بهترین روش های درمان سلولیت ران از لیزر تا ورزش

اگر سلولیت که همان جمع شدن چربی در ناحیه پوست است شما را اذیت می کند باید بگوییم که تنها نیستید. تمایل افراد به خلاص شدن از شر سلولیت و یا حداقل کم کردن میزان آن باعث شده راهکار های مختلفی جهت درمان سلولیت معرفی شوند.

با توجه به این که گزینه های روی میز برای درمان سلولیت کم نیستند، انتخاب بهترین مورد، در صورتی که بهترینی وجود داشته باشد، سخت خواهد بود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از درمان سلولیت ران با ورزش نتیجه نگرفته اید، ما اینجا بهترین روش ها را به شما معرفی می کنیم.

برای یافتن پاسخ این سوال، متخصصین پوست چند پژوهش خاص در این زمینه طراحی و پیگیری کرده اند. باعث خرسندی ما است که این تحقیقات نشان داده اند که برخی از راه های درمانی می توانند کاری کنند که سلولیت کمتر به چشم بیاید – حداقل برای مدتی به شکل موقت.

بهترین راه درمان سلولیت چیست؟


سلولیت به روش های مختلفی قابل درمان است. از سلولاز گرفته تا ورزش، همگی روش هایی هستند که به کمک رفع چربی جمع شده در زیر پوست می آیند. یکی از بهترین و رایج ترین روش های درمان سلولیت، درمان لیزری به وسیله لیزر RF است. همچنین از ماساژ درمانی با دستگاه G5 نیز استفاده می شود.

درمان سلولیت ران با لیزر

برای درمان مشکل سلولیت یا همان تجمع چربی چندین روش درمان با لیزر مورد استفاده قرار می گیرند.

در حین یک پروسه درمانی لیزری با کمترین میزان تهاجم که به آن سلولاز درمان سلولیت (Cellulaze) می گویند، یک فیبر بسیار ریز لیزری به زیر پوست شما هدایت می شود. پس از این که اشعه لیزر فعال شود، انرژی لیزر می تواند از سطوح سخت زیر پوست گذر کند و در نتیجه می توانیم تجمع چربی یا همان سلولیت را ببینیم.

این درمان همچنین می تواند پوست شما را ضخیم تر کند که خود یک نکته مهم است. معمولا پوست نواحی که سلولیت در آن ها وجود داشته باشد با گذر زمان نازک می شود. ضخیم کردن پوست می تواند کمک کند تا سلولیت ناحیه مورد نظر کمتر دیده شود.

نکته نهایی: درمان لیزری سلولیز شاید بتواند ظاهر ناحیه سلولیت بر روی پوست را کاهش دهد. مراجعه کنندگان نیز نتایجی را تجربه می کنند که تا یک سال و بیشتر پایدار هستند. برای فهمیدن این که این روش درمانی واقعا چقدر کاربردی و مفید است به تحقیقات بیشتر نیاز است.

در دیگر درمان های لیزری، برخی مراجعه کنندگان کاهش میزان سلولیت در پوست را مشاهده کرده اند. نتایج این روش های درمانی تا 6 ماه و بیشتر دوام دارند. با این حال معمولا مقداری فرو رفتگی پوست معمولا دوباره نمایان می شود.

سلولیت با چربی تفاوت دارد. درمان هایی که به شکل مناسب می توانند چربی را از زیر پوست حذف کنند بر رو سلولیت تاثیری ندارند.

درمان سلولیت با لیزر

درمان سلولیت با RF

این نوعی از درمان است که در آن سلولیت بدن شما تحت حرارت قرار می گیرد. یک دستگاه مورد تایید سازمان غذا و دارو، RF یا رادیو فرکانسی را با لیزر، ساکشن و ماساژ ترکیب می کند تا سلولیت را مورد هدف قرار دهد.

تحقیقات اخیر نشان داده اند برخی بیماران با انجام این پروسه درمانی سلولیت کمتری در پوست خود مشاهده کرده اند. با این حال این نتایج کوتاه مدت هستند و برای دیدن تغییرات کوچک به چندین جلسه درمانی نیاز خواهد بود.

وجود کبودی پس از لیزر RF در بین افراد رایج است که البته این مشکل با گذر زمان حل می شود.

از دستگاه آر اف برای جوانسازی پوست نیز استفاده می شود.

اندرمولوژی یا درمان سلولیت با دستگاه جی فایو

این روش درمانی از یک دستگاه خاص استفاده می کند که یک ماساژ عمیق به شما می دهد و همچنین پوست شما را به کمک یک ابزار وکیوم مانند به سمت بالا می کشد. اتحادیه غذا و داروی ایالات متحده این روش درمانی را مورد تایید قرار داده است چرا که آسیبی به افراد وارد نمی کند. البته این سازمان در مورد کارآمد بودن این روش حرفی نزده است.

طول درمان سلولیت با دستگاه G5 در هر جلسه درمانی، 45 دقیقه است.

اگر نتیجه را مشاهده می کنید باید درمان را ادامه دهید تا نتایج ادامه یابند. معمولا سلولیت پس از 1 ماه اتمام درمان به حالت عادی خود بر میگردد.

دستگاه G5 برای درمان سلولیت

حذف چربی های اضافه بدن


از آنجایی که سلولیت از تجمع چربی های اضافه در زیر پوست بدن پدید می آید، یکی از راه های رفع سلولیت، حذف چربی های زیر پوستی به منظور لاغری است.

درمان با موج آکوستیک

تحقیقات نشان داده اند که این روش می تواند شکل و ظاهر سلولیت بر روی پوست را کم کند. طول درمان سلولیت با این روش ممکن است چندین جلسه درمانی باشد.

کاهش وزن

داشتن وزن اضافه می تواند سلولیت را بیشتر در معرض دید قرار دهد. برای برخی از افراد، کاهش دادن وزن و داشتن وزن ایده آل می تواند میزان سلولیت قابل مشاهده را کاهش دهد. البته اگر در حین از دست دادن وزن خود، پوست شما شل شود این موضوع می تواند سلولیت را بیشتر از قبل در معرض دیده قرار دهد.

درمان سلولیت ران با ورزش

داشتن عضلات بیشتر باعث می شود پوست شما جذاب تر، قوی تر و یکدست دیده شود. جایگزین کردن چربی ها با عضله می تواند از ظاهر سلولیت بکاهد.

درمان سلولیت با کربوکسی تراپی

در حین این پروسه درمانی، گاز کربن دی اکسید در زیر پوست وارد می شود. این گاز با کربن مونوکسید که تاثیری مرگبار دارد تفاوت داشته و مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. از جمله عوارض جانبی احتمالی کربوکسی تراپی می توان به ناراحتی در حین درمان و کبودی موقت اشاره کرد.

تحقیقات اولیه نشان داده اند که در اثر این روش درمانی میزان سلولیت خانم ها کمتر می شود. در یک تحقیق، 10 خانم 8 درمان انجام دادند. بعد از اتمام این پروسه، محققین متوجه شدند که خانم ها سلولیت کمتری در پوست خود داشتند.

برای استفاده از 10% تخفیف کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت همین حالا تماس بگیرید!

۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

مرکز جوانسازی دکتر گیتا مجید زاده

لیپوساکشن همراه با لیزر

لیپوساکشن یک روش درمانی تهاجمی است که برای برداشتن حجم های کمی از چربی کاربرد دارد. با این که این روش می تواند مقادیر ناخواسته چربی را به خوبی حذف کند، اما برای سلولیت اصلا پیشنهاد نمی شود چرا که افتادگی پوست در ناحیه مورد نظر را بیشتر خواهد کرد.

البته اضافه کردن لیزر به پروسه لیپوساکشن ممکن است به از بین بردن سلولیت کمک کند. هنوز برای این که بخواهیم بگوییم لیپوساکشن همراه با لیزر یک روش کارآمد به حساب می آید کمی زود است.

لیپوساکشن اولتراسونیک

یک تکنیک با نام لیپوساکشن اولتراسونیک به شکلی غیر تهاجمی چربی ها را هدف قرار داده و نابود می کند. هنوز سندی وجود ندارد که این تکنیک به تنهایی قادر به از بین بردن سلولیت باشد. اما وقتی که با یک روش درمانی سلولیت دیگر ترکیب شود می تواند ظاهر سلولیت پوست را کاهش دهد. در مورد تاثیرگذاری این روش نمی توان در حال حاضر حرف زیادی زد. به تحقیقات بیشتری نیاز است.

سابسیژن

در این پروسه درمانی که به آن سیلفینا نیز می گویند، پزشک متخصص پوست یک سوزان را به زیر پوست هدایت می کند تا لایه های سخت زیرین را شکافته و ما بتوانیم سلولیت را مشاهده کنیم.

نتایج تحقیقات: روش سلفینا در کاهش میزان فرورفتگی پوست در اثر سلولیت تاثیر خوبی دارد. در یک تحقیق با 232 مریض، 99 درصد آن ها از نتایج به دست آمده اظهار رضایت کردند. نتایج نهایی این روش می تواند 2 سال یا بیشتر دوام داشته باشند.

عکس قبل و بعد از درمان سلولیت

انتشار بافت دقیق با کمک وکیوم

این روش نیز در ابتدا لایه های سخت زیر پوست را پشت سر می گذارد تا بتوانیم سولیت ناحیه مورد نظر را ببینیم. در حین این پروسه، متخصص پوست شما از یک دستگاه استفاده می کند که حاوی تیغه هایی برای بریدن لایه های ضخیم پوست است. وقتی که این لایه ها شکافته شدند، بافت مورد نظر به سمت بالا حرکت می کند و ناحیه فرو رفته را پر کرده و از بین خواهد برد.

نتیجه نهایی: این روش نیز ممکن است یک درمان موثر برای سلولیت باشد. یک تحقیق کوچک نشان داد که بسیاری از مراجعه کنندگان که این روش درمانی را پیگیری کرده بودند تا حدود 3 سال تجمع چربی کمتری در پوست خود داشتند. هنوز زود است بخواهیم ادعای قطعی داشته باشیم اما حتی ممکن است نتایج این روش مدت زمان بیشتری نیز پایدار بمانند.

درمان لونیترمی سلولیت

اگر این روش درمانی را انتخاب کنید، سلولیت پوست شما معمولا به کمک جلبک و یا خاک رس و گاهی اوقات ترکیبی از هر دو پوشیده می شود. سپس چندین الکترود به ناحیه مربوطه متصل می شوند. قبل از این که متخصص مربوطه اتاق را ترک کند، ناحیه مورد نظر با پلاستیک پوشیده می شود. در حین جلسه درمانی، حس جریان الکتریکی ضعیفی را خواهید داشت. برخی افراد می گویند که این جریان الکتریکی دردناک یا ناخوشایند است.

گفته می شود این درمان می تواند اندازه سلولیت ناحیه مورد نظر را کاهش دهد.

هنوز هیچ تحقیق مستقل خاصی برای این روش درمانی منتشر نشده است و نمی توان با قاطعیت صحبتی کرد. برخی افراد می گویند پس از این کار هنوز هم سلولیت قابل مشاهده است. در صورت مشاهده نتیجه نیز تنها بین 12 الی 18 ساعت پایدار خواهند بود.

کرم و پماد های رفع سلولیت بدن


محققین متوجه شده اند که برخی کرم ها و برخی پماد ها دارای تاثیری مثبت بر روی سلولیت هستند.

محصولاتی که حاوی کافئین هستند می توانند سلول ها را خشک کرده و در نتیجه سلولیت در نواحی پوستی کمتر به چشم می آید. برای پایدار نگه داشتن نتایج در این روش باید حتما از محصول مورد نظر به صورت روزانه استفاده کنید.

اگر تمایل به استفاده از کرم یا پماد های مخصوص سلولیت دارید پیشنهاد می شود ابتدا آن را در یک ناحیه کوچک به صورت نمونه تست کنید. برخی افراد به این محصولات آلرژی دارند.

تست کردن اولیه این مواد از جهت دیگری نیز مهم است که گزارشاتی نشان داده برخی افراد پس از استفاده پماد ها و کرم سلولیت حاوی آمینوفیلین مشکل آشفتگی و یا تپش قلب پیدا کرده اند. افرادی که با مشکل آسم مواجه هستند نیز حتما باید از مصرف محصولات حاوی آمینوفیلین اجتناب کنند. حتی کرم و پمادی که حاوی این ماده باشد نیز می تواند مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد.

پمادها و کرم های درمان سلولیت

روش هایی که برای درمان سلولیت مناسب نیست


کرایولیپولیز

این روش درمانی چربی های ناخواسته را منجمد می کند تا آن ها را از بین ببرد. با این که کرایولیپولیز برای از بین بردن حجم های کم چربی بسیار کاربرد دارد اما برای مقابله با سلولیت یا همان تجمع چربی کارآمد نیست.

مزوتراپی

در حین این پروسه درمانی، تعدادی تزریقات در ناحیه سلولیت انجام می شود. مواد مختلفی وارد بدن می شوند که از جمله آن ها می توان به کافئین، هورمون ها، آنزیم ها و مواد گیاهی اشاره کرد.

تحقیقات کمی نشان داده اند که این روش کارآمد باشد. عوارض جانبی در مزوتراپی بسیار متداول هستند و شامل ورم، قرمز شدن و برآمدگی های حساس زیر پوستی و عفونت های خاص می شوند.

مکمل ها

برخی افراد معتقدند مصرف مکمل های حاوی کافئین و عصاره دانه انگور می تواند سلولیت را کاهش دهد. هنوز هیچ تحقیقی نتوانسته است چنین چیزی را اثبات کند.

یک متخصص خوب می تواند در پیدا کردن بهترین روش درمانی به شما کمک کند

قبل از تصمیم گیری و انتخاب هرگونه روش درمانی حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. نتایج شما نیز به مهارت و تجربه فردی برمیگردد که پروسه درمانی را انجام می دهد.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر