کربوکسی تراپی برای رفع پف دور چشم

تمام کرم هایی که نوید کاهش پف چشم را می دهند فراموش کنید. کربوکسی تراپی دور چشم یک روش جدید زیبایی است که باعث می شود که پف چشم ها کم شده و  شما را کم تر خسته نشان می دهد.

کربوکسی تراپی روش بسیار مؤثری است! پزشک با استفاده از سرنگ های کوچک حاوی دی اکسید کربن ، گاز را به لایه سطحی پلک تزریق می کند.  بدن نسبت کمبود اکسیژن ایجاد شده واکنش نشان می دهد و باعث هجوم جریان خون به این ناحیه شده  و بدین ترتیب از سیاهی و پف زیر چشم کاسته می شود.

کربوکسی نه تنها شبکه مویرگی پلک پایین را بهبود می بخشد بلکه باعث افزایش لایه کلاژن پوستی نیز می شود.  این روش در واقع از دهه سی توسط پزشکان فرانسوی انجام می شده است . آن ها با استفاده از تزریق دی اکسید کربن بیماران مبتلا به شریان های مسدود و مشکلات قلبی را درمان می کردند.

کربوکسی تراپی چیست؟

دی اکسید کربن در تمام زمان ها در بدن ما وجود دارد.  ما اکسیژن را به داخل تنفس می کنیم و دی اکسید کربن را بیرون می دهیم.  گیاهان دی اکسید کربن را جذب می کنند و به نوبه خود اکسیژن مورد نیاز ما را تولید می کنند.  هم چنین دی اکسید سیگنالی برای گردش خون ضعیف در بدن می باشد.

تمام سلول های بدن ، صرف نظر از وظیفه خود (سلول های قلب ، سلول های مغزی ، سلول های پوستی) دی اکسید کربن را به عنوان ماده زاید ایجاد می کنند .  دی اکسید کربن “هزینه انجام وظیفه” سلول های بدن ماست.  بنابراین ، ما اکسیژن را به ریه های خود وارد می کنیم ، گلبول های قرمز خون اکسیژن موجود در ریه های ما را جمع می کنند و آن را به بافت های بدن که سخت مار کرده و کرین دی اکسید زیادی تولید کرده اند منتقل می کنند.

هنگامی که سلولهای خونی در معرض غلظت بالای دی اکسید کربن قرار بگیرند ، مولکول های اکسیژن را آزاد کرده و دی اکسید کربن را جمع آوری می کنند تا بتوانیم آن را از طریق ریه های خود به بیرون بفرستیم. پس ، با تزریق مقادیر کمی گاز دی اکسید کربن زیر سطح پوست ، ما آن را فریب می دهیم تا گردش خون به آن ناحیه افزایش یابد. علت ایجاد سیاهی زیر چشم  ، سلولیت و استریا مریوط به گردش خون ضعیف می باشد.

دستگاه کربوکسی تراپی

رفع سیاهی زیر چشم با کربوکسی تراپی

سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود اکسیژن رسانی و جریان خون ایجاد می شود که منجر به خون راکد شده و به دلیل نازک بودن پوست آن ناحیه این سیاهی نمایان می شود .

هنگامی که دی اکسید کربن تزریق می شود ، در بافت پوست پخش می شود و باعث رقیق شدن رگ های خونی می شود و این امر باعث می شود خون بیشتری در این ناحیه جریان یابد و اکسیژن و آنتی اکسیدان ها را با خود به همراه داشته باشد.  اکسیژن اضافی موجود در آن ناحیه باعث ایجاد مایع در بین سلول ها شده و به تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر کمک می کند.

کربوکسی تراپی دور چشم

کاربردهای درمانی کربوکسی تراپی

مشکلات پوستی مختلفی وجود دارد که بطور مؤثر با استفاده از کربوکسی تراپی درمان می شوند ، که دو مورد شایع ترین آنها در زیر بحث شده است.

درمان سلولیت

سلولیت ، به برآمدگی های اضافی که در بدن به دلیل چربی اضافی ایجاد می شوند، می گویند . سلولیت عمدتاً کم رنگ و ناشی از رسوب چربی در زیر پوست ظاهر می شود.  می تواند به حدی کوچک باشد که تنها با میکروسکوپ بتوان  آن را تشخیص داد و یا می تواند به اندازه کافی بزرگ باشد که باعث عدم تحریک پذیری و پیری پوست شود.

روش های درمان سلولیت

 کربوکسی تراپی به طور موثری تمام این مشکلات پوستی را هدف قرار می دهد.  هنگامی که دی اکسید کربن به پوست تزریق می شود ، توسط بدن با اکسیژن جایگزین می شود.  این امر باعث می شود که در اطراف این نواحی چربی ساخته شده و سلولیت ها حل شوند.  همچنین افزایش تخلیه لنفاوی در منطقه باعث بهبود سلامت کلی بدن شما می شود.

کربوکسی تراپی دور چشم

گردش خون ضعیف در اطراف چشم باعث ایجاد اختلال عروقی می شود که با سیاهی زیر چشم ظاهر می شود.  سیاهی زیر چشم معمولاً به دلیل انسداد شبکه مویرگی ایجاد می شود که می تواند به دلایل زیادی مانند انسداد در سینوس های بینی و حتی عدم تامین اکسیژن به پلک های پایینی باشد.

روش های مختلفی برای رفع پف دور چشم وجود دارد. استفاده از کربوکسی تراپی دور چشم برای تزریق گاز در زیر پلک ها ، هرگونه انسداد را از بین می برد و جریان خون شبکه مویرگی را بهبود می بخشد.  رنگ آبی مایل به زرد با رنگ سالم صورتی جایگزین می شود که نشان می دهد سیستم گردش خون دوباره کار می کند و ماه ها ادامه می یابد.

کربوکسی تراپی برای پف زیر چشم

کربوکسی تراپی برای ترک پوست

هنگامی که پوست تا نقطه پارگی کلاژن پوستی کشیده شود ، استریا ظاهر می شود.  با استفاده از کربوکسی تراپی ، کلاژن جدید تشکیل می شود که پوست را ضخیم کرده و جلوه بهتری به آن می بخشد.

سایر مشکلات پوستی

از آنجا که این روش ، هر گونه بیماری پوستی که به دلیل گردش خون ضعیف باشد را درمان می کند ، می توانید از کربوکسی تراپی در موارد زیر استفاده کنید.

  • آلوپسی یا ریزش مو که با جریان خون بهتر در پوست سر قابل درمان است (کربوکسی تراپی موی سر)
  • اسکار آکنه یا جای جوش که با تشکیل کلاژن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (کربوکسی تراپی برای جای جوش)
  • بعد از لیپوساکشن ، کربوکسی تراپی می تواند به تعادل چربی در ناحیه تحت درمان کمک کند (کربوکسی تراپی برای لاغری)
  • چین و چروک با تشکیل کلاژن در طی کربوکسی تراپی قابل درمان است.
  • با کربوکسی تراپی ، زخم ها می توانند سریعتر بهبود یابند.

ماندگاری کربوکسی تراپی

تأثیر یک جلسه کربوکسی تراپی حدود یک یا دو هفته دوام خواهد داشت.

اما با گذشت 10 دوره از درمان در طی چند ماه ، نتایج می توانند تا شش ماه یا حتی بیشتر ادامه پیدا کنند .  افزایش جریان خون به تدریج شبکه مویرگی را بهبود می بخشد به طوری که گردش خون در طولانی مدت افزایش می یابد.  معمولاً تکرار آن هر شش ماه یکبار بعد از جلسات اولیه باعث می شود درخشندگی زیر چشم حفظ شود.

 مزایای کربوکسی تراپی

  • زمان ریکاوری ندارد و تورم بلافاصله بعد از درمان کم می شود .
  • کربوکسی تراپی بدون درد و غیر تهاجمی است.
  • پوست ناحیه تحت درمان بهبود پیدا می کند ، پوست نرم تر می شود ، استریا ، چین و چروک یا سلولیت از بین می روند و ظاهر بهتری خواهید داشت.
  • همچنین روش سالم و بی خطری است زیرا از سیستم گردش طبیعی اکسیژن بدن استفاده می کند.

عوارض کربوکسی تراپی

شناختن عوارض جانبی هر روشی که قصد انجام آن را دارید ضروری است.  در مورد هر گونه عارضه جانبی احتمالی که ممکن است ایجاد شود از پزشک خود سوال نمایید.  در مورد کربوکسی تراپی برخی از عوارض جانبی وجود دارد که ظرف 24 ساعت از بین می روند ، اما شما باید قبل از اقدام به امضای فرم رضایت نامه باید آنها را بدانید.

  • مقداری کبودی و درد در محل تزریق .
  • احساس گرمی در منطقه تحت درمان به مدت 24 ساعت.
  • قرمزی و کمی تورم در ناحیه تحت درمان.

توجه داشته باشید که تا 24 ساعت بعد از درمان نباید حمام یا استخر بروید و اگر علائم شدید مانند تورم بیش از حد یا درد شدید داشتید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

هزینه کربوکسی تراپی دور چشم

میزان سیاهی و پف دور چشم بر تعداد جلسات لازم برای کربوکسی تراپی تاثیر می گذارد. هزینه هر جلسه کربوکسی تراپی حدوداً 200 الی 300 هزار تومان برای رفع دور چشم می باشد.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر