب در میان برخی از افراد جوان محبوب شده است، اما اکثر انسان‌ها هدفشان از تزریق فیلر لب رسیدن به فرمی طبیعی و متناسب در لب‌ها است. در این مطلب قصد داریم به تزریق فیلر لب طبیعی و مسائل پیرامون آن بپردازیم.

منظور از تزریق فیلر لب طبیعی چیست؟

امروزه گاهی افرادی را می‌بینیم که لب‌هایی بیش از حد پر و غیرطبیعی دارند. به همین دلیل، اغلب افراد تصور می‌کنند با تزریق فیلر لب ظاهری غیرواقعی همچون آنها پیدا خواهند کرد.

این نکته را باید به یاد داشته باشیم که لب‌ها یک بادکنک قابل انبساط نیستند که تا جایی که می‌توانیم آنها را از ژل پر کنیم. انتخاب یک متخصص باتجربه که آناتومی لب‌ها را درک نماید و از اهمیت میزان ژل تزریقی برای رسیدن به فرم‌های طبیعی آگاه باشند، بسیار مهم است. یک متخصص باتجربه همچنین می‌داند که چگونه از ساختارهای مهم اطراف لب، به‌ویژه رگ‌ها و شریان‌ها باید محافظت شود. همه افراد لب‌هایی کاملاً متقارن ندارند، بنابراین متخصص شما باید تصمیم بگیرد که چه مقدار حجم به هر لب (بالایی و پایینی) اضافه نماید تا نتیجه‌ای عالی به دست آید.

ماندگاری فیلر لب طبیعی

ماندگاری فیلر هم به کیفیت محصول مورداستفاده بستگی دارد و هم به تبحر و تخصص پزشک. عامل دیگر در ماندگاری فیلر لب، جنس پوست و همین‌طور سوخت‌وساز بدن است. اما به‌صورت معمول می‌توان گفت فیلر لب 2 تا 3 سال ماندگاری خواهد داشت.

برای فیلر لب طبیعی تزریق ژل بهتر است یا چربی؟

روش معمول در حجم‌دهی لب‌ها، تزریق ژل و چربی است که تزریق هر کدام از آنها معایب و مزایایی دارد.

1.      تزریق چربی

برای تزریق به روش چربی، مقداری از چربی طبیعی بدن از قسمت ران و باسن به شیوه ساکشن برداشته و به لب‌ها تزریق می‌شود. در این روش به دلیل این که از ماده خارجی برای فیلر کردن استفاده نشده است، خطر بروز آلرژی و حساسیت به وجود نمی‌آید. مزیت دیگر تزریق چربی، ماندگاری بالای آن است. اما باید توجه داشت که این روش معایبی هم دارد. در تزریق چربی ممکن است عفونت یا خونریزی رخ دهد یا تقارن و هماهنگی موردنظر ایجاد نشود. نکته دیگر مدت‌زمان دوره نقاهت است که در این روش، طولانی‌تر و همچنین دردناک‌تر خواهد بود.

2.      تزریق ژل

در روش تزریق ژل به لب، از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. این ماده، علاوه بر این که یک ماده طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد، بر حجم‌دهی لب‌ها هم تاثیر مطلوبی می‌گذارد. تزریق ژل دوران نقاهت کوتاه‌تر، شکل‌دهی بهتر و درد کمتری نسبت به تزریق چربی در پی دارد. اما ضعف آن، ماندگاری کوتاه‌تر و نیاز به ترمیم گاه‌به‌گاه آن است.

روش تزریق فیلر به قسمت‌های مختلف لب‌ها

لب‌ها اجزاء مختلفی دارند که آگاهی از روش تزریق به هر قسمت، کلید دستیابی به حالت زیبا و طبیعی آن­ها است.

1.      کمان کیوپید

اولین نکته کلیدی برای تزریق، کمان کیوپید است. این کمان در وسط لب بالایی قرار دارد و افزودن مقدار کمی فیلر در آن می‌تواند به طور چشمگیری ظاهر لب بالایی را بهبود بخشد. بهتر است به‌جای تزریق زیاد و یکنواخت فیلر، در حین بیرون کشیدن سوزن به‌آرامی تزریق انجام شود.

2.      لب پایین

دومین محل تزریق، لب پایین است؛ این بار هم درست در وسط. این قسمت در اصل حکم “کمان کیوپید” برای لب پایین را دارد. لب پایین معمولاً کمی ضخیم‌تر از لب بالایی است، بنابراین مهم است که مقدار مناسبی از فیلر را به هر دو لب بالا و پایین تزریق کنید تا نسبت لب‌ها طبیعی به نظر برسد. باز هم فقط مقدار کمی پرکننده موردنیاز است.

3.      مرز ورمیلیون

مرز ورمیلیون یا “لبه لب” جایی است که ناحیه قرمز یا صورتی لب به پوست وصل می‌شود. تزریق در این خط اگر به‌ درستی انجام شود، باعث خواهد شد لب کمی به سمت بیرون بچرخد. همچنین رنگ صورتی لب بیشتر نشان داده خواهد شد و ظاهر لب‌ها را بدون ایجاد حجم بیش از حد، برجسته خواهد کرد. پزشک فقط باید اندکی از لبه بالایی ورمیلیون را در دو طرف تزریق نماید تا به ‌ظاهر دلخواه برسید.

4.      فیلتروم

فیلتروم شیار کم عمقی است که از وسط صورت، بین لب بالا و پایین بینی امتداد دارد. تزریق مقدار کمی فیلر در امتداد خط ستون‌های فیترال می‌تواند به لب بالایی شفافیت ببخشد و کل صورت را زیباتر نماید.

   نکاتی که پیش از تزریق فیلر لب طبیعی باید به آنها توجه داشت

نکاتی که پیش از تزریق فیلر لب طبیعی باید به آنها توجه داشت

نکاتی که پیش از تزریق فیلر لب باید به آنها توجه داشت

  • از مصرف داروهایی مانند آسپرین که خون را رقیق می‌کنند، اجتناب کنید.
  • پیش از تزریق فیلر از کشیدن سیگار و مصرف الکل پرهیز نمایید.
  • در دوران بارداری این عمل را پس از مشورت با پزشک انجام دهید.
  • در صورتی ‌که به بیماری خاصی دچار هستید، با پزشک در میان بگذارید.

نکاتی که پس از تزریق فیلر لب باید رعایت کرد

  • از تماس با لب‌ها و فشار بر آنها خودداری نمایید.
  • تا 14 روز ورزش‌های سنگین انجام ندهید.
  • از مصرف الکل و سیگار تا یک هفته بعد از تزریق پرهیز کنید.
  • پس از تزریق به مدت یک هفته از رفتن به سونا و جکوزی اجتناب نمایید.

برای تزریق فیلر لب طبیعی چه مقدار ژل نیاز است؟

مقدار موردنیاز ژل، بستگی به نظر پزشک بر اساس حالت چهره و لب‌ها دارد. عموما پزشکان برای دستیابی به حالت طبیعی، یک میلی‌لیتر ژل تزریق می­نمایند. به یاد داشته باشید که فیلر در چند هفته اول منبسط می‌شود، زیرا مولکول‌های آن به طور طبیعی آب را جذب می‌کنند.

آیا تزریق فیلر لب طبیعی درد دارد؟

لب‌ها گاهی اوقات می‌توانند ناحیه‌ای حساس برای تزریق باشند، زیرا در آنها رگ‌های خونی و پایانه‌های عصبی زیادی وجود دارند. عموما پزشک پیش از درمان می‌تواند از کمی کرم بی‌حس‌کننده برای لب‌ها استفاده نماید. پس از تمیز کردن کامل پوست با مواد ضدعفونی‌کننده، از یخ برای بی حس کردن لب‌ها و کمک به انقباض رگ‌های کوچک استفاده می‌شود تا احتمال کبودی به حداقل برسد. همچنین به یاد داشته باشید که خود فیلر حاوی یک بی‌حس‌کننده موضعی است و جای نگرانی نیست.

جمع‌بندی

تزریق فیلر لب به‌ منظور دستیابی به فرم ایده‌آل و هماهنگ لب‌ها است. دلایل بسیاری مانند ژنتیک، مصرف سیگار یا بالارفتن سن می‌توانند زیبایی لب‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. برخی افراد ممکن است تصورشان از تزریق فیلر، رسیدن به لب‌های بسیار حجیم و نامتعارف باشد. اما واقعیت این است که می‌توان با تزریق فیلر، به حالت نرمال و زیبای لب‌ها رسید. آگاهی از میزان دقیق تزریق فیلر به قسمت‌های مختلف لب‌ها مانند کمان کیوپید، مرز ورمیلیون و فیلتروم، رمز رسیدن به حجم طبیعی و مطلوب لب‌ها است. به ‌طور قطع، انتخاب یک کلینیک معتبر علاوه بر این که شما را از عوارض احتمالی تزریق فیلر لب طبیعی مصون نگه می‌دارد، شما را به نتیجه دلخواه نیز خواهد رساند.

منابع: glamourmagazine، medium، theveramedicalinstitute

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر