عوارض تزریق ژل لب در بارداری + داستان کایلی جنر

زنان باردار معمولا کاندید های مناسبی برای انجام انواع جراحی های پلاستیک نیستند. چرا که این دسته از عمل ها برای مادر و نوزاد هر دو خطر آفرین است. در حقیقت تعداد زیادی از اعمال جراحی تهاجمی برای زنان حامله بسیار خطر آفرین هستند تزریق ژل در بارداری نیز مورد بحث است.

عوارض تزریق ژل در بارداری

امروزه هیچ گونه مدرکی دال بر این که تزریق ژل برای زنان حامله خطر آفرین میباشد موجود نمیباشد. سازمان غذا و داروی آمریکا انجام این عمل را برای بقیه بیماران بی خطر دانسته است اما آزمایشی در این زمینه بر روی زنان باردار هنوز انجام نشده است.

امروزه هنوز راهی برای اینکه متوجه شویم بدن در مقابل تزریق ژل چگونه واکنش نشان میدهد وجود ندارد و هم چنین پزشکان نیز از عوارض ممکن در این زمینه بی اطلاع هستند. تزریق کلاژن و فیلر در لب ها در افراد مختلف متفاوت است. البته قابل ذکر است که انجام این عمل از نظر سازمان غذا و دارو تنها برای ترمیم لب مجاز دانسته شده.

تحقیقات نشان میدهد که حدود 3 درصد از جمعیت جهان به کلاژن حساسیت دارند و این بدان معناست که بهتر است بیماران باید قبل از انجام تزریق ژل تست حساسیت کلاژن را انجام بدهند.

تزریق ژل لب در بارداری

تست حساسیت به کلاژن در حاملگی

تست حساسیت کلاژن شامل تزریق مقدار کمی از کلاژن در بازوی فرد میباشد. پس از یک ماه از انجام این تزریق پزشک بررسی های لازم برای ایجاد هر گونه حساسیت را انجام میدهد. متاسفانه زنانی که حامله هستند و یا قصد باردار شدن دارند به هیچ وجه نباید این تست را انجام دهند.

پزشکان و جراحان پلاستیک به هیچ عنوان اجازه انجام این تست را به زنان باردار نمیدهند حتی اگر زنی بیان کند که من حامله نیستم پزشکان به این مساله اعتماد نمیکنند. لذا نیاز است که هر زنی که میخواهد تست حساسیت کلاژن را انجام دهد قبل از آن انجام تست حاملگی برایش تجویز شود.

آیا به جواب سوالات خود نرسیده اید؟ همه چیز درباره تزریق ژل

تست کلاژن زنان باردار

بر خلاف بقیه روند های درمانی کلاژن تزریق شده در بدن در طولانی مدت جذب میشود بنابراین طول میکشد تا واکنش بدن در برابر کلاژن مشخص شود و برای قطعی شدن نتیجه تست زمان لازم است.

اگر زنی قبل از بارداری تزریق ژل انجام داده باشد اثرات مخرب کلاژن ممکن است در دوره بارداری ظاهر شود مخصوصا اگر تزریق از نوع ژل های طولانی اثر نسل جدید باشد.  علاوه بر همه این ها زنان در دوران بارداری به خاطر افزایش هورمون استروژن بدن، افزایش جریان خون و هم چنین افزایش حجم اندام ها در حاملگی لب هایشان حجیم تر میشود حتی اگر تزریق ژل انجام نداده باشند.

دکتر سیمون اوریان پزشکی که با کایلی جنر نیز کار کرده است اصرار دارد که زنان به محض اینکه متوجه شدند باردارند از تزریق ژل خودداری کنند.

بارداری کایلی جنر

کایلی جنر شخصا به خاطر معرفی کیت جدید افزایش حجم لب به بازار های جهانی معروف شده است. از سال 2015 که کیت زیبایی کایلی جنر به بازار معرفی شده است عوارض تزریق ژل نیز در زنان رو به افزایش است به همین خاطر به این دسته از عوارض در پزشکی اثر کایلی گفته میشود.

پزشک شخصی کایلی جنر نیز تزریق فیلر در بارداری را انجام نمیدهد.

ممنوعیت بوتاکس در بارداری

انجام تزریق بوتاکس یا سم بوتولونیوم که برای صاف کردن پوست و از بین بردن چین و  چروک ها استفاده میشود در حاملگی بی خطر نیست. لذا انجمن پزشکان آمریکا توصیه میکند که تنها در موارد استفاده پزشکی و نه استفاده زیبایی از بوتاکس میتوان در حاملگی استفاده کرد.

سم بوتاکس بر انتهای اعصاب شما اثر میگذارد و با از بین بردن اثر میانجی های عصبی از انقباض عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما میشود جلوگیری میکند.

در آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات تزریق بوتاکس در دوران حاملگی باعث ایجاد عوارضی از جمله وزن کم بچه در هنگام تولد، محدودیت رشد داخل رحمی، زایمان زودهنگام و حتی مرگ جنین شده است.

عوارض دیگر تزریق بوتاکس شامل فلج عضلات سایر نواحی بدن و ایجاد مشکلات تنفسی و بلع به صورت نادر ممکن است ظاهر شوند.

با این حال اگر شما دقیقا قبل از حامله شدن تزریق بوتاکس انجام داده اید و یا اینکه از حاملگی خود خبر نداشته اید و قبل از پایان سه ماهه اول حاملگی تزریق آن را انجام داده اید خطر کمی جنین شما را تهدید میکند.

یک تک دوز تزریق زیر پوستی بوتاکس آن قدر کم است که وارد سیستم گردش خون نمیشود و اثری بر جنین نمیگذارد اما لازم است بلافاصله بعد از اطلاع از حاملگی خود ادامه روند تزریق را متوقف کنید.

هم چنین انجام تزریق بوتاکس در دوران شیر دهی نیز ممنوع میباشد چرا که بوتاکس نیز مانند بسیاری از دارو میتواند در شیر مادر ترشح شود و به بدن نوزاد برسد.

5/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر الهام دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام من ٤ماهه باردار هستم آيا ميتونم بوتاكس خط خنده انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام برای خط خنده، بوتاکس انجام نمی شود و فیلر انجام می شود

      مساله بعدی اینه که تداخلی با بارداری نداره اما از اونجایی که انجام هر کار غیرضروری در دوران بارداری ممنوعه بهتره که تا پس از بارداری صبوری بفرمایید

  • تصویر کاربر احسان شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    سلام،تزریق ژل لب و بوتاکس تا چه زمانی قبل از بارداری مجاز می باشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/162

      https://drmajidzadeh.com/187

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر