فواید ماساژ صورت برای کلاژن سازی

ماساژ صورت کلاژن سازی در پوست را تحریک می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

نیازی نیست که برای یک ماساژ حتماً از کلینیک های حرفه ای پوست وقت بگیرید . به‌راحتی می‌توانید روزانه با روغن یا مرطوب‌کننده مورد علاقه‌تان صورت خود را ماساژ دهید. حرکات دست باید به سمت بالا باشد. سعی کنید ماساژ دادن صورت خود را به برنامه روتین خود اضافه کنید.

زمانی‌که می‌خواهیم در مورد سلامتی پوست صحبت کنیم باید در ابتدا به الاستین (نوعی پروتئین در پوست) اشاره کنیم. به قابلیت ارتجاعی پوست و مقاوت آن، الاستین می‌گویند. بالا بودن میزان الاستین پوست، از تغییرات پوست به‌خاطر بالارفتن سن جلوگیری می‌کند. از آن‌جایی که با بالارفتن سن، الاستین کمتری تولید می‌شود، وسوسه می‌شویم تا با محصولات بی کیفیت و ارزان خطوط و چین و چروک‌های صورتمان را که به‌خاطر کمبود الاستین ایجاد شده‌اند، از بین ببریم.

درحالی‌که در میان محصولات آرایشی و بهداشتی به‌دنبال الاستین هستید، باید بدانید که خوردن دارو و مواد غذایی مفید هم به همان اندازه اهمیت دارد. تعذیه و سبک زندگی کلی شما کمک می‌کند تا از درون از پوست‌تان محافظت کنید.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود. در واقع کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن شماست. کلاژن در بدن ساختاری ایجاد می‌کند که شامل پوست می‌شود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که تولید کلاژن با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.

فواید ماساژ پوست صورت

چرا پوست شما به کلاژن نیاز دارد؟

مسئولیت پروتئین کلاژن حفظ جوانی و قابلیت ارتجاع پوست شما است. بدون کلاژن، چین و چروک، خطوط ظریف و آسیب‌های دیگر پوست که مرتبط با سن است، در پوست ایجاد می‌شود.

درحالی‌که در طول دوره جوانی هدف بدن، تولید کلاژن است، بعد از این‌که شما به سن 25 سالگی رسیدید، بدن شما هر سال یک درصد از مقدار کلاژن را از دست می‌دهد.

فواید ماساژ صورت

مزایای واقعی ماساژ زمانی خودش را نشان می‌دهد که بتوان زیر پوست را هم ماساژ داد. پوست، یک سقف (بافت اپیدرم یا روپوست)، چارچوب (بافت پوستی) و پِی (مواد زیر پوست، چربی و بافت عضله) دارد. مشکلات و شرایط پوستی فقط سقف پوست را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه تا پِی پوست ادامه پیدا می‌کنند. زمانی‌که فشارهای فعال و هدفمندی به عضلات صورت وارد می‌کنیم، می‌توانیم مشکل پوستی را از پِی آن درمان کنیم که در نهایت منجر به نتیجه بهتر با ماندگاری بالا می‌شود.

بهترین روش برای پاکسازی پوست های چرب

آموزش ماساژ صورت برای کلاژن سازی پوست در خانه

اگر تا اینجا مطالب ارائه شده شما را قانع کرده‌است، این مراحل ماساژ صورت را دنبال کنید تا بتوانید صورت خود را در خانه ماساژ دهید.

  1. دست‌ها و صورت‌تان را تمیز کنید

همیشه ماساژ را با صورتی تمیز شروع کنید. پوست‌تان را با تمیز‌کردن و پاک‌کردن همه مواد آرایشی برای ماساژ آماده کنید و مطمئن شوید که دست‌هایتان هم تمیز است تا باکتری را از دست‌هایتان به صورت تمیز انتقال ندهید. احتمالا ماساژ دادن با کثیفی و دوده آخرین موضوعی است که به آن فکر می‌کنید.

  1. انتخاب بهترین روغن برای ماساژ صورت

نکته مهم در ماساژ موفقیت‌آمیز صورت، سر‌خوردن دست روی پوست است. احتمالا اصلا دوست ندارید که پوست‌تان کشیده‌شود. اضافه‌کردن مقدار کمی روغن، سروم یا کنسانتره روی پوست کمک می‌کند تا انگشتان به‌آرامی روی صورت‌ حرکت کنند و هم‌چنین می‌توایند مطمئن باشید که به لایه آخر پوست‌تان هم دسترسی پیدا کرده‌اید. به‌راحتی مقدار کمی از محصول مورد نظرتان را کف دستانتان بمالید و سپس کف دستان را به یکدیگر بمالید تا مواد به‌طور مساوی در همه جای دست و نوک انگشتان پخش شود.

آموزش ماساژ صورت در خانه

  1. فشار آرام ولی محکمی به پوست وارد کنید

شما می‌خواهید که فشار کافی به پوست‌تان وارد شود که واقعا عضلات و حرکت آن‌ها را زیر پوست‌تان احساس کنید.زمانی‌که می‌خواهید ماساژ دهید، باید با عضلات پوست کار کنید و فقط با سطح پوست درگیر نباشید؛ سعی کنید فشاری هدفمند به پوست وارد کنید. سعی کنید خیلی خشن با پوست برخورد نکنید. ماساژ صورت یک ماساژ عمیق بافتی نیست. باید بتوانید فشار محکمی وارد کنید ولی به‌آرامی این کار را انجام دهید.

 

 

 

 

زمانی‌که می‌خواهید ماساژ دهید، باید با عضلات پوست کار کنید و فقط با سطح پوست درگیر نباشید؛ سعی کنید فشاری همراه با هدف به پوست وارد کنید.
  1. ماساژ را از ناحیه لنف شروع کنید

ماساژ را با فعال‌کردن سیستم لنفاوی‌تان آغاز کنید. از نوک انگشتانتان استفاده کنید و غده‌های لنفاوی را زیر گوش‌ها و در امتداد دو طرف گردن خود ماساژ دهید. دایره‌های پهنی با انگشتان ایجاد کنید و از زیر گوش‌ها شروع کنید، به سمت پایین و گلو بروید و تا خط فک برگردید. این کار باعث می‌شود تا پف و تورمی که احساس می‌کردید از بین برود.

  1. ماساژ هر دو طرف صورت

قدم بعدی، ماساژ دادن دو طرف صورت‌تان است. از حرکات دورانی استفاده کنید. از محیط صورت، در امتداد دو طرف فک و تا بالای استخوان گونه را ماساژ دهید. به یاد داشته‌باشید که صورت‌تان را از پایین به سمت بالا ماساژ دهید و هیچ‌گاه این کار را از بالا به سمت پایین انجام ندهید. این کار کمک می‌کند تا پوست افتاده به سمت بالا کشیده‌شود و یا از افتادگی پوست در آینده جلوگیری کند. این کار را به‌مدت دو تا سه دقیقه تکرار کنید و روی نواحی تمرکز کنید که بیشترین میزان تنش را در آن‌ها احساس می‌کنید (معمولا اطراف فک).

  1. خطوط پیشانی را صاف کنید

حالا نوبت به خطوط آزاردهنده پیشانی می‌رسد. انگشتانتان را بین ابروهایتان فشار دهید و به‌آرامی آن‌ها را سر دهید به سمت بالای پیشانی‌تان بکشید. این حرکت را روی پیشانی‌تان انجام دهید و به‌آرامی پوست‌تان را از پایین به سمت بالا ماساژ دهید. ماساژ دادن مخالف جهت خطوط (به‌جای ماساژدادن در جهت آن‌ها) کمک می‌کند تا پوست در مسیر درستی صاف شود.

  1. ماساژ دور چشم را فراموش نکنید

ناحیه بعدی، اطراف چشم است. مثل همیشه با این ناحیه باید خیلی ظریف برخورد کنید زیرا پوست نازک‌تر و شکننده‌تر است. انگشتان خود را در دو طرف بینی‌تان قرار دهید و به‌آرامی آن‌ها را به سمت بالا تا شقیقه‌هایتان بکشید. این کار کمک می‌کند تا پف زیر چشم و افتادگی پوست از بین برود و ناحیه اطراف چشم را شاداب کند.

فیلر زیر چشم برای جوانسازی صورت

  1. ماساژ گردن و قفسه سینه

در آخر، به سراغ گردن و قفسه سینه خود بروید. از قفسه سینه خود به‌آرامی به سمت بالا تا گردن و خط فک خود ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا سیستم لنفاوی را دوباره فعال کنید و خطوط ظریفی را از بین ببرید که در نواحی ایجاد شدند که به آن‌ها توجهی نکردید.

  1. بعد از ماساژ از ماسک کانتورینگ استفاده کنید

برای ارتقا بالاکشیدن پوست، شاداب‌کردن و از بین بردن پف صورت در ماساژ، از ماسک کانتورینگ و یا ماسک خاک رس استفاده کنید. قارچ برفی و ماسک ریشی ارگانیک که با عصاره گیاه پاراکریس (paracress) ترکیب شده‌اند، محرکی فعال است که چین و چروک‌ را به حداقل می‌رساند و به پوست ظاهری محکم و کشیده می‌دهد. این ماسک کرمی را به‌جای روغن و سرم برای ماساژ صورت استفاده کنید.

ماساژ دادن پوست صورت در خانه

کلاژن سازی پوست صورت با دستگاه

 استفاده از انگشتان به شما کمک می‌کند کنترل بیشتری روی فشارها داشته‌باشید و بتوانید در نواحی که تنش بسیار زیادی احساس می‌کنید، تمرکز و فشار بیشتری داشته‌باشید. البته نواحی اطراف چشم شامل این موضوع نمی‌شود. یک غلتک سنگ جید یا غلتک از جنس فولاد ضد زنگ همراه با کرم لیفت صورت می‌تواند پف و خستگی چشم را به‌طور قابل توجهی بهبود دهد. باید آن از قبل از استفاده در فریزر قرار دهید تا ناحیه اطراف چشم را به بهترین نحو درمان کند.

مراقبت از پوست را به برنامه روزانه خود اضافه کنیم

راز رسیدن به نتیجه بلند‌مدت، انجام منظم ماساژ صورت است. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که ماساژ صورت را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید و آن را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا گردش خون افزایش پیدا کند و تنش از بین برود و به‌مرور زمان صورت شاداب شده و افتادگی پوست‌ برطرف شود. انتخاب زمان صبح یا شب برای انجام ماساژ کاملا به شما بستگی دارد. ما توصیه می‌کنیم ماساژ را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا تأثیر عمیقی روی پوستتان بگذارد (بیشتر فعل و انفعالات هنگامی که خواب هستید اتفاق می‌افتند).

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر