الکترو کوتر بهترین درمان زگیل تناسلی و پا

روش الکترو کوتر ، زگیل های تناسلی موجود بر آلت تناسلی مردانه، فرج و اطراف مقعد را با سوزاندن آن ها به وسیله یک دستگاه الکتریکی کم ولتاژ از بین می برد.

الکترو کوتر معمولا در مطب یک پزشک یا یک کلینیک انجام می شود. اغلب جهت کنترل درد یک داروی بی حسی کننده موضعی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. بسته به تعداد زگیل هایی که باید از بین روند، امکان دارد از دارو های بیهوشی عمومی نیز استفاده شود.

درمان زگیل پا با الکتروکوتر

زگیل های پا می توانند در هنگام ایستادن یا راه رفتن سبب ایجاد درد شوند. زگیل نیازی به درمان ندارد مگر اینکه فرد تمایل به از بین بردن آن داشته باشد. همچنین، روش های دیگری نیز جهت از بین بردن زگیل ها وجود دارند که از جمله آن ها می توان به مصرف دارو یا کرایوتراپی (انجماد) اشاره کرد.

تاثیر درمان زگیل با الکترو کوتر

در یک مطالعه نشان داده شد که در زمینه از بین بردن زگیل ها و جلوگیری از بازگشت آن ها به مدت 6 ماه پس از درمان، الکترو کوتر از هر 10 نفر برای 8 نفر موثر واقع شده است. در درمان الکترو کوتر نسبت به درمان دارویی، زگیل ها تمایل کمتری به بازگشت دارند. از بین بردن زگیل های تناسلی عفونت پاپیلومای انسانی (HPV) را درمان نمی کند. این ویروس می تواند پس از برداشته شدن زگیل ها در حالتی غیر فعال در بدن باقی بماند.

الکترو کوتر زگیل تناسلی

اقدامات قبل از برداشتن زگیل با الکتروکوتر

در صورت داشتن ضربان قلب شدید، باید قبل از انجام الکتروکوتر این مساله را با مراقبت دهنده خود مطرح کرد. معمولا زگیل یا زائده پس از یک جلسه درمان با الکترو کوتر از بین می رود. این درمان معمولا زخمی بر جای می گذارد که بهبود آن می تواند از 1 تا 6 هفته به طول انجامد. مدت زمان بهبود زخم به اندازه زگیل بستگی دارد. زگیل های بزرگ تر به مدت زمانی بیشتری برای بهبودی نیاز دارند. با این حال، امکان دارد این زگیل به بیش از یک بار درمان نیاز داشته باشد.

به هیچ آمادگی خاصی برای انجام این فرایند نیاز نیست. در موارد خونریزی شدید، پزشک می تواند جهت بررسی ابتلا به آنمی (کم خونی) یا اختلال انعقادی یک نمونه خون از بیمار بگیرد. خون دماغ شدن های متداول یک نمونه از خونریزی شدید هستند.

چند روز قبل از جراحی، پزشک از فرد تقاضا می کند تا مصرف دارو های رقیق کننده خون از جمله موارد زیر را متوقف کند:

  • آسپرین
  • ایبوپروفن (آدویل، موترین)
  • وارفارین (کومادین)
بیمار باید از نیمه شب قبل از روز عمل از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. همچنین، در روز های منتهی به جراحی باید از مصرف سیگار خودداری کرد.

آنچه حین  عمل اتفاق می افتد

بیمار این حق را دارد که بیماری خود را بداند. به عبارت دیگر، فرد باید دانسته و به او گفته شود که چه آزمایش ها، درمان ها یا فرایند هایی ممکن است برای درمان زگیل های او انجام شود.

همچنین، پزشک مزایا و خطرات هر کدام از درمان ها را برای بیمار توضیح خواهد داد. امکان دارد از بیمار خواسته شود تا یک فرم رضایت نامه را امضا کند. در صورتی که فرد قادر به ارائه رضایت نامه نباشد، فردی که اجازه دارد می تواند این فرم را به جای او امضا کند. فرم رضایت نامه یک برگه قانونی است که به پزشک اجازه انجام برخی آزمایش ها، درمان ها و فرایند ها را می دهد.

این فرم باید مواردی را که برای فرد انجام می شود دقیقا برای او توضیح دهد. قبل از امضای این رضایت نامه توسط بیمار، پزشک باید خطرات و مزایای هر کدام از درمان ها را بیان کند. قبل از رضایت دادن، فرد باید اطمینان حاصل کند که به تمامی سوالات او پاسخ داده شده و مواردی قابل رخداد را می داند.

زگیل تناسلی چیست

زگیل و ناحیه اطراف آن تمیز می شوند. فرد مراقبت دهنده به بیمار دارویی بی حس کننده می دهد تا درد بسیار کمتری را تحمل کند. در صورت حساسیت به هر گونه داروی بی حسی از جمله نوواکائین، لیدوکائین یا اپی نفرین، این موضوع باید با فرد مراقبت دهنده مطرح شود.

یک ابزار که دارای نوکی داغ، باریک و سوزن مانند است بر روی زگیل قرار داده می شود. سلول های پوست با حرارتی سوزاننده از بین می روند. ناحیه اطراف زگیل ممکن است سوخته (سفید و متورم) به نظر رسد. فرد مراقبت دهنده پوست مرده را جدا کرده و یک نمونه پوست برای انجام آزمایش ها به آزمایشگاه فرستاده می شود.

سایر روش های درمان زگیل تناسلی: مزایا و معایب فریز کردن زگیل

مراقبت های پس از الکترو کوتری

این درمان 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد و فرد مراقبت دهنده این ناحیه را با یک بانداژ (پانسمان) خواهد پوشاند.

بسیار ضروری است تا جهت پیشگیری از عفونت، زخم به وسیله آب و صابون پاکیزه نگه داشته شود. می توان جهت محافظت از زخم، آن را به مدت چند روز توسط یک بانداژ کوچک پوشاند. در صورتی که بانداژ مرطوب شود، باید آن را با یک بانداژ خشک و تمیز تعویض کرد.

یک دلمه نرم بر روی نواحی درمان شده تشکیل خواهد شد و با بر جای گذاشتن یک جای زخم کوچک به صورت خود به خود از بین خواهد رفت.

در صورتی که زخم در مدت 24 ساعت اول به خونریزی خود ادامه دهد، می توان به مدت 10 دقیقه به وسیله یک دستمال یا پارچه تمیز فشاری آرام بر روی آن اعمال کرد. در صورت عدم توقف خونریزی به مدت 10 دقیقه دیگر این کار را انجام دهید. در صورت ادامه خونریزی پس از 20 دقیقه با مراقبت دهنده خود تماس بگیرید.

در صورت بروز موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • بیشتر شدن درد، تورم، قرمزی یا ترشح در ناحیه درمان شده: این موارد می توانند بیانگر عفونی شدن زخم باشند.
  • قرمز و گرم بودن پوست اطراف زگیل
  • زگیل ها از بین نرفته و یا تعداد آن ها بیشتر شود.
  • در صورت بروز تب یا لرز

خطرات برداشتن زگیل با جراحی

عوارض جانبی الکترو کوتر به شرح زیر هستند:

⛔ خونریزی: از دست دادن خون معمولا بسیار کم است زیرا الکترو کوتر همزمان با از بین بردن زگیل ها عروق خونی را نیز می بندد.

⛔ عفونت: آنتی بیوتیک ها در زمان انجام فرایند داده می شوند تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهند.

⛔ درد: امکان دارد تا چند روز پس از فرایند الکترو کوتر به مصرف دارو نیاز باشد.

کلینیک پوست و زیبایی پوست پدیا

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر