رفع موهای زائد چانه برای همیشه

40 درصد خانم ها انواعی از رشد مو در صورت را تجربه میکنند. حدود 5 تا 10 درصد خانم ها نیز بیماری هیرسوتیم، یا همان رشد موی زائد مردانه، را تجربه میکنند. در هر حال، این آمار به شدت به این موضوع وابسته است که در یک منطقه چه مقدار رشد مو طبیعی در نظر گرفته شود. اگر موهای زائد چانه شما باعث خجالت زدگی و ناراحتی شما میشوند، دیدگاه سالمی را در پیش بگیرید: زیبایی در نگاه بیننده است. به هر حال این تصمیم که این موها را نگه دارید یا از بین ببرید به خود شما بستگی دارد.

خانم های مشهوری مانند فریدا کوهلو، ادل، هارنام کور و دیگر سلبریتی های خانم مانند این افراد نیز در به این مشکل مبتلا بوده و هستند. اما آن ها از استعداد، نفوذ، اعتماد به نفس و زیبایی نیز برخوردارند. بنابراین رشد موهای زائد در چانه و گردن و صورت نمی تواند مشکل زیادی برای شما ایجاد کند. اما اگر به دنبال حذف آن و زیبایی بیشتر پوست خود هستید، روش های کم خطری برای شما وجود دارد.

علت رشد موهای زائد چانه

علت رشد موهای زائد در خانم ها به مسایل هورمونی و ژنتیکی برمی گردد. براساس گفته دکتر جاشوا زینکر، متخصص پوست، رشد زیاد موهای ضخیم روی چانه و صورت ممکن است نشانه عدم تعادل هورمونی باشد و نیاز به توجه به پوست دارد.

در اینجا به چند دلیل ژنتیکی و هورمونی که احتمالا علت ایجاد موهای زائد هستند می پردازیم.

بالا بودن آندروژن ها

درحالی که آندروژن به صورت متداول به هورمون های مردانه اطلاق میشود، اما آندروژن ها هم در بدن خانم ها و هم در بدن آقایان تولید میشوند. این هورمون ها مسئول شروع بلوغ در خانم ها و تحریک رشد موها در آن ها هستند. وقتی خانم ها مقدار بالایی آندروژن داشته باشند، ممکن است دچار هیرسوتیسم شوند.

بیشتر بخوانید: حذف موهای زائد آقایان

سندرم تخمدان پلی کیستیک

این مشکل که به اختصار PCOS نامیده میشود، یک مشکل هورمونی شایع است که بر روی خانم های در سن تولید مثل اثر می گذارد. اثرات این مشکل میتوانند شامل طولانی شدن دوره پریود یا افزایش هورمون های اندروژن باشند. این هورمون ها میتوانند در بعضی موارد باعث افزایش رشد موها، به خصوص در صورت شوند.

سندرم کوشینگ

سندرم کوشینگ زمانی ایجاد میشود که بدن در یک دوره طولانی مدت مقدار زیادی هورمون کورتیزول ترشح کند. سندرم کوشینگ میتواند منجربه افزایش فشار خون و پوکی استخوان شود. در خانم ها، یکی از عوارض شایع این بیماری افزایش رشد موهای زائد میباشد.

موهای زائد روی چانه

درمان موهای زائد چانه زنان

برخی روش های سنتی برای درمان موهای زائد چانه وجود دارد که اغلب خانم ها از آن استفاده می کردند و بعضاً عوارض آنها از مزایای آن ها بیشتر است:

تراشیدن (شیو کردن) و وکس کردن موی چانه خانم ها تمام کارهایی هستند که می توانید در خانه برای از بین بردن موهای زائد انجام دهید. درحالی که هر کدام از این گزینه ها می توانند موثر باشند، اما اشکالاتی نیز به همراه خواهند داشت.

بند انداختن، درحالی که یک راه خوب برای انواع موهای زائد است، زمانی که برای از بین بردن موهای ناحیه بزرگی استفاده شود یک چالش خواهد بود. تراشیدن یک راه حل سریع است اما باید مکرر انجام شود، زیرا فقط موها را به صورت سطحی از بین می برد.

وکس کردن نیز یک راه موفق برای از بین بردن موها است، و شما میتوانید وکس طبیعیتان خودتان را در خانه تهیه کنید (اما ممکن است مقداری دردناک باشد). استفاده از موبر یک راه دیگر برای حذف موهای چانه است، و به نسبت وکس، ناراحتی کمتری ایجاد خواهد کرد.

گرچه در اینترنت مطالب زیادی درمورد از بین بردن موهای چانه وجود دارد، اما این را به خاطر داشته باشید که این روش ها توسط علوم دقیق آزمایش نشده اند. گرچه احتمالا بسیاری از این راه ها خطرناک نیستند، این را درنظر داشته باشید که ممکن است قبل از استفاده از این روش ها به موادی که روی صورت خود استفاده میکنید حساسیت داشته باشید.

از بین بردن موهای زائد چانه با دارو

داروهایی وجود دارند که میتوانید آن ها را برای درمان هیرسوتیم مدنظر داشته باشید. با این حال، توجه داشته باشید که برای ایجاد اثرات چشمگیر استفاده از این بیشتر داروها تا شش ماه زمان نیاز است.

قرص های پیشگیری از بارداری (یا دیگر روش های پیشگیری هورمونی) داروهای شایعی هستند که برای درمان هیرسوتیسم استفاده میشوند. هورمون های پیشگیری از بارداری (استروژن و پروژسترون) این مشکل را با کنترل کردن ترشح آندروژن ها درمان میکنند. درحالی که این یک روش محبوب و متداول است، اما داروهای پیشگیری از بارداری نیاز به نسخه پزشک دارند و میتوانند عوارض جانبی نیز ایجاد کنند که شامل سرگیجه، تهوع و ناراحتی معده هستند.

داروهای ضد آندروژنی، مانند اسپیرنولاکتون، اغلب برای مسدود کردن اثرات آندروژن در بدن استفاده میشوند. اغلب، این داروهای هنگامی تجویز میشوند که استفاده از داروهای پیشگیری از بارداری برای حل مشکل موهای زائد کاری بی فایده بوده باشند.

همچنین درمان های موضعی نیز وجود دارند، مانند افلورنیتین، که میتوانند برای از بین بردن موهای زائد تجویز شوند. این داروها مخصوص خانم هایی تولید شده اند که موهای زائد صورت دارند و میتوانند به صورت مستقیم روی چانه استفاده شوند تا رشد موهای جدید را آهسته کنند. در هر حال، این درمان موهای زائد موجود را از بین نمی برد.

کاهش وزن برای از بین بردن موی زائد چانه

اگر شما دارای اضافه وزن هستید، احتمال اینکه هورمون های مردانه غالبی داشته باشید، بیشتر است. بنابراین باید جهت کاهش وزن اقدام کنید.

لیزر موهای چانه

لیزر موهای زائد چانه

استفاده از لیزر یکی از جدیدترین و بهترین روش های از بین بردن موهای زائد صورت است. این روش معمولا در مطب پوست انجام میشود، هرچند برخی از دستگاه های لیزر خانگی نیز می توانند با توان کمتر این کار را انجام دهند. این روش از اشعه های نور استفاده میکند تا ریشه موها را تخریب کند و اغلب برای ایجاد نتایج کامل نیاز به انجام چهار تا شش بار آن است.

در حالی که استفاده از لیزر یکی از محبوب ترین روش های درمانی است، باید توجه داشت که لیزر در درمان موهای سفید ناتوان است. الکترولیز یکی دیگر از روش هایی است که برای درمان موهای زائد استفاده میشود. دو روش اصلی آن شامل گلاوینک (تخریب شیمیایی فولیکول موها) و ترمولیتیک (تخریب فولیکول ها با حرارت) هستند.

در بعضی موارد، درمان الکترولیز میتواند دردناک باشد و باعث قرمزی و به مرور زمان ایجاد اسکار یا نقاط سیاه شود.

برای استفاده از

10% تخفیف لیزر موهای زائد

همین حالا تماس بگیرید!

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

مرکز لیزر موهای زائد دکتر گیتا مجید زاده

رفع موهای زائد زیر چانه برای همیشه

آیا حذف دائمی موهای زائد امکان پذیر است؟ متاسفانه، برای این سوال پاسخ کوتاه و راحتی وجود ندارد. بدن هر فرد متفاوت است، و فولیکول های مو شما به هر نوع درمان پاسخ متفاوتی می دهد. درحالی که لیزر طولانی مدت ترین روش از بین بردن موهای زائد است، اما برای دائمی بودن اثر آن هیچ تضمینی وجود ندارد. بنابراین بهتر است پیش از لیزر درمانی، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

عوارض لیزر موهای چانه

برای ایجاد یک پیش زمینه در شما، لیزر توسط FDA برای از بین بردن دائمی موهای زائد تایید شده است و با استفاده از اشعه های نور فولیکول های مو را تخریب میکند.

بهترین گزینه برای انجام لیزر فردی است با رنگ پوست روشن و موهای تیزه، زیرا هدف اشعه ها رنگ موجود در موها هستند. این همان دلیل است که چرا استفاده از لیزر برای افراد سیاه پوست مناسب نیست و میتواند باعث ایجاد اسکار و تاول شود.

اگر به دنبال موارد بیخطر می گردید، این روش برای همه مناسب نیست. فراتر از این، در اینجا به چند نکته دیگر می پردازیم.

نکات قبل از لیزر موهای زائد چانه

رنگ فولیکول های مو

 گرچه ممکن است رنگ موهای سر شما به صورت طبیعی تیره باشد، اما موهای صورت شما اینگونه نیستند. لیزرهایی که به صورت متداول استفاده میشوند، به خوبی نمی توانند موهای روشن روی چانه را از بین ببرند. این روش برای خانم های که موهای دیره بر روی چانه خود دارند بهتر خواهد بود.

خطر ایجاد موهای بیشتر

 لیزر ممکن است موهای مخفی در خانم ها را تحریک به رشد کند. این به معنی رخ دادن این اتفاق نخواهد بود، تنها به این معنی است که امکان دارد و میتواند رخ دهد.

هزینه لیزر موهای زائد

 هزینه لیزر موهای زائد چانه برای یک جلسه، 36 هزار تومان می باشد که بسته به تشخیص متخصص، بین 4-6 جلسه درمانی نیاز دارید. همچنین هزینه لیزر موهای زائد گردن نیز حدوداً 48 هزار تومان می باشد.

به دلیل نوسانات قیمت، لطفا قبل از تعیین وقت لیزر، هزینه نهایی را از کلینیک جویا شوید.

لیزر خانگی موهای زائد

هم لیزر tria 4X و هم silk’n flash & go میتوانند برای صورت خانم ها و خط چانه، همانند بسیاری از نواحی دیگر بدن استفاده شوند. اما عوارض لیزر موهای زائد در خانه هم باید لحاظ شود.

4.5/5 - (4 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۳۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام.40سال سن دارم،10سال از کرمهای الارو استفاده میکردم واصلا ی چروکم ندارم خداروشکر تا ی سال پیش که دوستی به من گفت کرم مرطوب کننده پنبه ریزو بزن منم دو روز استفاده کردم ولی از اون تاریخ مدام گونه هام و دور لب وچونم خارش داره و به شدت خشک میشه،خیلی کرم گرفتم همشون روی هم تلنبار شده وهیچ کدوم به پوستم نمیخوره میشه راهنمایی کنید چه کرمی متناسب با مشکل وپوستم تهیه کنم،ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر به هیچ عنوان بدون مشورت پزشک از هیچ کرمی استفاده نکنید محصولات الارو مورد تایید هست اما حتما باید تشریف بیارین ویزیت بشین و نوع کرم مناسب پوستتون براتون تجویز بشه عزیزم
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      هم چنین شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرن تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آرمان شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید من 15 سالمه و میخوام مثل دوستام ریش داشته باشم میتونم از قرص دی هیدروتستوسترون استفاده کنم و ایا تاثیری داره ؟ و ببخشید قیمت این دی هیدروتستوسترون چقدره ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر به هیچ عنوان دارویی رو بدون تجویز پزشک متخصص استفاده نکنید و در اولین فرصت تشریف بیارین تا توسط دزشک متخصص ویزیت بشین و دوره درمان براتون شرو ع بشه
  • تصویر کاربر شبنم شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    باسلام من ۲۲ساامه تخمدان پلی کیستیک دارم مدتیه موهای زائد زیر چونه ام زیاد شده و فقط روی چونه ام جوش میزنه ازداروهای مختلفی هم استفاده کردم ولی نتیجه نداده حتی وکس میکنم ولی بعد سه چهار روز دوباره موها زیاد میشن ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.

  • تصویر کاربر دیانا شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام من29سالمه زیرچانه ام خیلی موهای صخیم داره خیلی اذیت میشم نمیدونم مشکل چیه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر