موثرترین درمان خانگی فرورفتگی جای جوش

جای جوش ها ظاهری نامطلوب ایجاد کرده که تمامی افراد بر آزار دهنده بودن آن موافقت دارند. در اینجا 9 درمان خانگی جای جوش آورده شده که احتمالا مواد لازم آن را در خانه دارید. این درمان ها می توانند جوش های سر سیاه و جای جوش ها را به سرعت از بین ببرند.

هرچند شما باید انتظار داشته باشید که هر یک از این درمان های خانگی فرورفتگی جای جوش مدت زمان زیادی را برای تاثیر گذاری بخواهد و حتی در مواردی نتواند تأثیر لازم را ایجاد کند. بنابراین در مراحل شدیدتر می توانید از روش های کلینیکی مؤثر مانند درمان فرورفتگی جای جوش با میکرونیدلینگ جای جوش یا لیزر درمانی استفاده نمایید.

معمولا زخم‌های آکنه باعث ایجاد احساس ناخوشایندی برای افراد می‌شوند، این احساس بد می‌تواند با کسب اطلاعات در مورد از بین بردن تاثیرات پوستی و روش‌های درمان آنها برطرف شود. روش‌های درمانی ای که در این متن معرفی می‌شوند برای همه انواع آکنه مناسب نیستند و معمولا بیمه‌ها چنین درمان‌هایی را پوشش نمی دهند. با این وجود استفاده از چنین روش‌هایی به کاهش آثار زخم‌ها کمک می‌کند.

انواع جای جوش

بعضی از زخم‌های آکنه، آثاری دائمی ایجاد می‌کنند و بعضی از آنها به مرور زمان از بین می‌روند. زخم‌های آکنه به طور کلی به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • لکه پوستی یا ماکول. ماکول‌ها نقاطی صاف و قرمز هستند که پیش از این ضایعه آکنه در آن قرار داشته است. این لکه‌ها برای چند هفته باقی می‌مانند و پس از آن خود به خود محو می‌شوند.
  • تغییر رنگ پوست. گاهی زخم آکنه درمان شده موجب تغییر رنگ پوست می‌شود، به این تغییر رنگ ‌هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب نیز گفته می‌شود. تغییر رنگ پوست می‌تواند برای ماه‌ها پس از رفع ضایعه ناشی از آکنه باقی بماند.
  • زخم‌های بافتی. بعضی از انواع آکنه می‌توانند زخم‌هایی ایجاد کنند که به صورت بخشی بالا آمده و بزرگ شده از بافت دیده می‌شوند. این زخم‌های آکنه ممکن است با عناوین کلوئید یا زخم‌های‌ هایپرتروفی نیز شناخته شوند و به دلیل تولید بیش از حد کلاژن در پوست ایجاد می‌شوند.
  • از بین رفتن بافت. این مشکل از زخم‌های بافتی رایج تر است. این زخم‌ها با عناوینی نظیر زخم‌های فیبروز باز شده، زخم‌های نرم، ماکول‌های آتروفی شده یا آتروفی ماکولار فولیکول شناخته می‌شوند. این زخم‌ها حالتی تو رفته ایجاد می‌کنند و موجب تپه و چاله بر روی پوست می‌شوند.

بهترین درمان گیاهی گودی جای جوش

ممکن است شما هم درباره درمان فرو رفتگی جای جوش با طب سنتی شنیده باشید. بهتر است بدانید این روش نیز بر اساس داروهای گیاهی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از بین بردن جای جوش با سرکه سیب

سرکه سیب در همه جا به عنوان یک ماده طبیعی جهت تهیه محلول های شستشو تا مراقبت از پوست شناخته شده است. هنگامی که صحبت از درمان جای زخم ها به میان می آید، این ماده را باید با عسل ترکیب کرد و پس از اعمال بر روی پوست به مدت 10 دقیقه باقی گذاشت.

برای بدست آوردن بهترین نتایج باید آن را تا 3 بار در روز بر روی پوست خود اعمال کرد. در صورتی که یک جوش در حال ظاهر شدن بر روی پوستتان می باشد، یک گوش پاک کن برداشته، آن را در سرکه سیب فرو برده و سپس جهت رقیق شدن در آب قرار دهید.

گوش پاک کن را دقیقا بر روی محل جوش قرار دهید. این کار می تواند مقداری با سوزش همراه باشد اما به کاهش قرمزی و جلوگیری از تشکیل یک جوش سر سفید کمک می کند.

درمان جای جوش با سرکه سیب

🛑همچنین بخوانید: روش های درمان پوست مرغی صورت و بدن

روغن نارگیل برای از بین بردن جای جوش بدن

در واقع، هر روغنی که سرشار از اسید های چرب امگا باشد می تواند مفید واقع شود. چنین مواردی سبب می شوند تا روغن به پوست نفوذ کرده، پوست مرطوب شده و درخشش پوست به آن بازگردد.

روغن نارگیل برای این کار گزینه ای عالی است و حتی به کسانی که مشتاق استفاده از آن هستند توصیه می شود تا آن را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهند. روش استفاده از روغن نارگیل به این گونه است که در هنگام صبح مقداری از آن را به صورت ضربه ای با نوک انگشت به زیر چشم ها، روی لب ها، و روی ابرو ها قرار داده تا صورت ظاهر طبیعی و تازه خود را حفظ کند.

نکته ای برای محصولات زیبایی مرطوب کننده: روغن نارگیل را فقط بر روی نواحی مورد نظر اعمال کنید. مصرف بیش از حد روغن نارگیل ممکن است سبب بروز جوش در نقاط مختلف صورت شود که این پدیده ناشی از عدم کنترل مقدار مصرف این روغن است.

درمان جای جوش با روغن نارگیل

جوش شیرین برای از بین بردن قرمزی جوش صورت

جوش شیرین چگونه می تواند به از بین بردن جای زخم کمک کند؟ این ماده یک لایه بردار طبیعی بوده که علاوه بر این خاصیت، میزان اسیدی یا قلیایی بودن پوست را نیز تنظیم می کند.

جوش شیرین سلول های مرده پوست را از بین برده و بدون آسیب رساندن به پوست اطراف جای زخم ظاهری تازه به فرد می بخشد. با استفاده از دو پیمانه آب و یک پیمانه جوش شیرین، یک خمیر درست کرده و آن را بر روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید. پس از یک دقیقه آن را به آرامی و به طور کامل از روی پوست خود بشویید.

🛑 مطالب مرتبط: همه چیز درباره درمان قطعی اگزما

درمان جای جوش با آلوئه ورا

جای زخم ها هنگامی التیام می یابند که خواص رطوب رسانی و تسکین دهنده ای در روش درمانی فرد وجود داشته باشد. آلوئه ورا هر دوی این خواص را علاوه بر مواردی دیگر داراست و یکی از بهترین درمان های گیاهی جای جوش است.

آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا قرمزی و تورم را کاهش داده و مواد جمع کننده طبیعی این گیاه، چربی اضافی و سلول های مرده را از بین می برند. آلوئه ورا برای افرادی که دچار آفتاب سوختگی شده اند درمانی عالی بوده و در صورت رقیق بودن می توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد.

یک مزیت بزرگ آلوئه ورا این است که نیازی به ابزار و وسایل ندارد و در صورتی که نمی توانید گیاه آن را پیدا کنید، ژل آن را از برگ جدا کرده، بر روی جای زخم قرار داده و با یک چسب پلاستیکی بپوشانید. امکان دارد، این چسب احساس نامطلوبی داشته باشد اما پوست شما بابت این کار از شما تشکر خواهد

اگر به دنبال بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش هستید، حتماً کرمی را انتخاب کنید که حاوی آلوئه ورا باشد.

👈بهترین پماد برای درمان جای آبله👉

درمان گیاهی گودی جای جوش با عصاره پیاز

اگر نگران اندکی بوی بد نیستید پس عصاره پیاز یک گزینه عالی دیگر برای شما می باشد. عصاره پیاز فلاوون هایی طبیعی مانند کامپفرول و سپالین را در خود جای داده است.

به همین دلیل در صورت استفاده روزانه، تنها پس از چند هفته ظاهر جای زخم ها را به طور چشم گیری کاهش می دهد. عصاره پیاز ماده ای عالی جهت مقابله با جوش هاست. این ماده دارای خواص کاهنده التهاب، قرمزی و درد می باشند.

👇👇👇👇👇👇👇

درمان خانگی آکنه

درمان طبیعی فرورفتگی جای جوش با عسل

دیدن عسل بیش از یک بار در این لیست دلیلی دارد. اثرات طبیعی و مرطوب کننده و همچنین تحریک باز تولید بافتی، عسل را به یک ماده غذایی محبوب برای جای دادن در روتین مراقبت از پوست تبدیل کرده است.

عسل در نوع خام خود شگفت انگیز بوده و هر چه تیره تر باشد خواص دارویی بیشتری دارد. ترکیب عسل با دارچین یک درمان تازگی بخش است که می تواند به صاف و پاکیزه شدن پوست کمک کند.

عسل برای درمان جای جوش

درمان جای جوش با لیمو

در صورتی که مایل به روشن تر کردن پوست خود هستید، لیمو یک گزینه عالی است. این ماده دارای اسید های آلفا هیدروکسی بوده که به همین دلیل خواص التیام بخش مورد نیاز پوست را دارا می باشد. لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی نیز شناخته می شود که این سفید کنندگی به رشد سلول های جدید و بازگرداندن حالت ارتجاعی پوست کمک می کند.

با مصرف مقداری لیمو از اسید های آلفا هیدروکسی بهره مند شوید. یک لیمو را به دو نیم تقسیم کرده و یک نیم را بر روی جای زخم بمالید. لیمو را فشار دهید تا به مدت 15 دقیقه جای زخم را تحت تاثیر قرار دهد.

آب لیمو را با آب خنک به صورت ضربه ای پاک کنید. از آنجایی که لیمو سبب حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می شود، در هنگام بیرون رفتن از خانه با استفاده از یک مرطوب کننده روزانه و دارای شاخص SPF در از بین بردن جای زخم ها به پوست خود کمک کنید.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

از بین بردن چاله های جای جوش با روغن های ضروری 

از اسطوخودوس گرفته تا درخت چای یا دانه هویج، نوع روغن ضروری به نوع جای زخمی بستگی دارد که فرد به آن دچار است. ترکیب روغن ها نیز یک گزینه بی نظیر دیگر می باشد. روغن زردآلو را با روغن بهار نارنج، گل رز و اسطوخودوس ترکیب کرده (هر کدام 1 تا 2 قطره) تا یک مرطوب کننده روزانه آرامش بخش، رایحه دار و از بین برنده جای زخم بدست آید.

درمان خانگی جای جوش با پودر زرد چوبه

زرد چوبه برای درمان جای جوش ها بی نظیر است زیرا حاوی کورکومین بوده و با اضافه کردن رنگدانه به جای زخم آن را تیره تر می کند. کورکومین یک ترکیب است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته و تولید بیش از حد ملانین را کاهش می دهد.

همچنین، کورکومین تغییرات رنگ پوست را درمان کرده و به درخشان شدن آن کمک می کند. علاوه بر این، زرد چوبه ضد عفونی کننده است و بدون تحریک کردن پوست آن را صاف می کند. می توان زرد چوبه را به همراه عسلی که در بالا ذکر شده مصرف کرد.

باید مقادیر یکسانی (یک قاشق چایخوری) از عسل و زرد چوبه را با یکدیگر ترکیب کرد. سپس آن را به مدت 20 دقیقه در محل مورد نظر قرار داد تا آن خمیر امکان لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست را بدست آورد. پس از آن پوست باید با آب خنک و به صورت کامل شسته شود.

زردچوبه برای جای جوش

درمان فرورفتگی جای جوش با زنجبیل

زنجبیل به واسطه آنتی اکسیدان هایی که دارد در پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه در صورت بسیار مفید است. اما به طور کلی استفاده از برگه های این گیاه بر روی محل های تغییر رنگ یافته صورت می تواند به اصلاح رنگ پوست صورت کمک کند و لکه های بعد از جوش را از ببرد.

سایر روش های درمان خانگی چاله های جای جوش

غیر از روش های فوق، برخی روش های دیگر وجود دارد که می توانید از آن ها در جهت رفع فرو رفتگی های جای جوش استفاده کنید.

روغن ویتامین E

روغن ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به ترمیم پوست کمک می‌کنند، در ادامه نحوه مصرف این روغن شرح داده می‌شود:

  • برای شروع کار، ابتدا باید انتهای قرص‌های ژلاتین مانند ویتامین E را سوراخ کرد.
  • اکنون باید به تخلیه ژل پرداخت و سپس این ژل را به طور مستقیم بر روی پوست مالید.
  • این کار باید دو تا سه بار در روز تکرار شود.

یا

  • محتویات یک کپسول ویتامین E را با یک قاشق چای خوری از روغن کرچک مخلوط کنید.
  • این محلول را پیش از خواب بر روی پوست بمالید.
  • در زمان خواب کاری با محلول نداشته باشید.
  • صبح روز بعد صورت خود را بشویید و برای این کار از آب گرم استفاده کنید.
  • این کار را به صورت روزانه ادامه دهید.

درمان جای جوش با سیب زمینی

نشاسته موجود در سیب زمینی به محو شدن زخم‌ها و لکه‌ها کمک می‌کند. برای استفاده از سیب زمینی کافی است مراحل بعدی را دنبال کنید:

  • یک سیب زمینی را رنده کنید و در یک پارچه بریزید و با فشار عصاره سیب زمینی را استخراج کنید.
  • این عصاره را بر روی زخم‌های آکنه قرار دهید.
  • پیش از شستن به مدت بیست دقیقه صبر کنید تا عصاره بتواند بر روی زخم‌ها تاثیر خود را ایجاد کند.

یا

  • یک سیب زمینی را تکه تکه کنید.
  • یک تکه را برای یک دقیقه بر روی پوست خود بمالید.
  • اجازه دهید عصاره تکه مالیده شده برای پانزده تا بیست دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند.
  • آثار سیب زمینی را با آب گرم بشویید.

کره کاکائو

این کره به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و رطوبت را در پوست محبوس می‌کند. این کره به رشد مجدد پوست و در نهایت کاهش آثار زخم‌ها کمک می‌کند. روش استفاده از این کره به صورت زیر است:

  • مقدار کمی از کره کاکائو را به طور مستقیم بر روی زخم‌های پوست قرار دهید.
  • محدوده را ماساژ دهید تا کره کاکائو به شکل بهتری در پوست جذب شود.
  • پیش از خواب این کار را به طور مکرر تکرار کنید و صبح روز بعد آثار آن را بشویید.

نارون کوهی

نارون کوهی به عنوان یکی از بهترین درمان‌های زخم‌های آکنه شناخته می‌شود. محتویات انعقادی موجود در این گیاه به کاهش التهاب کمک می‌کنند و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند. این گیاه می‌تواند به کاهش رشد باکتری‌ها بر روی پوست کمک کند. شما می‌توانید ژل‌ها و قرص‌های این گیاه را در بازار تهیه کنید و با استفاده از آنها تاثیر مشابهی به دست آورید.

لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی می‌توانند ظاهر زخم‌های کم عمق آکنه و‌ هایپرپیگمنتیشن‌های پس از التهاب را در اطراف یک ضایعه آکنه درمان شده کاهش دهند. لایه بردارهای شیمیایی می‌توانند توسط پزشک، پرستار و تکنسین‌های زیبایی بر روی پوست فرد قرار داده شوند. این نوع لایه برداری پوست با قرار دادن مواد شیمیایی بر روی پوست برای حذف لایه بیرونی، نرم کردن پوست و ایجاد ظاهر بهتر عمل می‌کند. بسته به این که از چه اسیدی استفاده شود، فرد ممکن است قرمزی و پوسته شدن را برای چند روز پس از لایه برداری تجربه کنند.

کرم درمان فرورفتگی جای جوش

بعضی از بافت‌های زخم ممکن است به روش‌های سنتی درمان زخم‌های آکنه پاسخ ندهند. در این موارد، به جای این روش‌ها از کرم اسید رتینوئیک استفاده می‌شود. این کرم به طور مستقیم بر روی پوست قرار داده می‌شود و می‌تواند به کاهش ظاهر بد زخم‌های پوستی کمک کند. این درمان خصوصا برای زخم‌های کلوئید بسیار مفید است.

درمان سریع جای جوش پیشانی

در صورتی که به دنبال یک راه حل سریع تر و آسان تر برای رفع جای جوش هستید که به طور اختصاصی زخم های ناشی از جوش ها را هدف قرار دهد، یک سرم ویتامین C را در صبح و پماد رتینول ما را در شب و هنگام خواب استفاده کنید. این فورمول پر قدرت پوست را درخشان و جوان کرده و به عنوان یکی از موارد این قدرت، جای زخم ها را از بین می برد.

 ⚠

توجه

امروزه در بسیاری از نقاط جهان درمان های خودسرانه خانگی منع شده اند، بنابراین اولین اقدام شما برای درمان جای جوش، مراجعه به پزشک و انتخاب روش مناسب با مشورت پزشک متخصص پوست است.

از بین بردن جای جوش با لیزر

به طور حتم، سریع ترین روش برای از بین بردن فرو رفتگی جای جوش لیزر درمانی است. همچنین از میکرونیدلینگ برای جای جوش نیز بسیار استفاده می شود.

درمان فرورفتگی جای جوش با میکرونیدلینگ

در این روش با یک دستگاه میکرونیدلینگ که شامل سوزن های ریز است، بافت و سلول های پوست تحریک شده و پوست شلوع به کلاژن سازی می کند. بنابراین بافت پوست ترمیم شده و میتواند بافت پوست جدید را جایگزین بافت پوست قدیمی و فرورفته کند.

4/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ناصر شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    چال های صورتم فقط زیر چشم هست با تیرگی صورتم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر برای درمان تیرگی زیر چشم باید حتما تشریف بیارین در صورت کاندید بودن تزریق فیلر انجام بشه براتون ودر رابطه با چال های صورتتون هم باید خدمتتون عرض کنم که حتما باید حضوری تشریف بیارین در صورت تشخیص پزشک براتون لیزر اراف فرکشنال یا سی اوتو انجام میشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۶ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کیومرث چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 324 مشاهده پرسش
    سلام من جای جوش زیادی دارم اکثرا عمیقا باید برای از بین بردن انها چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر برای از بین بردن جای جوش معمولااز لیزر ار اف فرکشنال استفاده میشه که تا حدودی جا ی جوش رو ازبین میبره اما برای بررسی دقیق تر حتما باید تشریف بیارین تا پزشک متخصص نظر قطعی رو بدن
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      شما میتونین با مطب تماس بگیرین تا همکارانم نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نیما شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من یه جوشی زدم جاش یکم چال شد برا ترمیمش چ کاری کنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      روشهایی مانند میکرو نیدلینگ، سابسیژن، پانج و... برای رفع جای جوش وجود دارد که برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شمامناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر شهلا شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 367 مشاهده پرسش
    واسه گودی صورت چ کنیم ،،چیزی پیشنهاد دارید بگید؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      متوجه منظور شما از گودی صورت نشدم.

  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    چال جای جوش صورت
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای درمان جای جوش روشهای مثل میکرونیدلینگ، پانچ، سابسیژن و.... وجود دارد که برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برایتان مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر مددیان شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 356 مشاهده پرسش
    بنظر شما بهترین و موثرترین روش برای ازبین بردن جای جوش های هورمونی و فرورفتگی در صورت روی گونه ها چیست روشهای زیادی رو پیشنهاد میدن ولی بهترینشون کدام است. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      روشهایی مثل میکرونیدلینگ، سابسیژن، پانچ و... برای رفع جای جوش استفاده میشود که برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید درواقع برای پاسخدهی کامل مهم تشخیص صحیح با توجه به شرایط پوستی شما است.

  • تصویر کاربر امنه شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 341 مشاهده پرسش
    چرا فرورفتگی ناشی از جای جوش دربعضی از افراد با انجام میکرونیدلینگ پر میشود اما بعضی از افراد با انجام میکرو نیدلینگ جواب نمیگیرند
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      میکرونیدلینگ درواقع فقط یکی از روشهای رفع جای جوش هست روشهای دیگری مثل پانچ، سابسیژن، لیزر درمانی و... هم وجود دارد که با توجه به شرایط پوست تجویز میگردد در چنین مواردی و برای پاسخدهی کامل مهم تشخیص صحیح است.

  • تصویر کاربر امنه شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 339 مشاهده پرسش
    آیا ممکنه کسی میکرونیدلینگ انجام بده وفرورفتگی صورتش اصلا پر نشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اگر تشخیص صحیح برای فرد با توجه به شرایط پوست داده نشود امکان اینکه این روش پاسخدهی نداشته باشد هست مهم این هست تشخیص درست داده شود و بهترین روش با شرایط اون پوست تجویز گردد.

  • تصویر کاربر Amirmohammad شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    سلام.در بعضی از نقاط صورتم،مقداری کم فرو رفتگی جای حاصل از جوش در دوره نوجوانی و سن رشد دارم. لطفا بهم کرم و یا دارویی شیمیایی معرفی کنید که این فرورفتگی ها از بین برن. درضمن، دیگه جوش نمیزنم و پوستم هم یه کم حالت قرمزی و التهاب داره
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      روشهایی مانند میکرونیدلینگ، سابسیژن، پانچ و... برای رفع جای جوش وجود دارد که برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر