روش صحیح فیشال صورت چیست؟

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند که در زمان کوتاهی، خستگی و کدری پوست خود را برطرف کنند و شفافیت و درخشش را به آن برگردانند. امروزه راه‌های زیادی برای این منظور وجود دارند. اما یک فرد عاقل و باهوش به دنبال راهی است که در عین تاثیرگذاری، ایمن باشد و کمترین عوارض جانبی را در برداشته باشد. یکی از روش‌های ایمن و تاثیرگذار در این زمینه، فیشال است. در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که روش صحیح فیشال صورت چیست و چگونه انجام می‌شود. اگر هنوز اندک تردیدی در استفاده از این روش دارید به شما توصیه می‌نماییم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و از خواص بی‌شمار این روش آگاه شوید.

آشنایی با فیشال صورت

به دلیل سبک زندگی ناسالم و آلودگی‌های شهری، پوست صورت در معرض تخریب و پیری زودرس قرار دارد. فیشال از مجموعه اقداماتی تشکیل شده است که در اثر به‌کارگیری آن‌ها، پوست صورت جوان می‌شود و سلول‌های مرده پوست که موجب تیرگی و کدری پوست هستند، از بین می‌روند. این مجموعه اقدامات می‌توانند در خانه یا در سالن زیبایی انجام شوند. توصیه ما به شما این است که این روش را در سالن زیبایی انجام دهید. زیرا کسب بسیاری از مزایای این روش به نحوه انجام آنها بستگی دارد. در ضمن باید این روش را هر چند وقت یک‌بار تکرار نمایید تا همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید.

مراحل روش صحیح فیشال صورت چیست؟

در این بخش به معرفی مراحل فیشال صورت خواهیم پرداخت.

مشاوره

اولین قدم در این روش این است که به سوالات متخصص زیبایی پاسخ دهید تا بتواند ارزیابی مناسبی از عادات و سبک زندگی شما داشته باشد. در این مرحله شما باید به مشاور توضیح دهید که:

  • چه داروهایی مصرف می‌نمایید.
  • به چه بیماری‌هایی مبتلا هستید.
  • از چه مواد آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنید.
  • رژیم غذایی شما چگونه است.
  • چه مراقبت‌هایی از پوست صورت خود انجام می‌دهید.
  • چه مکمل‌های خوراکی مصرف می‌نمایید.

با پاسخ به این سوالات مشاور زیبایی دید جامعی از وضعیت شما پیدا خواهد کرد و در نتیجه، می‌تواند به بهترین وجه پوست صورت شما را ترمیم نماید.

بیشتر بخوانید: فواید فیشال پوست چیست؟

پاک‌سازی و تمیز کردن صورت

یک متخصص باتجربه، فیشال را با پاک‌سازی صورت شروع می‌کند. برای این کار ابتدا موهای شما را با دستمال‌ها می‌بندد تا آغشته به مواد نشوند و سپس شروع به تمیز نمودن صورت شما خواهد کرد. اگر آرایش روی صورت شما باشد، با استفاده از لوسیون و روغن‌های مخصوص، آن را پاک خواهد نمود.

اگر نوع پوست صورت شما چرب باشد، متخصص زیبایی از لوسیون‌های مخصوص استفاده می‌نماید تا چربی پوست شما را کاهش دهد و آماده مراحل بعد سازد.

بررسی و آنالیز پوست صورت

بعد از تمیز نمودن پوست نوبت به معاینه پوست شما می‌رسد، در این مرحله، متخصص زیبایی پس از روشن کردن لامپی، پوست شما را بررسی می‌کند. در این مرحله ممکن است چشم‌های شما را ببندد تا نور به آن‌ها آسیب نرساند. متخصص زیبایی در این مرحله متوجه خواهد شد که نوع پوست شما چیست (چرب، خشک، نرمال یا حساس). در ادامه، وضعیت و شرایط پوست شما را از جهت داشتن جوش‌های سرسیاه، سرسفید و آکنه بررسی نموده تا بهترین مواد و روش درمان را برای پوست شما انتخاب نماید.

بخاردهی به صورت

در این مرحله، متخصص باتجربه از دستگاه بخار استفاده می‌نماید که بخارها را به طور مستقیم به‌ صورت می‌تاباند. این مرحله ‌موجب آرامش فرد می‌شود و همچنین جوش‌های سرسیاه و سرسفید را نرم می‌کند تا به ‌راحتی از صورت جدا شوند. در این مرحله، صورت عرق می‌کند و به همین دلیل روزنه‌های پوست تمیز می‌شوند. اگر پوست شما خیلی حساس تشخیص داده شود، این مرحله برای شما انجام نخواهد شد.

لایه‌برداری پوست صورت

در این مرحله به‌وسیله لایه‌بردارهای شیمایی یا فیزیکی پوست صورت تمیز می‌شود. در لایه‌برداری فیزیکی با استفاده از موادی که بافت زبر و سخت دارند، پوست را می‌سابند تا سلول‌های مرده آن را از بین ببرند. این مرحله همراه با مرحله بخاردهی انجام می‌شود. لایه‌بردارهای شیمایی، لوسیون‌هایی حاوی اسیدهای مختلف هستند که ضرری برای پوست ندارند و سلول‌های مرده پوست صورت را جدا می‌کنند. لایه‌بردار شیمایی نیز بهتر است در مرحله بخاردهی استفاده شود.

تخلیه و استخراج جوش‌ها

در این مرحله، نوبت پاک‌سازی صورت از جوش‌های سرسیاه و سرسفید است. این مرحله امکان دارد با کمی درد همراه باشد که میزان آن از فردی به فرد دیگر، متفاوت است. در این مرحله خود را باید برای کمی درد و ناراحتی آماده نمایید.

ماساژ صورت

به باور بسیاری از افراد، این مرحله بهترین مرحله فیشال صورت است. در این مرحله از تکنیک‌های ماساژ صورت استفاده می‌شود تا به آرامش دست پیدا نمایید و از استرس‌های روزانه خلاص شوید. همچنین ماساژ پوست، صورت را تحریک می‌نماید و باعث افزایش جریان خون در آن خواهد شد. به‌علاوه، ماهیچه‌های صورت با ماساژ تقویت می‌شوند که نتیجه آن، سفتی پوست است.

استفاده از ماسک

آخرین مرحله فیشال، گذاشتن ماسک صورت است. انتخاب نوع ماسک به نوع پوست شما (چرب، خشک، حساس، معمولی) و شرایط آن بستگی دارد. در این مرحله، متخصص زیبایی در کنار شما می‌ماند و پوست سر شما را ماساژ می‌دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بعد از شستشوی ماسک، نوبت به مرطوب نمودن صورت و تقویت آن با انواع سرم‌ها می‌رسد. در آخر هم صورت شما را با کمی ضدآفتاب پوشش می‌دهند.

مزایای انجام روش صحیح فیشال صورت چیست؟

در این بخش، مزایای فیشال صورت را شرح خواهیم داد.

کاهش استرس

صدها نقطه عصبی و فشار در صورت انسان وجود دارند که به اعصاب مختلف بدن وصل هستند. بنابراین وقتی که ماساژ در فیشال صورت انجام می‌شود، علاوه بر اینکه پوست صورت درخشان خواهد شد، باقی اندام‌های بدن نیز احساس راحتی و آرامش می‌کنند. ماساژ به‌ مثابه ورزش و تمرین برای صورت شما است و باعث کم‌شدن اضطراب در شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی روش های کاشت ابرو

پاک‌سازی عمیق پوست

اگر فیشال توسط متخصص زیبایی مجرب انجام بگیرد، پوست صورت شما به طور عمیق از آلودگی‌ها پاک خواهد شد. امکان چنین کاری در خانه و به‌تنهایی وجود ندارد. وقتی روزنه‌های پوست شما تمیز و پاک  می‌شوند، پوست شما نفس می‌کشد و می‌درخشد.

پیشگیری از پیری پوست

با بالا رفتن سن، علائم پیری بر پوست ظاهر خواهند شد. از طرفی، شما تنها یک صورت دارید که باید در تمام عمر خود با آن در مجامع مختلف حاضر شوید. در نتیجه، شما نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید، اما می‌توانید با انجام فیشال صورت از پیری آن جلوگیری نمایید.

مزایای فیشال صورت چیست؟
مزایای انجام روش صحیح فیشال صورت چیست؟

سم‌زدایی از پوست

پوست شما نیاز دارد از آلودگی‌هایی که بر آن جمع شده‌است، رهایی یابد. اگرچه شما هر روز صورت خود را می‌شویید، ولی بازهم این کار برای پوست صورت شما که در معرض آلودگی‌های شهری قرار دارد، کافی نیست. با انجام فیشال، پوست صورت شما سم‌زدایی می‌شود.

بهبود گردش جریان خون

با انجام فیشال صورت و به‌خصوص در مرحله ماساژ و بخاردهی، افزایش سرعت گردش خون رخ می‌دهد. در نتیجه، خون بیشتری در صورت شما گردش پیدا می‌کند و پوست شما بهتر تغذیه می‌شود. همچنین کلاژن‌سازی پوست صورت و ساختن سلول‌های جدید با قوت بیشتری انجام می‌گیرد.

سفتی و کشید شدن پوست

در اثر فیشال، ماهیچه‌های صورت قدرت بیشتری پیدا می‌نماید و همان‌طور که گفته شد، قدرت کلاژن‌سازی پوست صورت نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه این دو مورد، پوست صورت شما کشیده و سفت خواهد شد و خاصیت کشسانی خود را از دست نخواهد داد.

جمع‌بندی

در این مطلب به این سوال که روش صحیح فیشال صورت چیست پاسخ دادیم. ما مراحل فیشال را بیان نمودیم و مزایای واقعی و شگفت‌انگیز آن را برای شما شرح دادیم. حالا نوبت شما است که اندک تردیدهای خود را کنار بگذارید و صورت خود را برای دستیابی به جوانسازی و درخشندگی، در اختیار متخصصان فیشال بگذارید.

منابع: zoegracesalon، avaneclinic

 

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر