۵ روش مراقبت پس از تزریق ژل لب و فیلرهای صورت

تزریق ژل لب و همچنین تزریقات پوستی ناحیه صورت از جمله محبوب ترین پروسه های درمانی زیبایی در بین مراجعه کنندگان به شمار می روند. آیا شما پس از انجام این دست از تزریقات بر روی لب و صورت خود مراقبت کافی را از نواحی مربوطه دارید؟

در این مقاله پیرامون دستورالعمل های کاربردی و مهم پیرامون مراقبت های پس از تزریق ژل لب و فیلر های صورت صحبت خواهیم کرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل 

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب بسیار اهمیت دارد تا بتوانید بهترین نتیجه را از تزریق خود بگیرید. در  غیر اینصورت شکل طبیعی لب های شما از بین می رود و به سختی می توانید با چهره خود ارتباط برقرار کنید.

اگر می خواهید برای اولین بار تزریق مواد زیبایی و ژل های لب را انجام دهید (به عنوان مثال فیلر لب و یا فیس لیفت مایع) تا چهره جوان تری داشته باشید، در ادامه لیستی از دستورالعمل های مراقبت (به خصوص مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم و خط خنده) را ارائه کرده ایم:

به خاطر داشته باشید که با این که ما یک سری دستورالعمل های جامع و عمومی در مورد مراقبت از لب ها پس از تزریق ژل را ارائه می کنیم، تجربه افراد در تزریق ژل به لب ها متفاوت است. بنابراین حتما پیرامون این موضوع با پزشک معالج خود صحبت کنید تا نکات ویژه و مهم مورد نظرش را به شما بگوید.

تزریق فیلر در لب

نکته: این اطلاعات مقاله ما پیرامون مراقبت پس از تزریق ژل لب و فیلر های صورت کاملا عمومی است و قرار نیست جایگزین نکات و دستورالعمل های پزشکی و کلینیکی باشد و نباید آن را کاملا جایگزین نکات و دستورالعمل های زیبایی شناس خود کنید.

با این حال اگر واقعا مایل هستید بدانید که بهترین روش ها برای مراقبت از لب های خود پس از تزریق ژل و فیلر چیست به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ترفند 1

مراقبت بعد از فیلر لب

ماساژ بعد از تزریق ژل لب

انتظار نداشته باشید که پر بودن و جذابیت اولیه لب و صورت به همان شکل باقی بماند – همچنین دستورالعمل های ارائه شده توسط تزریق کننده خود را پس از انجام پروسه درمانی پیگیری کنید.

ماساژ لب بعد از تزریق ژل

تمامی تزریق کننده های حرفه ای مواد زیبایی و ژل انجام ماساژ را پس از تزریق پیشنهاد نمی کنند، اما بیشتر آن ها این پیشنهاد را می دهند.
این موضوع می تواند بسته به برند یا نوع فیلر و ژل و همچنین آناتومی بدن شما متغیر باشد. اما با این حال برخی از نتایج درخشان بزرگ تر شدن لب ها در طی چند روز کمتر می شوند و این موضوع دو دلیل دارد: معمولا میزان این ورم کم است و کمی از ژل های لب در داخل بدن حل می شوند.

ترفند 2

اقدامات قبل از تزریق ژل صورت

اگر می خواهید راه های درمان غیر جراحی نظیر تزریق ژل و فیلر به لب ها انتخاب کنید بهتر است حتما از قبل برنامه ریزی و طرح داشته باشید.

دلیل آن نیز این است که علی رغم این که معمولا تاثیر روش های درمان زیبایی پوستی خیلی زود در بیماران پدیدار می شود اما برای دیدن نتیجه کامل و نهایی باید کمی صبر و شکیبایی اشت.

علاوه بر این ممکن است کمی زخم، قرمزی و یا ورم را در ناحیه مربوطه تجربه کنید. بسته به نوع واکنش بدن شما به این پروسه درمانی و نوع درمانی که برای شما در نظر گرفته شده باشد ممکن است عوارض جانبی متفاوت باشند.

چند روز قبل از مهمانی ژل تزریق کنم؟

هرگز شروع یک پروسه درمانی زیبایی درست قبل از فرا رسیدن یک رویداد یا برنامه بزرگ ایده خوبی نیست به خصوص اگر شما عروس خانم هستید. تا حدی که امکانش هست زودتر برای این کار اقدام کنید و فراموش نکنید که نتایج تزریقات پوستی و زیبایی همیشه ثابت نیست و بر اساس فاکتور های مختلف متغیر است.

پس از انجام تزریق ژل لب و پوست خود حتما تا سه هفته به بدنتان فرصت دهید تا فیلر ها به خوبی جذب بافت های زیر پوست شما شوند. و سه هفته هم مینیموم زمانی که در این زمینه پیشنهاد می شود پس در صورت طولانی شدن این پروسه تعجب نکنید.

معمولا 3 هفته برای اکثر روش های تزریق زیبایی لب و صورت کافی است. اما در ادامه پیرامون زمان بندی برای رویداد های بسیار مهم زندگی ترفند و نکاتی را خواهیم گفت.

تا قبل از فرا رسیدن تاریخ و رویداد مربوطه به خوبی به بدن و صورت خود فرصت دهید تا عوارض جانبی مختلف نظیر زخم و ورم را پشت سر بگذارد و به حالت عادی برگردد. اگر قرار است به زودی ازدواج کنید هرگز به دنبال این نباشید که ناگهان چهره خود را به شکل افراطی تغییر دهید. به خودتان زمان دهید تا متوجه شوید چه ترکیبی از ژل های تزریقی برایتان مناسب است.

ترفند 3

بهترین نتایج تزریق ژل و فیلر در صورت

به خوبی سطح آب بدن خود را بالا نگه دارید و پس از تزریق ژل لب حتما آب زیادی را به صورت روزانه بنوشید. همچنین از انجام تمرین و ورزش های سنگین خودداری کنید و حد الامکان تا چند روز پس از تزریقات صورت به اتاق های بخار نروید.

عکس قبل و بعد از تزریق ژل

نتایج کامل و نهایی تزریقات زیبایی و ژل برای پوست صورت و لب ها معمولا تا چند هفته پس از انجام تزریق پدیدار نمی شوند. دلیل نیز آن است که فیلر های تزریقی برای این که به خوبی با بافت های درون لب و زیر پوست ادغام شوند به زمان نیاز دارند.

درست است که پس از تزریق گوشه ای از نتیجه نهایی را در صورت خود می بینید، اما معمولا برای دیدن نتایج کامل پروسه زیبایی خود باید حتما کمی صبر کنید ( و فراموش نکنید که این نتایج معمولا بین 4 تا 10 ماه پس از انجام تزریق پایدار باقی می مانند که این موضوع به فاکتور های مختلفی بستگی دارد).

بهترین ژل برای برجسته کردن لب

تزریق ژل ژوویدرم

بالا بودن سطح آب بدن برای گرفتن بهترین نتایج ضروری است چرا که کم بودن آب بدن می تواند بر روی تاثیر ژل و فیلر های پوستی تاثیر بگذارید.

پس حتما پس از انجام تزریق پوستی روزانه آب زیادی بنوشید.

و در نهایت به هیچ وجه پس از انجام تزریق ژل لب تمرین و نرمش سنگین نداشته باشید و وارد اتاق های بسیار گرم نظیر اتاق های بخار نشوید.

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول می کشد؟

ورم های اولیه پس از چند روز در زیر پوست حل می شوند پس زیاد به نتایج اولیه تزریق دل نبندید.

ترفند 4

کبودی بعد از تزریق ژل لب

انتظار بروز درد و ناراحتی و یا حساسیت تا چند روز پس از تزریق را نیز داشته باشید

در روز های اولیه پس از تزریق باید انتظار کاهش حجم لب به نسبت روز اول را داشته باشید و ورم اولیه کم کم حل می گردد. همچنین بروز حساسیت و کمی درد نیز کاملا طبیعی است.

ورم پس از تزریق ژل

برای از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل می تواند تا 3 روز به مدت 15 دقیقه در هر روز از کمپرس یخ بعد از تزریق ژل لب استفاده کنید.

ممکن است تعدادی نقطه ریز قرمز بر روی نواحی تزریقی پدیدار شوند که این نقاط قرمز رنگ نیز با گذر زمان حل می شوند. اما اگر هر گونه نگرانی جدی و خاصی دارید – به عنوام مثال قرمزی، ورم و یا ورم داغ و دیگر علائم – حتما خیلی زود با کلینیک خود تماس بگیرید.

ترفند 5

مراقبت بعد از تزریق ژل

  • پس از انجام تزریقات پوستی و به خصوص تزریق ژل و فیلر های لب از انجام پرواز با هواپیما اجتناب کنید.
  • از ماساژ دادن بیش از حد محل تزریق خودداری کنید.
  • تمرین و ورزش کردن بلافاصله پس از تزریقات زیبایی می تواند نتایج نهایی شما را تحت تاثیر قرار دهید.
  • شستن صورت بعد از تزریق ژل لب : بلافاصله بعد از تزریق ژل دوش آب گرم نگیرید.
  • طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل : سعی کنید در شب اول به یک طرف نخوابید.

پرواز کردن پس از انجام تزریقات آرام کننده عضلات (درمان چین و چروک ها که با کم کردن حرکت عضلات انجام می شود) مانعی ندارد اما اگر علاوه بر آن از ژل و فیلر های زیر پوستی استفاده کرده اید، بهتر است تا چند هفته پس از تزریق پرواز نکنید.

دلیل نیز آن است که پرواز کردن نه تنها سطح آب بدن شما را کاهش می دهد بلکه میزان فشار بر روی پوست و بافت های درون آن را نیز تغییر خواهد داد.

فیلر های پوستی و ژل معمولا آب بدن را جذب می کنند تا بتوانند به کمک آن با بافت های موجود در زیر پوست ادغام شوند. فشار های مختلف اتمسفر نظیر پرواز با هواپیما می تواند منجر به بروز واکنش های شدید برای برخی افراد شود.

پس تا دو هفته پس از انجام تزریق پوستی و ژل لب نباید پرواز کنید.

بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

تبخال بعد از تزریق ژل لب

در بسیاری از افراد، بروز تبخال بر روی لب پس از تزریق ژل و فیلرهای لب مشاهده شده است. لازم به ذکر است افرادی که سابقاً تجربه تبخال لب را داشته اند، باید قبل از جلسه تزریق ژل، قرص تبخال خود را مصرف کنند و اگر باز هم شاهد تبخال بعد از تزریق ژل بودند، این مورد را به پزشک خود اطلاع دهند.

خشکی لب بعد از تزریق ژل

برخی ژل های قدیمی، بیمار را دچار خشک شدن لب پس از تزریق ژل لب می کردند. اما ژل ژوویدرم این عارضه را ندارد و در صورتی که فردی پس از تزریق ژل لب دچار خشکی پوست شود، می تواند به دلایل دیگری باشد و می تواند با نظر پزشک از داروهای نرم کننده لب استفاده کند.

غذا خوردن پس از تزریق ژل لب

پس از تزریق ژل لب مشکلی بابت  خوردن غذاها وجود ندارد. اتفاقاً حرکت کردن لب به پخش شدن مناسب فیلر تزریقی در لب کمک می کند. تنها توصیه این است که از غذاهای نرم در روز اول بعد از تزریق ژل لب استفاده کنید و مراقب باشید که لب خود را گاز نگیرید.

علائم عفونت پس از تزریق ژل لب

عموماً عفونت با علائمی همچون ورم، قرمز شدن و سوزش و درد در ناحیه لب مشخص می شود. اما مشاهده هر یک از علائم الزاماً به معنی وجود عفونت نیست. بنابراین اگر پس از گذشت چند روز باز هم شاید این علائم بودید می توانید به پزشک مراجعه کنید. یکی از قطعی ترین علائم عفونت وجود تب و حرارت بالا در ناحیه لب است. از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها بپرهیزید و پیش از هر کاری حتماً به پزشک مراجعه کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمدی چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    دختری ۳۳ ساله هستم، پوستم در نواحی زانو، آرنج و زیر بغل تیرگی داره. چه نوع لیزری را برای رفع این تیرگی توصیه میکنید؟ اخیرا لیزر تیکسل رو شروع کردم آیا مناسبه و ادامه بدم؟
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا تیرگی نواحی ارنج زانو و زیر بغل صد در صد با لیزر از بین نمیرود و تا حدودی برطرف میشود که برای هر شخص متفاوت هست و بستگی به نوع پوست هر فردی دارد معمولا با استفاده از کرم های روشن کننده که توسط پزشک متخصص تجویز میشود تا حدودی میشود این مشکل را بر طرف کرد
  • تصویر کاربر رها سه شنبه ۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام من شنبه فیلر لب انجام دادم بالای لبم سمت راست بالایی لبم پشت لبم خیلی ورم داره ولب سمت راستم نسبت به سمت چپ احساس میکنم تزریقش کمتر میخوام بدونم طبیعیه یا اینکه باید به پزشکم مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام در رابطه با تزریق فیلر حتما از لینک زیر استفاده کنید تا پاسخ تمامی سوالاتتون رو بگیرید.این موارد کاملا طبیعی هست و بعد از گذشت دوهفته میتونین به مرکزی که تزریق کردین تشریف ببرین تا با ماساژ یا تزریق مجدد در صورت تشخیص پزشک این مشکل برطرف شود
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر