درمان جای آبله با به روزترین روش ها

از آنجایی که آبله مرغان بسیار واگیردار است، تقریبا تمامی افراد بالغ بالاتر از یک سن مشخص سابقه ابتلا به آن را داشته اند که ممکن است به علت خارش جوش ها در زمان بیماری، درمان جای آبله برای آن ها لازم باشد.

 پس از آنکه واکسن این بیماری در دسترس قرار گرفت، میزان ابتلای آن بیش از 90 درصد کاهش یافت. امروزه ابتلا به آبله مرغان در میان کودکان نادر است. با این وجود، بسیاری از افراد بالغ یادآورهایی مانند جای زخم از ابتلای خود به آبله مرغان به همراه دارند.

از بین بردن جای آبله مرغان در صورت خارش بیش از حد تاول های ناشی از آبله مرغان سخت تر شود. هنگامی که پوست به وسیله یک زخم عمیق آسیب می بیند، بدن جهت ترمیم آن بافتی ضخیم تر تولید می کند.

این بافت به بافت اسکار یا جای زخم شناخته می شود. التهاب پوست که در اثر ابتلا به آبله مرغان شایع است می تواند سبب ایجاد جای زخم هایی با ظاهری فرو رفته شود. افراد بسیاری به دنبال درمان جای آبله هستند، مخصوصا هنگامی که بر روی صورت قرار داشته باشد.

از بین بردن جای آبله مرغان

جهت یادگیری چند روش درمان جای آبله به خواندن مطلب ادامه دهید.

ویتامین e

روش های خانگی درمان جای آبله

1) ویتامین E

ویتامین E از دیرباز به عنوان یک ماده موثر برای درمان این جای زخم ها در نظر گرفته می شود. اما متاسفانه، این ادعا ممکن است صحیح نباشد. مطالعات بسیاری نشان داده اند که این ماده تاثیر قابل ملاحظه ای بر این جای زخم ها ندارد. در واقع، آکادمی پوست آمریکا به افراد توصیه می کند که از ویتامین E بر روی جای زخم خود استفاده نکنند زیرا ممکن است ظاهر آن را بدتر کند.

2) کره کاکائو

کره کاکائو یک روغن گیاهی و کرم رنگ است که از دانه کاکائو گرفته می شود. این کره بافتی نرم و روان دارد. همچنین، قابلیت ذوب شدن آن در هنگام استعمال بر روی پوست، از آن یک ماده رایج جهت مرطوب سازی پوست می سازد.

با اینکه این ماده حاوی آنتی اکسیدان می باشد و می تواند به طور موثری پوست را مرطوب کند اما حضور بافت جای زخم را کاهش نمی دهد. یک مطالعه بالینی گسترده دریافت که کره کاکائو هیچ تفاوتی با پماد دارونمای استفاده شده در کاهش ترک های پوستی خانم های باردار نداشت.

3) روغن میوه گل رز

روغن های اصلی گرفته شده از میوه گل رز به دلیل دارا بودن اثرات آنتی اکسیدانی و ترکیبات فیتوکمیکال‌ (مواد شیمیایی گیاهی) ارزش درمانی بالایی دارند. این فیتوکمیکال ها شامل آسکوربیک اسید (ویتامین C) و اسید های چرب می شوند.

تحقیقات بیان دارند که استعمال روغن میوه گل رز بر روی جای زخم دو بار در روز به مدت 12 هفته می تواند ظاهر نهایی جای زخم را بهبود بخشد.

درمان جای آبله

دارو برای از بین بردن گودی جای آبله مرغان

1) پماد جای آبله مرغان رتینول

به طور بالینی اثبات شده است که رتینول، یک ماده قدرتمند که از ویتامین آ مشتق شده است، تولید کلاژن را افزایش می دهد. در یک مطالعه بر اثرات ترکیبی رتینول و گلیکولیک اسید بر روی جای زخم آکنه، محققان بیان کردند که بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در مطالعه بهبودهایی مشاهده کرده اند.

جهت تحریک کلاژن باید کرم رتینول در شب و قبل از رفتن به رخت خواب در ناحیه ای که شدیدا فاقد کلاژن است اعمال شود. در صورتی که این کار برای پوست فرد بسیار تحریک کننده باشد می تواند استفاده از آن را به صورت یک روز در میان شروع کند.

🛑 پوست مرغی شدن یا دانه دانه شدن پوست ممکن است برای بسیاری از افراد تجربه ناخوشایندی باشد. خوشبختانه پمادهایی برای درمان پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس نیز وجود دارد که یکی از آن ها همین رتینوئیدهای موضعی است.

همچنین بخوانید: بهترین روش های درمان اگزما

2) لایه بردار ها

لایه بردار ها سلول های قدیمی پوست را برداشته و فضایی برای سلول های جوان تر و با ظاهری بهتر مهیا می کند.

لایه برداری جای زخم می تواند به برداشته شدن برخی از رنگدانه ها و پوست سفت کمک کند. دو نوع لایه بردار وجود دارد: مکانیکی و شیمیایی

لایه بردارهای مکانیکی شامل ماسک های صورت و بدن، برس ها و دیگر ابزار ها می شوند. این موارد باید هر سه روز یک بار با حرکتی دورانی مستقیما بر روی جای زخم استفاده شوند.

لایه بردار های شیمیایی لوسیون هایی هستند که جهت برداشتن لایه بالایی پوست، یک واکنش شیمیایی خفیف ایجاد می کنند. این مواد باید طبق دستورالعمل استفاده شده و به طور مستقیم بر روی جای زخم اعمال شوند.

3) پماد های رفع جای زخم

پماد های بدون نسخه رفع جای زخم شامل ترکیبی متنوع از موادی هستند که تصور می شود به جلوگیری از بافت جای زخم و کاهش حضور آنها کمک می کنند. با اینکه شواهد بالینی کمی وجود دارد، اما بسیاری از افراد این پماد ها را مفید می یابند. محصولی که فرد انتخاب می کند به نوع جای زخم او بستگی دارد.

میکرونیدلینگ

مقالات مرتبط: درمان مولوسکوم

درمان جای آبله مرغان در بزرگسالان

خوشبختان بزرگسالان به دلیل مقاومت بیشتری که دارند، می توانند از روش های سریع تر و مؤثرتری جهت درمانی جای آبله مرغان استفاده کنند که در زیر به چند مورد از این روش ها اشاره می کنیم:

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک فرایند درمانی نسبتا جدید است و از یک ابزار استوانه ای شکل که پوشیده از سوزن های کوچک است استفاده می کند. پس از اینکه ماده بی حسی بر روی صورت اعمال شد، پزشک این ابزار را با فشاری معین عقب و جلو می برد. خونریزی ناچیزی هم در این فرایند رخ خواهد داد.

برای درمان جای آبله ، میکرونیدلینگ تولید کلاژن را تحریک کرده و به دستیابی به پوستی صاف تر منجر می شود. ممکن است لازم باشد تا این فرایند چندین بار انجام پذیرد. چندین ماه طول خواهد کشید تا نتایج این فرایند آشکار شوند.

فیلر ها (پرکننده ها)

فیلر های بافت نرم می توانند جهت برگرداندن جای آبله فرو رفته به حالت عادی مورد استفاده قرار گیرند. تزریق ژل های نرم مانند هیالورونیک اسید و ژل پروفایلو و چربی می توانند به صورت مستقیم به بافت زخم تزریق شوند تا ظاهر آن را بهبود بخشند. این درمان ها موقت بوده و حدودا 6 ماه دوام دارند.

درمان جای آبله مرغان با ونوس ویوا

ونوس ویوا، یک روش غیر جراحی برای بازسازی پوست آسیب دیده است. این دستگاه، برای درمان اسکارهای ناشی از روزاسه، استرچ مارک ها، جای آبله، درمان پوست مرغی، چروک های عمیق پوست و بافت غیر مسطح پوست و پیگمانته شدن پوست بسیار مؤثر است.

اسکارهای پوست بعد از رفع جوش ها و آبله مرغان به وجود می آیند و درمان این اسکارها، یکی از مسلم ترین کاربردهای لیزر ونوس ویوا است. ونوس ویوا پوست آسیب دیده را با شبیه سازی واکنش طبیعی بدن برای بازسازی پوست ترمیم می کند تا بافت پوست صاف و یکدست شود.

ونوس ویوا چگونه کار می کند؟

درمان بازسازی پوست با ونوس ویوا با استفاده از پین های کوچکی کار می کند که از طریق آنها حرارت (از طریق فرکانس های نانو رادیو فرکشنال) به سطح پوست می رسد. به این صورت، زخم های کوچک پوستی ایجاد می شود که بدن به صورت طبیعی در هنگام بازسازی پوست آنها را ایجاد می کند. این فرآیند علائم مشهود آسیب های پوستی را ترمیم می کند. از آنجایی که این زخم ها بسیار ریز هستند، این روش درمانی از درمان رایج CO2 بسیار آسانتر بوده و نتایج شگفت آوری دارد.

پانچ صورت

هنگامی که تمامی تکنیک های دیگر رفع جای زخم شکست می خورند، بریدن جای زخم به عنوان یک گزینه­ درمانی مطرح می شود. در حالی که آن قسمت از بدن بیمار بی حس می گردد، پزشک از یک اسکالپل یا ابزار بریدن جهت برش جراحی بافت جای زخم استفاده می کند. سپس آن قسمت بخیه زده می شود. این درمان برای جای زخم هایی که عمیق، حفره دار یا فرو رفته هستند مناسب می باشد. پس از این درمان، فرد احتمالا یک خط جای زخم به جای آن قسمت حفره دار پوست خواهد داشت که این جای زخم نیز دائمی خواهد بود.

کلینیک جوانسازی پوست دکتر گیتا مجیدزاده

اگر شما هم برای رفع جای جوش و آبله به درمان های کلینیکی نیاز دارید، همین الان تماس بگیرید.

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن فرایندی است که در آن از یک برس که به سرعت می چرخد استفاده می کنند تا لایه بالایی پوست را از بین ببرند. این فرایند سطحی تر از درم ابریژن می باشد و به پوست اجازه بازسازی می دهد. درم ابریژن به صورت عمیق تر به بافت نفوذ می کند. هر دوی این درمان ها  برای جای زخم بسیار موثر هستند. درم ابریژن می تواند جای زخم های سطحی را به طور کامل از بین برده و ظاهر جای زخم های عمیق را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

لایه بردار شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی برای درمان جای آبله

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی تکنیک دیگری جهت بازسازی لایه خارجی پوست می باشد. در این روش اسید هایی با قدرت بالا در سطح پوست پخش شده، لایه خارجی پوست برداشته شده و ظاهر جای زخم های عمیق بهبود داده می شود. یک لایه برداری خفیف می تواند در مطب پزشک و بدون نیاز به دوره بهبودی انجام شود. لایه برداری متوسط نیز می تواند در مطب پزشک انجام شود اما ممکن است به چندین هفته جهت التیام نیاز داشته باشد.

لایه برداری شیمیایی عمیق فرایند های جدی تری هستند و اغلب نیازمند چند ماه بهبودی می باشند. جهت مشاهده بهبود در جای زخم ممکن است فرد به یک لایه برداری خفیف در هفته به مدت چند هفته پشت سر هم نیاز داشته باشد. لایه برداری های متوسط باید با فاصله طولانی تری از یکدیگر انجام گیرند. همچنین، فرد می تواند لایه برداری شیمیایی را در خانه انجام دهد اما نتایج آن مشابه با لایه برداری حرفه ای نخواهد بود. از راهنمای ما در ارتباط با لایه برداری شیمیایی در خانه دیدن فرمایید.

پیوند پوست

فرایند پیوند پوست معمولا برای جای زخم های شدید و گسترده مانند جای زخم ناشی از سوختگی ها، جراحی ها یا دیگر آسیب ها انجام می شود اما پیوند پوست می تواند جهت بهبود ظاهر جای زخم های شدید در صورت نیز مورد استفاده قرار گیرد. پیوند پوست شامل برداشتن پوست از یک قسمت دیگر بدن و پیوند آن به ناحیه جای زخم می باشد.

درمان جای آبله به وسیله لیزر

درمان جای آبله و جای جوش با لیزر فراکشنال یکی از رایج ترین درمان های حرفه ای جای زخم می باشد. این روش می تواند حضور جای زخم های قدیمی را کاهش داده، جای زخم های فرو رفته ناشی از آبله مرغان را بهبود بخشیده و رنگ جای زخم را روشن تر کند. چندین نوع روش بازسازی پوست توسط لیزر وجود دارد که شامل سایشی و غیر سایشی می شوند. مورد اول تهاجمی تر از مورد دوم می باشد.

درمان های لیزری می توانند به صورت سرپایی و بدون نیاز به آرام بخش انجام شوند. پزشک داروی بی حسی موضعی را قبل از انجام لیزر درمانی بر پوست بیمار اعمال خواهد کرد. این فرایند می تواند از 15 دقیقه تا 2 ساعت به طول انجامد.

چگونه می توان از جای زخم ناشی از آبله مرغان جلوگیری کرد؟

در صورتی که شما یا کودکتان در حال حاضر به آبله مرغان مبتلا هستید، چندین مورد وجود دارند که می توانید جهت جلوگیری از جای زخم انجام دهید.این موارد شامل گزینه های زیر می شوند:

✳ از خاراندن خود تا حد امکان اجتناب کنید.

✳ جهت جلوگیری از رساندن آسیب به پوست خود در هنگام خاراندن دستکش (مانند دستکش فر) بپوشید.

✳ یک لوسیون تسکین بخش را بر روی تاول ها به صورت ضربه ای قرار داده یا بمالید. لوسیون های حاوی کره کاکائو و آلوئه ورا ایده آل هستند.

✳ یک پماد ضد خارش مانند لوسیون کالامین را به صورت ضربه ای و مستقیم بر روی تاول ها قرار داده یا بر روی آنها بمالید.

✳ به یک حمام خنک (حمام در وان) با استفاده از بلغور جوی دوسر بروید.

✳ از یک آنتی هیستامین مانند بنادریل استفاده کنید.

✳ البته، بهترین راه جلوگیری از جای زخم های ناشی از آبله مرغان پیشگیری از ابتلا به آن می باشد.

✳ کودکان و بزرگسالان باید به ترتیب در برابر آبله مرغان و زونا (توسط همان ویروس ایجاد می شود) واکسینه شوند.

آیا جای آبله مرغان از بین می رود؟

ممکن است فرد مایل به درمان جای آبله باشد مخصوصا اگر این جای زخم ها بر روی صورت او قرار گرفته باشند. در این صورت باید گفت که خوشبختانه گزینه های درمانی بسیاری در دسترس هستند. فرد می تواند از روش های درمانی بدون نسخه استفاده کرده و یا مستقیما به متخصص پوست مراجعه کند. متخصصین پوست در درمان جای زخم ها بسیار با تجربه بوده و می توانند بهترین گزینه را مطابق با شرایط فرد به او پیشنهاد دهند.

 

در چه صورت جای آبله مرغان می ماند؟

به طور معمول، جای آبله مرغان بعد از حدوداً 4-5 روز اول پدیدار می شوند. معمولاً آبله مرغان ها، اسکار دائمی به جا نمی گذارند مگر آنکه جای آبله مرغان عفونت شدیدی داشته باشد یا اینکه به صورت مداوم روی زخم ها کنده شود. بهرحال، جای آبله مرغان عموماً دائمی نیست و طی 6 ماه الی 1 سال از بین می رود.

4.4/5 - (11 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رسول سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید چندماهی هست روساق ومچ پاهام دونهای قرمز میزنه یه مدت کم میشه دوباره زیاد میشه دکتر هم رفتم پاماد برام نوشتن گرفتم ولی فرقی نکرده اولش داشت بهتر میشد دوباره برگشته مشکل از چی میتونه باشه دونها بدون خارش هست..ممنون میشم جوابم رو بدیت
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکسی که فرستادین احتمال اگزمای پوستی بسیار زیاد هست لیف نکشید و در اسرع وقت به اولین متخصص پوست و مو مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سیما یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام
    سه هفته پیش علایم کرونا شروع شد . روز چهارم احساس داغی و سوزش مختصری در پوست تمام بدنم داشتم ک یکی دوروز بعد رفع شد . حالا بعد از گذشت چند هفته مجددا پوست تنم داغ میشه و احساس سوزش بسیار شدیدی دارم که غیر قابل تحمل شده . آزمایش خون دادم پزشک عفونی گفتن التهاب دیده نمیشه و کبد هم آنزیمها نرماله . دکتر اعصاب گفتن عصبیه . من سالها قرص فلوکستین مصرف میکردم به دولکستین تغییر دادن به اضافه گاباپنتین ۱۰۰ روزی دوتا . چند روزه دارم مصرف میکنم ولی ذره ای ازاین سوزش که مثل ریختن آتیش روی پوست میمونه کم نشده . لطفا راهنمایی کنید آیا ازعوارض کروناست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به توضیحاتی که دادین میتونه این موارداز علایم کرونا باشه اما امکان حساسیت پوستی هم هست که پوستتون باید حتما از نزدیک دیده بشه در اسرع وقت تشریف بیارین تا توسط پزشک متخصص ویزیت بشین ودوره درمان شروع بشه براتون
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Sonia چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین من ۱۸ سالمه یه چند روزه بود که قسمت کشاله ران و قسمت رویی واژنم به شدت خارش داشت و به شدت هم مخاروندم چون اصلا قابل تحمل نبود و بعدش الان چند روزه که فقط کشاله رانم سمت راست و قسمت بیرونی واژنم پوستش قرمز و ملتهب شده به شدت هم میخاره و سوزش داره به طوری که حتی راحت نمیتونم راه برم تقریبا علاعمش شبیه عفونت قارچی کشاله رانه پماد ضد قارچ گرفتم استفاده کنم خوب میشه؟یا چون التهابم داره باید حتما برم دکتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر حتما باید تشریف بیارین تا از نزدیک ویزیت بشین به هیج عنوان بدون مشورت پزشک دارویی مصرف نکنیدو لیف نکشید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزروکنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ایمانی شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر یک سوالی یا راهنمایی از خدمتتان داشتم خانمم حدود 13 سال پیش در زمان بارداری آبله مرغان گرفت که جای یکی از جوش‌های روی قفسه سینه باقی ماند اول کوچک بود گفتند دستکاری نکنید خودش از بین می‌ره ولی اکنون بسیار بزرگتر شده و خیلی اذیتش می‌کنه
    ممنون میشم اگر لطف بفرمایید راهنمایی کنید یا اگر درمانی دارد وقت دهید خدمت برسیم
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با عکسی که ارسال کردید باید خدمتتون عرض کنم که حتما باید تشریف بیارین به صورت حضوی ویزیت بشین معمولا با جراحی ضایعه به وجو امده کاملا برداشته میشه اما برای بررسی دقیق تر حتما باید حضوری ویزیت بشین
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر گلی دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 361 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید همسرم ۱۵ سال درگیر بیماری پوستی هر چندسال یکبار بیوپسی انجام میده اینسری آزمایشات بیشتر .... شده با توجه به اینکه امکان دسترسی به پزشک ایشون رو تا بعد عید نداریم نتیجه آزمایش رو بررسی می کنید وبهتر تهران یا مشهد تحت درمان باشند
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با این موضوع باید خدمتتون عر ض کنم که که حتما باید توسط پزشک متخصص ویزیت بشین و دوره درمان شروع بشه براتون
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین از لینک زیر استفاده کنید و به صورت انلاین وقت بگیرین پزشک مجموعه ما با هاتون تماس تصویری خواهند داشت
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 2 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پریسل سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 359 مشاهده پرسش
    وقت بخیر
    نوه ۴ ساله من الان ۶ روز هست که ابله مرغان گرفته دیگه تب نداره ولی هنوز جای زخم هاش هست ،میدونم که زمان میبره تا خوب بشه ،ایاکرم یا ره هایی هست که این کار را تسریع پیدا کنه . ممنون و سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      یک نسخه ثابت برای همه افراد موجود نیست برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

  • تصویر کاربر فرناز شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 399 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من دو سه روزی بود برای خوب شدن جوش صورتم پماد سوختگی میزدم روشون بعد شبا پاک میکردم محلول جوش خودمو کیلیندامایسینمو روش میزدم بعد سه روز از خواب ک بیدار شدم دیدم روی جوشام و نزدیک چونم قرمز شده و یکم ورم کرد و میخاره و خشک شد میخواستم ببینم چیکارکنم خوب بشه ؟؟و اینکه جاش میمونه یعنی؟خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      لطفا برای رفع جوش و جای جوش از روشهای عجیب وغریب استفاده نکیند برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما  مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر إما دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید. دختری هفده ساله هستم
    که تقریباً از سن بلوغ صورتم جوش‌های چرکی و بد میزنه به طوریکه الان کلی جای جوش و جوش رو صورتم و حتی روی بازو ها و شونه ام دارم . نمی دونم باید چیکار کنم . تو این اوضاع هم نمیشه دکتر رفت . تا یه شیرینی یا غذای یکم چرب می خورم صورتم جوش میزنه . لطفاً یه راهکار پیشنهاد بدید که از شر جوشام خلاص شم . مثلا کرمی چیزی
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با درمان جوش باید خدمتتون عرض کنم که حتما باید توسط پزشک متخصص ویزیت بشین ودوره درمان براتون شروع بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر نمیتونید به صورت حضوری تشریف بیارین از لینک زیر استفاده کنید به صورت انلاین از دکتر ریاحی وقت بگیرین پزشک مجموعه به صورت انلاین با شما ویزیت خواهند داشت
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آمنه شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ببخشید من یه سوال داشتم از چند روز پیش به آبله مرغان دچار شدم و با مصرف دارو جای زخم های روی صورتم خشک و صفت و خشن شده و حالت برجستگی دارد حالا برای برطرف کردن جای زخم چه باید کرد لطفا راهنماییم کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی با توجه به شرایط شما برایتان مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر سحر شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 398 مشاهده پرسش
    با عرض سلام ووقت بخیر جای گودی آبله مرغان صورت ازبین میره راه حلی داره
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر