بررسی روش های کاشت ابرو

ابروها ویژگی بسیار مهم و برجسته صورت یک فرد را تشکیل می‌دهند که نقص در آن‌ها می‌تواند آسیب زیادی به زیبایی و تناسب چهره بزند. بنابراین امروزه کاشت ابرو، یک روش محبوب برای رفع نقص‌های این عضو از صورت تبدیل می­باشد. ابرو اگرچه ناحیه کوچکی در صورت است، اما کاشت آن نیاز به دقت و دانش زیادی در مورد آناتومی، طراحی و کشیدن ابرو دارد. عمل کاشت ابرو با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و به طور متوسط 1 تا 3 ساعت زمان می­برد. با کار ظریف و سخت، تصویر به دست آمده در ابروها طبیعی و ماندگار خواهد بود. این مقاله دیدگاهی جامع در مورد انواع متدهای کاشت ابرو را با شما در میان می‌گذارد.

کاشت ابرو چیست؟

ابروها یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های صورت هستند و باعث ایجاد یک تناسب کامل در چهره فرد می‌شوند. درواقع ابروها مرجعی هستند که تمام زوایا و خطوط دیگر صورت براساس آن‌ها تنظیم می‌شود. کاشت مو در هنگام ریزش ابرو توسط دکتر اوکودا در سال 1939 آغاز شد و پس از آن برای سال‌های زیادی دنبال شد.

امروزه ترمیم ابرو به دلیل فناوری رو به رشد و نتایج برجسته آن، به یک روش بسیار محبوب تبدیل شده است. کاشت مو به ویژه در طاسی پیشرفته و ترمیم موهای ابرو اکنون با تکنیک‌های جراحی با کیفیت بالا امکان‌پذیر شده است. این روش‌ها می‌توانند نتایجی رضایت‌بخش و خوشایند را با انتظارات واقع‌بینانه برای بیماران ایجاد نمایند.

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت‌های موی اهدایی از سر به نواحی ابروهای شما منتقل می‌شود. هدف این عمل آن است که موهای جدید از این پیوندها رشد کنند و ظاهری پرتر در ابروها ایجاد شود. گرافت‌های اهدای موی ابرو معمولا از موهای بالای گوش شما گرفته می‌شود. جراح در این روش فولیکول‌های مو را نیز به ناحیه گیرنده منتقل می‌کند.

انواع روش های کاشت ابرو

تمام روش‌های جراحی کاشت ابرو مانند کاشت موی سنتی یک روش دائمی هستند. در این روش‌ها موها از یک محل اهداکننده (معمولا پشت سر) گرفته شده و به ابروها پیوند زده می‌شوند. به طور کلی 3 روش اساسی برای ترمیم موهای ابرو وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. روش کاشت ابرو FUE

در این روش، پزشکان متخصص کاشت مو از پیوندهای واحد فولیکولی استخراج شده از پشت گردن استفاده می‌کنند. موها در این ناحیه نازک‌تر هستند و در مقایسه با سایر نواحی سر، رشد کندتری را از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل فولیکول‌های این ناحیه به عنوان یک اهدایی عالی برای کاشت ابرو برجسته می‌شوند.

روشی که در کاشت ابروی FUE مورد استفاده قرار می‌گیرد، تکنیک استخراج واحد فولیکولی است. در این روش نیاز است تا واحد فولیکولی قبل از پیوند به ابرو از محل اهدا کننده استخراج شود. سپس هر فولیکول مو با دقت و یکی پس از دیگری در همان زاویه و جهتی که موهای ابرو موجود است کاشته می‌شوند. یک ابروی کاشته شده تقریبا 8 ماه پس از عمل به رشد طبیعی و مورد نظر خود دست پیدا می‌کند. مردان و زنان می‌توانند از این روش کاشت برای طراحی ابروهای خود استفاده کنند.

با استفاده از این گزینه، موهای اهدایی فرد با استفاده از پانچ دستی یا تکنیک‌های رباتیک از محل اهداکننده برداشت و در نواحی ابروها کاشته می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به جای زخم خطی کمتر و بهبودی راحت‌تر پس از عمل اشاره کرد. اگرچه زمان برداشتن طولانی‌تر و موهای کوتاه‌تر می‌تواند بر کیفیت پیوند تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو چگونه است؟

2. روش کاشت ابرو FUT

از دیگر روش های کاشت ابرو که کمی قدیمی‌تر است، می‌توان به روش FUT اشاره کرد. در این روش، نواری از مو (معمولا از پشت سر) برداشته می‌شود. سپس این نوار دارای فولیکول‌های مو در ابرو کاشته می‌شود تا شکل جدید و بهبود یافته ابرو را تشکیل دهد. روند برداشت موهای اهدایی بسیار سریع‌تر از روش FUE است. زیرا موها به صورت نواری و نه تک تک برداشت می‌شوند.

همچنین موهای برداشت شده در روش کاشت ابرو FUT طولانی‌تر هستند. این طولانی بودن موها ممکن است در طول کاشت به جراح کمک کند. زیرا طول بیشتر مو به پزشک امکان می‌دهد تا پیچ خوردگی مو را ببیند. البته باید توجه داشت که این تکنیک منجر به اسکار یا جای زخم خطی بسیار نازکی می‌شود. همچنین زمان بهبودی پس از عمل نیز طولانی‌تر از روش FUE است.

نحوه کاشت ابرو با روش DHI
نحوه کاشت ابرو با روش DHI

3. روش کاشت ابرو DHI

تکنیک DHI نیز در سال‌های اخیر به طور گسترده در کاشت مو و ابرو مورد استفاده قرار گرفته است. به لطف تکنیک DHI، ابروهای کم‌پشت و ابروهای از بین رفته به دلیل سوختگی، تصادف یا بیماری، ظاهر زیبایی به دست می­آورند. درواقع با تکنیک DHI می‌توان به ابروهایی دائمی و طبیعی دست پیدا کرد.

ابروهای کاشته شده با تکنیک DHI در عرض 3 ماه رشد می‌کنند و زیباجویان در عرض حداقل 8 ماه به فرم دلخواه دست خواهند یافت. اما هم در فرآیند جمع‌آوری فولیکول‌های اهدا کننده و هم در فرآیند کاشت ابرو تا حدی درد وجود خواهد داشت. تکنیک DHI به عنوان یک راه‌حل بدون دردسر و سریع در بین خانم‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

نحوه کاشت ابرو با روش DHI

در روش DHI اغلب یک جلسه برای رسیدن به ابروهایی با ظاهر طبیعی کافی خواهد بود. اما اگر فولیکول‌های مو اهداکننده بسیار نازک باشد، بیماران می‌توانند برای جلسه دوم کاشت نیز اقدام کنند. البته توجه داشته باشید که بین پیوندها باید حداقل 1 سال فاصله در نظر گرفته شود. به‌طور کلی نحوه کاشت ابرو با روش DHI شامل مراحل زیر خواهد بود:

  • گرافت‌های مو از ناحیه اهداکننده جمع‌آوری می‌شود که معمولا ناحیه پشت سر خواهد بود.
  • گرافت‌های موی برداشته شده به اندازه موهای ابرو بریده می‌شوند و در ظرفی با محلول مخصوص برای کاشت قرار می‌گیرند.
  • پزشک شکل ابرو را می‌کشد و ناحیه یا قسمت‌های نیازمند به کاشت را مشخص می‌کند.
  • فولیکول‌های موی جمع‌آوری شده در جهت ابروها و با قلم choi implanter کاشته خواهند شد.
  • روش DHI با پر کردن تمام قسمت‌های مورد نظر و بدون شکاف دادن ناحیه ابرو، تکمیل می­گردد.

واجد شرایط بودن برای انواع روش های کاشت ابرو ازجمله روش DHI همراه با معاینه توسط یک متخصص مشخص خواهد شد. اما افرادی که از نظر ژنتیکی ابروهای کمی دارند یا اصلا ابرو ندارند، همچنین افرادی که ابروهای خود را از دست داده‌اند یا ابروهای باریکی دارند با روش DHI عمل می‌شوند.

جمع‌بندی

شناخت روش های کاشت ابرو برای افرادی که می‌خواهند اصلاح زیبایی انجام دهند نیز بسیار مهم است. زیرا یک متقاضی آگاه بهتر می‌تواند درباره انتظارات و نیازهای خود با پزشک مشورت کند. در عین حال می‌توان فرم‌های نامتناسب ابرو را با روش مناسب به شکل متقارن‌تری درآورد. همچنین اگر ابروها بعد از کاشت به شکل ناخواسته‌ای باشند و پس از کاشت دوباره بیرون نیایند، می‌توان شکاف بین موها را دوباره پر کرد. به‌طور کلی، یک پزشک حاذق می‌تواند بهترین روش را برای کاشت ابرو در اختیار شما بگذارد.

منابع: ncbi، healthline، drserkanaygin، hairsure، aedit

 

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر