درمان کهیر در کودکان چگونه است؟

کهیر زدن یکی از شرایط عادی و متداول در کودکان محسوب می‌شود. کهیرها معمولا قرمز و سفید هستند، خارش زیادی به همراه دارند و به صورت بیرون زده از پوست ایجاد می شوند. کهیرهای مختلف معمولا واگیردار نیستند و ممکن است بین چند ساعت تا چند روز باقی بمانند. در شرایط حاد و شدید ممکن است کهیرها به مدت چند هفته نیز از بین نروند.

کهیرها زمانی به وجود می آیند که بدن به دلیل آلرژی، گرما، آشفتگی، عفونت و یا تغییرات دمایی، هیستامین تولید کند. اگر فرزند شما بر روی پوست خود کهیر داشته باشد، می‌توان به کمک درمان خانگی و یا تجویز نسخه توسط پزشک او این شرایط پوستی را درمان کرد. در این مقاله به سه روش جهت درمان کهیر در کودکان پرداخته شده است.

مراجعه به پزشک متخصص

مراجعه به پزشک به عنوان اولین راه درمانی در رابطه با کهیر در کودکان توصیه می شود.

۱- ملاقات با یک پزشک جهت تشخیص کهیر در فرزند شما

مرحله اول در این روش تشخیص کهیر در فرزند است. اگر کودک شما کهیر داشته باشد ممکن است این موارد بر روی بخش خاصی از بدن و یا کل بدن او ظاهر شوند. اینکه از وجود چنین مواردی بر روی پوست فرزند خود مطلع شوید، قطعا در تشخیص دلیل بروز آنها و بهترین روش برای درمان کهیر ها کمک خواهد کرد.

  • کهیرهایی که فقط در یک بخش خاص از بدن فرد به وجود می‌آیند معمولا به دلیل برخورد مستقیم با گیاهان، گرده گیاه، غذاها و یا پشم و آب دهان حیوانات خانگی ایجاد می شود.
  • اما کهیرهای خاصی وجود دارند که ممکن است بر روی کل بدن کودک ظاهر شوند. ایجاد این کهیرها ممکن است به خاطر یک عفونت قوی یا آلرژی به غذا، دارو یا نیش حشره خاصی باشد.

۲- از دلایل ایجاد کهیر آگاه باشید

دلایل زیادی برای به وجود آمدن کهیر در کودکان وجود دارد. وجود کهیر در بخش خاصی از بدن و یا فراگیر بودن آن بر کل قسمت های بدن و آشنایی با دلایل عمده ایجاد کهیر بر روی پوست می تواند به درمان سریع و خانگی آن توسط والدین و پزشک کمک کند.

  • غذاهایی همچون صدف دریایی، آجیل، شیر و میوه می توانند منجر به بروز کهیر بر روی پوست فرزندان شوند. کهیرهای ایجاد شده به خاطر مواد غذایی معمولا پس از چند ساعت و هضم غذا کم کم از بین می‌روند.
  • داروهای خاصی نظیر پنیسیلین و یا تزریقات مربوط به آلرژی می توانند منجر به بروز کهیر بر روی پوست فرزندان شوند.
  • ارتباط کودک با حیوانات خانگی و یا حیوانات مزرعه نیز از عوامل بروز کهیر به حساب می‌آید.
  • ارتباط و لمس گرده های مربوط به گل و گیاهان خاص از دیگر مواردی است که احتمال کهیر زدن پوست فرزندان را بالا می‌برد.
  • نیش و گاز حشرات مختلف نظیر زنبورها و پشه منجر به کهیر زدن در برخی کودکان می شود.
  • آشفتگی و استرس از عوامل روانی تاثیر گذار بر روی پوست و کهیر زدن محسوب می شوند.
  • نزدیکی و حضور در محیط هایی با دمای غیرمتعادل و یا خورشید یکی دیگر از این عوامل است.
  • ارتباط با مواد شیمیایی نظیر مواد شوینده و یا صابون های معطر می تواند منجر به کهیر زدن بر روی پوست کودکان به حساب آید.
  • عفونت های خاص نظیر سرماخوردگی، مونونکلئوز عفونی و هپاتیت نیز می توانند در ایجاد کهیر پوستی در فرزندان تاثیرگذار باشند.
  • عفونت های باکتریایی نظیر عفونت مجاری ادراری دیگر تهدیدهای بروز کهیر پوستی هستند که ممکن است گریبان گیر فرزندان شوند.

دلایل ایجاد کهیر

۳- اگر کودک مبتلا به کهیر است به پزشک مراجعه کنید

مراجعه به پزشکان متخصص زمانی که کودک دچار کهیر شده است و دلیل آن نیز برایتان مشخص نیست، ضروری است. ممکن است کهیر تا چند هفته از بین نرود، به خاطر دارو یا غذای جدیدی باشد که مصرف می شود و یا نیش و گاز حشره‌ای خاص منجر به کهیر زدن پوست کودک شود.

در هر صورت با توجه به ناراحتی و آزرده شدن فرزندان، بهتر است هرچه سریعتر با پزشک متخصص مشاوره کنید. دکتر معالج ممکن است داروهای خوراکی، کرم های استریود و یا دیگر روش های درمانی را جهت مقابله با کهیر تجویز کند.

  • اگر دلیل کهیر زدن پوست کودک را نمی‌دانید، مراجعه به پزشک معالج ضروری است. با اینکار ریست درمان خانگی کهیر با ماده ای که ممکن است برای آن بد باشد و یا استفاده از آن ضروری نباشد از بین خواهد رفت.
  • اگر کهیر پس از دو بار استفاده از آنتی هیستامین کماکان بر روی پوست کودک باقی مانده بود دوباره به پزشک معالج مراجعه کنید.
  • اگر فرزند شما هرگونه علائم مربوط به شوک آنفلیکتیک نظیر ورم صورت و گلو، سرفه، خمیازه، خس خس، مشکلات تنفس، سرگیجه و یا غش کردن را در خود دارد حتما به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید و درمان خانگی را رها کنید.

۴- انجام آزمایش های مختلف پزشکی

اگر پزشک معالج در ویزیت اولیه نتواند علت بروز کهیر بر روی پوست کودک شما را تشخیص دهد، به احتمال زیاد آزمایش های مختلفی را جهت بررسی وضعیت سلامت او تجویز می‌کند. این آزمایش ها نه تنها می توانند دلیل کهیر زدن پوست فرزند شما را مشخص کنند، بلکه به پزشک معالج در انتخاب بهترین راه درمانی کمک خواهند کرد.

  • پزشک فرزند شما ممکن است آزمایش های خونی را جهت مشخص شدن علت کهیر تجویز کند.
  • پزشک فرزند شما ممکن است آزمایش های آلرژی را جهت مشخص شدن انواع آلرژی موجود در بیمار را تشخیص دهد.

۵- از علل بروز کهیر بر روی پوست فرزندان خود اجتناب کنید

این مشکلات پوستی ممکن است به خاطر آلرژی یا مواد خاصی ایجاد شوند. اگر بدانید چه مواردی می‌توانند احتمال بروز کهیر را در فرزندتان بالا ببرند می‌توانید از آنها اجتناب کنید.

  • دلیل ایجاد کهیر می‌تواند آلرژی، مواد دارویی خاص، آلرژی نسبت به غذا، لوازم آرایشی، فاکتورهای محیطی، گاز حشره، عفونت یا صابون خاصی باشد.
  • اگر عامل کهیرزای خاصی را شناسایی کردید، سعی کنید از قرار گرفتن در معرض آن اجتناب کنید تا شاید علائم مربوط به کهیر به کمک همین کار کاهش یابند.
  • برخی فاکتورهای خارجی می‌تواند کهیر بر روی پوست را بیشتر کند که از جمله آنها می توان به قرار داشتن در معرض آفتاب، استرس، عرق و تغییرات دمایی اشاره کرد.
  • از صابون ها و مواد شوینده معمولی یا هایپوآلرژیک استفاده کنید. اینها معمولا مواد شیمیایی آسیب‌زای کمتری دارند که به پوست کودک شما آسیب زیادی نمی رسانند. هر محصولی که برچسب هایلوآلرژنیک (Hypoallergenic) بر روی آن وجود داشته باشد، سلامت آن برای حساسیت های پوستی و عدم آسیب رسانی به پوست کودکان در آزمایشگاه ثابت شده است.

درمان خانگی کهیر در کودکان

برای درمان خانگی کهیر راهکارهای زیر را به کار ببرید:

‍۱- ناحیه مربوطه را به خوبی شست و شو دهید

اگر کهیر تنها در بخش خاصی از پوست فرزندتان ظاهر شده است، این بخش را به خوبی با صابون و آب بشویید تا موادی که پوست به آنها آلرژی دارد از بین بروند. این کار کمک می کند تا کهیر کم کم از بین برود و از تشدید آنها بر روی پوست جلوگیری می‌کند، چرا که پوست کودک از مواد آلرژی زا پاک شده است.

نیاز به خرید صابون خاصی برای این مرحله از درمان خانگی کهیر نیست، استفاده از هر صابونی به پاکیزه کردن پوست و دور شدن مواد مهاجم کمک می کند.

مطلب مرتبط:  9 روش برای درمان خانگی کهیر

۲- حمام آب خنک به کم کردن خارش و قرمزی پوست کمک می کند.

یک دوش آب خنک می تواند پوست حاوی کهیر را آرام کند و از التهاب آن جلوگیری به عمل آورد. این کار زمانی بیشتر کاربرد دارد که کل بدن کودک شما کهیر زده باشد. استفاده از آرد جو دوسر یا همان colloidal oatmeal نیز می تواند به هرچه بیشتر آرام شدن پوست کودک کمک کند.

  • پاشیدن آب به همراه نوشابه گاز دار یا آرد جو دوسر پخته نشده می تواند به آرام شدن پوست در زمان کهیر زدن کمک کند.
  • کودک را به فقط مدت 10 الی 15 دقیقه در داخل وان آب سرد نگه دارید تا سرما نخورد.

درمان خانگی کهیر در کودکان

۳- از کرم کالامین یا ضد خارش استفاده کنید

استفاده از کرم های کالامین و یا کرم های ضد خارش بدون نیاز به نسخه پزشک می تواند به از بین بردن کهیر، خارش پوست و یا التهاب آن کمک کند. کرم های ضد خارش را به راحتی می توان از داروخانه های مختلف یا حتی به صورت آنلاین تهیه کرد.

  • مواردی نظیر کرم های ضد خارش، هیدروکورتیزون و سایر کرم های پوستی می توانند به کم کردن خارش پوست کمک شایانی کنند. حتما در حین خرید، کرمی را انتخاب کنید که حداقل 1 درصد هیدروکورتیزون داشته باشد.
  • پس از حمام کردن فرزند خود و شست و شوی ناحیه مربوطه، کرم خریداری شده را روزی یک بار بر روی پوست خود استعمال کنید.

۴- کیسه آب سرد را جهت از بین بردن خارش و التهاب مورد استفاده قرار دهید

خارش پوست و التهاب کهیر بر روی آن به خاطر وجود هیستامین در خون کودک شماست. کیسه های آب سرد و یخ می توانند با تسریع جریان خون در بدن و سرد کردن پوست به از بین بردن خارش و التهاب کهیر کمک کنند.

  • هیستامین زمانی تولید می شود که ماده ای که به آن آلرژی دارید وارد بدن شود. در نتیجه شاهد عکس العمل های مربوط به آلرژی شده که از جمله آنها می‌توان به خارش و التهاب اشاره کرد.
  • کیسه آب سرد را به دفعات متناوب و هر 2 ساعت یک بار به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

درمان التهاب پوست

۵- نگذارید کودک پوست خود را بخاراند.

بهتر است اجازه ندهید کودک شما دائما پوست خود را در هنگام کهیر زدن بخاراند. خاراندن پوست می تواند منجر به آزاد شدن مواد آلرژی زا شود، علائم کهیر را تشدید کند و یا مشکلات دیگری نظیر عفونت پوست را به همراه داشته باشد.

۶- از پوست فرزند خود محافظت کنید

با مراقبت از پوست کودک خود می توانید از زدن کهیر اجتناب کرده و یا در صورت کهیر زدن پوست، به سرعت با آن مقابله کنید. پوشش، بانداژها و حتی انواع اسپری های حشره کش می توانند محافظ پوست کودک شما در مقابل مهاجمان بیرونی باشند و یا علائم کهیر بر روی پوست او را کم کم از بین ببرند.

  • لباس های پشمی، آزاد و بافت از جنس پنبه یا پشم مروینس را مورد استفاده قرار دهید تا از خارش دادن پوست توسط فرزند جلوگیری شود و کودک نیز عرق نکند چرا که عرق کردن می تواند وضعیت کهیرهای پوست را تشدید کند.
  • از کودک بخواهید لباس های آستین بلند و شلوارهای تمام قد استفاده کند تا ضمن جلوگیری از خارش پوست توسط فرزند خود، مواد تهاجمی و آلرژی زای بیرونی کمترین تماس را با پوست کودکان داشته باشند.
  • اگر کودک شما در معرض حشرات مختلف قرار می گیرد، می توانید مواد دور کننده حشرات را در نواحی از بدن که کهیر نزده است قرار دهید تا بدین وسیله از نزدیک شدن حشرات به پوست کودک جلوگیری کنید تا دیگر شاهد عکس العمل های مربوط به آلرژی در بدن او نباشید.

مطلب مرتبط: روشهای درمان کهیر

درمان کهیر در کودکان با مواد دارویی

برای درمان قطعی کهیر در کودکان آخرین راهکار استفاده از راهکارهای دارویی است.

۱- به کودک خود آنتی هیستامین بدهید

اگر کل بدن فرزند شما کهیر زده است حتما به او آنتی هیستامین بدهید. همانطور که گفتیم در صورت تماس پوست و بدن با مواد آلرژی زا، هیستامین خون بالا می‌رود و در نتیجه شاهد بروز علائمی نظیر کهیر، التهاب و موارد دیگر می‌شویم. با دادن آنتی هیستامین به کودک، این داروها به مسدود کردن هیستامین در خون کمک می‌کنند تا دیگر شاهد این علائم نباشیم، خارش از بین برود و دیگر التهابی در بدن به وجود نیاید.

  • متناسب با سن و وزن کودک، آنتی هیستامین به او بدهید (دستورالعمل این موضوع بر روی بسته بندی آنتی هیستامین ها ذکر شده است). اگر از میزان مورد نیاز مطمئن نیستید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • از جمله آنتی هیستامین های متداول می‌توان به سیتریزین، کلورفنیرامین و دیفن هیدرامین اشاره کرد.
  • این داروها معمولا اثر آرام بخش در افراد دارند در نتیجه حتما پس از استعمال آنها حواستان به کودک باشد.

۲- از مسدود کننده های هیستامین H-2 استفاده کنید

پزشک متخصص کودک شما ممکن است استفاده از آنتی هیستامین های معمولی و یا مسدود کننده های H-2 هیستامین را تجویز کند تا کهیر ظاهر شده بر روی پوست آنها زود از بین برود و علائم آلرژی نظیر التهاب و خارش نیز کم کم از بین بروند. ممکن است این دارو به صورت تزریقی و یا خوراکی به کودک داده شوند.

  • از جمله مسدود کننده های تولید هیستامین خون می‌توان به سیمتیدین (تاگامت)، رانیتیدین (زانتاک)، نیزاتیدین (آکسید) و فاموتودین (پپسید) اشاره کرد.
  • از جمله عوارض جانبی این داروها می‌توان به مشکلات گوارشی و سردرد اشاره کرد.

داروی هیستامین

۳- از کورتیکواستروئید های تجویزی استفاده کنید

پزشک متخصص و معالج کودک ممکن است از کورتیکو استروئید های قوی و تزریقی و یا کورتیکو استروئید های خوراکی در درمان کهیر استفاده کند که از جمله آنها می توان به پردنیسون اشاره کرد. البته زمانی از این مواد استفاده می شود که سایر راه های اولیه درمانی کارساز نبوده باشند. در استفاده از کورتیکو استروئید های تجویزی دکتر، حتما دستورالعمل او را مو به مو اجرا کنید چرا که این مواد دارویی می توانند بر سیستم ایمنی کودک تاثیر بگذارند و آن را تضعیف کنند.

استروئیدهای خوراکی معمولا فقط در مدت زمان محدودی مورد استفاده قرار می گیرند چرا که اگر به صورت طولانی مدت استعمال شوند عوارض جانبی متفاوتی را خواهند داشت.

۴- داروهای آسم و آنتی هیستامین را ترکیب کنید

پزشک معالج ممکن است استفاده از داروهای آسم و همچنین آنتی هیستامین ها را در یک دوره درمانی پیشنهاد کند. استفاده از این روش نیز می تواند در از بین بردن کهیر بر روی پوست کودک شما کمک شایانی کند.

  • پزشک کودک شما ممکن است برخی داروهای آسم نظیر مونتلوکاست (سینگولیر) یا زافیرلوکاست (آکولت) را به همراه یک داروهی آنتی هیستامین تجویز کند.
  • این نوع درمان می توانند منجر به تغییر رفتار و یا تغییر مود (حالت) کودک شما شود.

۵- استفاده از مواد دارویی آرام کننده سیستم ایمنی بدن را در نظر داشته باشید

اگر کهیر در بدن کودک شما به شدت زیاد شده است و هیچ راه درمانی نتوانسته به از بین بردن آن کمک کند، پزشک معالج شاید از مواد دارویی تاثیرگذار بر روی سیستم ایمنی بهره گیرد. این داروها که در واقع منجر به تضعیف سیستم بدنی می شوند، در درمان کهیر های شدید و زیاد بر روی پوست کودکان تاثیر به سزایی دارند.

  • ماده سیکلو سپورین می‌تواند واکنش سیستم ایمنی بدن انسان به کهیر را محدود کرده و این وضعیت در پوست کودک شما را از بین ببرد. با این حال عوارض جانبی خاصی نیز در این روش درمانی وجود دارند که از جمله آنها می‌ توان به حالت تهوع، سردرد و در برخی موارد عملکرد ضعیف کلیه اشاره داشت. بنابراین نمی توان به هیچ وجه این روش درمانی را بدون تجویز و راهنمایی دکتر پیش گرفت.
  • تاکرولیموس نیز در کاهش دادن واکنش سیستم ایمنی بدن انسان نسبت به کهیر تاثیرگذار است و شاید پزشک معالج برای این روش درمانی تاکرولیموس را تجویز کند. عوارض جانبی این ماده نیز مشابه با سیکلو سپورین است و از جمله آنها می توان به حالت تهوع، سردرد و عملکرد ضعیف کلیه در بدن کودک اشاره داشت.
  • ماده دیگری به نام مایکوفنولت در تضعیف سیستم ایمنی بدنی کودک و در نتیجه از بین بردن کهیر بر روی بدن او و مواردی نظیر خارش پوست و التهاب تاثیرگذار است و شاید یکی از انتخاب های پزشک معالج برای شرایط غیرطبیعی و تشدید شده کهیر بر روی پوست کودکان باشد.

پوست پدیا مرجع تحصصی بیماری های پوست و مو

2/5 - (3 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بهار سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام آقا/خانم دکتر وقتتون بخیر
    من مدت ۲ ماه از داروی کورتون استفاده کردم و الان یه هفته است دارو را قطع کردم و صورتم جوش ملتهب و دردناک زده، با توجه به اینکه قبلا از داروی روآکوتان استفاده کردم و دیگه مشکل جوش صورتم کامل برطرف شده بود، الان باید داروی خاصی مصرف کنم ؟ و این جوش عوارض قرص کورتون هست ؟ ممنونم از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک نباید دارو رو قطع کنید و حتما باید با نظر ایشون باشه قطع ناگهانی این دارو میتونیه عوارضی هم چون جوش دردناک التهاب و قرمزی براتون ایجاد کنه در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان لازم براتون انجام بشه عزیزم
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      شما میتون همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت براتون رزرو بشه
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ آذر ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید بنده آقا هستم و ریش میزارم اگر از این محصولات پاکسازی صورت هیدرودرم استفاده کنم ایا برا ریش اینام مشکلی نداره و به رویش ریشم آسیب نمیزنه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۸ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر مشکلی نیست میتونین استفاده کنید
  • تصویر کاربر مهرداد یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر سه روزه بدنم میخاره و چند جای بدنم نقطه نقطه قرمز شده و دون دون شده الان بعد سه روز اون دون دون ها تبدیل به تاول شده وخیلی میسوزه و میخاره سمت راست بدنم گرفته پایین تر از زیر بغل و سینه و کتف و غده ای زیر بغلم دراومد بعده این قضیه لطفاً کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکس هایی که فرستادین باید خدمتتون عرض کنم که احتمال عفونت قارچی بسیار زیاد هست لیف نکشید وبدون مشوذت پزشک دارویی مصرف نکنید در اسرع وقت تشریف بیارین ویزیت بشین و دوره درمان براتون شروع بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Parya پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 340 مشاهده پرسش
    با سلام ببخشید من الان حدود ۴ماهه ک اطراف چونه وفکم خیلی جوش میزنه واصلا خوب یا کمتر نمیشه بخاطر وضعیت کرونا هم نمیتونم مراجعه حضوری ب دکتر داشته باشم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم شما میتونین از لینک زیر استفاده کنید وبه صورت انلاین با پزشک متخصص ما وقت بگیرین
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام و عرض ادب لینک ویدیو و اطلاعات کامل لیزر موهای زائد: https://bit.ly/3e5XSl1 (چون ویدیو در سایت یوتویوب هست با فیلترشکن وارد شوید)
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      جهت ویزیت آنلاین با آقای دکتر ریاحی می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید: https://drmajidzadeh.com/visitonline پس از ثبت نام، حداکثر طی 2 تا 4 هفته نوبت ویزیت شما خواهد شد و از طریق تماس تصویری، ویزیت شما با آقای دکتر ریاحی انجام می شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ادمین سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز دختر دوساله و نیمه ام از دیروز از ناحیه پشت گردن تا انتهای کمرش کهیر زده دیروز بعد از 7 ماه در مشهد بیرون بردیمش باید برای رفعش چکار بکنیم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای درمان کهیر لازم هست حتما در شهر خودتون به پزشک متخصص پوست مزاجعه کنید.

  • تصویر کاربر باقري شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    باسلام
    روي ران پسرم بيش از يكماه است كه كه لكه اي قرمز رنگ شبيه كهير به طول تقريبا دوسانت بوجود آمده كه اندازه ان دراين مدت تغيير نكرده و حدود يكي دو هفته است كه لكه اي كوچكتر به همان شكل هم روي صورتش زده خواهشمندم راهنمايي بفرماييد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      با یک شرح حال ساده نمیتوان اظهار نظر کرد علت ایجاد این لکه ها چیست  برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوند و درمان مناسب با شرایط ایشون برایشان تجویز گردد.

  • تصویر کاربر یزدان سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    با سلام چند روز هست که پیشانی دختر5 ساله م جوش وکهیر قرمز زده البته پماد کالاندولان زدم کمی بهتر شده ونه کاملا خوب بشه بنظر شما چیکار کنم البته پیش دکتر مافی میخواستیم ببریم ایشون تا 16 خرداد نیستن. ممنون از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      جوشهای بدن از زمان تولد تا پایان عمر میتواند رخ دهد که برای اظهار نظر تخصصی که به چه علت هستند و چه راه درمانی برای ایشون مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

  • تصویر کاربر Z.z پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    باسلام
    ببخشید فرزند2سال و شش ماه ی من صبح دیروز که از خواب بیدار شد چندتا قرمزی که شبیه کهیر هستن روی پوستش بود ولی از عصر شروع به زیاد شدن کردن تا امروز که تقریبا خیلی از صورت و دستها و پاهای او درگیر هستن .روی شکم هم نقطه های ریزی دارد روی کمر هم یکی دوجا است ..من از ترس کرونا دیروز بخاطر جمعه بودن با درمانگاه و بیمارستان نرفتم ..تا امروز عصر که ببرم متخصص آیا درمان خانگی هست برای جلوگیری از گسترش بیشتر .. متخصص پوست و اطفال فقط عصرها کار میکنند وما مجبوریم تا عصر صبر کنیم .. لطفاً اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلا عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای ایشون مناسب است لازم  هست از نزدیک معاینه شوند.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر