لیزر موهای زائد مردان – مزایا، عوارض، هزینه

حذف موهای زائد آن هم به شکل موثر و با ماندگاری بالا، همواره از دغدغه‌های افراد بوده است. شاید این طور تصور شود که این امر بیشتر موردتوجه خانم‌ها قرار دارد. اما در جوامع امروزی، آقایان هم به اندازه بانوان درگیر این مسئله هستند. استفاده از لیزر یکی از بهترین روش‌های حذف موهای زائد محسوب می‌شود که برای بانوان و آقایان قابل استفاده است. ما در این مقاله همه چیز را درباره لیزر موهای زائد مردان بیان می‌کنیم. اگر در این مورد هنوز تردید دارید یا سوالاتی برایتان مطرح است، تا انتهای مقاله با ما باشید.

عملکرد لیزر موهای زائد مردان

در این روش همان‌طور که از اسم آن پیدا است، نوری از دستگاه به بدن مردان تابیده می‌شود. این نور تبدیل به انرژی گرمایی خواهد شد و فولیکول‌های مو را نابود خواهد کرد. در نتیجه موها دیگر رشد نمی‌کنند و به طور دائمی از شر موهای زائد خلاص می‌شوید.

بسته به موضعی که می‌خواهید لیزر کنید، چند جلسه نیاز است تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. موهای انسان برای رشد 3 مرحله را طی می‌کنند. یکی از آن­ها به مرحله رشد معروف است که لیزر تنها بر آن موثر خواهد بود. پس موها باید در روند رشد، فعال باشند تا لیزر بر آن‌ها کارگر شود. به همین خاطر است که لیزر موهای زائد برای مردان در چند جلسه انجام می‌شود.

مزایای لیزر موهای زائد مردان

بالا بردن بهداشت فردی: بعد از انجام لیزر، امکان رشد باکتری در ناحیه تناسلی مردان به صفر می‌رسد. همچنین از بیماری‌های مربوط و عفونت‌های شایع آن قسمت، در امان خواهید بود.

پیشگیری از بوی بد بدن: با لیزر زیربغل، پاها و دیگر جاهایی که امکان به راه‌ افتادن عرق در آنها وجود دارد، از بوی عرق بر بدن جلوگیری خواهید کرد. در حالت طبیعی، بدن عرق می‌کند. اما بعد از لیزر دیگر جایی برای تجمع عرق‌ها در بدن وجود ندارد.

کمک به بهبود سریع‌تر زخم‌ها: در بدن بی مو، زخم‌ها سریع‌تر درمان می‌شوند.

زیبایی و جذابیت: گذشت آن زمانی که بدن پشمالوی مردان جذاب بود. امروزه بدن زیبا برای مردان، بدنی بی مو است.

زمان بسیار کم: معمولاَ جلسات لیزر موهای زائد، زمان زیادی نمی‌برد.

مراحل آمادگی برای لیزر موهای زائد بدن مردان

در این بخش مراحلی را که مردان جهت لیزر باید طی کنند، شرح خواهیم داد.

یک کلینیک مناسب پیدا کنید.

لیزر موهای زائد مردان روشی درمانی محسوب می‌شود. به همین جهت باید کلینیکی معتبر برای انجام آن پیدا نمایید. با کلینیک مورد نظر تماس بگیرید و درخواست وقت مشاوره کنید. یک کلینیک معتبر همه مشاوره‌های لازم را با صرف وقت و حوصله به شما ارائه می‌دهد.

هر سوالی که در ذهن دارید، بپرسید.

در جلسه مشاوره ابتدا متخصص از سوابق احتمالی بیماری‌های پوستی شما می‌پرسد و سپس نوع پوست شما را بررسی می‌کند. حالا نوبت سوالات شما است. باید هر سوالی دارید، بپرسید تا بتوانید اطلاعات لازم را به دست آورید. بپرسید که چند جلسه برای لیزر شما لازم است. چه دستگاهی را استفاده می‌کنند و زمان هر جلسه چه اندازه طول می‌کشد.

برای انجام لیزر تصمیم‌گیری کنید.

وقتی همه سوالات لازم را پرسیدید و به حرف‌های متخصص گوش دادید، حالا زمان تصمیم‌گیری است. اگر مطمئن به انجام لیزر هستید، نزدیک‌ترین وقت کلینیک را رزرو کنید. اگر تردیدی دارید یک یا 2 روز درباره آن فکر کنید و به مزایای لیزر موهای زائد بیندیشید. توجه داشته باشید که اگرچه لیزر روش امنی برای از بین‌بردن موهای زائد است، اما به ‌هر حال عوارض احتمالی نیز دارد. اگر تصمیم گرفتید از لیزر استفاده کنید، با کلینیک موردنظر تماس بگیرید و آمادگی خود را اعلام کنید.

به دستورات آماده‌سازی پیش از لیزر عمل کنید.

متخصص به شما می‌گوید چه‌ کارهایی را پیش از لیزر باید انجام دهید و چه‌کارهایی را نباید انجام دهید. به این دستورات با دقت عمل کنید که تعلل در اجرای آن‌ها ممکن است جلسه لیزر شما را به تعویق اندازد.

عمل به دستورات، از 6 هفته پیش از انجام لیزر آغاز می‌شود. موهای خود را وکس نکنید. لیزر به فولیکول‌های مو حمله می‌کند، بنابراین آن‌ها نباید از بین رفته باشند. در این مدت، برای زمان طولانی زیر آفتاب قرار نگیرید و از مواد شیمیایی برنزه‌کننده پوست استفاده نکنید. آفتاب و مواد برنزه‌کننده، سطح ملانین پوست را افزایش می‌دهند. برای انجام موفقیت‌آمیز لیزر، لازم است که ملانین در سطح طبیعی و نرمال پوست باشد.

روز قبل از لیزر چه‌کارهایی باید انجام دهیم؟

برای روز قبل از انجام لیزر نیز دستورات خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید. در این روز به‌ هیچ‌ عنوان مسکن ضد درد مصرف نکنید. به یاد داشته باشید که قرص‌های رقیق‌کننده خون نیز در این روز برای شما مضر هستند. ناحیه موردنظر را شیو کنید. قبل از رفتن به جلسه، دوش بگیرید و پوست خود را خوب خشک کنید. هیچ ماده آرایشی –بهداشتی را به پوست خود نمالید.

از نظر ذهنی و روانی آماده باشید.

قبل از انجام لیزر به این نکته توجه کنید که به ‌هر حال اندک دردی در لیزر موهای زائد وجود دارد. از آن آگاهی داشته باشید. وقتی آماده شدید و تمام مراحل را انجام دادید، راحت و با فراغ‌بال به اتاق لیزر بروید. به چند روز بعد فکر کنید که از شر موهای زائد خلاص خواهید شد.

عوارض لیزر موهای زائد مردان
عوارض لیزر موهای زائد مردان

عوارض لیزر موهای زائد مردان

در این بخش به عوارض احتمالی لیز موهای زائد برای مردان می‌پردازیم.

قرمزی  و التهاب پوست

فولیکول‌های پوست در اثر لیزر از بین می‌روند و موضع لیزرشده کمی قرمز می‌شود. ممکن است پوست آن ناحیه کمی ملتهب به نظر برسد یا حتی ورم داشته باشد. اما جای نگرانی نیست. اگر تجربه وکس کردن داشته باشید، در یک نگاه پی خواهید برد که عارضه‌ای شبیه به عوارض وکس کردن است.

عارضه قرمزی و التهاب، واکنش طبیعی پوست به لیزر است. بعضی از متخصصان از مواد بی‌حسی استفاده می‌کنند تا واکنش‌های پوست را به حداقل برسانند. قرمزی و التهاب مدت کمی مهمان پوست شما است و در عرض کم‌تر از 24 ساعت از بین می‌رود.

پوسته‌پوسته شدن موضع لیزر شده

این عارضه در لیزر موهای زائد، شایع است، اما توجهی به آن نداشته باشید و به آن دست نزنید. دست‌کاری موضع ممکن است منجر به زخم شود. به‌جای آن به شما توصیه می‌کنیم که از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

عفونت ناحیه لیزر شده

آسیب به فولیکول‌های پوست شاید منجر به عفونت شود. در این صورت به پزشک مراجعه کنید تا هر چه زودتر درمان موضع عفونی آغاز شود.

هزینه لیزر موهای زائد مردان

در محاسبه هزینه لیزر موهای زائد، چند عامل دخیل هستند. اولین عامل، نوع دستگاهی است که در لیزر از آن استفاده می‌شود. هر چه دستگاه به‌روزتر باشد و بتواند طول موج‌های مختلفی را پوشش دهد، هزینه لیزر بیشتر خواهد بود. دومین عامل، ناحیه‌ای است که می‌خواهید لیزر کنید. هر ناحیه، نرخ مربوط به خود را دارد. سومین عامل مهارت متخصص است. قطعا متخصص ماهر، ارزان نیست و قیمت بالایی دارد.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد مردان یکی از راه‌های افزایش جذابیت آنان است. برای این که به این هدف برسید، تنها توصیه ما به شما یافتن کلینیکی معتبر است که در آن متخصصان مجرب مشغول به کار باشند. در این صورت ریسک عمل شما بسیار پایین خواهد آمد.

منابع: laserallclinic، medicalnewstoday

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر