صورت پاک و جوان با فیشال صورت

این روزها آلودگی‌های سرسام‌آور و سطوح مختلف استرس، روی پوست ما تأثیر مخرب زیادی می‌گذارند. همان‌طور که هر از چند گاهی بدن خود را سم‌زدایی می‌کنید، پوست نیز به پاک‌سازی کامل نیاز دارد. فیشال صورت یک راه درمانی عالی برای رسیدن به ‌صورتی پاکیزه، شاداب و جوان‌تر از همیشه خواهد بود. با پوست پدیا همراه باشید تا فیشال را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

فیشال صورت چیست؟

پاک‌سازی عمیق صورت، قرن‌ها به عنوان راز درخشان شدن پوست افراد بوده است. اما آیا فقط یک پاک‌سازی اولیه کافی خواهد بود؟. پوست ما هر روز سلول‌های مرده را جمع می‌کند. فیشال به از بین بردن سلول‌های پوست مرده و همچنین غنی شدن آن کمک خواهد کرد. این روش همچنین پوست را آب‌رسانی می‌کند و هر گونه آلودگی آن را از بین می‌برد.

فیشال صورت یک روش درمانی برای مراقبت از پوست صورت است. این روش شامل بخار دادن، لایه‌برداری، کرم، لوسیون، ماسک صورت و ماساژ می‌شود. فیشال قادر است تا پوست را عمیقاً تمیز کند و به مبارزه با برخی مشکلات پوستی مانند خشکی و آکنه بپردازد.

این فرآیند شامل ماساژ پوست صورت نیز می‌شود که به نوبه خود گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست را درخشان و جوان می‌کند. به‌ طور کلی، فیشال باعث نوسازی پوست و جوان‌تر شدن آن می‌شود و مراقبت‌های لطیف و کاملی را به پوست شما ارزانی می‌دارد. فیشال برای انواع مشکل پوستی به عنوان یک راه‌حل شناخته می‌شود. این روش ابتدا از طریق لایه‌برداری سطح پوست به داخل آن نفوذ می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. سپس رشد سلول‌های تازه را تشویق و تسریع می‌کند.

فواید فیشال صورت

در اینجا به ذکر برخی از اصلی‌ترین فواید انجام فیشال اشاره خواهیم کرد.

1.      بهبود عملکرد سیستم عصبی

فیشال می‌تواند سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال کند. این کار سطح اضطراب شما را کاهش می‌دهد و خلق‌وخوی شما را بهتر می‌کند. صدها نقطه عصبی روی صورت وجود دارند که به سیستم‌های مختلف بدن متصل هستند. هنگامی‌که این نقاط عصبی ماساژ داده می‌شوند، بدن شما به آن پاسخ می‌دهد. یک فیشال خوب صورت نه‌تنها پوست شما را درخشان نگه می‌دارد، بلکه بر عملکرد سایر اندام‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. این یک نوع تمرین برای صورت شما است. چون شما تمام نقاط عصبی صورت را نمی‌شناسید، پس برای انجام فیشال باید به یک متخصص مراجعه کنید.

2.      پاک‌سازی و جوان کردن پوست

یک فیشال عالی می‌تواند صورت شما را کاملاً پاک‌سازی کند که در خانه امکان‌پذیر نخواهد بود. متخصص پوست، نوع پوست شما را می‌شناسد و می‌داند که برای حفظ شکل آن باید چه کارهایی انجام داد. فیشال صورت با بخار دادن برای باز کردن منافذ و تمیز کردن کامل پوست شما آغاز می‌شود و با لایه‌برداری ادامه پیدا می‌کند. سپس ماسک‌های مغذی به‌راحتی به منافذ باز پوست شما نفوذ خواهند کرد و آن را تغذیه می‌کنند. انجام منظم فیشال می‌تواند بازسازی سلولی پوست را تقویت کند و باعث رشد کلاژن‌های آن شود. این کار به شما پوستی شاداب، سالم و جوان‌تر خواهد داد.

مطمئناً می‌دانید که ماساژ می‌تواند گردش خون را در بدن شما بهبود ببخشد. همین مورد درباره پوست صورت شما نیز صادق است. بهبود گردش خون در صورت یعنی سلول‌های شما مقادیر زیادی اکسیژن و مواد مغذی حمل‌شده همراه با خون را دریافت می‌کنند. بدین ترتیب، سلول‌های شما سالم‌تر و کارآمدتر و چهره درخشان شما تابناک‌تر خواهد شد.

پوست هر فردی با افزایش سن مطمئناً درخشندگی اولیه خود را از دست خواهد داد که امری کاملاً طبیعی محسوب می‌شود. سبک زندگی ناسالم و آلودگی محیط نیز روند بهبودی را برای پوست شما دشوارتر خواهد ساخت. اینجا است که فیشال می‌تواند با بالا بردن گردش خون به جوان‌سازی پوست صورت شما کمک زیادی کند. این روش، محصولات و فناوری‌های مختلفی را به کار می‌گیرد که در بهبود بافت پوست شما مؤثر خواهند بود.

4.      سم‌زدایی، درمان آکنه و علائم آن

پوست صورت باید به طور منظم از شر مواد زائد انباشته‌شده روی آن خلاصی یابد. اگر این کار به‌درستی انجام نگیرد، منجر به شکستگی و چین‌وچروک زودرس خواهد شد. متخصصان نیز به همین دلیل است که سم‌زدایی پوست را ضروری می‌دانند. برای سم‌زدایی صورت علاوه بر پاک‌سازی و شستن روزانه آن، به فیشال هم نیاز خواهید داشت. موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های استفاده شده در فیشال صورت به پوست شما شادابی و سلامتی می‌دهند.

آکنه یا جوش نیز از مشکلات بزرگ پوست صورت به شمار می‌رود. هنگامی‌که یک جوش یا آکنه را با فشار فیزیکی محو می‌کنید، جای آن ممکن است باقی بماند. رفع علائم آکنه کار بسیار سختی است، اما فیشال می‌تواند در درمان آن‌ها به شما کمک زیادی کند. متخصصان فیشال اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه بهره می‌برند. لایه‌برداری با اسید سالیسیلیک به کاهش آکنه و زخم‌های ناشی از آن یاری فراوانی می‌رساند.

5.      باز شدن منافذ و تخلیه ناپاکی‌ها

بخش مهمی از فیشال به استخراج جوش‌های سرسیاه و سرسفید اختصاص دارد. یک درمانگر ماهر با ابزار استخراج و بدون آسیب رساندن به پوست شما به تخلیه ناپاکی‌ها خواهد پرداخت. این کار مطمئناً در خانه امکان‌پذیر نیست. منافذ پوست با جوش‌های سرسیاه و سرسفید بسته می‌شوند و پوست شما هم کدر خواهد شد.

رادیکال‌های آزاد محیطی، موجب تلنبار شدن آلودگی‌های مختلفی روی پوست می‌شوند. اشعه مضر آفتاب و سایر مواد سمی نیز هر روز در حال بمباران پوست صورت شما هستند تا منافذ آن را ببندند. متخصص فیشال از بخار برای باز کردن منافذ و از بین بردن تمام سلول‌های مرده پوست صورت شما استفاده می‌کند. پس چنانچه پوست شما کمی ناهموار شده است، وقت آن شده تا به سراغ فیشال صورت بروید.

هرچند وقت فیشال صورت انجام دهیم؟

احتمالاً دوست دارید مرتباً به نوازش مکرر صورت خود با این روش درمانی بپردازید. اما باید به پوست خود اجازه دهید بین دو درمان فیشال، ریکاوری کند. اینکه هرچند وقت یک‌بار فیشال انجام دهید، به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست چرب، مستعد آکنه، خشک یا مختلط دارید، انجام فیشال صورت به‌صورت ماهانه توصیه می‌شود. با این‌ حال اگر پوست حساسی دارید، هر دو ماه یک‌بار به این روش پایبند باشید.

مراجعه هر چهار هفته یک‌بار به متخصص زیبایی برای انجام فیشال، کاملاً عادی و معمولی خواهد بود. با این ‌حال اگر فرد مشکلات یا مسائل پوستی خاصی داشته باشد، ممکن است به درمان‌های مکرر فیشال نیازمند شود. در هر صورت، تا بعد از انجام هر فیشال باید از انجام موارد زیر خودداری کنید.

  • آرایش سنگین
  • لایه‌برداری بیش‌ از حد پوست
  • قرار گرفتن بیش ‌از حد در معرض نور خورشید
  • استعمال ناکافی ضد آفتاب
  • استفاده از محصولات با مواد فعال قوی
  • تیغ کشیدن به پوست صورت
  • انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و عرق کردن زیاد صورت
مراقبت از پوست با فیشال صورت
مراقبت از پوست با فیشال صورت

جمع‌بندی

فیشال صورت مؤثرترین راه برای رسیدن به پوستی درخشان، جوان، پاکیزه و شاداب است. متخصصان پوست این روش را به تمامی افراد اعم از زن و مرد توصیه می‌کنند. اما در استفاده از این روش نباید افراط کرد، زیرا هر کاری با افراط‌وتفریط به ضد خودش تبدیل خواهد شد.

منابع: stylecraze، femina

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر