مزایا و عوارض تزریق چربی به صورت

همه چیز در مورد تزریق چربی به صورت

همچنان که در مورد همه‌ی درمان‌های زیبایی با مسئله‌ی مزایا و معایب مواجه هستیم، تزریق چربی هم مزایا و معایب خودش را دارد.

مزایای تزریق چربی به خوبی شناخته شده است، این شیوه برای تصحیح نقص‌های چهره و افزایش حجم، با استفاده از مواد به دست آمده از بدن خود فرد که آلرژی ایجاد نمی‌کند، به کار می‌رود.

خیلی مهم است که پیش از انتخاب این روش، معایب و مزایای آن را به دقت مطالعه کنیم، پس در ادامه، در مورد مزایا و معایب انتقال چربی صحبت می‌کنیم تا بتوانید راحت‌ تر تصمیم بگیرید.

مزایای تزریق چربی به صورت

 تزریق چربی به عنوان یک روش درمانی زیبایی، روشی طبیعی، ایمن، فراگیر و ماندگار است.

افرادی که به فیلرهای سنتی (مواد پرکننده) مانند کلاژن به دست آمده از بدن خوک آلرژی دارند، ترجیح می‌دهند از روش تزریق چربی استفاده کنند.

تزریق چربی به صورت

بزرگ‌ترین مزیت افزایش حجم با استفاده از تزریق چربی هم این است که در این روش احتمال بروز هیچ گونه واکنش آلرژیک وجود ندارد.

فیلرهای سنتی، کلاژن به دست آمده از بافت‌های بدن خوک بودند، در نتیجه بیماران مجبور بودند ابتدا یک آزمایش آلرژی انجام دهند و منتظر نتیجه‌ی آن بمانند تا در صورتی که بر اساس نتیجه‌ی آزمایش، مجاز بودند از این روش استفاده کنند، بتوانند برای درمان اقدام کنند.

حتی محصولات جوانسازی چهره‌ مانند هیالورونیک اسید که اخیراً از آن‌ها استفاده می‌شود هم ریسک ایجاد واکنش آلرژیک دارند، به خصوص در افرادی که سابقه‌ی آلرژی‌های متعددی دارند.

به همین دلیل، اکثر بیماران ترجیح می‌دهند از تزریق چربی استفاده کنند چون به این ترتیب نیاز نیست مدام نگران بروز واکنش‌های آلرژیک باشند.

آیا تصمیم به تزریق ژل دارید؟ مزایا و معایب تزریق ژل به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تزریق چربی به شیوه‌ای محبوب تبدیل شود این است که این روش ماندگاری بالایی دارد.

با این که 65 درصد چربی که به فرد تزریق می‌شود چند ماه بعد از تزریق، به بدنش جذب می‌شود، اما 35 درصد باقیمانده تا سال‌ها دوام و تاثیر خود را دارد.

بنابراین بسیاری از افراد برای طولانی‌تر کردن تاثیر این روش ترجیح می‌دهند در یک دوره‌ی چند ماهه، چندین تزریق چربی داشته باشند.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

می‌توان از روش تزریق چربی به راحتی همراه دیگر روش‌های جوانسازی چهره مانند تزریق بوتاکس، یا روش‌هایی مانند ابدومینوپلاستی (حذف چربی اضافه‌ی شکم) یا لیپوساکشن استفاده کرد و بسیاری از بیماران هم می‌دانند که استفاده از روش تزریق چربی همراه با یکی از روش‌های دیگر، از نظر اقتصادی نسبت به درمان‌های جداگانه، صرفه‌ی بیشتری دارد.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی، خیلی کم، نادر و حداقل هستند؛ احتمال تورم و درد وجود دارد، اما نه در همه‌ی بیماران. چشمگیرترین عارضه‌ی جانبی که در ارتباط با تزریق چربی وجود دارد این است که ممکن است لب یا صورت شما همه یا بیش‌تر چربی تزریق شده را جذب کند. البته نمی‌توان گفت که شانس بروز این اتفاق در افراد معینی بالاتر است اما در حدود نیمی از بیمارانی که از این روش استفاده می‌کنند، چنین اتفاقی می‌افتد.

خطرات نادر اما محتمل تزریق چربی عبارتند از واکنش آلرژیک به ماده‌ی بی‌حس‌کننده، خون‌مردگی و کبودی دائم ناشی از پارگی عروق خونی در محل تزریق، سفتی محل تزریق، غیر طبیعی شدن حالت چهره یا محل تزریق بعد از تزریق، خونریزی حین اجرای تزریق، لخته شدن خون در محل تزریق یا محل دهنده‌ی چربی (جایی از بدن که چربی از آن‌جا برداشته شده است)، عفونت خونی (که شاید ناشی از دیگر روش‌های زیبایی یا جراحی دندانی باشد)، ایجاد اسکار، و آمبولی چربی به خاطر تزریق اشتباه چربی به عروق خونی.

ناامیدی از نتایج تزریق چربی هم خودش یکی از ریسک‌ها است! مثلاً ممکن است میزان انتقال چربی کافی نباشد،  مدت زمان تاثیر این درمان آن قدری که می‌خواستید طولانی نباشد، یا صورت شما اصلاً تغییری نکند. ممکن است فرم صورت یا لب‌های شما دقیقاً همان چیزی نشود که آرزو داشتید. بنابراین پیش از این که این روش یا هر درمان زیبایی دیگری را انتخاب کنید، حتماً درباره‌ی نگرانی‌های خود با جراح زیبایی و متخصص پوست مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر دکترمن یک جوان 20ساله ام که تقریبا از15سالگی موهام به علت نامشخصی کم پشت شد الان تقریبا خط موی جلوی پیشانیم کمی به بالا رفته و پشت سرو وسطوکناره های سرم خیلی کمپشت شده لطفا بفرماییدچکارکنم که لااقال پرپشت پشه موهام ونیازی به کاشت هم نباشه ممنون میشم پاسخ بدید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر برای درمان ریزش مو حتما باید ازمایش های مربوط رو انجام بدین تا علت دقیق ریزش مو هاتون مشخص بشه عوامل متعددی در این موضوع دخیل هستند مانند استرس اضطراب عوامل ارثی نوع تغذیه که بعد از انجام ازمایش مربوط این عوامل توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار میگیرد و دوره درمان شروع میشود
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر