هر آنچه باید درباره لیزر موهای زائد آقایان بدانید

تصور کنید که دیگر نیازی نباشد هر روز یا هر چند روز یک بار بخواهید ریش های خود را اول صبح شیو کنید و خبری از مو های زیر پوستی و بدون رشد نباشد. از آن مو های غیر قابل کنترل بر روی شانه و یا پشت خود خسته شده اید؟ به فکر انجام لیزر جهت از بین بردن موهای زائد بدن خود هستید، اما برای پرس و جو در مورد آن خجالت می کشید؟ اما باید بگوییم که وکس و لیزر موهای زائد ناحیه بکینی دیگر مربوط به جنسیت خاصی نیست. حالا آقایان نیز می توانند از مزایای طولانی مدت و اثر بخش لیزر مو در نواحی حساس بدن نهایت بهره را ببرند. آنچه در لیزر موهای زائد در آقایان بسیار مورد توجه قرار می گیرد، جنس و ضخامت موهای بدن آقایان و تراکم این موها در بدن است.

بهترین دستگاه لیزر برای آقایان

در گذشته به خاطر نوع انرژی خاصی که برای روش های لیزر موهای زائد در افراد مورد استفاده قرار می گرفت، برخی مراجعه کنندگان با توجه به نوع موع و رنگ پوست خود نمی توانستند از آن روش ها بهره مند شوند. در واقع روش های حذف مو در گذشته مربوط به پوست های بسیار روشن با مو های بسیار تیره بود. دستگاه های جدیدی از جمله لیزر جنتل مکس پرو و سینسور آپوجی الیت دو سیستم لیزری را ارائه می کنند: یک لیزر الکساندریت 755 نانومتری و یک مدل مدل قدرتمند 1064 نانو متری. این دو در واقع بهترین طول موج های موجود برای حذف موهای زائد افراد به شمار می روند.

لیزر موهای زائد زیر بغل با ND yag
لیزر زیر بغل آقایان با دستگاه ND yag

با ارائه کردن دو طول موج متفاوت، دستگاه های لیزری جدید می توانند برای درمان انواع مختلفی از پوست و مو ها مورد استفاده قرار گیرند.علاوه بر این باید بگوییم که لیزر YAG به ما این امکان را می دهد تا مراجعه کنندگانی با پوست های تیره و رشد موی بسیار زیاد ، به خصوص در ناحیه بیکینی و موهای زائد زیر بغل ، درمان کنیم. مراجعه کنندگانی که در ناحیه ریش، صورت یا گردن برآمدگی های ریزوری (pseudofolliculitis) دارند نیز حالا می توانند از این راهکار برای لیزر موهای زائد خود استفاده کنند.

آیا لیزر زیر بغل خطرناک است؟

قیمت لیزر موهای کل بدن آقایان

انجام پروسه لیزر کردن موهای زائد در آقایان کمتر از یک ساعت به طول می انجامد. برای لیزر کردن ناحیه کمر و پشت خود 30 دقیقه، 20 دقیقه برای ناحیه سینه و شکم و بین 10 الی 15 دقیقه برای درمان خطوط بیکینی زمان نیاز دارید. بنابراین حتی می توانید این کار را در زمان استراحت ناهار خود انجام دهید.

هزینه لیزر موهای زائد به صورت جلسه ای تعیین می شود. زیرا بسته به نوع موهای فرد و قد و وزن فرد، تعداد جلسات لیزر موهای زائد می تواند تغییر کند. به صورتی که پزشکان برای افرادی که دارای قد و وزن کمتر هستند، تخفیف لیزر در نظر می گیرند.

به طور کلی یک جلسه لیزر موهای زائد کل بدن آقایان 2 میلیون تومان است. قیمت لیزر موهای زائد پا ها شامل هر دو ساق، هر دو ران، باسن، لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی 1700000 تومان است. همچنین هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل 90000 تومان می باشد.

هزینه لیزر موهای زائد هر ناحیه برای مردان
قیمت لیزر موهای زائد نواحی در مردان

فاصله جلسات لیزر موهای زائد آقایان

لیزر کردن مو های زائد در آقایان با روش های متفاوتی شدنی است و انتخاب یک روش به نوع مو های شما بستگی دارد ( موارد هورمونی و همچنین بالا رفتن سن). شما به چند درمان دائمی حذف موهای زائد نیاز خواهید داشت که هر 5 الی 6 هفته انجام می شوند و تا زمانی پیگیری خواهند شد که پیاز موی شما دیگر نتواند رشد مو را پشتیبانی کند. برای داشتن بهترین نتایج ممکن است به چند جلسه لیزر سالانه پس از انجام درمان اولیه خود نیاز داشته باشید.

علاوه بر این، لیزر کردن مو های زائد در آقایان به این معنا است که مو هایی که از درون پوست رشد داشته و غیر نرمال بوده اند در همان جلسه های ابتدایی از بین می روند و نیاز نیست برای رشد آن ها صبر کنید که دوباره برای لیزر کردنشان جلسه جدیدی را نیاز داشته باشد.

توجه!

بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از دستگاه های لیزر خانگی می تواند به اندازه لیزرهای کلینیکی اثربخش باشد. شما را دعوت می کنیم تا مقاله زیر را مطالعه کنید:

عوارض دستگاه لیزر خانگی

لیزر موهای زائد مردان چگونه انجام می شود؟

در این روش های درمانی برای آقایان از سیستم فوتوترمولیسیس (Photothermolysis) استفاده می شود که در آن انرژی نوری تولید شده توسط لیزر به گرما تبدیل می شود و در نهایت به پیاز مو آسیب وارد خواهد کرد. به همین دلیل نیز درمان لیزری به عنوان اثر بخش ترین روش حذف موهای زائد در آقایان شناخته می شود.

نواحی لیزر بالاتنه در آقایان
نواحی لیزر بدن مردان

لیزر ، بهترین روش اصلاح موهای زائد برای مردان

لیزر کردن مو های زائد یک روش بسیار عالی است، در این روش از هیچ نوع ژلی استفاده نمی شود و در نتیجه خبری از علامت های چسبی و یا شیمیایی بر روی پوست شما نخواهد بود و برخلاف دیگر روش ها، نمی تواند وارد جریان خون یا گره های لنفاوی شود و در نتیجه می توان از آن برای دیگر نواحی حساس نظیر ناحیه تناسلی، زیر بغل، گوش و بینی استفاده کرد.

پس اگر شما هم جزو مردانی هستید که به دنبال حذف دائم مو های زائد خود هستید و گزینه مناسب را پیدا نکرده اید می توانید با مراکز درمانی تایید شده جهت انجام دادن لیزر موهای زائد خود مشورت کنید.
لیزر فقط برای حذف مو های بدن آقایان نیست. می توان از آن برای مو های روی صورت، بین ابرو ها و یا حتی بر روی گلو استفاده کرد. لیزر کردن یک روش بسیار تطبیق پذیر برای حذف مو ها برای آقایان است و تقریبا می توان از آن در هر ناحیه ای از بدن استفاده کرد.

بهترین روش از بین بردن ریش صورت مردان

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد که از جمله آنها می توان به وکس، تیغ، اصلاح با بند و استفاده از انواع کرم های مو بر اشاره کرد. روش های بالا ممکن است بسیار سریع انجام شوند و هزینه کمی داشته باشند اما روش های ماندگاری نیستند و بعد از مدت کوتاهی دوباره شاهد رشد و حتی ضخیم تر شدن موهای زائد ناحیه صورت هستیم. علاوه بر آنکه برخی از این روش ها نظیر استفاده از موزر و تیغ، منجر به خشک شدن پوست می شود.

در این بین روش لیزر درمانی برای حذف موهای زائد ناحیه صورت، نه تنها عوارض ندارد، بلکه روشی ماندگار برای حذف موهای زائد مردان از جمله ریش است.

لیزر موهای سفید ریش

در روش لیزر موهای زائد، اشعه های لیزر مستقیماً به فولیکول های مو که رنگدانه های آن توسط دستگاه لیزر تشخیص داده شود تابیده شده و از این طریق، موی زائد از بین می رود. از این رو، لیزر موهای زائد نمیتواند برای موهای بلوند وسفید و خاکستری خیلی مؤثر باشد. اما در صورت استفاده از تکنولوژی های جدیدتر لیزر مانند جنتل مکس پرو، احتمال از بین رفتن موهای سفید ریش هم بیشتر است.

درد لیزر موهای بدن آقایان

لیزر جنتل مکس پرو در پروسه خود از سیستم خنک کننده هوشمند با سینسور نیز بهره می گیرد. این سیستم از تکنیک خنک کننده دوگانه استفاده می کند که از پروسه طبیعی خنک کننده بدن انسان استفاده می کند و در کنار سیستم خارجی خنک کننده خود فعالیت خواهد کرد. این سیستم هوشمند خنک کننده در حین لیزر کردن مو های بدن مورد استفاده قرار می گیرد تا درد و ناراحتی بیمار در حین آن را به حداقل برساند.

بدین ترتیب روش لیزر کردن مو های زائد آقایان نه تنها تاثیرگذار ترین روش در این حوزه به شمار می رود، بلکه به نسبت روش های دیگر سریع تر بوده و تقریبا دردی را به همراه نخواهد داشت. پس از انجام درمان، می توانید بدون هیچ وقفه ای به زندگی و شغل روزانه و عادی خود برگردید.

لیزر موهای زائد آقایان با دستگاه الکساندرایت
لیزر موهای زائد مردان با دستگاه الکساندرایت

عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می آید که آیا لیزر موهای ناحیه تناسلی ممکن است به قدرت باروری آنها آسیب برساند؟ طبیعتاً خیر. زیرا نفوذ لیزر کمتر از آن است که اندام های جنسی شما را تحت تأثیر قرار دهد. تقریباً می توان گفت احتمال ناباروری در اثر لیزر موهای زائد صفر است.

آمادگی قبل از لیزر موهای زائد

حتما تمیز و مرتب باشید. اگر قرار است مو های بدن شما لیزر شود حتما قبل از مراجعه به مطب دوش بگیرید و خود را خشک کنید. تمیز و مرتب بودن بسیار نکته مهمی است اما لطفا از کرم و مرطوب کننده های مختلف استفاده نکنید، چرا که در صورت روغنی نبود پوست خود

  • نتیجه لیزر بهتر خواهد بود.
  • فقط کمی مو بر روی بدن خود نگه دارید

برای لیزر کردن مو های زائد بدن، لطفا در شرایطی مراجعه کنید که تمامی نواحی مورد نظر شما شیو شده باشند تا بدین ترتیب بهترین نتیجه با امنیت بالا به دست بیاید. نباید تا چهار هفته قبل از انجام لیزر بدن خود را وکس کرده و یا مو ها را بچینید تا بدین ترتیب پیاز مو در حین انجام لیزر در دسترس باشد و در نهایت نتیجه بهتری به دست خواهد آمد. اگر به خوبی قبل از انجام لیزر مو های زائد بدن را شیو نکرده اید معمولا هزینه بیشتری برای این مرحله گرفته می شود.

  • لباس های راحت بپوشید!

اگر ممکن است، در روز انجام این پروسه لباس های آزاد بپوشید تا از مراحل آزارهنده و مشکل ساز پس از درمان جلوگیری شود.

  • ریلکس و آرام باشید

زیبایی شناس پزشکی شما سعی می کند کمک کند تا آرام باشید اما باز هم ممکن است کمی حس شرم و نگرانی با شما همراه باشد. نگران نباشید، آن ها کاملا شرایط شما را درک می کنند. به خصوص برای وکس کردن، هر چه عضلات شما آرام و ریلکس تر باشند، نتیجه حذف موهای زائد بهتر خواهد بود.

جلسه اول لیزر موهای زائد

  • لباس های خود را در بیاورید

از شما در اتاق انجام لیزر خواسته می شود تا لباس های زیر خود را در بیاورید اما باز هم ممکن است حس شرم و نگرانی داشته باشید. نگران نباشید، آن ها شما را درک می کنند. با در آوردن لباس ها شما ضمن محافظت از لباس های خود، فضا را برای پرستار و فردی که در حال کار است فراهم خواهید کرد تا بتواند تمامی موهای زائد را هدف قرار دهد. به آقایان معمولا یک لباس زیر یک بار مصرف داده می شود تا در حین انجام پروسه آن را بپوشند.

از بین بردن موهای زائد سینه مردان
لیزر موهای سینه آقایان
  • ناحیه مربوطه آماده می شود

پزشک یا زیبایی شناس شما قبل از انجام پروسه محل مربوطه را تمیز خواهد کرد تا هرگونه باکتری خطرناک از روی پوست شما کشته شود.

  • مشاوره

متخصص زیبایی شما در مرحله اول نواحی مختلف مورد نظر شما را بررسی خواهد کرد و در زمینه پروسه پیشنهادی برای از بین بردن مو های زائد با شما صحبت خواهد کرد. با توجه به نوع پروسه درمانی که پیشنهاد می شود لطفا حتما قبل از رفتن به قرار خود نواحی مورد نظر را شیو کنید. همچنین از شما پرسیده می شود که موی چه نواحی از بدن را می خواهید نگه دارید.

  • از شر مو های زائد خلاص شوید

در نهایت پرستار یا متخصص زیبایی شما پروسه لیزر کردن مو های زائد و یا وکس کردن را آغاز خواهد کرد.

مراقبت های پس از لیزر موهای زائد

پس از این که تا حد مورد نیاز لباس و پوشش خود را کم کردید، یک کرم آرام کننده توسط پرستار بر روی پوست و نواحی مورد نظر قرار داده می شود. حالا کار تمام شده است و می توانید بروید و استراحت کنید.

پوست پدیا مرجع تخصصی پوست و مو و زیبایی

5/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Arman شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    سلام
    میخواستم ناحیه تناسلی (آلت و کیسه بیضه) و باسن (دهانه مقعد) هم انجام میشه؟!
    و اگر بله، عوارضی هم داره یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      ببینید انجام فرایند لیزر دارای تاییدیه FDA آمریکا هستش پس اگر حتی یک مورد نارضایتی وجود داشت اولینجا توی اون کشور جلوی انجام اینکار گرفته میشد بعلاوه عمق نفوذ لیزر حدود ۳ میلیمتر هستش و اصلا به اندام‌های داخلی شما نمیرسه که بخواد باعث ایجاد عارضه بشه

      tps://drmajidzadeh.com/178

      https://drmajidzadeh.com/1048

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر