ناگفته ها درباره درمان پوست پرتقالی در اثر سرطان سینه

علت پوست پرتقالی یا منافذ باز پوست چیست؟ درمان پوست پرتقالی چگونه است؟ پزشکان یکی از علل اصلی پوست پرتقالی شدن سینه و بدن را سرطان سینه بیان کرده اند. اما سایر علت های این بیماری چیست؟

منظور از حفره های شبیه به پوست پرتقال، فرورفتگی بر روی پوست و یا چین و چروک روی آن است. در زبان فرانسوی نیز این حالت را با عبارت « پوست پرتقال » معرفی می کنند. این نوع از فرورفتگی و حفره می تواند در هر جایی از پوست شما اتفاق بیوفتد.

علل مختلفی برای به وجود آمدن این حفره ها بر روی پوست وجود دارند. برخی از این موارد بی خطر بوده اما برخی دیگر ممکن است تا حدی خطرناک و جدی باشند. به عنوان مثال، این علائم روی پوست اگر در ناحیه سینه ظاهر شوند، ممکن است نشانه ای از سرطان سینه باشند.

هشدار: اگر حفره های شبیه به پوست پرتقال بر روی ناحیه سینه شما شکل گرفته اند حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

علت پوست پرتقالی شدن صورت و بدن

منافذ باز پوست بر اساس شکل و محل آن ها می تواند به علل مختلفی ایجاد شود. از جمله این علت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا رفتن سن

با افزایش سن، قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد. در نتیجه پوست استحکام قبل را نداشته و حالت افتادگی پیدا می کند. منافذ پوستی بزرگتر می شوند و در نتیجه حفره های شبیه به پوست پرتقال بر روی صورت شما پدیدار خواهند شد.

اندازه منافذ پوستی شما بستگی به عوامل ژنتیکی داشته و در نتیجه نمی توان آن ها را کوچک تر کرد. با این حال امکان بازگردانی قابلیت ارتجاعی پوست و کوچک تر نشان دادن منافذ وجود دارد.

کراتوز پیلاریس

کراتوز پیلاریس یک مشکل پوستی است که شباهت زیادی به جوش ها دارد. این حالت معمولا در ناحیه بالای دست و یا جلوی زانوها به وجود می آید. امکان بروز کراتوز پیلاریس بر روی گونه کودکان نیز وجود دارد.

این برآمدگی ها و ضایعات معمولا در اثر سلول های مرده پوستی ایجاد می شوند و بی خطر هستند. اما ممکن است خارش ایجاد کرده یا خشک باشند. درمان مشکل خشکی پوست می تواند این ضایعات را نیز بهبود ببخشد تا کمتر به چشم بیایند.

همه چیز درباره کراتوزپیلاریس

کراتوز پیلاریس

سلولیت

سلولیت، گوشت کم رنگ و بیرون زده ای است که بیشتر اوقات بر روی زانوها، باسن و کمر پدیدار می شوند. سلولیت در بانوان رایج بوده به خصوص وقتی که سن آن ها بالا می رود. علت بروز این مشکل هنوز نامعلوم است.

سلولیت بسیار رایج بوده و بی خطر است. درمان برای آن ضروری نیست و اکثر درمان ها نیز موثر نیستند.

درمان قطعی سلولیت با لیزر

لنفدوم

لنفدوم همان ورم در ناحیه دست یا پا است. معمولا این مشکل در یک دست یا یک پا بروز می کند. علت به وجود آمدن این مشکل نیز وجود انسداد در سیستم لنفاوی بدن است. اسنداد در این سیستم معمولا به خاطر برداشتن و یا آسیب دیدن رشته های لنفاوی در حین درمان سرطان است.

از جمله علائم لنفدوم می توان به موارد اشاره داشت:

  • ورم بخشی از پا و یا کل پا
  • درد و ناراحتی
  • عفونت
  • پوست سخت و ضخیم
  • حس سنگینی یا فشار
  • کاهش محدوده حرکتی

برای درمان لنفدوم هیچ راه خاصی وجود ندارد، اما می توان با برخی اقدامات در خانه یا در مطب پزشک آن را کنترل کرد.

لنفدوم

عفونت

عفونت های پوستی می توانند منجر به ایجاد پوست پرتقالی شوند. عفونت ها معمولا در اثر ورود باکتری ها به داخل محدوده پوست ایجاد می شوند. سلولیت یکی از رایج ترین عفونت های پوستی است و معمولا پای افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

از جمله علائم عفونت های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرما
  • ورم
  • قرمزی
  • تب

سرطان سینه

حفره و درون رفتگی های شبیه به پوست پرتقال بر روی قفسه سینه شما می تواند نشانه سرطان پستان التهابی باشد. اگر این نشانه در بدن شما وجود دارد هر چه سریعتر به ملاقات پزشک بروید. این نوع از سرطان را نمی توان به سادگی تشخیص داد بنابراین مشورت کردن با پزشکان بسیار ضروری است.

از جمله علائم سرطان التهابی پستان می توان موارد زیر را معرفی کرد:

  • ورم سینه
  • قرمزی یا زخم در ناحیه پستان
  • داخل رفتن نوک پستان
  • سنگینی پستان

منافذ باز پوست و سرطان سینه

درمان پوست پرتقالی صورت با میکرونیدلینگ

اگر دچار این مشکل شده اید، اولین روش درمانی شما اقدام جهت کلاژن سازی خواهد بود. حتی گرانترین لوسیونهای موضعی و معجونها برای از بین بردن این آسیب ها اثر بخش نخواهند بود. بنابراین بهترین شرط شما استفاده از یک میکرونیدلینگ در منزل برای تحریک رشد کلاژن یا مراجعه به متخصص پوست است.  مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که این روش های درمانی زمان می برد اما به هر حال نسبت به خیلی از روش های خانگی یک درمان سریع برای منافذ پوست محسوب می شوند.

بعلاوه تزریق ژل و بوتاکس می توانند چین و چروک های صورت را کمتر کرده و به پر شدن حفره های روی پوست کمک کنند. لایه برداری پوست می تواند کراتوز پیلاریس را مخفی کند.

درمان پوست پرتقالی با میکرودرم ابریژن

درمان پوست پرتقالی صورت با میکرودرم نیز یکی از گزینه های پیش رو است. میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی برای بازسازی بافت و ساختار پوست است. در روش میکرودرم، ذرات آلومینیوم اکسید یا سدیوم بی-کربنات بر روی پوست با یک وکیوم اسپری می شود تا سطح ساینده ای را بر روی پوست ایجاد کند.

میکرودرم پوست مرده را از بین می برد و نفوذ محصولات مراقبت پوستی به داخل پوست را زیادتر می کند. این روش در واقع یک روش لایه برداری است که می تواند پوست شما را نرم تر و شفاف تر کند.

درمان پوست پرتقالی با لیزر

علاوه بر روش های فوق کویتیشن اولتراسونیک می تواند سلولیت و منافذ بزرگ را به خوبی مخفی کند. روش رادیو فرکوئنسی نیز می تواند در درمان پوست پرتقالی بدن و صورت مؤثر باشد.

درمان خانگی پوست پرتقالی

برخی از علل ایجاد این مشکل از قبیل بالا رفتن سن، سلولیت و کراتوز پیلاریس را می توان در خانه درمان کرد. در اینجا چند راهکار درمانی مناسب را برای موارد مذکور آورده ایم:

  • رتینول می تواند بر روی سلولیت تاثیر مثبتی داشته باشد و با افزایش رشد سلول های پوستی، منافذ پوست را کوچکتر نشان می دهد.
  • اسید گلیکولیک سلول های مرده پوستی را از بین می برد.
  • ویتامین سی می تواند علائم مربوط به بالا رفتن سن را کاهش دهد، از پوست شما در برابر آسیب های احتمالی محافظت کند و رطوبت پوست را نیز بالا خواهد برد.
  • کرم های ضد آفتاب به کاهش علائم مربوط به بالا رفتن سن کمک می کنند.
  • محصولات لایه برداری پوست صورت از یک ماده شیمیایی خاص جهت لایه برداری استفاده می کنند که در نتیجه آن ظاهر پوست افراد یکدست و زیباتر به نظر می رسد.

درمان منافذ باز پوست

درمان پوست پرتقالی ناشی از عفونت

درمان عفونت های پوستی به علت اصلی ایجاد آنها بستگی دارد. با این حال یکی از رایج ترین روش های درمانی استفاده از آنتی بیوتیک  است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

حفره های پوستی شبیه به پوست پرتقال می توانند نشانه یک مشکل جدی نظیر عفونت یا سرطان پستان باشند. در صورت داشتن شرایط زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • این حفره ها در ناحیه سینه باشند.
  • شاهد افزایش سایز ناگهانی پستان باشید.
  • ورم زیادی در نواحی کناری حفره پوستی دیده شود.
  • علائم مربوط به عفونت نظیر تب، لرز و خستگی داشته باشید.
  • تجربه درمان سرطان را در گذشته داشته باشید.

اگر حفره ایجاد شده بر روی پوست، شما را آزار می دهد باید به سراغ یک پزشک پوست بروید. ممکن است این حفره های پوستی نشانه مشکل جدی نباشند، اما تشخیص اولیه برای هر شرایط و مشکلی می تواند به موثر بودن پروسه درمانی کمک کند.

5/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۹ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    سلام من پس سرم حدود ۴ ساله جوش زیادی میزنه رژیم غذایم رعایت کردم به موقع استحمام کردم ولی بازم تاثیری نداشت سنم ۲۷ سال ممنون میشم راهنمایم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      سلام وقت بخیر لطفا اصلا لیف نکشید و بدون مشورت پزشک از دارویی استفاده نکنید و در اسرع وقت برای شروع درمان تشریف بیارین شما میتونی همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین  02126806595

    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      سلام وقت بخیر لطفا اصلا لیف نکشید و بدون مشورت پزشک از دارویی استفاده نکنید و در اسرع وقت برای شروع درمان تشریف بیارین شما میتونی همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین  02126806595

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۱۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید، توروخدا کمکم کنین، خیلی ناراحتم بخاطر این قضیعه ، همش ناراحت و افسرده میشم، لطفا کمکم کنید، من روی صورتم یه پوست اضافه بود انگار که مامانم اومد شاخ‌سوز گذاشت روی صورتم و پوست صورتم سوخت، رفتم پیش متخصص واسم دارو نوشت ، زخمش پر شد ولی جاش یکم برجسته و قرمز بود، گفتش به مرور زمان کمرنگ میشه ، اما من رفتم پیش یه متخصص دیگه و اونم بهم گفت که هیچی نزن بهش و خودش به مرور زمان خوب میشه فقط جاش یکم مث زخمای کهنه سفید میشه ، اما من خیلی حساسیت به خرج دادم و اونم گفت پس واست دارو مینویسم، واسم کرم اسکار استاتیک و کرم مومتازون نوشت و گفت اسکار استاتیک رو روزی ۳ بار و مومتازون روزی دوبار بزن بهش ، حدودا ۵ ماه هست که استفاده میکنم ازش دیگه اصلا برآماده نیست و صاف شده و هم سطح پوستم شده، یکمم از قبل کوچیک تر شده و دورش خوب شده انگارولی قرمزیشو داره هنوز ، بخاطر همین یه کرم اسکار استاتیک ۱۰ میل دیگه گرفتم و گفتم اونم مصرف کنم ، حس میکنم داره خیلی آروم آروم بهبود پیدا میکنه . به مرور زمان خوب میشه ینی؟؟؟؟ توروخدا جوابمو بدین خیلی ناراحتم همش نگاش میکنم حالم بد میشه ، من کنکوری هم هستم اصن تمرکز ندارم رو درسم حالم خراب میشه همش، فقط اگه بدونم واقعا خوب میشه به مرور زمان دیگه نگران نیستم و خیالم راحت میشه. خوب میشه ؟؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به توضیخاتی که دادین و کرم هایی که استفاده کردید بهتر هست که در نزدیک ترین زمان جهت ویزیت حضوری تشریف بیارین پزشک متخصص مجموعه باید حتما از نزدیک بررسی کنند صورتتون رو عزیزم
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونی همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براوتو رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رزان یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    صورت دخترم کهیر زده امروز خیلی شدید شده رو سینه هاشم زده ۱۰ سالشه انگشت دستاش خشک شده ترک خورده
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکسایی که فرستادین احتمال حساسیت پوستی بسیار بیش تر هست اما برای بررسی دقیق تر تشریف بیارین به صورت حضوری ویزیت بشین لیف نکشید و از خوردن تخم مرغ عسل بادمجان و گرمی جات بیش از اندازه خودداری کنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام 24 سالمه موی چرب دارم که شوره و خارش و پوسته ریزی داره تا الان شامپو ضد شوره ایروکس و کتوکونازول استفاده کردم تا یک ماه خوب بود ولی بعدش تاثیری نداشت چند ساعت بعد از شستشوی مو دوباره مو چرب میشه
    پوست صورت چرب هست و خارش داره داروی کلوتریمازول و مگاکورت رو استفاده کردم ولی تاثیری نداشته
    برای مشکلات مو و خارش صورت از چه دارویی میتونم استفاده کنم که تاثیر درمان داشته باشه و موقت نباشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر ببنید تو پله اول باید اینو بدونید که اگر سطح چربی پوست سرتون کنترل نشه چه خشکی و چه چربی زیاد باعث ریزش مو خواهد شد پس حتما باید از نزدیک معاینه بشین به احتمال خیلی زیاد نتایج آزمایش برسی بشه تا با درمان دارویئ بتونیم سطح چربی پوسته سرتون کنترل کنیم
  • تصویر کاربر اکبری یکشنبه ۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من در قسمت پام زیگیل های زیادی داشتم ک سوزوندم و الان چندتا زیگیل خیلی کوچیک در پام مونده آیا لازمه این چندتارو دوباره بسوزونم یا خودشون از بین میرند؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با زیگیل باید خدمتتون عرض کنم که حتما باید از نزدیک تشریف بیارین ویزیت انجام بشه براتون در بعضی مواقع درمان دارویی یا سوزاندن زیگیل کافی نیست و باعث میشه فراگیر تر بشه. بعد از ویزیت با توجه به تشخیص پزشک درمان براتون شروع میشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      شما میتونین با مطب تماس بگیرین تا همکارانم در بخش روابط عمومی نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهاره شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    چطورمیتونم جوش های ریززیادروبرطرف کنم.پوستم پرتقالی هستش
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ابتدا لازم است از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود علت این جوشها چی هستند و سپس درمان مناسب با شرایط شما برایتان صورت گیرد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر