مزایای برداشتن خال با دستگاه RF

برداشتن خال یکی از عمل های سبک زیبایی است که می تواند در ترمیم اعتماد به نفس فرد و بهبود ظاهر پوست بیمار موثر باشد. یکی از روش موثر این کار برداشتن خال به روش رادیو فرکانسی است.

در ادامه روش اجرای درمان برداشتن خال با دستگاه RF و همچنین مراقبت های لازم پس از درمان را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

 خطرات خال گوشتی

خال‌های پوستی برجسته در نژادهای مختلف رایج هستند، به خصوص در افرادی که رنگ پوست روشنی دارند. بروز خال‌های پوستی می‌تواند زمینه‌ی ژنتیکی داشته باشد یا در اثر مواجهه با آفتاب ایجاد شود و ممکن است چیزی‌ بیش‌تر از تجمع رنگدانه‌های پوستی باشند که در لایه‌های بالایی پوست تشکیل می‌شوند.

 این خال ها می توانند در صورت عدم رسیدگی تبدیل به توده های خوش خیم و در شرایط حاد تبدیل به سرطان شوند توصیه می شود با برداشتن خال به روش رادیو فرکانسی از این عوارض پیشگیری کنید. این نشانه ها را جدی بگیرید :

  • عدم تقارن خال
  • بی نظمی دور تا دور خال
  • غیر یکنواختی رنگ خال
  • اندازه خال
  • تغییر کردن ظاهر خال

خال گوشتی خطرناک

رادیوفرکانسی چیست؟

رادیو فرکانسی یا RF نوعی روش جراحی با امواج رادیویی است که در آن، بافت مورد نظر توسط جریان متناوب با فرکانس بالا برداشته می‌شود. این روش جراحی با جراحی‌های سنتی با استفاده از ابزار الکتریکی بسیار فرق دارد چون در روش رادیو فرکانسی به طور همزمان بافت برداشته می‌شود و محل برش هم بسته می‌شود، و نیاز به اعمال هیچ فشار فیزیکی نیست.

اساس کار روش رادیوفرکانسی، استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا یعنی 4 مگاهرتز است که با استفاده از الکترودهای میکروفیبر رادیوفرکانسی، گرمای کمتری ایجاد می‌شود.

تفاوت بین این روش و الکتروسرجری یا جراحی الکتریکی این است که در روش رادیوفرکانسی خود بافت به عنوان مقاومت عمل می‌کند نه الکترود. بدین معنی که در اینجا الکترود میکروفیبر، به لطف وجود دمای پایین ناشی از انرژی امواج، داغ نمی‌شود.

رادیوفرکانسی چیست؟

در عوض، آب درون سلولی بافت، خودش به عنوان مقاومت عمل می‌کند و بر خلاف روش الکتروسرجری، بدون نیاز به گرمایش و ایجاد آسیب، از بین می‌رود. در این روشِ برداشتنِ بافت‌ها، بدون نیاز به آسیب اضافی به بافت خون بند می‌آید. به علاوه، هیچ خطر یا شوک ناشی از سوختگی هم وجود ندارد.

درمان موثر برداشتن خال به روش رادیو فرکانسی

  • موثر در حذف خال‌های تکثیرشونده
  • سریع و راحت، بدون نیاز به استراحت بعدی
  • کاهش نیاز به مراقبت‌های پزشکی بر حسب محل خال و فاکتورهای دیگر

خال‌های پوستی برجسته خیلی رایج هستند، به خصوص در افرادی که رنگ پوست روشنی دارند. بروز خال‌های پوستی می‌تواند زمینه‌ی ژنتیکی داشته باشد یا در اثر مواجهه با آفتاب ایجاد شود و ممکن است چیزی‌ بیش‌تر از تجمع رنگدانه‌های پوستی باشند که در لایه‌های بالایی پوست تشکیل می‌شوند.

قبل و بعد از رادیوفرکانسی

اکثریت این رنگدانه‌های پوستی بدون خطر هستند اما بر حسب این که کجای پوست قرار گرفته‌اند، ممکن است از نظر زیبایی‌شناسی خیلی مطلوب نباشند. روش حذف خال‌های گوشتی به وسیله‌ی رادیوفرکانسی به حذف گوشت اضافی و تغییر رنگ پوست اشاره دارد که از نظر زیبایی‌شناسی نامطلوب هستند. برای نمونه‌برداری از خال‌های گوشتی که کمی مشکوک به نظر می‌رسند و ممکن است چیزی بیش از یک خال باشند، از روش بیوپسی پانچی، بیوپسی تراشیدنی، یا بیوپسی بُرشی بافت استفاده می‌شود.

برداشتن خال گوشتی با RF

حذف زیبایی خال گوشتی به روش رادیو فرکانسی یک روش تقریباً سرراست و آسان است. تنها کاری که لازم است این است که از بی‌حسی موضعی استفاده کنیم تا مطمئن شویم بیمار آسوده و بدون درد است. معمولاً بعد از انجام این روش، اختلال خیلی کمی در فعالیت‌های روزانه‌ی شما ایجاد می‌شود.

تکنیک تراشیدن خال به شیوهی رادیوفرکانسی

روش حذف رادیوفرکانسی خال معمولاً برای برداشتن خال‌هایی استفاده می‌شود از سطح پوست بالاتر هستند. در این روش از دستگاهی به نام الکترود حلقه‌ای رادیوسرجری Ellman استفاده می‌شود که به آرامی خال را (لایه به لایه) از سطح پوست می‌تراشد.

در همان زمانی که دستگاه دارد خال را به آرامی می‌تراشد، خونریزی پوست هم با استفاده از گرما بند می‌آید. حذف خال به شیوه‌ی رادیوفرکانسی با استفاده از این دستگاه بهترین گزینه برای هموار کردن بافت پوست است چرا که پزشک تسلط و کنترل بیش‌تری روی عمق تراشیدن دارد و اسکار کمتری ایجاد می‌شود.

مزایای استفاده از رادیوفرکانسی

  • ریسک پایین ایجاد اسکار
  • حداقل آسیب برای پوست اطراف ضایعه
  • عدم خونریزی
  • حداقل درد بعد از استفاده از بی‌حسی موضعی

کاربرد روش رادیوفرکانسی

ضایعه‌هایی که به این روش می‌توان درمان کرد عبارتند از توده‌های پوستی خوش‌خیم، زگیل، کراتوزیس سبورئیک، و دیگر ضایعه‌های روی سطح پوست.

  • صورت: از آن‌جا که این روش هیچ اسکاری باقی نمی‌گذارد و دوره‌ی بهبودی کوتاهی هم دارد، به ویژه برای درمان توده‌ها و نقاط روی پوست صورت استفاده می‌شود.
  • زیر بغل/قفسه‌ی سینه/ گردن: مناطقی که اغلب روی پوست آن‌ها توده‌ها و برآمدگی ایجاد می‌شود.
  • بازوها: از بین بردن انواع مختلفی از ضایعات روی پوست.

بیشتر در مورد کاربرد های روش رادیوفرکانسی بخوانید جوانسازی پوست با RF

خطر تراشیدن خال گوشتی

در صورتی که سلول‌های هایپرپیگمنت شده زیر سطح پوست قرار گرفته باشند، ممکن است مشکل دوباره عود کند. این تجمع رنگدانه‌ها ممکن است شش تا هشت هفته بعد از درمان همچنان دیده شود. اگر این تجمع رنگدانه‌ها بعد از اعمال روش رادیوفرکانسی برای برداشتن خال ایجاد شود، پیشنهاد می‌شود که برای درمان مجدد ناحیه مراجعه کنید.

به هر حال با مراجعه‌ی مجدد به پزشک می‌توانید درمان‌های موجود برای رفع این مشکل را شناسایی و برای درمان، اقدام کنید. همچنین می‌توان از تراشیدن مجدد خال با استفاده از رادیوفرکانسی یا لیزرهایی مانند Revlite برای محو کردن رنگدانه‌ها کمک گرفت.

مراقبت های بعد از برداشتن خال

بعد از برداشتن خال، روی محل درمان را با چسب یا بانداژ به مدت یک تا دو هفته می‌پوشانند تا در طول فرآیند ترمیم و بهبود، از پوست ان ناحیه محافظت شود. بیماران همان روز می‌توانند دوش بگیرند و به سر کار خود برگردند.

ناحیه‌ی تحت درمان پس از رادیوسرجری به طور متوسط به مدت دو تا سه ماه بر حسب رنگ طبیعی پوست بیمار، قرمز می‌ماند (در افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند این میزان صورتی‌شدن پوست بیش‌تر است و البته اسکار یا زخم ناشی از عمل کمتری به جا می‌ماند.)

مراقبت از جای زخم

بعد از درمان برداشتن خال به روش رادیو فرکانسی ، یک زخم مسطح به جای خال می‌ماند که در طول یک تا دو هفته خشک می‌شود. پوسته‌ی این زخم بعد از حدود یک هفته از پوست جدا می‌شود و می‌افتد و تا زمانی که خود این پوست جدا نشده، باید بدانید که اصلاً نباید به آن دست بزنید یا آن را بکنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از آسیب‌های بیش‌تر پیشگیری کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود بعد از درمان از یک سرم ترمیم‌کننده و التیام‌دهنده هم روی محل زخم استفاده کنید. ناحیه‌ی تحت درمان نباید خشک شود، بلکه به منظور جلوگیری از ایجاد اسکار باید آن را مرطوب نگه داشت. برای این که بهترین نتیجه عایدتان شود، باید در طول مدت ریکاوری و بهبود، روی زخم را بسته نگه دارید.

استفاده از کرم ضد آفتاب بعد از برداشتن خال

وقتی درمان تمام شد، از مواجهه با نور خورشید اجتناب کنید. تا زمانی که رنگ پوست ناحیه‌ی درمان شده مشابه رنگ بقیه‌ی نقاط پوست شود، باید به خوبی از آن ناحیه محافظت کنید.

آرایش سنگین ممنوع

تا جایی که می‌شود از آرایش سنگین استفاده نکنید چون مواد آرایشی می‌توانند باعث ایجاد حساسیت در ناحیه شوند. مراقبت‌های بعد از درمان نسبتاً ساده هستند. به مراجع پیشنهاد می‌شود که از یک کرم به صورت روزانه برای ناحیه‌ی تحت درمان استفاده کند، بانداژ هم در روز اول باید حتماً روی زخم قرار داشته باشد و چند روز بعد فقط هنگام شب از بانداژ استفاده می‌شود.

هزینه‌ برداشتن خال با RF

هزینه‌ی برداشتن خال به روش رادیو فرکانسی به فاکتورهای مختلفی مانند روش درمانی مورد استفاده، تعداد خال‌هایی که باید برداشته شود، موقعیت خال‌ها، و اندازه‌ی آن‌ها بستگی دارد. پیش از درمان در خصوص هزینه و گزینه‌ها با شما صحبت می‌شود. هزینه هر جلسه RF حدوداً 550 هزار تومان الی 850 هزار تومان است.

نکته‌ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که نتیجه‌ی درمان از فردی به فرد دیگر فرق می‌کند.می توانید برای مشاوره و آگاهی از هزینه با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۲۰ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    سلام
    دخترم چند روزیه روی ساعدش جوش پر تعداد داره ۲ سال پیش هم دقیقا روی همین دست دچار زخم زرد شد، خارش اذیتش میکنه لطفا بفرمایید چی استفاده کنم خوب شه. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکس هایی که فرستادین احتمال اگزمای پوستی یا عفونت قارچی بسیار زیاد هست لیف نکشید و بدون مشورت پزشک از دارویی استفاده نکنید در اسرع وقت برای ویزیت حضوری تشریف بیارین
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام من ۳ ساله که در کشاله رانم چند لکه سفید رنگ هست و کم و زیادمیشه و بعضی موقع زخم میشه و سوزش داره وقتی که آب میخوره بعد هر جا که لکه های سفید زاهر میشن مو در آن قسمت رو از بین میبره ‌من رو خیلی ازیت میکنه لطفا کمکم کنید باتشکر
    1. تصویر کاربر بابک یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید من العان ۲ روزه منتظر جواب شما هستم
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به مواردی که ذکر کردید این مورد میتونه مشکوک به قارچ پوستی باشه اما برای بررسی دقیق تر حتما باید تشریف بیارین تا از نزدیک ویزیت انجام بشه براتون
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      هم چنین شما میتونین از لینک زیر استفاده کنید و به صورت انلاین وقت بگیرین پزشک مجموعه ما باهاتون تماس تصویری خواهند داشت
    4. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر وحید شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر. من پوست صورتم پر از جای جوشه ک خ شبیه جای آبله هست. کلی دکترپوست رفتم اما هیچ تاثیری نداشته. و فقط جوش های صورتم کمتر شده و جای جدش های باعث شدن پوست صورتم فرو رفتگی زیاد داشته باشه.بطوریکه روی گونه ام فرورفتگی ایجاد شده. از طرفی میترسم برای لیزر اقدام کنم یک عارضه بزرگتر بوجود بیاد و ریش صورتم ازبین بره . من ۲۷ سال سن دارم. ممنون میشم راهنماییم کنین.
    1. تصویر کاربر وحید جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      الکی بود اینا پس
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر منظورتون رو از اینکه الکی بود متوجه نشدیم اما هرجوشی که درمان نشه میتواند به مرور زمان به جای جوش تبدیل شوید، اما وقتی شما جوش فعال دارید ابتدا باید اونها بصورت جداگانه درمان شوند و سپس اقدام به درمان جای جوش کنید و نگران نباشید لیزر جای جوش تاثیری بر فولیکول مو ندارد و اسیبی به ریش شما نمیزد.
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر