ترکیبات مزوتراپی مو و نتایج آن به همراه هزینه

مزوتراپی مو یک فرایند زیبایی جهت احیای مو است که غیر جراحی و غیر تهاجمی بوده و هر روزه به محبوبیت آن افزوده می شود. در این روش جهت تحریک لایه مزودرم پوست، تزریقاتی ریز و سطحی به بافت های مناسب و در زیر لایه اپی درم پوست اعمال می شوند. لازم به ذکر است که هزینه مزوتراپی مو با هزینه مزوتراپی صورت متفاوت است.

لایه مزودرم در عمق 1 میلی متری پوست قرار داشته و تحریک آن، سبب تحریک فرایند طبیعی بازسازی و تکثیر مو می شود. مزوتراپی مو دهه هاست که برای بازگردانی موفق درخشندگی و حجم موهای کم پشت و همچنین بهبود چشم گیر رشد مو در مردان و زنانی استفاده می شود که شروع طاسی یا ریزش موی منطقه ای را تجربه کرده اند.

تکنولوژی که در این روش درمانی قرار دارد بر اساس دانستن این موضوع است که اغلب مشکلات ریزش مو در نتیجه کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش جریان خون به پوست سر و نا متعادلی های هورمونی در اطراف فولیکول مو به خصوص تولید بیش از حد هورمون ریزش مو یعنی DHT به وجود می آیند.

این هورمون یک آندروژن است. در روش های ترمیم مو، محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می شود شامل ترکیبی خاص از مواد شیمیایی ویژه، مواد معدنی، آمینو اسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و کو آنزیم هایی است که به طور خاص بر اساس نیاز های منحصر به فرد بیمار می باشند.

این درمان تعادل هورمونی را به صورت تدریجی احیا می کند که همین مورد نیز امکان رشد پایدار تارهای موی سالم و جدید را فراهم می کند.

ترکیبات مزوتراپی مو جهت درمان ریزش مو

ترکیبات مزوتراپی مو در فرآیند درمان ریزش مو، که به صورت یک محلول خاص به لایه مزودرم پوست تزریق می شود، حاوی ترکیبات فعال استیل تترا پپتید 3 و بیوکانین A می باشد. این دو ماده با یکدیگر همکاری کرده تا رشد طبیعی مو را تحریک کنند. پوست، سیستمی دارد که در طول زمان محلول داده شده را به نواحی مورد نیاز می رساند.

نتایج مزوتراپی مو

بهترین محلول مزوتراپی مو

عناصر فعال در محلول، با یکدیگر همکاری می کنند تا به وسیله افزایش جریان خون خنثی سازی مقدار اضافی هورمون DHT، کاهش التهاب، تحریک تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول (جهت توقف ریزش مو) رشد مو را تسریع کنند.

مزایای عناصر فعال استیل تترا پپتید 3 و بیوکانین A به شرح زیر هستند:

  • استیل تترا پپتید 3: (جایگزین ماینوکسیدیل)
  • کاهش پاسخ التهابی
  • افزایش رشد مجدد مو
  • تنظیم و تعدیل میزان هورمون DHT
  • تحریک ماتریکس برون سلولی و اتصال پروتئین ها
  • تحریک بازسازی بافت جهت افزایش اندازه فولیکول سلول و شادابی و اتصال بهتر مو
  • استیل تترا پپتید 3 یک جایگزین برای ماینوکسیدیل است.

احتمال موفقیت مزوتراپی مو در بازگرداندن مو ها نسبت به روش رایج استفاده از ماینوکسیدیل 90 تا 92 درصد است. روش استفاده از ماینوکسیدیل تنها در 50 درصد موارد موفق بوده و جهت موثر بودن به 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

✅ بیوکانین A

بیوکانین A یک ماده ارگانیک و طبیعی است که از گیاه شبدر سرخ گرفته می شود. این ماده در یک طبقه فیتوشیمیایی به نام فلاوونید ها، یک ماده ایزوفلاوون قوی به شمار می رود. بیوکانین A تبدیل تستوسترون به DHT را در افرادی که از طاسی ناشی از نامتعادلی هورمونی رنج می برند تنظیم می کند. این نوع طاسی به آلوپسی آندروژنیک نیز معروف است.

مزوتراپی نانوپپتید یک روش مزوتراپی است که به مقداری جزئی متفاوت است. این روش توسط کلینیک Garrett ارائه می شود. در این کلینیک قطره های ریزی که به پوست تزریق می شوند حاوی ترکیبی از پپتید ها هستند که هر کدام دارای عملکردی منحصر به فرد است:

✅ دکا پپتید

فولیکول های مو را تحریک می کند تا ریشه مویی قوی بسازند.

✅ اولیگو پپتید

تکثیر سلول های مو را تحریک می کند.

✅ استیل دکاپپتید

فولیکول های مو را به وسیله تولید دوباره سلول های مو احیا می کند.

 ✅کوپر (مس) تری پپتید

فولیکول های مو را جهت تولید مو هایی با ریشه های قوی تحریک کرده و جریان خون را به پوست سر افزایش می دهد.

درمان مزوتراپی مو

ویتامینه کردن مو، فرآیندی است که در آن ویتامین های مورد نیاز به مو رسانده شده و از این طریق موهای سر تقویت می شوند.

برای اطلاع از ویتامین های مورد نیاز مو بخوانید:

ویتامینه کردن مو

تعرفه و هزینه مزوتراپی مو در زنان

قیمت هر جلسه مزوتراپی مو حدوداً 700/000 تومان می باشد. این در حالی است که هزینه مزوتراپی صورت حدود 750 هزار تومان است.

توجه : در حال حاضر به علت نواسانات قیمت دارو، هزینه ها تقریبی می باشد.

برای دریافت نوبت و 10% تخفیف مزوتراپی در بهترین کلینیک مزوتراپی در تهران همین حالا با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس با دکتر مزوتراپی

دکتر گیتا مجید زاده

تاثیر مزوتراپی برای مو

مزوتراپی فرایندی دو عملکردی است که ناحیه تحت تاثیر را هم از نظر شیمیایی و هم از نظر مکانیکی تحریک می کند.

⬅ عملکرد مکانیکی

سوزنی که در این روش جهت رساندن محلول به بافت مورد نظر استفاده می شود سوراخ های ریزی در آن بافت به وجود می آورد که سبب تحریک یک فرایند التیامی می شوند. در این فرایند التیامی کلاژن و الاستین تولید می شوند. این مواد 2 جز سازنده در این بافت هستند که برای تشکیل پوست و مویی سالم حیاتی اند.

از آنجایی که سوراخ ها بسیار ریز هستند، آسیبی چشم گیر به کلاژن موجود نرسیده و تشکیل کلاژن های جدید میزان کلاژن فعلی را افزایش می دهد. این روش، فرایندی است که برای تحریک رشد مو، در پوست سر در پی از بین بردن هورمون DHT انجام می شود.

⬅ عملکرد شیمیایی

بسته به شرایطی که قصد درمان آن را داریم، عناصر فعالی که به وسیله تزریقات کوچک داده می شوند ایجاد یک پاسخ مناسب را در مزودرم تحریک می کنند. کیفیت محصولات بیشترین اهمیت را دارد.

مزوتراپی موها

مدت زمان مزوتراپی مو

فرایند درمان ریزش مو می تواند بسته به هر بیمار متفاوت باشد اما با این حال بسته به وسعت ناحیه نیازمند درمان، یک جلسه درمانی معمولا بین 10 تا 30 دقیقه به طول می انجامد.

معمولا، جهت ایجاد شرایط لازم برای تحریک رشد مو در پوست سر حداقل به 10 جلسه درمانی نیاز می باشد. فرایند درمان ابتدا به صورت جلسات فشرده بوده و در 2 تا 3 ماه اول هر دو هفته یک جلسه درمانی برای بیمار برگزار می شود. احتمال دارد که پس از آن، تعداد جلسات درمانی به یک جلسه در هر سه ماه یا کمتر کاهش یابد.

نتایج مزوتراپی مو پس از چه مدت مشخص می شود؟

برخی افراد می توانند نتایج مثبت را ظرف چند هفته اول درمان تجربه کنند. با این حال، این نتایج می توانند بسته به شدت ریزش مو و پاسخ فرد به درمان متفاوت باشند. بیماران باید انتظار دیدن نتایجی چشم گیر را در 2 تا 3 ماه اول درمان داشته باشند اما پدیدار شدن تاثیر کامل درمان ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.

مزوتراپی موها

پیشنهاد پوست پدیا:

مزوتراپی پوست برای لک صورت

تاثیر مزوتراپی در بازگردانی مو ها

نشان داده شده است که مزوتراپی مو نسبت به مصرف دارو های خوراکی جهت بازگردانی مو ها و جوانسازی تاثیری مشابه و گاهی بیشتر داشته است. درمان هایی که به صورت خوراکی داده می شوند قبل از اینکه به جریان خون برسند باید ابتدا از مجرای گوارشی عبور کرده و توسط کبد متابولیزه شوند.

فرایند هضم به طور چشم گیری مقدار دارویی را که به ناحیه تحت تاثیر می رسد کاهش می دهد. در عوض، مزوتراپی مو قادر است تا مقادیر بسیار کمتری از مواد درمانی را مستقیما به ناحیه مورد نظر برساند. برای مثال در مورد ریزش مو، این روش قادر است تا مواد را به فولیکول مو یعنی جایی که دقیقا نیاز وجود دارد و مواد دارویی می توانند فورا جذب شوند، تزریق کند.

مزوتراپی مو می تواند نیاز به پیوند مو را برطرف کند. با این حال مانند هر روش درمانی دیگری مهم است که فرد جهت حفظ بهترین نتایج به صورت پیوسته از فرایند درمان حمایت کند. این حمایت به وسیله حذف کردن موارد مضر از رژیم غذایی و سبک زندگی و همچنین پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب ممکن می شود که سلامت بهینه فرد را نیز حمایت می کند.

🛑 همچنین بخوانید: افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

عوارض جانبی مزوتراپی مو

با اینکه مزوتراپی مو اغلب بدون درد است اما برخی بیماران از درد همراه با این درمان شکایت داشته اند. عوارض جانبی که ممکن است پس از درمان مزوتراپی پدیدار شوند عمدتا نتیجه وارد شدن سوزن به درون پوست هستند. بنابراین، برخی افراد ممکن است درد، تورم، کبودی، التهاب یا عفونت التهابی را پس از روش درمانی مزوتراپی تجربه کنند.

ترکیبات مزوتراپی مو

ترکیب مزوتراپی مو با دیگر روش های درمانی

مزوتراپی مو تاکنون به عنوان یک روش درمانی الحاقی نیز در کنار دیگر درمان های موضعی یا خوراکی استفاده شده است و سبب بروز هیچ گونه عوارض جانبی نشده است. این روش درمانی جهت درمان موفقیت آمیز موارد ریزش مو در کنار توکسین (سم) بوتولینوم استفاده شده است.

آیا ترکیبات مزوتراپی برای شما کافی نیست؟ به دنبال راهی برای ترکیب درمان های طبیعی با روش مزوتراپی هستید؟ پس نگاهی به چند روش بیندازید که از آن ها می توانید استفاده کنید!

یک راه جهت افزایش تاثیر مزوتراپی مو اضافه کردن روغن های ضروری به این روش درمانی است. این روغن ها معمولا پس از درمان (حداقل 8 ساعت) مصرف شده و ه

مچنین می توانند به پوست وارد شده و به طور کامل تری به فولیکول های مو نفوذ کنند. برخی از روغن های پیشنهادی شامل موارد زیر می شوند:

1) روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل از پوسته دانه های کدو تنبل گرفته شده و می تواند به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود. این روغن منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب است که هر دوی این موارد در سلامت پوست و موی سر نقش دارند.

روغن دانه کدو تنبل مزایای بسیاری برای سلامتی داشته و شامل خواص دیگر بسیاری از جمله ضد التهاب و ضد میکروب بودن می باشد. هر دوی این موارد می توانند به وسیله کاهش بروز عفونت ها (مانند عفونت های قارچی و باکتریایی) و مشکلات پوست سر (مانند شوره)، سلامت پوست سر را بهبود بخشند. می توان این روغن را به صورت مستقیم بر روی پوست سر اعمال کرده و یا به عنوان مکمل خوراکی مصرف کرد.

2) روغن رزماری

یک روغن سودمند دیگر در این لیست روغن رزماری است. این روغن که با رایحه کاج همراه است معمولا در ترکیبات آروما تراپی یا رایحه درمانی استفاده می شود اما با این وجود می تواند به صورت موضعی (همراه با یک روغن حامل) ترکیب شود. این ترکیب مزایای بسیاری برای پوست و موی سر دارد.

یک مطالعه ویژه که در سال 2013 بر روی موش ها انجام شد نشان داد که مصرف موضعی این ماده می تواند رشد مو را حتی پس از مختل شدن رشد در اثر درمان با تستوسترون تحریک کند.

علاوه بر این، محققان دریافتند روغن رزماری فعالیتی ضد آندروژن از خود نشان می دهد که می تواند برای درمان ریزش مو آندروژنیک مفید باشد. همانند روغن دانه کدو تنبل، روغن رزماری نیز می تواند به صورت مستقیم به پوست سر اعمال شود. فرد می تواند این کار را به عنوان بخشی از روال مراقبت موی روزانه خود یا 8 ساعت پس از جلسه درمانی مزوتراپی انجام دهد.

3) روغن منیزیم

ده ها روغن حامل برای انتخاب وجود دارد که روغن منیزیم یکی از بهترین ها می باشد. این روغن در حالی که با کلسیفیکیشن مبارزه می کند پوست و موی سر را مرطوب و پاکسازی می کند. به طور خلاصه، کلسیفیکیشن هنگامی رخ می دهد که کلسیم اضافی در نواحی مختلف بدن انباشته می شود.

این وضعیت می تواند در پوست سر رخ دهد که به تبع پوست سر ضخیم شده و رشد دوباره مو را در صورتی که ناممکن نباشد مشکل می کند. هنگامی که این روغن به سر اعمال می شود در حالی که به صورت آب رسانی کرده و آن را مرطوب می کند می تواند رسوبات کلسیم را نیز تجزیه کند. به عنوان یک روغن حامل، روغن منیزیم می تواند به تنهایی اعمال شود. همچنین، می توان این روغن را با دیگر روغن ها مانند روغن دانه کدو تنبل و رزماری ترکیب کرد.

نکته: قبل از اعمال هر کدام از این روغن های گفته شده در بالا به پوست سرتان، با پزشک خود مشورت کنید. احتمال دارد این روغن ها با مواد شیمیایی که در درمان مزوتراپی مو استفاده می شوند تداخل داشته باشند. پس بهترین کار مطمئن شدن از مصرف آن ها می باشد.

ماساژ سر

4) ماساژ و نرمش پوست سر

مزوتراپی مو روشی عالی برای افزایش جریان خون به پوست سر است اما تنها راه نیست. در واقع، فرد می تواند ماساژ و نرمش پوست سر را به روتین روزانه خود اضافه کند.

چگونه باید پوست سر را ماساژ داد؟

برای بدست آوردن بهترین نتایج، توصیه می شود این ماساژها در هنگام به خواب رفتن یا برخاستن از خواب انجام شوند. این کار احتمال به یادآوری انجام این ماساژ ها را افزایش می دهد که نکته کلیدی در مشاهده نتایج بهبودی نیز همین مورد است.

در اینجا مراحل ساده فرایند آورده شده اند:

1- انگشتان شست، اشاره و میانی خود را بر روی هر دو طرف سر خود (بالای گوش ها) قرار دهید. ماساژ دادن را به صورت حرکتی دایره وار شروع کرده و با انگشتان خود فشاری متغییر را وارد کنید.

2- از بغل سر به سمت جلو و وسط سر بروید. به حرکات دایره وار ادامه داده و هنگام ماساژ دادن نواحی قبلی را نیز ماساژ دهید.

3- از ناحیه وسط و جلوی سر (تاج سر) به آرامی به وسط خط مو و شقیقه ها بروید. به وارد کردن فشاری متغییر و حرکت دایره وار ادامه دهید.

4- در نهایت، انگشتان خود را از خط مو به سمت تاج سر و در آخر قاعده پوست سر ببرید.

تمامی این فرایند باید حدود 10 دقیقه به طول انجامد. در صورت تمایل فرد می تواند این زمان را افزایش دهد.

چگونگی انجام نرمش های پوست سر

فرد می تواند بیش از این، جریان خون پوست سر خود را با استفاده از عضلات صورت جهت نرمش پوست صورت افزایش دهد.

1- ابرو های خود را تا حد ممکن بالا برده و برای 2 دقیقه در این حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.

2-ابرو های خود را تا حد ممکن به هم نزدیک کنید (حالت اخم) و به مدت 2 دقیقه در آن حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.

3- ابرو های خود را تا حد ممکن بالا برده و برای 3 دقیقه در این حالت بمانید. ابرو ها را تا حد ممکن به هم نزدیک کنید (حالت اخم) و به مدت 2 دقیقه در آن حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.

می توان جهت کشیدن پوست سر از انشگتان دست نیز استفاده کرد به اینصورت که نوک دو انگشت بر روی پوست سر قرار گرفته و دو ناحیه را به سمت مخالف می کشند.

تجربه مزوتراپی مو 

آیا انجام مزوتراپی مو برای شما مناسب است؟ تنها شما و پزشکتان می توانید تصمیم بگیرید که این روش برای درمان ریزش مو هایتان مناسب است یا خیر.

برای اطمینان تجربه رخساره را از مزوتراپی مو بخوانید:

من برای درمان ریزش مو ، از ترکیب مزوتراپی و پی آر پی استفاده کردم. نتیجه آن بود که موهای نازکم ضخیم تر شد و به طور کلی روند ریزش موهای من، کاهش زیادی داشت. به این ترتیب پس از چهار جلسه درمان نتایج بسیار خوبی را در تقویت موهای سرم مشاهده کردم.

شکی وجود ندارد که اثرات مزوتراپی از جمله افزایش جریان خون و از بین بردن DHT از پوست سر می توانند مفید باشند.

هنگامی که مزوتراپی با درمان های طبیعی ترکیب می شود می تواند به دست یابی به نتایجی مثبت منجر شود.

4.3/5 - (9 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نسترن دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 348 مشاهده پرسش
    سلام.من‌ دختر ۲۳ ساله هستم،کف سرم مشخصه و تار موهام خیلی نازک شده. تقریبا یک ماه و نیم هست ک‌مزوتراپی انجام میدم(۵ جلسه) ولی فعلا نتیجه چشم گیری ندیدم ،فقط یکم ریزش موهام قطع شده،بنظرتون اگه جلسات رو ادامه بدم،نتیجه ای میگیرم؟تار موهام ضخیم میشن؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام نسترین عزیز

      اول از همه برای درمان ریزش مو باید آزمایش انجام بشه و درمان دارویی حتما آغاز بشه در کنار اون می تونین مزوتراپی هم انجام بدید ولی مهم تر از همه انجام آزمایش و علت یابی و درمان دارویی هستش

  • تصویر کاربر پری شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 526 مشاهده پرسش
    سلام دختر 11ساله دارم که از نوزادی کف سرش پوسته های چرب داشته و الان که یازده سالشه، چند جا تو سرش از اون پوسته ها هست که کفش قرمز میشه و پوسته و خارش داره، ی مدت شامپو ضد شوره میزنه، از بین میره و دوباره برمیگرده، لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عزیزم. وقتی محل رویش مو داخل سر دچار دونه های قرمز میشود چندین احتمال وجود دارد که حتما برای اظهار نظر باید از نزدیک معاینه شود و هرچه سریع تر درمان شود
  • تصویر کاربر تکتم شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    ریزش شدید مو در حدی که فرق کج که میزنم پوست سرم دیده میشه در حالی که شوره سر هم دارم در حدی که خارش خیلی شدیدی دارم شامپوها مقاوم شدن و زیاد جواب نمیدن..شامپوهای گوگردی هم زیادش برا مو خوب نبست..راهنماییم کنین لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با خارش و شوره سر حتما باید تشریف بیارین تا پزشک متخصص از نزدیک با شما ویزیت داشته باشند .و دوره درمان براتون شروع بشه .و برای درمان ریزش موهاتونم باید ازمایش های مربوط رو انجام بدین
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      شما میتونین با مطب تماس بگیرین تا همکارانم در بخش روبط عمومی نزدیک ترین وقت رو براتون رزروکنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سهیلا سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 474 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.
    آیا بعد از اتمام دوره درمان مزوتراپی مو، ادامه روند درمان به صورت سالی چند بار به صورت دایمی و همیشگی میباشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/1646/

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر