آر اف بهتر است یا هایفو ؟ انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست

تکنولوژی جدید، فرایند های کم تهاجم متعددی را به همراه چند روش جوانسازی پوست نوین برای مقابله با علائم پیری به ارمغان آورده است. اما از بین این روش ها، آر اف بهتر است یا هایفو؟

در صورتی که تمایل دارید علائم پیری را در صورت خود کاهش دهید ما خبر های خوبی برایتان داریم. روش های جایگزین ایمن و مقرون به صرفه ای وجود دارند که با فرایند های جراحی یا مراقبت پوستی ارتباطی ندارند. با مشورت کردن و انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست ، می توانید به طور موثر علائم پیری را به روشی غیر تهاجمی مدیریت کنید.

همزمان با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن حالت ارتجاعی و درخشش جوانی خود می کند که این وضعیت، ظاهری پیر تر از سن واقعی فرد به او می دهد. چروک های پوست بخشی طبیعی از فرایند پیر شدن هستند و هیچ دلیلی برای ترسیدن از آن ها وجود ندارد.

با اینکه باید همواره پوست و بدن خود را در هر سنی پذیرفته و به آن عشق ورزید اما دلیلی وجود ندارد که از تمایل به حفظ برخی از مزایای جوانی احساسی بد داشت. در مجموع، هیچ عیبی در تمایل به داشتن ظاهری جذاب تر وجود ندارد.

انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست

تکنولوژی مدرن، طیفی از روش های درمانی جوانسازی و کشیدن صورت را به ما ارائه می دهد. هنگامی که گزینه های زیادی به فرد ارائه می شود تصمیم گیری درباره بهترین روش درمانی برای او دشوار می گردد.

در صورتی که در این زمینه مقداری تحقیق کرده باشید، مطمئنا با اصطلاحاتی از جمله هایفو (امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا، HIFU) و آر اف فرکشنال (امواج رادیویی، RF) برخورد کرده اید.

هنگامی که صحبت از مقابله با پیری به میان می آید روش های هایفو یا آر اف اغلب در بحث ها بیان می شوند. اما تفاوت هایفو و آر اف چیست؟ چگونه این روش ها می توانند ظاهر جوان پوست را بازگردانند؟

هایفو و آر اف اساسا روش هایی غیر جراحی و غیر تهاجمی برای کشیدن و سفت کردن پوست هستند. این روش ها به پوست حرارت می دهند تا کلاژن های موجود در لایه های عمیق آن باز آرایی شوند.

با این که هر دوی این روش ها سبب کاهش ظاهر چروک ها می شوند اما از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. به همین دلیل، در برخی موارد امکان دارد یک روش مناسب تر از دیگری باشد.

ما برای اینکه در گرفتن یک تصمیم آگاهانه بین درمان آر اف و هایفو به شما کمک کنیم، اطلاعاتی را درباره هر کدام از این روش ها بیان کرده ایم تا آن ها را با هم مقایسه کرده و توصیه های ویژه ای ارائه دهیم.

میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت

RF پوست صورت چیست؟

سفت کردن پوست به روش آر اف با دستگاه هایی انجام می شود که جهت تبدیل انرژی موج به گرما از امواج رادیویی استفاده می کنند. انرژی که بدین روش تولید می شود لایه های عمیق پوستی را حرارت داده تا کلاژن ها باز آرایی شوند. امواج رادیویی که در این دستگاه ها استفاده می شوند با امواج رادیویی تولید شده توسط ماکروفر، تلفن همراه یا رادار متفاوت هستند.

بهترین دستگاه آر اف فرکشنال

بهترین دستگاه های آر اف فرکشنال برای سفت کردن پوست Pellevé، THERMI RF، Exilis و Thermage هستند.

فرکانس پایین این امواج به دقت پایش می شود تا بافت های هدف بدون دریافت حرارت بیش از حد به دمای بهینه خود برسند. با حرارت دیدن بافت ها تولید سلول ها و کلاژن جدید تحریک می شود. امواج با استفاده از این روش می توانند به صورت ایمن به سطح عمیق تری از پوست نفوذ کرده و به ارتقای ساختار و سفتی آن کمک کنند.

برای استفاده از

10% تخفیف جوانسازی پوست با RF

همین حالا تماس بگیرید!

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

مرکز جوانسازی پوست دکتر گیتا مجید زاده

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف یک لیزر است که به وسیله حرارت متمرکز لایه درم (میانی) پوست را درمان می کند. این امواج حداکثر تا عمق 3 میلی متری پوست نفوذ کرده و جهت برانگیختن دو نوع واکنش به صورت انتخابی به بافت های پوست حرارت می دهند.

با این وجود، هر چه امواج به سطح عمیق تری نفوذ کنند تاثیر حرارت کمتر می شود به همین دلیل این روش درمانی محدودیت هایی دارد. امواج منتشر شده گرما و انرژی را با خود به عمق پوست برده و با افزایش جریان مایع به درون سلول ها تاثیر مثبتی بر سیستم های عروقی و لنفاوی می گذارند.

حرارت دادن این ناحیه بدون آسیب لایه های بیرونی پوست، سبب ایجاد تغییراتی میکروسکوپیک در بافت ها و فشردگی کلاژن می شود. این وضعیت تولید کلاژن را در طی ماه های آتی تحریک کرده و منجر به سفت شدن فوری بافت های پوست می شود. افزایش جریان خون لایه های عمیق، جلوه ای طبیعی به پوست بخشیده و درخشش آن را افزایش می دهد.

انواع روش های لایه برداری پوست

نتایج لیفت صورت با آر اف

آر اف می تواند برای هر گونه اختلال پوستی استفاده شود. این درمان یک گزینه عالی برای جوانسازی صورت، تغییر ساختار صورت، تغییر موقعیت عضلات صورت، بالا بردن ابرو ها، پاکسازی نواحی اطراف چشم و رفع خطوط و چروک می باشد.

آر اف در درجه اول برای درمان افتادگی پوست به کار گرفته می شود. این روش بهترین گزینه برای افرادی است که شدت افتادگی بافت های صورتشان خفیف تا متوسط بوده و معمولا در سنین 35 تا 60 سال قرار دارند.

تحریک کلاژن در طول فرایند درمان آغاز شده و چندین ماه پس از آن ادامه می یابد. امکان دارد جهت بدست آوردن بهترین نتایج، در چند ماه اول به چندین جلسه درمانی نیاز باشد. پس از آن جهت حفظ این نتایج به یک یا دو جلسه درمانی در سال نیاز است. تعداد جلسات پیشنهاد شده به دستگاه خاصی بستگی دارد که برای انجام این فرایند به کار گرفته می شود.

سفت کردن پوست با آر اف

بهترین روش برای لیفت صورت چیست؟

با اینکه هر روش جوانسازی پوست یک هدف مشترک دارند اما با یکدیگر متفاوت بوده و انتخاب بین این گزینه ها عمدتا به نتایج دلخواه فرد بستگی دارد. ما تفاوت های عمده این روش ها را در پایین لیست کرده ایم تا نحوه فرایند برای افراد واضح شده و در انتخاب مناسب ترین روش به آن ها کمک شود.

هایفو برای لیفت صورت

هایفو یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی جدید است که جهت سفت کردن پوست شل و افتاده صورت از تکنولوژی امواج فراصوت و فرایند طبیعی ترمیم در بدن استفاده می کند. درمان هایفو از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا استفاده می کند که با امواج استفاده شده در سونوگرافی زنان باردار تفاوت دارند.

تمرکز بالای این امواج به آن ها اجازه می دهد تا به عمق ویژه ای از پوست نفوذ کرده و به لایه عضلانی (SMAS) برسند. تاثیر گذاری این روش در نواحی عمیق زیر پوست سبب می شود تا بدون آسیب به لایه بیرونی تولید کلاژن تحریک شود. این پدیده سبب سفتی و کشیده شدن طولانی مدت پوست پس از تنها یک جلسه درمانی می شود.

کدام دستگاه هایفو بهتر است؟

از جمله دستگاه های هایفو برای لیفت صورت، دابلو و اولترا (Doublo و Ulthera) هستند.

دکتر کیم جونگ جو معتقد است دستگاه دابلو اثربخشی بیشتری برای لیفت صورت نسبت به دستگاه اولترا دارد. اما باید بدانیم جنس پوست صورت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و افراد صرفا تجربه شخصی خود را می گویند و شما باید با نظر پزشک روش مناسب برای جوانسازی پوست را انتخاب کنید.

نتایج هایفو پوست

عملکرد دستگاه هایفو صورت در جوانسازی پوست

در این روش یک دستگاه مخصوص انرژی فراصوت بسیار متمرکزی را به عمق پوست می فرستد. این کار سبب ایجاد انعقاد گرمایی بسیاری دقیقی می شود که به لایه SMAS می رسد. این روش با منتشر کردن انرژی امواج متمرکز فراصوت یک محل خاص را برای مدت کوتاهی حرارت می دهد. پوست با تحریک تولید فیبر های متراکم کلاژن در بافت های عمیق پوستی به این انرژی پاسخ می دهد. انجام این کار در نهایت به سفت شدن و بهبود تدریجی حالت ارتجاعی و سفتی پوست منجر می شود.

با سفت شدن پوست، خطوط و چروک آن کمتر نمایان می شوند. با انجام فرایند هایفو پوست صاف، درخشان و سفت شده و همچنین بافت آن بهبود می یابد.

نتایج هایفوتراپی پوست صورت

سفتی اولیه پوست بلافاصله پس از انجام فرایند هایفو قابل مشاهده است و با گذشت زمان به صورت تدریجی افزایش می یابد. این یعنی تنها با یک جلسه درمانی، فرایند بازسازی شروع می شود. با این حال، نتایج کامل آن پس از یک دوره 2 تا 3 ماهه پدیدار می شوند.

تفاوت هایفو و آر اف

  • اولین و آشکار ترین تفاوت این است که هایفو و آر اف برای حرارت دادن به بافت های عمیق پوست از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. هایفو انرژی امواج فراصوت را به صورت دقیق تر و شدید تر منتشر می کند در حالی که آر اف به صورت کلی گرما می رساند.
  • دوم اینکه هر تکنولوژی بر لایه های مختلفی (گاهی تا حدودی مشترک) از پوست اثر می گذارند. هایفو نفوذ عمیقی به پوست داشته، فراتر از لایه درم رفته و قادر است تا به لایه SMAS برسد. این در حالی است که آر اف به چنین عمقی نفوذ نمی کند. آر اف بر لایه های اپی درم تمرکز داشته و فراتر از لایه درم نفوذ نمی کند.
  • سوم، در حالی که هایفو در یک جلسه انجام می شود امکان دارد آر اف به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشد. تعداد دقیق جلسات درمانی برای هر کدام از این روش ها به نوع دستگاه استفاده شده و شرایط پوست فرد بستگی دارد. منظور از شرایط پوست مواردی از قبیل حالت ارتجاعی فعلی، صفات وراثتی و… هستند.
  • چهارم، استفاده از انرژی فراصوت در فرایند های زیبایی تکنیکی نسبتا جدید است. به همین دلیل، آر اف مدت زمان بسیار بیشتری در زمینه جوانسازی صورت به کار گرفته شده است.

آر اف بهتر است یا هایفو؟

هزینه آر اف فرکشنال

هزینه هر جلسه RF فرکشنال برای جوانسازی پوست 550 هزار تومان تا 850 هزار تومان می باشد. تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی صورت با آر اف بستگی به نظر پزشک و شرایط بیمار دارد.

به دلیل نوسانات قیمت، لطفا قبل از تصمیم به مراجعه، قیمت های نهایی را از مرکز جویا شوید.

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

جوانسازی صورت با آر اف یا هایفو؟

صورت با افزایش سن ترکیبی از افتادگی، چروک و فرورفتگی ها را به نمایش می گذارد. با اینکه نحوه پیری هر کس همواره منحصر به فرد بوده و باید به صورت فردی بررسی شود اما این راهنما بیان می کند که روش های درمانی متفاوت چگونه می توانند برای انواع مختلف مشکلات پوستی مناسب تر باشند.

در صورتی که مشکل اصلی فرد افتادگی پوست بوده و هدف نهایی او کشیدن پوست صورت می باشد انتخاب هایفو تصمیم مناسب تری به نظر می رسد. هایفو به دلیل سفت کردن عمیق بافت ها می تواند نتایج پایدار تری را به فرد ارائه دهد. بدین ترتیب، هایفو بهترین گزینه برای کشیدن پوست شل اطراف فک، رفع غبغب یا بالا بردن ابرو ها می باشد.

آر اف روشی با شدت کمتر است که به اندازه روش هایفو به بافت ها نفوذ نمی کند. این روش می تواند گزینه مناسب تری برای جبران حجم از دست رفته صورت یا درمان نواحی حساسی همچون پلک بالا یا پایین باشد. بنابراین، در صورتی که فرد در حال از دست دادن حجم صورت خود بوده، افتادگی پوست نداشته و یا میزان این افتادگی کم می باشد، انتخاب روش آر اف تصمیم مناسب تری است. این روش علاوه بر سفت کردن پوست، حجم آن را نیز مخصوصا در نواحی اطراف دهان افزایش می دهد.

هر دوی روش های هایفو و آر اف تولید کلاژن را افزایش داده و بازآرایی بافت های پوستی را سرعت می بخشند. به همین دلیل هر دوی آن ها در رفع خطوط و چروک ریز پوست موثر هستند. بهترین روش برای درمان علائم تحلیل پوست به وسعت پیری پوست و نواحی مورد نظر بستگی خواهد داشت.

به همین دلیل برای تصمیم گیری درباره هر نوع درمان باید با یک فرد متخصص مشورت کرد. این فرد متخصص باید در ارزیابی آناتومی صورت و افتادگی پوست تخصص داشته باشد. تنها پس از یک معاینه فیزیکی، توصیه درمانی ویژه به فرد ارائه می شود.

بهترین کلینیک آر اف و هایفو

همانند هر فرایند زیبایی دیگری، نتایج روش های هایفو و آر اف به مهارت و تجربه فردی بستگی دارند که این فرایند ها را انجام می دهد. برای اطمینان از ایمنی و تاثیر گذاری درمان باید فرد متخصص خود را به دقت انتخاب کرد.

ما به شما بهترین کلینیک جوانسازی پوست را معرفی می کنیم:

کلینیک جوانسازی صورت دکتر گیتا مجید زاده

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

بهترین روش جوانسازی و لیفت صورت

با اینکه هر دو روش های آر اف و هایفو ساعت پیری را به عقب بر می گردانند اما نمی توانند از فرایند پیری جلوگیری کنند. انتخاب هر کدام از این درمان ها قطعا سبب بازگردانی سفتی پوست فرد می شود اما به هر حال بدن به پیر شدن خود ادامه خواهد داد.

بهترین روش جوانسازی پوست برای شما باید با توجه به نوع پوست و سبک زندگی شما مشخص شود. هیچ نسخه قطعی برای همه وجود ندارد و شرایط پوست هر فرد باید جداگانه بررسی شود. 

البته، تمامی تغییراتی که در صورت مشاهده می شوند در اثر پیری به وجود نمی آیند. بسیاری از این تغییرات در نتیجه سبک زندگی نادرست و عوامل محیطی هستند. از جمله این موارد می توان به آسیب های ناشی از آفتاب، سیگار کشیدن، مواد حساسیت زا، سموم، استرس، آلودگی ها و آفت کش ها اشاره کرد.

بنابراین، برای آهسته کردن یا جلوگیری از فرایند پیری زود رس باید این موضوع را از یک دیدگاه کلی تر بررسی کرد. در صورتی که فرد به صورت روزانه در معرض آلاینده های محیطی قرار می گیرد بهتر است جهت کمک به پوست خود، از محصولات طبیعی تری در زمینه مراقبت از پوست در کنار روش های درمانی و تکمیلی صورت استفاده کند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیرمن 33سالمه وپیشونیم چروک های ریزپیداکرده خواستم بهترین وسریعترین راه درمانش بدونم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم بهترین درمان برای رفع خطوط پیشانی تزریق بوتاکس هست که کاملا این خطوط برطرف میشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونی همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیکترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر الهام سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من ۳۵ ساله هستم دچار افتادی پوست صورت مخصوصا خط لبخند شدم میخواستم بپرسم هایفو تراپی پیشنهاد میکنید یا آرف فرنکشیال کدامیک عوارض کمتری ایجاد میکند هزینه هایفو کامل صورت هم در صورت امکان بفرمایید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      روش هایفو در مجموعه ما انجام نمیشود بای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر حمیده شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام میخوام به دستگاه جوانساز پوست بخرم که درخانه به صورت شخصی برایدخودم ومادرم استفاده کنم بهترین دستگاه برای اینکار کدومه دستگاه مد نظرمن هایفوویمکس میباشد نظر شما چیه ایا خریدش رو پیشنهادمیکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در حال حاضر دستگاهی برای جوان سازی که به صورت خانگی باشه مد نظر نمیباشد. برای انجام لیزر یا انجام هایفو حتما باید در ابتدا توسط پزشک متخصص ویزیت بشین ودر صورت کاندید بودن برای انجام کار میتونین انجام بدین اما این کار حتما باید توسط پزشک متخصص انجام بشه به هیچ عنوان خودتون این کار رو انجام ندید
  • تصویر کاربر صادق شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 539 مشاهده پرسش
    ریزش مو هزینه برایم مهم نیست مجگرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/1048

      https://drmajidzadeh.com/178

  • تصویر کاربر سوگل شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام میخوام از دستگاه هایفو استفاده میکنم‌اما نمیدونم‌از کدوم دستگاه آخه از بس زیاد شده
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      این روش در مجموعه ما انجام نمیشود.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر