۷ روش عالی برای بزرگ کردن لب های نازک

آیا شاید شما هم دوست دارید لب‌هایی مانند لب‌های آنجلینا جولی داشته باشید؟ آیا با افزایش سن لب‌های شما نازک شده اند اما نمی دانید درمان نازکی لب ها چیست؟

لب‌ها دروغ نمی‌گویند. خطوط ظریف اطراف لبها و کاهش حجم آنها که منجر به نازک شدن لبها می‌شود، علاوه بر خشکی و تغییر رنگ لبها، از جمله نشانه‌های اولیه پیری محسوب می‌شوند.

کم شدن حجم لب، چروک دور لب و خشکی لب مشکلات شایعی هستند که با افزایش سن بروز می‌کنند. دلیل آن چیست؟ با گذشت زمان، لب‌ها کلاژن خود را از دست می‌دهند. کلاژن یک اسید هیالورونیک طبیعی به شکل رشته‌های الاستین است. عادات بدی مانند مصرف سیگار (که بزرگ‌ترین عامل است)، نور خورشید و استفاده زیاد از نی برای نوشیدن می‌توانند مشکل را بیشتر کنند. خوشبختانه، پیشرفت‌های زیادی در مورد حجم‌دهنده‌های لب صورت گرفته که پیوسته در حال پیشرفت هستند. پس چه دوست داشته باشید لبهایی مانند آنجلینا جولی داشته باشید و چه بخواهید رطوبت لبهای خود را تقویت کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

تقویت لب با کرم‌های موضعی

آیا به دنبال یک راه حل کم هزینه هستید که نیاز به مراقبت کمی داشته باشد؟ کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که با یک کرم رتینوئید خوب، سرم آنتی اکسیدان و البته ضدآفتاب روزانه شروع کنید.

حجم دهی لب ها با بوتاکس

بوتاکس تنها برای چروک‌های پیشانی نیست. این نوع درمان برای همه قسمتهای صورت استفاده می‌شود، از جمله چروک‌های عمودی دور لب. بوتاکس می‌تواند چروک‌های دور لب بالا و پایین را کاهش دهد، گوشه‌های لب را لیفت کند و لب بالایی را حجیم‌تر کند. این کار مثل هر تزریقی در لب با درد همراه است و ممکن است با عوارضی همراه باشد. بوتاکس اطراف لب باید با احتیاط کامل و به وسیله یک پزشک باتجربه انجام شود تا ریسک عوارض جانبی مانند مشکل در کنترل آب دهان، مشکل در صحبت کردن و تغییر در ظاهر لبخند کاهش یابد.

اگر ذهنتان هنوز در ابتدای پاراگراف و پیرامون بوتاکس پیشانی گیر افتاده است، پس حتماً روی لینک زیر کلیک کنید:

مزایا و معایب بوتاکس پیشانی

بزرگ کردن لب ها با لیزر

تقریباً هیچ کاری نیست که لیزر نتواند انجام دهد. این ابزار معجزه‌گر می‌تواند در کاهش چروکهای دور لب هم مؤثر باشد. برای تحریک رشد کلاژن از لیزر غیرسایشی و فرکشنال استفاده می‌شود. عوارض جانبی می‌تواند شامل قرمزی و تورم به مدت سه تا پنج روز باشد و باید سه تا پنج جلسه (یک جلسه در ماه) لیزر انجام دهید تا نتایج بهتری بگیرید.

برجسته سازی لب با تزریق فیلر

امروزه تزریق اسید هیالورونیک بسیار بی‌خطر و بادوام است. برخی برندهای معروف شامل ژوویدرم (Juvederm) و رستیلین (Restylane) و پروفایلو (profhilo) می‌توانند لب را به مدت شش ماه یا بیشتر حجیم کنند. تزریق پروفایلو هیچ گونه درد و ناراحتی را به همراه ندارد (شما می توانید اطلاعات بیشتر را درباره این فیلر، در مطلب تزریق پروفایلو صورت بخوانید)

تزریق پروفایلو لب

علاوه بر ژوویدرم و پروفایلو و رستیلین، برخی متخصصان از چربی بدن فرد استفاده می‌کنند تا ظاهر حجیم‌تر و جوان‌تری به لب‌ها بدهند. تزریق چربی نیاز به برداشت و فرآوری چربی داخل بدن بیمار دارد و ممکن است کبودی و ورم بیشتر شود چون به یک سوزن بزرگتر برای تزریق نیاز دارد. بخشی از چربی تزریق شده ممکن است دوباره جذب بدن شود، اما چربی باقیمانده نسبت به بقیه روش‌های دیگر دوام بیشتری دارد.

پروتز لب در خانه!

خبر خوب این است که مشکل نازک شدن لبها راه حل‌های زیادی دارد. یکی از این راه‌ها این است که روزانه آب کافی بنوشید و مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین سی در رژیم غذایی خود بگنجانید. این دو ماده برای ساختن کلاژن سالم و قوی ضروری هستند. غذاهایی مانند مرغ، حبوبات و مغزها منبع خوب پروتئین هستند. ویتامین سی هم به وفور در سبزیجات برگ سبز و مرکبات یافت می‌شود.

حجم دهی لب با نوشیدن آب در خانه

رطوبت رسانی به لب ها

شما باید علاوه بر نوشیدن آب کافی، رطوبت موضعی لبها را هم تأمین کنید. پمادها و روغن‌های لب بهتر از بالم لب هستند که موم‌مانند هستند و می‌توانند به خشکی بیشتر لب منجر شوند. روغن نارگیل، روغن بادام شیرین هر دو گزینه‌های خوبی هستند که خوردن آنها هم بی‌خطر است. این روغن‌ها جذب لب می‌شوند و برخلاف بالم لب روی سطح لب باقی نمی‌مانند.

برجسته کردن لب با آرایش

برای حجم دادن موقت به لب، می‌توانید از برق لب یا بالم لب حجم دهنده استفاده کنید. برخی از آنها رطوبت لب را افزایش می‌دهند و کمی به آنها حجم می‌دهند. برخی از آنها هم موادی دارند که می‌توانند باعث تحریک ملایم لب شده و در نتیجه باعث ورم و حجم دادن به لب‌ها می‌شوند. به همین دلیل است که پس از استفاده از یک محصول حجم دهند لب، ممکن است حس سوزش در لب داشته باشید. همچنین برخی نکات آرایشی هستند که به صورت موقت می توانند حجم لب را زیادتر کنند و مراحل آن به صورت زیر است:

ترفندهای آرایشی بزرگ کردن لب

آماده سازی پوست

اگر لبها خشک باشند ممکن است صاف و بی حالت به نظر برسند. ابتدا با یک اسکراب لب، به ملایمت پوسته‌های لب را جدا کنید. سپس از یک بالم مرطوب کننده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که خطوط لب پر شوند و ظاهری نرم‌تر به لب می‌دهد.

از رژلب کمرنگ استفاده کنید

از رژلب‌های رنگ تیره دوری کنید چون باعث می‌شوند لبها کوچک به نظر برسند. با استفاده از یک مداد کمرنگ، خط دور لب را مشخص کنید، خط لب را کمی از خط لب اصلی بالاتر بکشید. سپس با استفاده از کانسیلر، خط لب را برجسته‌تر کنید. کل لب را با مداد پر کنید و سپس یک رژلب نرم با همان تن رنگ روی آن استفاده کنید.

براق کردن لب

برای عمق دادن به لب‌ها می‌توانید از مقدار کمی هایلایتر روی قوس بالایی لب استفاده کنید. پس از آن از یک برق لب براق روی مرکز لب بالایی و پایینی استفاده کنید. این کار باعث انعکاس نور شده و ظاهری سه بعدی به لب می‌دهد.

آیا می دانستید؟!

خانم های جوان سالانه مبالغ زیادی را به جهت برجسته سازی لب های خود صرف می کنند و انتظار دارند این هزینه، حداقل برای یک سال زیبایی آن ها را تضمین کند. علاوه بر آن، میلیون ها ویال بوتاکس و ژل بر اساس انتخاب های نادرست هدر می رود زیرا بیماران تنها نمی دانند که چه هدفی از تزریق فیلر انتخابی دارند. بسیاری از آن ها به جهت حجم دهی کاملاً مشهود لب های خود به کلینیک های زیبایی مراجعه کرده اند و در پایان جلسه اول با کمال تعجب می گویند: “من که هیچ تغییر نکردم!” بسیاری از آن ها تنها با هدف اصلاح طبیعی فرم صورت خود مراجعه کرده اند و هنگامی که پس از تزریق فیلر صورت خود را در آینه می بینند انگار دنیا روی سرشان آوار شده است: “چرا من این شکلی شدم؟؟!! 😮”

افرادی که زودتر از انتظارشان، برگشت لب های خود به حالت قبلی را تجربه کرده اند و افرادی که سریعاً به دنبال راه حلی برای تخلیه ژل لب های خود هستند.

اما چه می توان کرد؟ …

فکر خود را مشغول نکنید. ما یک پیشنهاد عالی برای شما داریم. قبل از مراجعه به هر کلینیک زیبایی برای حجم دهی لب، مطلب زیر را بخوانید:

انواع ژل لب

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر