قبل از تزریق ژل به گونه این نکات را بدانید!

تزریق ژل گونه به عنوان یکی از فیلر های پوستی محبوبیتی رو به رشد داشته و با افزایش حجم نواحی درمان چروک و خطوط ریز  پوست را رفع می کند. برخی افراد به طور طبیعی گونه هایی برجسته داشته و برخی دیگر در رویای داشتن آن ها به سر می برند. با این حال، با گذشت زمان و افزایش سن بافت حمایت کننده این گونه ها تحلیل رفته و حتی گونه های برجسته طبیعی نیز شکل خود را از دست می دهند. فیلر ها با بازگرداندن حجم از دست رفته یا افزایش حجم این زیبایی را به افراد هدیه می دهند.

فیلر گونه چیست؟

فیلر یا ژل گونه اصطلاحی است که طیف وسیعی از مواد و محصولات را در بر می گیرد. به زبان ساده این فیلر یا ژل یک درمان زیبایی است که با هدف افزایش حجم، شکل دهی به صورت و جوانسازی به کار گرفته می شود. فیلر های پوستی به رفع چروک و خطوط ریز کمک می کنند. علاوه بر آن، این فیلر ها در اصلاح ساختار و حجم نواحی درمان نیز به کار گرفته می شوند.

هزینه تزریق ژل به گونه

هزینه فیلر های پوستی به ناحیه درمان و مقدار محصول مصرف شده بستگی دارد. یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هزینه پیچیدگی فرایند است. برای مثال، عمل زیبایی بینی به صورت غیر جراحی نیاز به مهارت و دانش پزشکی بالایی دارد و تنها باید توسط یک پزشک با تجربه انجام شود. فیلر های گونه اندکی گران تر بوده و اغلب در شکل دهی به صورت به مقادیر بیشتری استفاده می شوند.

قیمت ژل گونه بسته به مقدار فیلر مصرف شده و نوع برند ژل بستگی دارد و برای هر سی سی حدوداً 1 میلیون و 800 هزار تومان الی 2 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود. در صورتی که این فرایند با لیفت غیر جراحی صورت (liquid) انجام پذیرد، هزینه پرداختی کمتر خواهد بود.

ماندگاری فیلر گونه

ماندگاری اغلب فیلر های پوستی به طور میانگین 12 تا 14 ماه است. با این حال، برخی فیلر ها می توانند مدت بیشتری نیز ماندگاری داشته باشند. ماندگاری فیلر های پوستی همچنین به سرعت تجزیه شدن آن ها توسط بدن نیز بستگی دارد.

عوارض تزریق ژل گونه

در گذشته اغلب فیلر های صورت از کلاژن ساخته شده و معمولا ظاهری برجسته و نامطلوب ایجاد می کردند. با این حال، امروزه برخی از انواع محبوب فیلر ها از هیالورونیک اسید ساخته می شوند. هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن یافت شده و آب را جذب و حفظ می کند. به همین دلیل، نواحی درمان شده توسط فیلر های هیالورونیک اسید بسیار نرم تر هستند. این ماده پس از تجزیه شدن باقی مانده ای از خود در بدن باقی نمی گذارد.

عکس قبل و بعد تزریق ژل گونه
عکس قبل و بعد تزریق ژل گونه

همواره توصیه می شود که افراد قبل از انجام این فرایند یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشند. افراد باید تعداد فرایند های انجام شده، سابقه درمانی و عکس های قبل و بعد بیماران پزشک خود را از او درخواست کنند. البته عوارض تزریق این نوع ژل ها به عواملی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

مواد ژل تزریقی

ما در این مرکز تنها از فیلر های هیالورونیک اسیدی استفاده می کنیم که سابقه ای طولانی در بازار داشته و ایمنی آن ها در دراز مدت اثبات شده است. یک مزیت این فیلر ها یافت شدن هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در پوست است. هیالورونیک اسید در میزان رطوبت و حالت ارتجاعی پوست نقش دارد. بدن با هیالورونیک اسید آشنا بوده و به همین دلیل احتمال بروز واکنش حساسیتی یا رد شدن این ماده بسیار اندک است. این گونه فیلر ها در بیش از 40 میلیون فرایند زیبایی استفاده شده و تاکنون هیچ عارضه قابل توجهی از آن ها گزارش نشده است. فیلر هیالورونیک اسید را می توان با استفاده از ماده حلال هیاسون تجزیه کرد. استفاده از این حلال به ایمنی و ارائه نتایج درمانی بهتر کمک می کند.

امکان دارد تزریق فیلر به صورت نادرست انجام شود بنابراین باید از تزریق مواد دائم خودداری کرده و محصولات موقتی همانند فیلر های هیالورونیک اسید را به کار برد. هیالورونیک اسید ماده ای است که به صورت طبیعی در بدن ساخته شده و به مرور زمان تجزیه می شود. در صورت عدم رضایت از نتایج تزریق ژل به گونه می توان با تزریق حلال، فیلر هیالورونیک اسید را تجزیه کرد.

مارک ژل برای تزریق گونه

تکنولوژی هیالورونیک اسید در چند سال اخیر پیشرفت داشته است. دکتر سوسانا هایتر بیان دارد که امروزه نرمی، کشسانی و شکل گیری فیلر ها بیشتر شده و نتایج طبیعی تر و بهتر، آسان تر بدست می آیند. شرکت هایی همانند ژوودرم و رستیلن فیلر های هیالورونیک اسید را بهبود بخشیده و مدت دوام آن ها را بیشتر (12 ماه) کرده اند.

با این حال، سرعت تجزیه شدن هیالورونیک اسید در بدن افراد متفاوت بوده و به همین دلیل امکان دارد نتایج تزریق فیلر بسیار بیشتر یا کمتر از این مدت ماندگار باشند. دکتر الکس کاریدیس بیان دارد که در مقدار تزریق فیلر ها محدودیت وجود دارد. فیلر ها را تنها تا مقداری می توان تزریق کرد که ظاهری غیر طبیعی ایجاد نکنند. در صورتی که باز هم نیاز به تزریق فیلر باشد جراحی زیبایی نتایج طبیعی تری را به همراه خواهد داشت.

فواید تزریق ژل به گونه

قبل از انجام فرایند چندین عکس از ناحیه درمان گرفته شده تا بعدا به فرد ارائه شوند. پس از امضا کردن رضایت عمل و بررسی وضعیت سلامت فرد، یک پماد بی حس کننده موضعی به نواحی اطراف گونه ها اعمال می شود. فرایند تزریق تنها به مدت چند دقیقه به طول می انجامد. در این فرایند 5 تا 10 بار تزریق ژل به گونه در ناحیه درمان انجام خواهد شد. پس از اینکه پزشک ناحیه درمان را ماساژ داد، فرد می تواند جهت خنک کردن گونه های خود از یک بسته یخ استفاده کند.

پیشنهاد پوست پدیا:

آیا تزریق ژل گونه می تواند به رفع خط خنده کمک کند؟ بهترین روش رفع خط خنده چیست؟

بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده

نتایج تزریق ژل در گونه

پزشکان این مرکز ترجیح می دهند در اولین جلسه فرایند درمانی فیلر را به مقداری اندک کمتر تزریق کنند تا در جلسات بررسی نتایج در صورت نیاز بهترین شکل را برای افراد ایجاد کنند. با انجام دادن این روش ما می توانیم بهترین و طبیعی ترین نتایج نهایی را برای بیماران خود تضمین کنیم. پزشکان ما از فیلر های هیالورونیک اسید استفاده می کنند. این محصول از طریق رطوبت طبیعی پوست و تحریک تولید کلاژن، حجم نواحی درمان شده را افزایش می دهد.

بهترین مارک فیلر صورت

برندهای مختلفی از ژل ها برای تزریق به صورت وجود دارد اما 5 مورد از بهترین ژل های تزریقی صورت را در اینجا بیان می کنیم:

  • ژل ژوویدرم Allergan امریکا
  • ژل استایلج Vivacy فرانسه
  • ژل تئوسیال Teoxane سوئیس
  • ژل بلترو آلمان
  • ژل آلیاکسین ایتالیا

اقدامات قبل از تزریق ژل

ما به بیماران توصیه می کنیم که نیم ساعت قبل از وقت ملاقات خود در کلینیک حاضر باشند. مقداری پماد بی حس کننده به ناحیه درمان اعمال می شود. تاثیرگذاری این پماد به اندکی زمان نیاز دارد. جهت پیشگیری از بروز کبودی به بیماران خود توصیه می کنیم از 5 روز قبل از فرایند از قطره آرنیکا استفاده کرده و از مصرف هر گونه مکمل غذایی، ویتامین و روغن ماهی اجتناب کنند. علاوه بر این، به بیماران توصیه می شود که از 48 ساعت قبل از فرایند از مصرف الکل و خودداری کنند.

مصرف دارو های رقیق کننده خون باید از یک هفته قبل از درمان قطع شوند. از جمله این دارو ها می توان به ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپرین اشاره کرد. در صورت مصرف متداول این دارو ها باید با پزشک خود مشورت کرد.تزریق فیلر برخلاف جراحی زیبایی قوانین نظارتی چندانی ندارد. بنابراین افراد باید نظرات پزشکان مختلف را جویا شده و از تقاضای یک جلسه مشاوره با پزشک خود اجتناب نکنند. به صورت ایده آل، افراد باید پس از جلسه مشاوره مدتی را صرف تصمیم گیری جهت انجام این فرایند کنند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل گونه

پس از فرایند ناحیه درمان بلافاصله خنک خواهد شد. بیماران در هفته اول نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته و به سالن های سنا یا برنزه کردن پوست مراجعه کنند. پس از فرایند باید به صورت روزانه یک پماد ضد آفتاب با SPF بالا استفاده شود. ما به بیماران خود توصیه می کنیم که تا 2 هفته پس از درمان از انجام هر گونه درمان پوستی و مصرف هر گونه محصولات زیبایی خودداری کنند. افراد دو هفته پس از درمان با پزشک خود ملاقات خواهند کرد.

با اینکه در اغلب موارد نشانه ای از انجام فرایند بر گونه ها مشخص نیست اما گاهی اوقات مقداری تورم در گونه ها به وجود آمده و تا چند روز ادامه دارد. همچنین، امکان دارد مقداری کبودی در ناحیه درمان ایجاد شود که بیماران می توانند چند ساعت پس از فرایند با استفاده از آرایش آن را بپوشانند. نتایج نهایی درمان پس از دو هفته قابل مشاهده خواهند بود. پس از این مدت فیلر شروع به تجزیه شدن خواهد کرد. پس از گذشت 12 ماه می توان یک جلسه درمانی دیگر را با پزشک خود برنامه ریزی کرد.

کاملترین راهنمای مراقبت های پس از تزریق ژل

آنچه درباره تزریق فیلر باید بدانید

آیا با تزریق فیلر گونه هایی برجسته خواهم داشت؟

خیر، پزشکان ما گونه ها را به سمت بالا حجم می دهند. این کار از سیب مانند شدن گونه ها جلوگیری می کند. گاهی اوقات جهت دستیابی به یک نتیجه بسیار طبیعی لازم است که نواحی گیجگاهی نیز درمان شوند. با انجام این درمان صورت از نظر ظاهری بیشتر لیفت (کشیدن به سمت بالا) می شود.

آیا تزریق فیلر گونه سبب لیفت ناحیه پایین صورت نیز می شود؟

حجم دهی به گونه و در صورت نیاز به نواحی گیجگاهی سبب احیای ظاهر هفت (V) مانند صورت می شود. با انجام این فرایند ناحیه بالایی صورت لیفت شده و علاوه بر آن از عمق چین بین لب و بینی کاسته می شود. جهت لیفت ناحیه پایینی صورت بهتر است که گوشه های دهان نیز درمان شوند. لیفت ناحیه پایینی صورت به وسیله فیلر ها بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن است. جهت دریافت مشاوره بیشتر به پزشکان ما مراجعه فرمایید.

آیا تزریق فیلر برای من زود نیست؟

گاهی اوقات افراد جوان نیز نیازمند انجام تزریق فیلر گونه یا لب خواهند بود. ما اغلب این فرایند ها را برای مدل های حرفه ای انجام می دهیم که به تزریق فیلر گونه یا لب نیاز دارند. این افراد بیش از هر کس دیگری به طبیعی بودن ظاهر صورت خود اهمیت داده و ما نیز دقیقا آن را تضمین می کنیم.

بهترین مارک ژل برای تزریق لب چیست؟

بهترین ژل ها برای تزریق در لب، ژل های بر پایه هیالورونیک اسید هستند. ژل های ژوویدرم امریکا، استایلج فرانسه، تئوسیال سوئیس و رستیلن سوئیس از جمله برندهای معتبری هستند که می توان از آن ها برای تزریق در لب استفاده کرد.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهرداد سه شنبه ۲۱ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 127 مشاهده پرسش
    سلام..دارویی به من پیشنهاد دادن که تقویت کل هورمون هاست و جوانسازی پوست و لاعری و ایجاد نشاط و صدافسردگی و تقویت قوای جنسی کلاژن سازی و خیلی چیزهای دیگه..قیمت گفتن یک میلیون...ایا همچین دارویی وجود دارد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر از نظر علمی اصلا دارویی به این صورت وجود ندارد و مورد تایید نیست
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر