۴ روش درمان قطعی پف زیر چشم

بافت های اطراف چشم و همچنین برخی از عضلات نگه دارنده پلک، با بالا رفتن سن ضعیف می شوند. چربی های عادی که همیشه به محافظت از چشم ها کمک می کنند، در این شرایط به پلک پایینی رسیده و در نتیجه ورم و پف زیر چشم افراد به وجود آید.

افزایش پف زیر چشم از جمله عواملی است که زیبایی افراد را تهدید می کند؛ اما معمولا این مساله، نشانه یک مشکل جدی نیست. درمان های خانگی از جمله بسته های یخ یا پارچه سرد می توانند به بهبود ظاهر پف زیر چشم کمک کنند.

علت پف زیر چشم چیست؟

با بالا رفتن سن، بافت های ساختاری و عضلانی پلک افراد ضعیف شده و شکل اولیه خود را از دست می دهند. همچنین ممکن است پوست فرد حالت افتادگی پیدا کند و چربی هایی که معمولا در اطراف چشم بودند، به ناحیه زیر چشم ها حرکت کنند.

علاوه بر این، جمع شدن مایعات در ناحیه زیر چشم ها می تواند منجر به پف این ناحیه شود. فاکتور های متعددی می توانند منجر به پف زیر چشم شده و یا آن را تشدید کنند که عبارتند از:

  • تجمیع مایعات بدن، به خصوص پس از بیدار شدن از خواب یا خوردن وعده غذایی پر نمک
  • کمبود خواب
  • آلرژی
  • سیگار کشیدن
  • وراثت

درمان پف زیر چشم در طب سنتی

برای درمان پف زیر چشم در طب سنتی ، ترفندهای زیر می توانند بسیار موثر باشند:

– آب سرد

از یک بسته آب سرد یا یخ استفاده کنید. یک پارچه تمیز را با آب سرد خیس کنید. در حالت نشسته، پارچه خیس را با اندکی فشار برای چند دقیقه بر روی پوست زیر چشم های خود قرار دهید.

– سیگار نکشید

سیگار نکشید. کشیدن سیگار و قلیان می تواند وضعیت مربوط به پف زیر چشم را تشدید کند.

– خواب کافی

خواب کافی داشته باشید. برای بیشتر بزرگسالان، 7 الی 9 ساعت خواب در شبانه روز مناسب است.

– باشت بلندتر

در حین خواب، سر خود را کمی بالاتر قرار دهید. برای این کار می توانید با گذاشتن یک بالشت بیشتر یا بزرگتر سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. یا می توانید قسمتی از تخت را چند سانتی متر بالاتر ببرید.

در این روش از درمان پف زیر چشم با طب سنتی ، این کار می تواند از تجمیع مایعات در اطراف چشم ها در حین خواب جلوگیری کند. معمولا با انجام این کار، دایره های تیره ای که پس از خواب در ناحیه زیر چشم ایجاد می شوند، از بین خواهند رفت.

درمان پف زیر چشم در طب سنتی

– کاهش آلرژی

علائم آلرژی خود را کاهش دهید. تا حد ممکن از مواد و شرایطی که به آن آلرژی دارید، دوری کنید. از داروهای متداول آلرژی استفاده کنید. اگر علت بروز مشکلات زیر چشم ما رنگ مو، صابون و یا دیگر مواد زیبایی هستند، با پزشک معالج خود در زمینه استراتژی های پیشگیرانه سوال بپرسید.

– محصولات آرایشی

از آرایش و ابزارهای زیبایی این حوزه استفاده کنید. اگر می خواهید دایره های تیره زیر چشم خود را بپوشانید، از لوازم آرایشی استفاده نمایید.

پف زیر چشم  یکی از علائم رایج افزایش سن در افراد به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال درمان سریع پف زیر چشم هستند.

درمان سریع پف زیر چشم

برای درمان سریع پف زیر چشم از راهکارهای زیر می‌توانید استفاده کنید.

۱- فیلر های تزریقی پوست

تزریق فیلر های مبتنی بر اسید هیالورونیک، از جمله ژل ژوویدرم (آلرگان)، رستیلین (گالدرما) و بلترو (مِرز)، برای کسانی که به دنبال درمان مشکل خود بدون عمل جراحی هستند، گزینه مناسبی است. از ترکیب های مختلف این فیلرها می توان جهت صاف کردن چین و چروک های ریز، پر کردن پف زیر چشم و پنهان کردن کبودی استفاده کرد.

حالا به لطف فرمول های مختلفی که برای مشکلات و نواحی متعدد صورت طراحی شده اند، جوان کردن چشم ها به کمک مواد تزریقی می تواند به خوبی شخصی سازی شده و نتایجی طبیعی را برای افراد به ارمغان آورد. نتایج و بهبود حاصل از این روش می تواند تا یک سال یا حتی بیشتر پایدار باقی بماند.

فیلرها یا ژل های تزریقی در زمینه پایداری، امکان اضافه کردن حجم یا لیفت و طول عمر با هم متفاوت هستند. میزان ثبات برخی از آن ها فقط برای درمان چین و چروک های ریز مناسب است، در حالی که برخی دیگر بسیار قوی بوده و می توانند حجم و لیفت خوبی به پوست بدهند. انتخاب محصول نهایی به ناحیه مورد نظر بر روی پوست مراجعه کننده و نتایج دلخواه وی بستگی دارد.

بهترین مارک فیلر زیر چشم چیست؟

همه چیز درباره تزریق فیلر زیر چشم

۲- بوتاکس

یک راه بسیار موثر در کاهش چین و چروک هایی که حین خنده یا اخم بر روی پوست ظاهر می شوند، استفاده از بوتاکس دیسپورت یا زئومین است. این موارد تنها محصولات مورد تایید بوتاکس توسط FDA هستند که در بازار به فروش می رسند. این مواد تزریقی می توانند انقباض عضلات را که منجر به ایجاد چین و چروک می شوند را محدود کنند.

از تزریق بوتاکس برای صاف کردن خطوط بین ابروها و همچنین خطوط افقی بر روی پیشانی استفاده می شود. همچنین می توان به کمک محصولات بوتاکس، می توان اندکی انتهای ابرو را لیفت کرد.

محدود کردن حرکات عضلانی در ناحیه بالای صورت می تواند جوانی را به صورت افراد برگرداند و همچنین چین و چروک ها در زمان استراحت، کمتر بر روی صورت دیده خواهند شد.

این مواد تزریقی در صاف کردن چین و چروک و خطوط صورت و همچنین پیشگیری از ماندگار شدن آنها، عملکرد بسیار خوبی دارد. همه افراد از نتایج این پروسه رضایت دارند، اما جهت پایداری نتایج حاصل از بوتاکس، باید دو الی سه بار در سال به مطب مراجعه کنید.

این روش برای همه ی افراد توصیه نمی شود.

آیا افتادگی پلک در اثر بوتاکس حتمی است؟

برای استفاده از

10% تخفیف تزریق بوتاکس

همین حالا تماس بگیرید!

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

مرکز جوانسازی دکتر گیتا مجید زاده

قیمت تزریق ژل و بوتاکس دور چشم

قیمت تزریق ژل به طور کلی با توجه به مارک ژل و محل تزریق بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان متغیر است. قیمت بوتاکس نیز با توجه به اینکه بوتاکس کره ای یا بوتاکس انگلیسی استفاده شود بین 450 هزار تومان الی 950 هزار تومان متفاوت است.

درمان قطعی پف زیر چشم با عمل جراحی پلک

عمل جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی گاهی اوقات و بسته به علت ایجاد کیسه و پف زیر چشم می تواند گزینه درمانی مناسبی باشد. در حین جراحی بلفاروپلاستی، پزشک به کمک برش هایی که بر روی پوست ایجاد می کند، چربی اضافه را از نواحی اطراف چشم حذف خواهد کرد.

در این پروسه معمولا بر روی پلک بالایی یا داخل پلک پایین برش ایجاد می شود. سپس به کمک بخیه های ریز و خاص، ناحیه جراحی به هم پیوند زده می شود. این عمل جراحی معمولا به شکل سرپایی انجام می شود.

جراحی پلک پایین

عمل بلفاروپلاستی علاوه بر حل مشکل پف و کیسه های زیر چشم می تواند مشکلات و شرایط زیر را نیز حل کند:

  • پلک های بالایی پف کرده
  • پوست اضافی در پلک بالایی که در بینایی افراد مشکلاتی به وجود آورده است.
  • پلک های افتاده که در نتیجه آن بخش رنگی از چشم دیده می شود.
  • پوست اضافی در پلک های پایین چشم

با پزشک معالج خود در مورد عوارض جانبی عمل جراحی پلک ها صحبت کنید. از جمله این موارد می توان به خشکی چشم، آب آمدن از چشم ها، درد، ورم، کبودی و تاری دید موقت اشاره کرد.

ورزش برای رفع پف زیر چشم

ورزش برای رفع پف زیر چشم

گام‌های زیر برای درمان سریع پف زیر چشم می‌تواند موثر باشد:

۱. گام اول

انگشتان اشاره خود را زیر پلک های پایینی خود قرار دهید. تنها با استفاده از قدرت عضله پلک های زیرین خود، وزن انگشتان را بدون بالا بردن عضله ابروها، بالا بکشید. این حالت را حداقل برای یک ثانیه حفظ کنید و هر بار آن را بیست بار تکرار نمایید. این تمرین را روزانه دو بار انجام دهید.

۲. گام دوم

از سه انگشت وسطی هر دست خود جهت کشیدن پلک های زیر چشم به سمت پایین استفاده کرده و آن را در بالای استخوان گونه های خود نگه دارید. به صورت همزمان سعی کنید عضله مربوطه را با بستن پلک منقبض کنید. پلک های زیرین را توسط انگشتان خود رها نکنید. این کار را تا ده بار تکرار کرده و پلک زیرین را هر بار به مدت 6 ثانیه در وضعیت مورد نظر نگه دارید.

طبق نظر دیبورا کرولی، طراح برنامه تمرینی فلکس افکت، استفاده از این تمرین می تواند عضلات ناحیه چشم شما را تقویت کرده و پلک پایینی را محکم تر کند و در نتیجه پف زیر چشم را کمتر کند.

۳. گام سوم

انگشت اشاره ی خود را برروی قسمت بیرونی چشم و برروی چین و چروک های آن ناحیه قرار دهید. انگشت میانه خود را برروی قسمت داخلی چشم قرار دهید. با حفظ این حالت بالای سرتان را نگاه کنید و همزمان با استفاده از انگشتان خود به نواحی ذکر شده فشار وارد کنید.

پلک پایین خود را بدون تکان خوردن به سمت بالا بکشید. پلک ها باید تنها با استفاده از عضلات همین ناحیه به بالا کشیده شوند. زمانی شما این حرکت را به درستی انجام می دهید که عضلات چشم زیر انگشتانتان در حال تکان خوردن باشند.

بر روی این حرکت عضلانی تمرکز کنید. تا چند ثانیه پلک را در همین حالت نگه داشته و به بالا نگاه کنید. حداقل 5 روز در هفته این حرکت را روزانه 10 بار انجام دهید تا بهترین نتایج حاصل شوند. این حرکت می تواند عضلات دور چشم را تقویت کرده و پف زیر چشم را صاف کند.

۴. گام چهارم

روش ضربه زدن جهت رها شدن از پف زیر چشم پیشنهاد می شود. کار را از گوشه های بیرونی چشم آغاز کنید و خیلی آرام به کمک انگشتان وسط خود بر روی ناحیه زیر چشم ها ضربه بزنید. این کار را تا گوشه داخلی چشم ها ادامه داده و سپس دوباره به عقب برگردید. این کار را چهار بار در روز و پنج روز در هر هفته انجام دهید.

4/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر