دانستنی ها درباره جوانسازی واژن با واژینوپلاستی و لیزر

کمبود استروژن منجر به ایجاد طیفی از تغییرات فرج، واژن و نواحی پایینی مجاری ادراری می شود. علائم و تغییرات واژن به طور ذاتی مزمن بوده، توانایی بدتر شدن با گذشت زمان را داشته و عملکرد جنسی و زندگی فرد را به مخاطره می اندازند. درمان های موضعی استروژن می توانند برای درمان تغییرات واژن موثر باشند.

این تغییرات می توانند علاوه بر خشکی، سوزش، تحریک و کاهش ترشحات واژن و همچنین رابطه جنسی دردناک، علائم سیستم ادراری از جمله فوریت، ادرار دردناک و عفونت های مجاری ادراری را نیز شامل شوند. ناراحتی واژن و بی اختیاری ادرار در زنانی بروز می دهد که در اوایل یائسگی خود قرار داشته و یا به تازگی زایمان کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد که جوانسازی واژن با لیزر در درمان برخی بیماری های ادراری و واژنی دوره یائسگی موثر و ایمن هستند و علاوه بر آن عملکرد جنسی و کیفیت زندگی فرد را افزایش می دهند.

زیبایی واژن بدون جراحی

لیزر فرکشنال دی اکسید کربن یا CO2 به صورت آرام و بدون درد از طریق اسکنر مخصوص بر روی دیواره های واژن تاثیر می گذارد. این عملکرد زخم های بسیار ریز و غیر قابل تشخیصی را ایجاد می کند که برای تولید کلاژن جدید لازم می باشند. این مورد محتویات موکوس (ترشحات) واژن و ساختار های ادراری تناسلی را مجددا تنظیم و متعادل می کند.

لیزر سفید کننده واژن

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

فرایند تولید دوباره یک بافت که پس از هر درمان لیزری شروع می شود، چندین هفته به طول می انجامد. بهبود هایی چشم گیر حتی پس از اولین درمان قابل مشاهده هستند. به این صورت که مواد مغذی و آب موجود در موکوس واژن افزایش یافته و بافت اپیتلیوم ضخیم، سفت و انعطاف پذیر تر می شود.

میزان pH (اسیدی یا قلیایی بودن) واژن مجددا تنظیم شده که این پدیده به حفظ شدن موانع محافظتی و کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می کند. بهبود یافتن بافت های واژنی در مجرای ادراری می تواند مشکلات مرتبط با بی اختیاری ادرار را کاهش داده و عملکرد جنسی فرد را بهبود بخشد.

با این حال، جوانسازی واژن با لیزر، به تنهایی نمی تواند تضمین کننده افزایش پاسخ جنسی باشد زیرا تمایل، برانگیختگی و به اوج رسیدن لذت جنسی (ارگاسم) پیچیده بوده و به شدت به خود فرد بستگی دارند.

لیزر سفید کننده واژن که به لیزر مونالیزا تاچ نیز معروف است، می تواند در 3 جلسه با فاصله 8 تا 12 هفته برای رفع تیرگی های ناحیه واژن مؤثر باشد.

عمل زیبایی کلیتوریس یا واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک فرایند جراحی محبوب است که در آن دیواره ها و مجرای واژن تنگ شده تا بدنه واژن سفت تر شود. زنان بسیاری در اثر افزایش سن، زایمان، تغییرات هورمونی یا نقص های مادرزادی یک کاهش طبیعی را در سفتی واژن خود احساس می کنند.

واژینوپلاستی به عنوان یک گزینه جراحی ترمیمی اغلب به “جوانسازی واژن” نیز شناخته شده و در چند سال اخیر محبوبیت آن افزایش یافته است.

با ضعیف شدن عضلات واژن فرد به ناراحتی جسمانی، ناامنی عاطفی، نارضایتی و حتی درد در هنگام ارتباط جنسی دچار شده و احساس از دست دادن حالت زنانگی خود را تجربه می کند. میلیون ها خانمی که تحت فرایند واژینوپلاستی قرار می گیرند مزایای بسیاری بدست می آورند که همین مورد سبب جذابیت ویژه این فرایند شده است:

یکی از بزرگترین مواردی که زنان با ضعیف شدن دیواره های واژن خود احساس می کنند از دست دادن حساسیت و لذت جنسی است. این افراد همچنین در ارتباط با نحوه لذت بردن شریک جنسی خود مضطرب شده و نگران این هستند که دیواره های شل واژن سبب کاهش لذت جنسی در هر دو طرف شود. یک عمل واژینوپلاستی می تواند با تنگ کردن عضلات به بازگرداندی حساسیت از دست رفته کمک کرده و بار دیگر لذت ارتباط جنسی را به فرد ببخشد.

مزایای واژینوپلاستی

هر چند گفتن این جمله آسان است که زنان باید درباره تغییرات بدن خود با افزایش سن و زایمان آسوده خاطر باشند اما بسیاری از آن ها در اثر کاهش سفتی و تنگی واژن خود کاهشی چشم گیر را در اعتماد به نفس خود احساس می کنند.

واژینوپلاستی با کمک به احساس زنانگی و جوانی بیشتر به بهبود اعتماد به نفس و تصویر خود در تعداد بیشماری از زنانی کمک کرده که در اثر تغییرات بدن خود با گذشت زمان، احساس راحتی کمتری می کنند. زنان بسیاری در رابطه جنسی خود احساس شکست و کمبود اعتماد به نفس می کنند اما با انجام فرایند جوانسازی واژن اغلب اوقات آنچه از دست رفته دوباره بدست می آید.

واژینوپلاستی

ضرورت انجام جراحی زیبایی واژن

زنانی بسیاری که به دنبال انجام عمل واژینوپلاستی هستند مقداری درد و ناراحتی را در حین رابطه جنسی تجربه کرده و جهت ترمیم آسیب های رسیده به دیواره های واژن تحت این فرایند قرار می گیرند. افتادگی پوست و کشیدگی عضلات می توانند سبب دردناک شدن رابطه جنسی شوند. واژینوپلاستی کنترل فرد و ساختار واژن او را احیا می کند.

آنچه درباره عمل واژن باید بدانید

✔ عوارض جراحی زیبایی واژن چیست؟

خطرات اندکی وجود دارند. اغلب زنان عوارض جوانبی موقت، اندکی قرمزی و تورم را گزارش می کنند. این ناراحتی معمولا ظرف چند روز از بین می رود.

جراحی زیبایی واژن

✔ درمان واژینوپلاستی چند جلسه طول می کشد؟

ما جهت بدست آمدن بهترین نتایج انجام 2 تا 3 جلسه درمانی با فاصله 4 تا 6 هفته بین هر کدام را پیشنهاد می کنیم. پس از آن نیز باید به صورت سالانه یک جلسه درمانی انجام شود.

✔ مدت ماندگاری اثر واژینوپلاستی چقدر است؟

نتایج این روش درمانی حتی پس از اولین درمان، فوری بوده و پس از گذشت چند ماه بهبود می یابند. فرایند باز تولیدی که توسط این درمان شروع می شود با گذشت زمان متوقف شده که در آن صورت به فرد توصیه می شود درمان را مجددا انجام دهد.

✔ بیماران در حین فرایند چه مواردی را تجربه می کنند؟

امکان دارد، بیماران فشاری اندک و مقداری حساسیت را به ترتیب بر روی دیواره و در نزدیکی مجرای واژن خود احساس کنند.

✔ دوران نقاهت عمل زیبایی واژن چقدر است؟

اغلب زنان یک ناراحتی موضعی را پس از انجام درمان لیزر و در چند روز اول پس از آن گزارش می کنند. معمولا این افراد قادر خواهد بود تا پس از 1 تا 3 روز فعالیت های متداول خود را از سر گیرند.

✔ چه زمانی می توان فعالیت جنسی خود را از سر گرفت؟

باید 3 تا 4 روز پس از جلسه درمانی از برقراری ارتباط جنسی خودداری شود.

✔ چه درمان هایی می توانند با جوانسازی واژن به وسیله لیزر ترکیب شوند؟

درمان واژن به وسیله لیزر می تواند با لابیا پلاستی ترکیب شود که در آن اندازه و شکل لب های واژن تغییر می کند. این تغییر اغلب به صورت کوچک کردن یا اصلاح قرینگی لب ها صورت می گیرد.

✔ هزینه عمل لابیاپلاستی چقدر است؟

عمل های زیبایی مختلفی می تواند برای جوانسازی واژن انجام شود که هر کدام از آن ها هزینه مختلفی دارد. اما به طور کلی هزینه این عمل چیزی در حدود 2.5 الی 3.5 میلیون تومان می تواند باشد. اما بهر حال بهتر است قبل از تصمیم به انجام عمل، حتماً انتظارات خود را با پزشک متخصص خود مطرح نموده تا هزینه دقیق را دریافت نمایید.

مرجع سلامتی و پوست و زیبایی پوست پدیا

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فریناز شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    پوستم یکم جای جوش داره شاداب و سفید نیست چشمام میخوام‌زیباترباشن
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکسی که ارسال کردید باید خدمتتون عرض کنم که برای جای جوش حتما باید تشریف بیارین تا از نزدیک ویزیت بشین و دوره درمان براتون شروع بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر