سریعترین روش از بین بردن قرمزی جای جوش صورت

چگونه قرمزی جای جوش را از بین ببریم؟ برای از بین بردن قرمزی جای جوش صورت چه کار کنیم؟این‌ها سوالاتی است که خیلی از افراد می‌پرسند. آیا شما هم به دنبال از بین بردن قرمزی جای جوش صورت هستید؟ به طور معمول بیشتر افراد با آکنه مواجه می‌شوند و از گذشته راه‌هایی فوری برای کاهش مشکلات آکنه توسعه داده شده اند.
در این جا می‌خواهیم به طور ساده و مستقیم دستوراتی برای آرام کردن پوست، رفع قرمزی جوش و کاهش قرمزی جای جوش به شما آموزش دهیم.

چرا جای جوش قرمز می شود؟

قرمزی محل آکنه می‌تواند ناشی از آسیب به سلول‌‌های پوستی باشد که در اثر دست کاری جوش‌ها ایجاد می‌شود. دست کاری پوست می‌تواند تا مدت‌ها بعد از بین رفتن عفونت جای زخم بدی را باقی بگذارد و شما را با مسئله از بین بردن قرمزی جای جوش صورت مواجه کند. چه به خالی کردن جوش بپردازید و چه این کار را نکنید، احتمال این که برای چند هفته جای جوش به رنگ قرمز، سیاه یا صورتی همراه شما بماند وجود دارد.

– التهاب پوست

التهاب، پاسخ معمولی است که بدن برای درمان خود ایجاد می‌کند. متاسفانه، زمانی که التهاب برای مدتی طولانی باقی بماند، می‌تواند آسیب زیادی بر سطح پوست ایجاد کند. در این زمان نقطه‌های سیاهی در محل سابق جوش آکنه ظاهر می‌شوند. به این موضوع تجمع شدید رنگدانه‌ها پس از التهاب می‌گویند. بنابرین، قرمزی نشان می‌دهد که پوست در حالی که درمان می‌شود همچنان در حال ایجاد التهاب است.

– گشاد شدن رگ‌های خونی

مسئله دیگری که در قرمز شدن جای جوش دخیل است، گشاد شدن رگ‌های خونی است. این موضوع به دلیل افزایش نیازهای تغذیه ای در محل التهاب اتفاق می‌افتد، زیرا سلول‌ها در این زمان فعالیت زیادی دارند. این رگ‌ها برای بازگشتن به وضعیت عادی خود به شش تا دوازده هفته زمان نیاز دارند. بنابرین جای جوش‌های قدیمی سایه ای بنفش یا کبود رنگ دارند، زیرا التهاب موجود در محل از بین رفته است و رگ‌ها در حال بازگشت به حالت عادی هستند.

درمان لکه های سیاه صورت

جلوگیری از قرمزی جای جوش صورت

توجه:
قدم اول این است که آکنه‌ها و جوش‌ها را خالی نکنید.

خالی کردن یک جوش به ایجاد یک توده حساس و قرمز منجر می‌شود. اگر آکنه را خالی کردید، با یخ محل آن را خنک کنید. سرما به آن قسمت از پوست کمک می‌کند و قرمزی و ورم ناشی از خالی کردن آکنه کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید به طور مستقیم از یک تکه یخ استفاده کنید و آن را برای ده دقیقه در محل جوش قرار دهید.

خالی کردن جوش و آکنه

پس از این کار بهتر است درمان متناسب با نوع جوشی که بر روی صورتتان ایجاد شده است را استفاده کنید. رعایت یک رژیم ضد التهاب به جلوگیری از ایجاد التهاب در محل جوش‌ها کمک می‌کند. از غذاهایی که التهاب را افزایش می‌دهند پرهیز کنید، مواردی نظیر کافئین، شکلات، شکر، نشاسته، الکل و غذاهای ادویه دار، موجب افزایش التهاب می‌شوند.

کرم برای از بین بردن جای جوش

واقع زیادی ممکن است به دلیل شرایط زندگی یا کار خود به راه حلی فوری برای رفع ظاهر محل آکنه‌ها نیاز داشته باشید. برای این که بتوانید به شکل مطمئنی قرمزی را از بین ببرید می‌توانید از قطره‌های ضد قرمزی چشم استفاده کنید و آنها را به طور مستقیم بر روی ناحیه آکنه بریزید. قطرات ریخته شده به پوست آسیب وارد نمی‌کنند و حساسیت بیشتری ایجاد نمی‌کنند، همچنین موجب باز شدن منافذ بیشتر نمی‌شوند و فورا اثر خود را می‌گذارند.

پوشش‌های آرایشی برای اصلاح قرمزی آکنه‌ها نیز گزینه‌های مطلوبی هستند. البته هدف از این آرایش پوشاندن قرمزی جای آکنه‌ها است و شما نباید به نقاشی صورت خود بپردازید. بنابرین به استفاده نقطه ای از لوازم آرایشی اکتفا کنید و آن را با کمک براش یا پد آرایشی پخش کنید.

توجه مهم

افراد زیادی تصور می‌کنند که استفاده از قطره‌های ضد قرمزی چشم برای از بین بردن قرمزی محل آکنه کافی است، اما توجه داشته باشید که اگر التهاب پوست بیش از اندازه زیاد باشد، ممکن است به کمک لوازم آرایشی هم نیاز داشته باشید. کلید این کار نیز استفاده از یک ترفند بصری ساده در آرایش است: سایه‌های سبز به خنثی شدن سایه‌های قرمز کمک می‌کنند، بنابرین می‌توانید این سایه‌ها را به روتین آرایشی خود اضافه کنید.

شما می‌توانید از کرم‌های درمان نقطه ای آکنه برای کاهش و از بین بردن قرمزی جای جوش صورت استفاده کنید. این پمادها می‌توانند درمان خوبی برای کاهش اندازه و قرمزی جوش‌ها باشند.

کرم پودرها به خوبی به پوشاندن جوش‌ها کمک می‌کنند و درمان‌های نقطه ای نیز فورا آکنه‌ها را محو می‌کنند، به طوری که ممکن است حس کنید معجزه شده است. اما این موارد راه حل هایی موقتی هستند و هیچ کس تمایل ندارد که در کل زندگی خود با قرمزی جای جوش روبرو شود.

تفاوت جای جوش و قرمزی جای جوش

چگونه قرمزی جای جوش را از بین ببریم؟

باید بگوییم پیش از این که برنامه درمانی آکنه یا زخم آن را شروع کنید، ابتدا به سراغ متخصص پوست بروید. متخصص پوست می‌تواند در تعیین چیزهایی که بهترین سازگاری با پوست شما را دارند کمک کند و شما را از درمان‌های آسیب زننده باز ‌دارد. در اغلب موارد، یک روتین مراقبت از پوست که ترمیم و لایه برداری صورت سریع را ممکن می‌کند تمام چیزی است که به آن نیاز دارید، خصوصا اگر با زخم‌های جدیدی روبرو هستید.

ژل‌های اصلاح پوست که خاصیت درمان آکنه و کاهش التهاب را دارند می‌توانند به آرام کردن پوست و از بین بردن قرمزی آن کمک کنند.

بهتر است دو بار در هفته لایه برداری را امتحان کنید و از ماسک‌های صورت شبانه لایه بردار و یا ماسک خاک رس برای صورت، حداقل یک بار در هفته استفاده کنید. استفاده از ویتامین E بر روی پوست (به صورت مستقیم) می‌تواند قرمزی را کاهش دهد و به مقابله با ایجاد زخم کمک کند.

حتی اگر جوش‌های زیادی بر روی پوست شما باز می‌شوند، پوست خود را به صورت مستمر مرطوب کنید. حساسیت و خشکی پوست باعث کاهش سرعت ترمیم پوست می‌شوند، بنابرین تلاش کنید از محصولات بدون روغن استفاده کنید، تا از ایجاد جوش‌های بیشتر جلوگیری کنید. هر بار که صورت خود را شستشو می‌دهید، از مرطوب کننده استفاده کنید. با پیگیری این برنامه، ظرف یک تا دو هفته شاهد پیشرفت‌ زیادی بر روی پوست خود خواهید بود.

از بین بردن قرمزی جای جوش صورت با لیزر

 لیزرها می‌توانند به حذف زخم‌ها و قرمزی پوست کمک کنند. بسته به اندازه ناحیه آسیب دیده، شما ممکن است به جلسات درمانی کمی نیاز داشته باشید. اگر چه لیزرها از درمان‌های داروخانه ای گران تر هستند، درمان با لیزر راه حلی دائمی محسوب می‌شود که می‌تواند در بلند مدت از هزینه‌های بعدی پیشگیری کند.

چاله های جای جوش چیست؟

روش های درمان چاله های جای جوش

چاله های جای جوش (Pockmarks)، زخم‌های عمیقی هستند که بر روی پوست ایجاد می‌شوند و به خودی خود از بین نمی‌روند. این زخم‌ها به دلیل آکنه حاد ایجاد می‌شود و در بعضی موارد نتیجه عفونت‌های پوستی یا جای آبله مرغان هستند. با درمان شدن لایه‌های عمقی در این بیماری‌ها، کلاژن اضافی تولید می‌شود، این کلاژن اضافی می‌تواند به ایجاد بافت زخم منجر شود که با باقی بخش‌های پوست سازگاری ندارد و این موضوع مشکلات ظاهری برای افراد ایجاد می‌کند.

از بین بردن چاله های جای جوش با دستگاه

روش های مختلفی برای از بین بردن چاله های جای جوش وجود دارند و هر کدام از این درمان‌ها نتایج متفاوتی به همراه دارند. تحمل بعضی از درمان‌ها می‌تواند سخت تر از بعضی دیگر از آنها باشد، بنابرین افراد باید در مورد روشی که انتخاب می‌کنند با پزشک خود مشورت کنند و در نهایت بسته به شرایط خود تصمیم بگیرند.

– لایه برداری شیمیایی

درمان‌های مبتنی بر لایه برداری به برداشتن لایه‌های خارجی پوست و تحریک آن به بازسازی کمک می‌کنند. پوست بعد از لایه برداری ممکن است حساس و قرمز شود و همچنین ممکن است لایه‌های پوست شروع به ریزش کنند.

– میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن در درمان لک صورت

درمان میکرودرمابراسیون با هدف کاهش ضایعات پوستی و همچنین از بین بردن قرمزی جای جوش صورت انجام می‌شود، این درمان به حذف لایه‌های بیرونی پوست کمک می‌کند. در این روش درمانی به جای این که از کشیدن مواد شیمیایی یا لیف‌های مکانیکی استفاده شود، متخصص پوست از مواد ساینده مخصوص نظیر کریستال‌های ریز بای کربونات یا آلومینیوم اکساید جهت برداشتن لایه بیرونی پوست استفاده می‌کند. این روش درمانی خصوصا برای زخم‌های سطحی کوچک به خوبی عمل می‌کند و اغلب نیازمند چندین جلسه درمانی خواهد بود.

– تزریق فیلرهای پوستی

فیلر

پزشکان می‌توانند فیلرهای پوست صورت را برای درمان ضایعات پوستی آبله مانند تجویز کنند. تزریق این مواد به پوست افراد کمک می‌کند که ضایعات را هم سطح باقی پوست صورت قرار دهند. در حال حاضر چندین محصول در بازار وجود دارند، که شامل اسیدهای هیالورونیک و هیدروکسیلاپاتیت کلسیم نیز می‌شوند. تاثیر فیلرهای پوستی معمولا چند ماه تا یک سال باقی می‌ماند. عملکرد این فیلرها به نوع محصول استفاده شده بستگی دارد.

– لیزر فرکشنال

درمان لیزر فرکشنال با هدف ایجاد بازسازی در زخم‌های ضایعات پوستی انجام می‌شود. نور لیزر به سمت بافت زخم در ضایعات پوستی هدایت می‌شود. این لیزر به سوزاندن لایه خارجی پوست آسیب دیده می‌پردازد و موجب رشد سلول‌های جدید می‌شود. بعد از یک دوره درمان، ضایعات پوستی به طور معمول از نظر اندازه و ظاهر بهبود قابل توجهی خواهند داشت.

– میکرونیدلینگ

 درمان مبتنی بر تزریق کلاژن یا همان میکرونیدلینگ، درمانی است که شامل سوراخ کردن پوست در محل ضایعات پوستی می‌شود. در این روش از سوزن‌های ریزی استفاده می‌شود. با درمان این سوراخ‌ها، پوست کلاژن بیشتری تولید می‌کند تا محل ضایعات پوستی را پر کند.

میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش

انواع روش های درمان جای جوش صورت

درمان خانگی جای جوش و ضایعات پوستی

باید به این توجه داشته باشید که ممکن است هیچ درمان خانگی ای قادر به از بین بردن ضایعات پوستی نباشند. با این حال افراد زیادی از درمان‌های خانگی برای جای جوش استفاده کرده اند و با کمک آنها تاثیر ظاهر ناخوشایند ضایعات پوستی را کاهش داده اند.

– روغن مرطوب کننده

روغن درخت چای برای درمان جوش

برای از بین بردن قرمزی جای جوش صورت می‌توان از روغن‌های مرطوب کننده استفاده کرد، این کار باید بعد از تمیز کردن ناحیه آسیب دیده انجام شود. بعضی از روغن‌ها می‌توانند موجب بدتر شدن آکنه بعضی افراد شوند. بنابرین بهتر است پیش از استفاده منظم از روغن، آن را بر ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. روغن‌ها و کره‌هایی که به طور معمول برای درمان ضایعات پوستی توصیه می‌شوند عبارتند از:

  • کره کاکائو
  • کره شیا (شی باتر)
  • روغن جوجوبا
  • روغن شاهدانه
  • روغن دانه گل سرخ
  • روغن زیتون

– ماساژ صورت

با وجود این که ماساژ صورت به طور مستقیم نمی‌تواند در از بین بردن قرمزی جای جوش موثر باشد، اما دریافت ماساژ صورت می‌تواند به پشتیبانی از روش‌های درمانی دیگر کمک زیادی کند و عملکرد درمانی آنها را بهبود دهد.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فاطی پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    خانم دکتر من رو صورتم خیلی زیر پوستی دارم وادامه داره قطع نمیشه وجوش اونقدر دکتر وعطار واینا رفتم خسته شدم ترو خدا کمکم کند
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عزیزم برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر