راهکارهای از بین بردن موهای زیر بغل به صورت اصولی

زیر بغل یکی از نواحی حساس بدن می باشد به همین دلیل جهت از بین بردن موهای زیر بغل باید از روشی استفاده کرد که استفاده از آن بیشترین میزان راحتی را داشته باشد. غیر از لیزر روشهایی مانند تراشیدن، وکس کردن و کندن مو ها نیز وجود دارند که دارای نتایج طولانی تری هستند. در این مقاله درباره ی روش های پیشنهادی برای از بین بردن موهای زیر بغل به غیر از لیزر صحبت شده است.


تراشیدن موهای زیر بغل

تراشیدن موهای زیر بغل

1- زیر بغل خود را به وسیله آب گرم مرطوب کنید

در صورتی که پوست نرم، منعطف و گرم باشد فرایند تراشیدن مو ها روان تر انجام خواهد شد. تراشیدن مو های زیر بغل را در زیر دوش انجام داده و یا قبل از تراشیدن آن ها، زیر بغلتان را به وسیله آب گرم مرطوب کنید. در صورتی که مستعد ابتلا به مو های زیر پوستی هستید، علاوه بر تراشیدن، پوست خود را به وسیله یک صابون اسکراب لایه برداری کنید. در صورت داشتن پوستی بسیار حساس، این فرایند از بین بردن موهای زیر بغل را در شب انجام دهید تا به پوست امکان استراحت در طول شب داده شود.

2- دست خود را به بالای سرتان ببرید

دست را کاملا بالا ببرید تا از کشیده شدن و مناسب بودن پوست زیر بغل مطمئن شوید. این کار از بریده شدن پوست به وسیله تیغ جلوگیری می کند.

3- اعمال کرم مخصوص اصلاح یا شوینده بدن

تمام موها را توسط محصولی بپوشانید که به حرکت روان تیغ بر سطح پوست کمک می کند. در صورت استفاده نکردن از کرم اصلاح یا شوینده بدن، احتمال بریده شدن پوست به وسیله تیغ وجود دارد. بنابراین این مرحله مهم را نادیده نگیرید. در صورت نیاز، می توان از یک صابون ساده نیز استفاده کرد. قبل از اعمال آن، با صابون مقداری کف ایجاد کنید. همچنین، در صورتی که هیچ موردی دیگر در دسترس نباشد می توان از یک شامپو یا نرم کننده نیز استفاده کرد.

4- استفاده از یک تیغ نو و تیز

استفاده از یک تیغ کند و کهنه معایب متعددی دارد. در صورت استفاده از چنین تیغی، مو ها به درستی تراشیده نشده، احتمال بریده شدن پوست بیشتر بوده و امکان دارد فرد به یک موی زیر پوستی یا عفونت مبتلا شود. از سالم و مناسب بودن تیغ مطمئن شوید.

5- تراشیدن مو ها برخلاف جهت رشد آن ها 

مو های زیر بغل هر فرد اندکی متفاوت از دیگران رشد می کنند. مو های زیر بغل شما ممکن است همگی در یک جهت یا در جهت های متفاوت بسیاری رشد کرده باشند. برای داشتن اصلاحی بهتر، سعی کنید مو های خود را برخلاف جهت رشد آن ها بتراشید. مو های خود را با احتیاط بتراشید و در صورت نیاز تیغ را بین هر دو بار تراشیدن خیس کنید.

6- شستشوی پوست زیر بغل

مقدار اضافی کرم اصلاح را شسته و برای اطمینان از تراشیده شدن مو ها زیر بغل خود را بررسی کنید. در صورت نیاز آن ناحیه را دوباره بتراشید و سپس این فرایند را برای زیر بغل دیگر تکرار کنید.

7- 1 یا 2 ساعت بعد، ضد بو را اعمل کنید

اصلاح کردن می تواند برش های کوچکی را بر روی پوست ایجاد کند، به همین دلیل قبل از اعمال یک محصول به آن ها فرصت دهید تا التیام یابند. اعمال بلافاصله دئودورانت می تواند سبب ایجاد سوزش یا راش پوستی شود.

آیا لیزر موهای زیر بغل خطرناک است؟

رفع موهای زائد با کرم مو بر

کرم مو بر مناسب برای زیر بغل

1- از کرمی استفاده کنید که مخصوص نواحی حساس می باشد

کرم های مو بر با قدرت های گوناگون وجود دارند. برخی برای نواحی حساس مانند صورت و زیر بغل بوده و برخی دیگر نیز برای از بین بردن مو های ضخیم پا طراحی شده اند.

ابتدا اصلاح را با استفاده از کرم مخصوص نواحی حساس شروع کنید. در صورت موثر نبودن همواره می توانید از محصولات قوی تر استفاده کنید. استفاده از کرمی که بیش از حد برای پوست قوی است می تواند سبب ایجاد راش پوستی شود. در صورت شک داشتن، کرمی را انتخاب کنید که مخصوص صورت می باشد.

2- ابتدا زیر بغل هایتان را بشویید

دئودورانت و عرق های زیر بغلتان را بشویید تا کرم به پوست تازه و شسته شده اعمال شود. زیر بغلهایتان را به وسیله یک حوله به صورت ضربه ای خشک کنید.

3- دست خود را بالای سرتان ببرید

مطمئن شوید که پوستتان به صورت کامل کشیده شده است. از آنجایی که در تمام مدت استفاده از کرم نیاز دارید تا دستتان را بالا نگه دارید، در وضعیتی قرار گیرید که بتوانید آن را برای چند دقیقه حفظ کنید.

4- کرم را به تمامی سطح دارای مو اعمال کنید

سعی کنید آن را به نواحی خالی اطراف مو های خود اعمال نکنید. تنها به اندازه ای استفاده کنید که برای پوشاندن مو ها لازم دارید.

5- به مدتی که پیشنهاد می شود منتظر بمانید

دست خود را بالا نگه داشته و اجازه دهید تا کرم تاثیر خود را بر جای بگذارد. مدت انتظار پیشنهادی اغلب کرم ها 3 تا 10 دقیقه می باشد. این مدتی است که مواد شیمیایی مو ها را در خود حل می کنند. کرم را برای مدتی بیش از مقدار توصیه شده بر روی پوست خود قرار ندهید.

اگر اولین باری است که از کرم مو بر استفاده می کنید، آن را پس از یک دقیقه بشویید تا از ایجاد نشدن واکنش حساسیتی نسبت به آن مطمئن شوید. به دنبال علائمی مانند قرمزی، خارش و برآمدگی باشید. در صورتی که وضعیت مناسب به نظر رسید، آن کرم را دوباره اعمال کنید. امکان دارد کرم مو بر سبب ایجاد احساسی نیش مانند شود اما نباید دردناک بوده و یا سبب احساس سوزش شود. در صورت احساس درد، آن را بشویید.

6- پوست زیر بغل خود را بشویید

همان فرایند را انجام دهید یعنی کرم را بر روی مو ها اعمال کرده و اجازه دهید تا در مدت زمان پیشنهادی تاثیر خود را بر جای بگذارد. در پایان زیر بغل خود را بشویید.

7- قبل از اعمال دئودورانت چند ساعتی صبر کنید

این کار به پوست زمان می دهد تا پس از این فرایند التیام یافته و همچنین احتمال تحریک شدن پوست زیر بغل به وسیله دئودورانت را کاهش می دهد.

اپیلاسیون زیر بغل با وکس

وکس مناسب برای از بین بردن موهای زیر بغل

1- رسیدن اندازه موهای زیر بغل به حد مطلوب

این میزان مناسب ترین اندازه برای وکس کردن است. در صورتی که مو از این حد کوتاه تر باشد، موم قادر به گرفتن آن نیست. در صورتی که مو بلند تر باشد، ممکن است پیچ خورده و از بین بردن آن دشوار باشد. در صورت نیاز، چند روز بیشتر منتظر بمانید تا مو ها رشد کرده یا مو ها را به میزان مناسب کوتاه کنید.

هر گونه وکس بدن برای از بین بردن مو های زیر بغل مناسب می باشد. اغلب لوازم وکس دارای مقداری از موم هستند که نیاز دارد تا در یک مایکرو ویو یا یک دستگاه مخصوص گرم کننده وکس به آن گرما داده شود. موم را طبق دستورالعمل سازنده گرم کنید. برای مطمئن شدن از گرم نبودن بیش از حد موم آن را بر روی پشت دست خود امتحان کنید.

2- پوست خود را لایه برداری کنید

جهت از بین بردن کثیفی و پوست مرده از یک اسکراب بدن یا لیف استفاده کرده و سپس زیر بغل خود را بشویید. این کار فرایند وکس را آسان تر کرده و از بروز عفونت پیشگیری می کند.

3- به زیر بغل خود پودر بچه اعمال کنید

این پودر زیر آن ناحیه را خشک کرده و از چسبیدن موم به پوست در هنگام کشیده شدن آن جلوگیری می کند. روشن کردن یک پنکه یا باز کردن یک پنجره نیز می تواند به خشک نگه داشتن زیر بغل در حین فرایند کمک کند.

4- دست خود را به بالای سرتان ببرید

دستتان را کاملا بالا ببرید تا پوست زیر بغل کشیده شود. این کار کمک می کند تا مو ها آسان تر بیرون آمده و فرایند تا حد امکان بدون درد باشد.

5- موم و چسب وکس را قرار دهید

یک گوش پاک کن به درون موم وارد کرده و مقدار کمی از آن را به گونه ای بر روی موهای زیر بغل قرار دهید که در جهت رشد مو ها باشد. یک نوار پارچه ای را بر روی موم قرار داده و به آرامی آن را به سمت پایین فشار دهید.

6- نوار را بر خلاف جهت رشد مو ها بکشید

این کار را به سرعت انجام دهید به گونه ای که یک چسب زخم را می کشید. در صورتی که کشیدن نوار را بیش از حد آرام انجام دهید، وکس مو های زیر بغل را به طور کامل از بین نمی برد. علاوه بر آن، در صورت آرام کشیدن نوار فرد درد بیشتری را احساس خواهد کرد. در صورت وجود مشکل در کشیدن نوار برای از بین بردن موهای زیر بغل، امکان دارد پوست کشیده نباشد. در هنگامی که با یک دست خود سعی می کنید تا نوار را بکشید، آرنج خود را خم کرده و با استفاده از انگشتانتان پوست را بکشید. همچنین، امکان دارد مقداری عرق کرده و زیر بغلتان مقداری مرطوب شود. می توانید برای خنک شدن یک پنکه روشن کنید.

7- این مراحل را تا از بین رفتن مو ها تکرار کنید

بسته به مقدار مو ها، جهت از بین بردن کامل آن ها امکان دارد به 2 تا 3 بار وکس کردن هر زیر بغل نیاز باشد. یک زیر بغل را به طور کامل انجام داده سپس این کار را برای زیر بغل دیگر انجام دهید. پس از اتمام وکس کردن می توان مو های تکی را با استفاده از یک موچین برداشت.

برای نرم کردن پوست به منظور از بین بردن موهای زیر بغل از روغن بادام یا روان کننده ای دیگر استفاده کنید. این کار نواحی زیر بغل را تسکین داده و به از بین بردن مقادیر اضافی موم که به پوست چسبیده اند کمک می کند. قبل از اعمال دئودورانت چند ساعتی صبر کنید. در صورتی که آن را بلافاصله اعمال کنید، امکان دارد پوست شما تحریک شود. قبل از اعمال هر گونه محصول حداقل به مدت چند ساعت صبر کنید.

اپیلیدی زیر بغل (با دستگاه اپیلاتور)

موکن برقی

1- مطئمن شوید که مو های زیر بغلتان تنها چند میلی متر طول دارند

به منظور استفاده از موکن برای از بین بردن موهای زیر بغل در نظر داشته باشید؛ این میزان مناسب ترین اندازه برای استفاده از یک اپیلاتور است. در صورتی که مو ها بلند تر باشند، امکان دارد موها پیچ خورده و اصلاح موها با اپیلاتور دشوار شود. جهت اطمینان از اندازه مناسب مو ها، تراشیدن مو های زیر بغل 1 تا 2 روز قبل از استفاده از اپیلاتور می تواند مفید باشد.

2- به زیر بغل خود پودر بچه اعمال کنید

اپیلاتور یا موکن برقی دستگاهی دارای سر هایی چرخان است که مو ها را می کنند. مانند وکس کردن، نتایج این روش می تواند برای چند هفته باقی بماند اما این فرایند ممکن است اندکی دردناک باشد. مطمئن شوید که زیر بغلتان با زدن پودر بچه به آن کاملا خشک شده است. این کار سبب می شود تا از گیر نکردن پوست در ماشین اطمینان حاصل شود.

3- دست خود را به بالای سرتان ببرید

دستتان را کاملا بالا ببرید تا پوست زیر بغل بسیار کشیده شود. در صورتی که پوستتان جمع شود امکان دارد توسط اپیلاتور گزیده شود.

4- تنظیمات اپیلاتور را بر روی آرام قرار دهید

استفاده از تنظیمات آرام در ابتدای کار باعث می شود تا به احساس کنده شدن مو ها عادت کنید.

5- آن را به آرامی بر روی زیر بغل خود حرکت دهید تا یک لایه مو برداشته شود

در ابتدا، آن را مقدار کمی از سطح پوست خود فاصله دهید. در هنگامی که مو ها کنده می شوند، احساسی شبیه به احساس وکس کردن خواهید داشت. به زودی به احساس کنده شدن مو ها عادت کرده و آماده خواهید شد تا به مرحله بعدی بروید.

6- اپیلاتور را بر روی تنظیمات بالاتری قرار داده و آن را به پوست نزدیک تر کنید

هم اکنون، می توانید تمامی مو های تکی را که در بار اول کنده نشده اند از بین ببرید. در حالیکه پوست خود را کشیده نگه داشته اید، این کار را بر روی تنظیماتی بالاتر انجام دهید.

7- این فرایند را بر روی زیر بغل دیگر خود انجام دهید

ابتدا با تنظیمات آرام تر شروع کرده و سپس آن را به تنظیمات بالاتر تغییر دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که زیر بغلتان خالی از مو شود.

8- جهت تسکین پوست از آلوئه ورا یا فندق استفاده کنید

زیر بغل هایتان قرمز و تحریک خواهند شد بنابراین پس از اتمام کار آن ها را به وسیله آلوئه ورا تسکین دهید.

9- قبل از اعمال دئودورانت چند ساعت صبر کنید

اعمال بلافاصله دئودورانت می تواند سبب ایجاد سوزش یا راش پوستی شود به همین دلیل چند ساعتی صبر کنید.

5- انجام الکترولیز

1- از یک سالن زیبایی مشاوره دریافت کنید.

در صورتی که برای از بین بردن موهای زیر بغل خود به انجام الکترولیز علاقه مند هستید، ضروری است مشاوره ای اولیه داشته باشید تا بتوانید فرایند آن یاد گرفته و برنامه ریزی انجام دهید. الکترولیز شامل از بین بردن دائمی فولیکول های موی فرد به وسیله مواد شیمیایی یا انرژی گرمایی می باشد. مطئمن شوید که این سالن از الکترولیز سوزنی استفاده می کند.

این فرایند از 15 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. در حالی که برخی افراد این فرایند را همراه با ناراحتی توصیف می کنند برخی دیگر آن را بدون درد می دانند. بسته به مقدار مو ها، امکان دارد فرد به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد.

3- از زیر بغل های خود با استفاده از روغن های نام برده شده محافظت کنید.

پس از فرایند پوست قرمز خواهد شد. به همین دلیل باید از آن به آرامی مراقبت کرد. آلوئه ورا یا هر روغن دیگری را که توسط سالنن توصیه شده است به زیر بغل خود اعمال کنید.

6- لیزر زیر بغل

دستگاه “جنتل مکس پورو” ساخت کمپانی “کندلا” آمریکا است و آخرین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر دنیا برای از بین بردن و لیزر موهای زائد است. یکی از مزیت های مهم این دستگاه مجهز بودن آن به قویترین و اختصاصی ترین کولینگ یا سیستم خنک کننده (اسپری) جهت کاهش حس درد و التهاب و سوزش می باشد.

یکی از خصوصیات منحصر بفرد دستگاه جنتل مکس پرو کندلا، قابل تنظیم بودن عرض پالس (Pulse Duration) و میزان انرژی (Fluence) برای از بین بردن هر نوع مو با هر ضخامت و همچنین با هر رنگ پوستی است که قابلیت را در درمان حتی پوستهای تیره تر نیز افزایش داده است.

برخی دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی نیز وجود دارد که البته اثربخشی آن اصلاً با دستگاه لیزر جنتل مکس پرو قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر است.

4/5 - (18 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر