جوانسازی پوست صورت – مزایا عوارض هزینه

پوست شما در دوران جوانی، اغلب اوقات بی عیب و نقص است. هیچ سلولیت یا تکه‌هایی از پوست خشک‌ شده وجود ندارد که برای درمان آن‌ها به جوان‌سازی صورت متوسل شوید. اما با افزایش سن، همه چیز شروع به تغییر خواهد کرد. محیط‌زیست اطراف شما آسیب‌هایی را به پوست شما وارد می‌کند و سطح هیدراتاسیون و تولید کلاژن آن را کاهش می‌دهد. رژیم غذایی و سبک زندگی غلط نیز مزید بر علت می‌شوند و روی پوست شما تأثیر مخرب می‌گذارند. اینجا است که بحث درمان‌های جوانسازی پوست صورت پیش خواهد آمد. اما مزایا، عوارض و هزینه درمان‌های جوان کردن پوست چه هستند؟. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جوانسازی پوست همراه پدیا باشید.

آشنایی با جوانسازی پوست صورت

جوانسازی، یک روش زیبایی است که با هدف بازگرداندن ظاهر جوان به پوست صورت شما انجام می‌شود. این روش به مدد طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و فرآیندهای پزشکی-زیبایی مدرن و پیشرفته انجام می‌گیرد. درمان جوانسازی صورت می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این موارد شامل روش‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی پلاستیک و روش‌های غیرتهاجمی مانند فیشال، لایه‌برداری پوست و آکواپور هستند.

نوع خاص درمان که به بهترین وجه نگرانی‌های شما را برطرف کند، پس از مشاوره با جراح پلاستیک دارای مجوز تعیین می‌شود. اکثر درمان‌های پوستی برای دستیابی به نتایج عالی نیاز به یک سری ملاحظات و رویکرد همه‌جانبه دارند. مهم‌تر از همه، بیمار باید متعهد به محافظت از پوست خود در آینده باشد تا نتایج به‌دست‌آمده ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مزایای جوانسازی پوست صورت

به ‌طور کلی، مزیت اصلی درمان‌های جوانسازی صورت این است که چهره شما را بسیار جوان‌تر نشان خواهد داد. اما فهرست مزایای این روش، بسیار طولانی‌تر است که ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1.     افزایش تولید کلاژن

برای درک این نکته، ممکن است به اطلاعاتی در مورد کلاژن نیاز داشته باشید. کلاژن دقیقاً به اندازه خون در بدن شما تولید نمی‌شود، اما برای پوست شما یک پروتئین بسیار ضروری به شمار می‌رود. این ماده در کنار الاستین کار می‌کند و به انجام بسیاری از عملکردهای مثبت بدن یاری می‌رساند. این عملکردها شامل حفظ حالت ارتجاعی پوست و اطمینان از التیام زخم‌های پوستی هستند. بدون کلاژن کافی، پوستی پیر، چروکیده، افتاده و ناسالم خواهید داشت.

بسیاری از درمان‌های جوانسازی پوست صورت به طور خاص برای تقویت تولید کلاژن بدن شما طراحی شده‌اند. این درمان‌ها در اغلب موارد و به هر طریقی باعث تولید کلاژن در پوست شما خواهند شد. این امر به نوبه خود مزایای زیادی به همراه دارد و ظاهر کلی چهره شما را تقویت خواهد کرد. جوانسازی صورت در افزایش توانایی بدن شما برای گردش خون نیز مؤثر است. به‌ عنوان ‌مثال، فیشال فقط پوست شما را وادار به تولید کلاژن نمی‌کند، بلکه در بهبود جریان خون به مغز نیز مؤثر خواهد بود.

2.     تأخیر در روند پیری

قلب انسان در سن چهل یا حتی پنجاه سالگی نیز به ‌احتمال ‌زیاد هنوز در شرایط عالی کار می‌کند. البته ممکن است نتوانید با سرعت 100 کیلومتر در ساعت اسکیت بورد بروید. اما مطمئناً از نظر جسمی تحت فشار نیستید. اما متأسفانه این روند در پوست شما کاملاً متفاوت است. چهره انسان دائماً در معرض نور خورشید و سایر عناصر آسیب‌رسان قرار دارد. بنابراین پوست صورت، سریع‌تر از اندام‌های دیگر پیر خواهد شد.

خوشبختانه این روزها و به لطف پیشرفت در روش‌های زیبایی می‌توانید سرعت پیری صورت را با دیگر اعضای بدن متناسب کنید. پوست صورت توسط عواملی خارج از کنترل شما آسیب می‌بیند، اما با درمان‌های جوانسازی پوست صورت می‌توانید درخشش دوران جوانی را به چهره خود بازگردانید.

3.     از بین بردن جای آکنه و رنگ‌دانه

جای آکنه در نتیجه خود آکنه ایجاد می‌شود اما رنگ‌دانه به دلایل مختلفی نظیر قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی پوست شما پدید می‌آید. با توجه به اینکه آکنه بسیار رایج است و از نور خورشید هم راه گریزی نیست، پس هردوی این موارد می‌توانند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهند.

متأسفانه، جای آکنه می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این آزاردهندگی به‌ویژه وقتی عمیق هستند و دقیقاً روی صورت شما قرار دارند، بیشتر می‌شود. پیگمانتاسیون نیز می‌تواند در ناحیه نسبتاً وسیعی از صورت شما پخش شود و توجهات دیگران را به خود جلب کند. اما نکته مهم در مورد درمان‌های جوانسازی پوست صورت این است که می‌توانند به از بین بردن یا حداقل کاهش چشمگیر اثرات آکنه و پیگمانتاسیون کمک فراوانی کنند.

4.     افزایش اعتماد به ‌نفس

ما اغلب مشتاق تعریف و تمجید کسانی هستیم که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. یکی از چیزهایی که باعث تایید آن‌ها می‌شود، ظاهر ما است. رنگ‌دانه‌ها، افتادگی پوست و چین‌وچروک وقتی ظاهر می‌شوند، اعتمادبه‌نفس ما را کاهش می‌دهند. این امر به نوبه خود، بر نحوه دید ما از جهان و توانایی ما برای عملکرد در حوزه‌های مختلف زندگی تأثیر مخربی می‌گذارد.

با این‌ حال، درمان‌های جوانسازی پوست صورت فرصتی را برای تغییر همه این موارد فراهم می‌کنند. درمان‌های جوانسازی صورت، ظاهر بهتری برای شما به وجود خواهند آورد. وقتی از لحاظ ظاهری بهتر به نظر برسید، اعتماد به ‌نفس بیشتری هم خواهید داشت.

عوارض جوانسازی پوست ناحیه صورت

جوانسازی پوست به اندازه روش‌های جراحی زیبایی تهاجمی نیست، اما ممکن است عوارضی را هم به همراه داشته باشد. برخی از افراد بسته به نوع پوست، شرایط پزشکی و آلرژی به محصولات پوستی در معرض خطر عوارض شدیدتری قرار خواهند داشت.

مهم این است که درمان‌های جوانسازی پوست توسط متخصصان کاملاً آموزش‌دیده و دارای گواهینامه انجام شود. این درمان‌ها باید تحت نظارت مستقیم یک جراح پلاستیک باتجربه در یک کلینیک زیبایی معتبر و دارای مجوز صورت پذیرد. به‌ طور کلی عوارض احتمالی جوانسازی پوست به شرح زیر هستند.

  • واقع شدن عفونت هرپس زوستر در افراد مستعد به آن
  • ایجاد سوختگی و جای زخم
  • تأخیر در بهبود زخم، به‌ویژه در مورد بیمارانی که آکوتان استعمال کرده‌اند.
  • حساسیت مفرط یا واکنش‌های نوع آلرژیک
  • افزایش حساسیت به آفتاب‌سوختگی
  • عفونت
  • بی‌نظمی رنگ‌دانه، پدید آمدن لکه‌های روشن یا لکه‌های تیره
  • بی‌نظمی سطح پوست و تغییرات بافتی

هزینه جوانسازی پوست صورت

متوسط هزینه درمان با روش‌های جراحی مانند نور پالسی شدید و هزینه متوسط به روش‌های غیر جراحی مانند  سفت کردن پوست، با هم تفاوت دارند. البته این هزینه‌ها تنها به خود روند درمان جوانسازی مرتبط هستند و سایر هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم را شامل نمی‌شود. شما باید برای تعیین هزینه نهایی جوانسازی پوست صورت خود با کلینیک یا مطب جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

بیشتر بیمه‌های درمانی نیز هزینه‌های جراحی زیبایی یا عوارض آن را پوشش نمی‌دهند، اما برخی از کلینیک‌ها تسهیلاتی مالی را به افراد ارائه می‌دهند، بنابراین حتماً قبل از اقدام، در این‌باره سؤال کنید. هزینه‌های جوانسازی و لایه‌برداری پوست بسته به روش خاص انتخاب‌شده ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  • حق‌الزحمه جراح
  • هزینه‌های ویزیت
  • هزینه‌های خدمات
  • هزینه‌های بیهوشی
  • نسخه‌های دارویی
  • آزمایش‌های پزشکی

به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب یک کلینیک زیبایی برای جوانسازی و لایه‌برداری پوست، تجربه جراح و راحتی شما با او نیز به اندازه هزینه نهایی پروسه مهم خواهند بود.

پوست پدیا - جوانسازی پوست صورت
پوست پدیا – جوانسازی پوست صورت

جمع‌بندی

آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی می‌توانند در ایجاد ناهنجاری‌های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن شما نقش داشته باشند. این موارد شامل بی‌نظمی‌های بافتی مانند چین‌وچروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگ‌دانه مانند کک‌ومک، لکه‌های خورشیدی یا رگ‌های خونی قابل‌مشاهده هستند. علاوه بر این، پوست رنگ خود را از دست می‌دهد، احساس سفت بودن کمتری دارد و درخشش دوران جوانی را ندارد. با روش‌های درمانی جوانسازی پوست صورت می‌توان از چنین آسیب‌هایی تا حد زیادی جلوگیری کرد.

منابع: canadamedlaser، plasticsurgery، plasticsurgery

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر