از مشاوره پوست و زیبایی چه انتظاری دارید

بسیاری از افراد بر این باور هستند که مشاور پوست و زیبایی در واقع همان متخصص پوست یا یک کارشناس زیبایی است. اما باید بگوییم که این یک باور غلط است.

ممکن است مدتی باشد که به فکر ورود به حوزه کاری زیبایی باشید و افکار مختلفی از ذهن شما رد شده باشند. مراقبت از پوست را می توان یک صنعت چند میلیاردی در تمام جهان معرفی کرد، بنابراین عنوان شغلی “مشاوره پوست و زیبایی” احتمالا برای شما جذاب و خاص باشد.

اگر به فکر دوره آماده سازی و تمرینی حرفه ای مشاوران مراقبت از پوست هستید، ممکن است ندانید که با مدرک خود پس از اتمام دوره آمادگی چه کار کنید. جای نگرانی نیست! ما در مورد تمام وظایف، نیازمندی های تحصیلی و موقعیت های شغلی موجود برای این حوزه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تفاوت مشاور پوست و زیبایی با متخصص پوست

ابتدای همین مقاله گفتیم که متخصصان پوست و یا زیبایی کاملا متفاوت از مشاوران مراقبت پوستی هستند.

متخصصان پوست، پزشک هستند. پروسه های درمانی مربوط به آن ها به شکل جراحی و تهاجمی است تا به کمک آن بتوانند مشکلات پوستی را درمان کنند. آن ها همه چیز را درمان می کنند؛ از درمان جوش و آکنه گرفته تا سرطان پوست. اگر می خواهید یک متخصص پوست شوید، بدین منظور باید حتما به یک دانشگاه پزشکی رفته و یک دوره کارآموزی را کامل کنید تا در نهایت یک پزشک متخصص پوست شوید.

اما مشاور زیبایی بر روی انواع مختلفی از پروسه های زیبا سازی تمرکز دارند که از جمله آن ها می توان به لیزر موهای زائد، ترمیم ناخن و میکرودرم ابریژن اشاره کرد. این پروسه های درمانی به داشتن مدرک پزشکی نیاز ندارند، اما همگی شیمیایی هستند. بنابراین در برخی از کشور ها و نواحی ، افرادی که می خواهند در حوزه زیبایی کار کنند ملزم به قبولی در یک آزمون استاندارد هستند تا بتوانند با کسب مجوز شروع به فعالیت کنند.

حالا دیگر باور های غلط مربوط به مشاوره مراقبت از پوست را شناسایی کرده ایم و با مفهوم آن آشنا هستیم. حالا می خواهیم بر روی همین مفهوم تمرکز کنیم.

در صورتی که از مشکلات پوستی حادی رنج می برید حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید، در غیر اینصورت برای عمل های جوانسازی پوست، به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه کنید که با نظارت یک متخصص پوست اداره می شود.

مشاوره پوست و زیبایی در کلینیک

مشاوره پوست و زیبایی بر روی نیاز مراجعه کنندگان تمرکز دارد. به جای این که بخواهید در پشت صحنه مشغول ساخت فرمول های ویژه مراقبت پوستی باشید، باید به شکل فردی بر روی نیاز افراد تمرکز کنید.

سرویسی که ارائه می دهید باید برای هر مراجعه کننده شخصی سازی شده و خاص او باشد. شما باید وضعیت پوست آن ها را ارزیابی کرده، در مورد نگرانی آن ها پیرامون پوستشان صحبت کنید و یک برنامه مراقبت پوستی منحصر به فرد به هر بیمار ارائه نمایید.

در حین ارزیابی وضعیت پوست یک مراجعه کننده، باید مشکلات پوستی وی و علل اصلی بروز آن ها را مشخص کنید. کم آبی بدن، جوش های سر سیاه و تغییر رنگ پوست از جمله مثال هایی در این حوزه هستند که به شکل رایج با آن ها مواجه می شوید.

با این حال تشخیص و درمان بیماری های پوستی مراجعه کنندگان بر عهده شما نیست. این کار را باید یک پزشک متخصص پوست انجام دهد. همچنین شما نباید از هیچگونه ماده شیمیایی که به ابزار ها و یا مجوز خاصی نیاز دارند استفاده کنید.

پس از ارائه مشاوره پوستی به مراجعه کننده، باید ارزیابی خود از وضعیت پوست وی را با سبک زندگی که دارد و بودجه مد نظرش ترکیب کرده و یک راه حل مناسب که جوابگوی نیازهایش است را تعیین کنید.

مشاوره پوست و زیبایی

مشاور زیبایی در سالن ها و فروشگاه ها

بسیاری از مشاوران زیبایی در صنعت خرده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند. آن ها به مشتریان در انتخاب محصولات مناسب زیبایی کمک می کنند تا ظاهر خود را به بهترین نحو بهبود بخشند. به نحوی که تغییرات متناسب با سن، نوع پوست و سبک زندگی آن ها باشد.

بیشتر مشاوران زیبایی در فروشگاه های بزرگ مشغول به کار هستند، اما معمولا به شکل مستقیم توسط شرکت های تولید محصولات زیبایی و آرایشی استخدام می شوند و فقط محصولات همان شرکت را می فروشند. برخی از مشاوران زیبایی به شکل فردی و برای شرکت های متعدد کار می کنند، بدین شکل که محصولات را در خانه خود مشتریان معرفی کرده و مستقیما به آن ها می فروشند.

آن ها محصولاتی را پیشنهاد می کنند که متناسب با رنگ و نوع پوست و حالت چهره مشتریان باشند و نحوه استفاده از آن ها را نیز آموزش می دهند.

تحصیلات آکادمیک مشاور مراقبت از پوست

بدون یک دوره آموزشی و یادگیری مناسب شما قادر به انجام این کار نخواهید بود. کسب یک گواهی رسمی و حرفه ای مراقبت پوستی به شما پایه اصلی از اطلاعات مربوط به پوست را می دهد. در نتیجه وقتی وارد بازار کار شوید توانایی بالا بردن حقوق خود را در مراکز مختلف خواهید داشت. اما این که دوره آموزشی و آمادگی خود را در یک مدرسه تخصصی بگذارنید یا خانه به خودتان بر می گردد.

اگر به دنبال انعطاف پذیری بالاتر در تقویم هفتگی و کاری خود هستید، بهتر است به سراغ دوره های آمادگی آنلاین بروید. از مطالب پایه نظیر تشخیص انواع مختلف پوست در افراد گرفته تا تدوین روتین های مراقت پوستی ضد افزایش سن برای مراجعه کنندگان در این دوره ها آموزش داده می شوند. بنابراین به نحوی فارق التحصیل می شوید که برای رفع نیاز مراجعه کنندگان خود کاملا آماده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عزیزی شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید بنده حدود یکساله بوی عرق زیر بغلم بد بو شده طوری که اطرافیان هم اذیت میشن بوی تند و زننده ای داره اوایل کمی زیر بغلم قرمز شد بعد خارش شدید هم‌داشت یه پماد خرید ضد التهاب و‌خارش حتی بوی زیر بغلم‌هم بهتر شد اما بعد خارش کم شد اما بوی عرق ماندگار شد لطفا راهنمایی بفرمایید ممنوم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا برای تعریق بیش از اندازه زیر بغل بوتاکس زیر بغل تجویز میشود اما برای درمان درمان بوی بیش از اندازه ان باید تشریف بیارین ویزیت بشین و در صورت نیاز پزشک داروهای مربوط رو براتون تجویز کنند
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونی همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 411 مشاهده پرسش
    سلام،
    همسرم عفونت قارچی واژینال داشت،قرص فلوکونازول 150 رو مصرف کرد،بعد از مصرف دو دستش در امتداد انگشت شست و ناحیه مچ دست،پوست زبر و لکه بزرگ خاکستری و قهوه ای کم رنگ ظاهر شده،استفاده از قرص رو قطع کرد،آقای دکتر به نظرتون این لکه های پوستی و زبری پوست درمانی داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه باتشخیص نوع عفونت قارچی باید حتما تشریف بیارین ویزیت براتون انجام بشه و دوره درمان شروع بشه براتون. به هیچ عنوان لیف نکشید چون امکان شیوع و فراگیری قسمت های دیگه بدنتون وجود داره
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      در اسرع وقت برای انجام ویزیت اقدام کنید . هم چنین شما میتونین از وب سایت به صورت انلاین وقت بگیرین پزشک مجموعه ما در کمترین زمان با شما تماس تصویری خواهند داشت
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر معین شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید تقریبا دوهفته پیش تب وبدن درد داشتم رفتم دکتر گفتن که ریه ات درگیر شده وجواب آزمایش کرونا مثبت شدبعد از چهار روز بستری دیروز وقتی از بیمارستان ترخیص شدم کم کم متوجه شدم پوستم قرمز شده واز شب خارش پیدا کردم ممنون میشم راهنماییم کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر. واقعیت اینه که در واقع نمیشه اظهار نظر کرد فعلا سعی کنید که قرنطینتون حفظ کنید و داخل منزل بمانید تا بعدا بشه در مورد این مشکل پوستی که براتون به وجود آمده اظهار نظر کرد‌.
  • تصویر کاربر گندم شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر خوب هستید من پوستم چرب بود از بعد از ماه رمضان الان یه ماهه پوستم خشک شده و پوست پوست میشه گاهی هم میخاره.زیر چشمم هم چند تا چروک افتاده با خط لبخند.البته در یک ویلا استخر هم رفتم نمیدونم دلیل خشکی صورتم از روزه هست یا استخر.دو هفته اوسرین زدم خوب شد قطع کردم دوباره خشک شد الانم دو روزه کرم روز لازان میزنم ولی هنوز پوستم خشکه نگرانم.چی بزنم که هم نرم بشه پوستم هم چروک دور چشمم بره.ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عزیزم. به طور کلی چربی سطح پوست باید کنترل شده باشد هم پوست خشک هم پوستی که بسیار چرب هستش در دراز مدت میتواند عارضه ایجاد کند و گاها این مسئله فیزیکی نیست که فقط شما با داروهای موضعی حلش کنید گاهی مشکل پیچیده تر هستش و باید با بررسی نتایج آزمایش درمان های دارویی هم انجام بشه
  • تصویر کاربر ملک شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 389 مشاهده پرسش
    سلام و روز بخیر، ببخشید شوهر من 42 سالشونه و دور چشمشون چروک های عمیق دارن، میخوام یک کرم دور چشم براشون تهیه کنم ولی راستش گیج شدم و نمیدونم چه مارکی واقعا خوبه! مارک های سینره، ام ان دی، متکس پریم و پریم لایف و الارو بهم پیشنهاد شده، شما چی پیشنهاد میکنید؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بدون معاینه بالینی تجویز و یا رد یک دارو کار غیرعلمی هستش برای اظهار نظز تخصصی که چه درمانی برای ایشون مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

  • تصویر کاربر نگین یکشنبه ۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    باسلام من بعد از زایمان لکه های قهو های روی صورتم از بین نرفتن پوستم هم خشک است.برای رفع انها چکار کنم مننون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر برای بررسی دقیق تر و شرو ع دوره درمان حتما باید تشریف بیارین تا از نزدیک ویزیت بشین شما میتونین با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
  • تصویر کاربر سید شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    چگونه لک ها ودونه در آوردن را از بین ببریم و پوستی جوان داشته باشیم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای درمان جای جوش روشهای مثل میکرونیدلینگ، پانچ، سابسیژن و.... وجود دارد که برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برایتان مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 385 مشاهده پرسش
    سلام کنار گردن من یک خال و لک پوستیه حدودا تمام کنار گردنم رو پوشانده . لیزر هم رفتم ولی بازم از بین نرفت . خواستم بدونم چجوری از بین ببرم یا از پوست جای دیگه میشه گذاشت روش؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 327 مشاهده پرسش
    سلام کنار گردن من یک خال و لک پوستیه حدودا تمام کنار گردنم رو پوشانده . لیزر هم رفتم ولی بازم از بین نرفت . خواستم بدونم چجوری از بین ببرم یا از پوست جای دیگه میشه گذاشت روش؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصََصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر