رفع چروک صورت با لیزر CO2 فرکشنال

لیزر فرکشنال CO2 لایه‌های بافت پوست را به شیوه‌ای تقسیم‌بندی شده برمی‌دارد و در این صورت به کاهش نقاط و لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و آفتاب (که به آن‌ها کمک هم گفته می‌شود)، خطوط ظریف، چروک‌ها، اسکارها، رنگدانه‌های برجسته، شل‌شدگی پوست، نامنظمی‌های بافتی، کدر بودن پوست، و  نازک شدن لایه‌ی کلاژن صورت، گردن و قفسه‌ی سینه کمک کند.

شیوه تقسیم بندی لیزر فراکشنال به این صورت است که ستون‌هایی از پوست توسط ستون‌های نوری لیزر برداشته می‌شود، و پوست اطراف هر ستون دست‌نخورده می‌ماند تا به فرآیند بهبود و التیام پوستی کمک کند.

در صورتی که بخواهید فقط با یک جلسه درمان، به بهترین نتیجه برسید، لیزر CO2 بهترین درمان محسوب می‌شود. اگر برای التیام و بهبود بعد از درمان در حدود 7 تا 14 روز فرصت دارید، همین یک جلسه‌ی درمانی، اثرات درمانی مشابه چند جلسه از روش‌های غیرتهاجمی دیگر را دارد.

جوانسازی پوست با لیزر فراکشنال

وقتی سخن از مراقبت پوست به میان می‌آید، همیشه هدف افراد داشتن پوستی سالم، شفاف، بدون آسیب و جوان است. این قضیه به خصوص در مورد پوست صورت ما زمانی که سن افزایش پیدا می‌کند، صادق است. پوست صورت اولین جزیی از بدن ماست که مورد توجه قرار می‌گیرد، بنابراین تاثیر بسیار زیادی در تعامل ما با دیگران دارد.

وقتی پوست صورت ما زیبا و عالی به نظر برسد، اعتماد به نفس ما هم افزایش پیدا می‌کند، و برعکس آن هم صادق است؛ یعنی یک پوست آسیب‌دیده و پیر هم می‌تواند اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر قرار دهد. هر چیزی از خطوط ریز و ظریف و چروک‌ها گرفته تا آکنه و اسکار و نقاط ناشی از آفتاب، می‌تواند کیفیت پوست و اعتماد به نفس اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین خیلی مهم است که مراقبت‌های لازم را از پوستمان به عمل آوریم و از مزایای این مراقبت‌های پوستی لذت ببریم.

تکنولوژی لیزر CO2 فرکشنال

با این که استفاده از لیزر بسیار تهاجمی‌تر از دیگر روش‌های مراقبتی پوست است، اما محبوبیت آن به طور فزاینده‌ای در حال رشد است. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند چندین عارضه‌ی پوستی را درمان کند. این شیوه‌ی درمانی یکی از جدیدترین متدهای احیای بافت پوستی است و مشخص شده است که نتایج ضد پیری شگفت‌انگیزی روی پوست بیمار دارد.

در حقیقت، مطالعات نشان داده است که درمان با استفاده از لیزر CO2 فرکشنال نه تنها اثرات پیری پوست را کاهش می‌دهد، بلکه نشانه‌های دیگر پیری را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، که عبارتند از:

  • اسکار آکنه یا اسکار ناشی از آسیب‌های دیگر
  • نقاط و لکه‌های مربوط به پیری
  • چروک‌ها
  • چروک‌های پنجه‌کلاغی گوشه‌ی خارجی چشم
  • خطوط اطراف دهان ناشی از مصرف سیگار

تنها بعد از یک جلسه درمان، پوست به طور چشمگیری شفاف‌تر، سالم‌تر، جوان‌تر، و صاف‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

عکس قبل و بعد از لیزر فراکشنال

لیزر فراکشنال چگونه کار می کند؟

درمان توسط لیزر کربن دی‌اکسید فرکشنال با استفاده از الگوی خاصی از پرتوهای لیزر کربن دی‌اکسید برای درمان بافت زیر سطح پوست استفاده می‌شود. متخصص پرتوهای لیزر کربن دی‌اکسید را به درون پوست می‌فرستد. این پرتوها سوراخ‌های میکروسکوپی مستقیم و ستون‌مانندی در پوست ایجاد می‌کنند که به پوست کمک می‌کنند کلاژن بیش‌تری تولید کند. کلاژن یکی از مواد طبیعی بدن است که باعث سلامت و جوانی پوست می‌شود.

راز تاثیرگذاری تکنولوژی لیزر کربن دی‌اکسید فرکشنال، ماهیت چندبخشی الگوی درمانی آن است.

در این شیوه‌ی درمانی اجازه داده نمی‌شود که پرتوهای لیزر به طور همزمان همه‌ نقاط و بخش‌های پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

در عوض، پرتوها فقط بخشی از پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند، نه کل سطح پوست را. این روش باعث می‌شود ریکاوری و بهبود سریع‌تر اتفاق بیفتد و نتیجه‌ی بهتری حاصل شود. بیماران هم به طور متوسط 4 تا 5 روز بعد از درمان بهبود پیدا می‌کنند.

جلسات لیزر درمانی با کربن دی اکسید فراکشنال

درمان با لیزر کربن دی‌اکسید فرکشنال QuadraLASE ویژگی‌های مهمی دارد. اول از همه این که جلسات درمانی خیلی طولانی نیست و هر جلسه به طور متوسط یک ساعت طول می‌کشد. به علاوه، با این که این روش درمانی به هیچ وجه دردناک نیست، اما باز هم بیمار باید بعد از درمان تا حدودی مراقب بروز برخی حساسیت‌ها باشد. مثلاً بعد از درمان پوست فرد دچار حالت آفتاب‌سوختگی کم همراه با پوسته‌ریزی می‌شود که خوشبختانه این نشانه‌ها در مدت زمان ریکاوری یعنی به طور متوسط 4 تا 5 روز بعد شروع به بهبود می‌کنند.

با این حال، نتیجه عملاً فوری است و بیمار متوجه می‌شود که همچنان که پوست بهبود بیش‌تری پیدا می‌کند، اسکارها، چروک‌ها، لکه‌های پیری و دیگر مشکلات پوستی خیلی کمتر از قبل به نظر می‌رسند. همچنان که زمان می‌گذرد پوست هم شفاف‌تر می‌شود چون کلاژنی که تازه تولید شده منجر به سفتی، مرطوب شدن و باطراوت شدن پوست می‌شود. و درنهایت، نتایج این درمان دائمی می‌شوند، پس در طول زمان، نیاز کمتری به استفاده از درمان‌های دیگر خواهد بود.

همچنین می‌توان از این روش برای درمان پوست گردن هم استفاده کرد. پزشک بسته به شرایط بیمار، ممکن است از لیزر برای درمان نواحی مشکل‌دار استفاده کند. به طور کلی، همه‌ی بخش‌های پوست پیر می‌شود اما اغلب از پوست گردن به عنوان نقطه‌ی شروع درمان ضد پیری استفاده نمی‌شود.

هزینه لیزر co2

اگر در حال تحقیق در مورد درمان با استفاده لیزر کربن دی‌اکسید فرکشنال هستید، به خاطر داشته باشید که این درمان نسبت به دیگر روش‌ها و گزینه‌های درمانی گران‌تر است. و این بدین معنی است که این درمان یک سرمایه‌گذاری سودمند است چرا که همچنان که زمان می‌گذرد متوجه ارزش آن خواهید شد. این شیوه‌ی درمانی به علت ایجاد پوستی درخشان، شفاف و با طراوت، ارزشی معادل ارزش طلا دارد. البته، ارزشمندترین بخش این درمان، اعتماد به نفسی است که به خاطر داشتن پوستی زیبا از این طریق به دست می‌آورید.

عوارض لیزر فرکشنال

مهم‌ترین نکته‌ی منفی این درمان، مدت زمان استراحت آن است. بسته به ناحیه و میزان تهاجمی بودن این درمان، 7 تا 14 روز طول می‌کشد تا پوست التیام پیدا کند. در این مدت، عوارضی مانند قرمزی و پوسته شدن پوست (گاهی همراه با خونریزی و ترشحات خونی، بسته به عمق درمان)، خشکی، و پوسته‌ریزی و فلسی شدن پوست هم ممکن است وجود داشته باشد (خیلی مهم است که پوست را بعد از درمان مرطوب نگه دارید).

در این مدت، کار و فعالیت‌های اجتماعی فرد ممکن است تعطیل شود، اما روز اول یا دوم بعد از درمان، کاملاً می‌توانید از خانه کارهای خود را دنبال کنید. این روش می‌تواند دردناک باشد اما با استفاده از بی‌حسی موضعی کامل، درد این روش بسیار کم می‌شود یا اصلاً بدون درد خواهد بود، حتی در دوره‌ی بعد از درمان و در خانه هم احساس درد نخواهید کرد.

یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی عبارتست از زخم شدن پوست، عفونت و اسکار، هایپر پیگمنتیشن و هایپو پیگمنتیشن.

پیش از شروع درمان، در مورد همه‌ی عوارض جانبی و خطرات احتمالی این روش با شما صحبت خواهد شد.

درمان آکنه با لیزر co2

مراقبت های بعد از لیزر فرکشنال

لیزر فراکشنال CO2 یک شیوه‌ی درمانی بسیار قدرتمند است که در آن، برای اطمینان از التیام صحیح و آسودگی در طول روش، قبل و بعد از درمان از دارو استفاده می‌شود. میزان ناراحتی بر حسب عمق درمان فرق می‌کند. برای این که در طول درمان احساس راحتی کنید، متخصص معمولاً از بی‌حسی موضعی یا بی‌حسی تزریقی موضعی و /یا بی‌حسی آماسی استفاده می‌کند و در صورت نیاز حتماً داروهای مسکن هم به کار برده می‌شود. 12 ساعت تا دو روز بعد  از درمان، اکثر بیماران دچار حالت آفتاب‌سوختگی شدید می‌شوند.

لطفاً بعد از درمان حتماً از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به مصرف داروهای مسکن پیروی کنید. همچنین از آن‌جا که قبل از شروع درمان برای کاهش میزان ناراحتی در حین درمان، از داروهای مسکن یا آرامبخش استفاده می‌شود حتماً باید شخصی شما را همراهی کند تا بعد از درمان شما را به منزل برساند.

شستن صورت بعد از لیزر فرکشنال CO2

اولین روز بعد از درمان

  • پوست صورت را دو تا سه مرتبه در روز با آب در دمای اتاق و شوینده‌ی کتافیل بشویید.
  • می‌توانید دوش بگیرید یا موهایتان را بشویید اما از آب داغ پرهیز کنید.

دومین روز

همچنان پوست صورت را با کتافیل و آب با دمای اتاق شست‌وشو دهید.

روز 4 تا 7

می‌توانید با استفاده از نوک انگشتان به آرامی پوست را شست‌وشو دهید تا پوسته‌های صورت از بین برود.

قیمت هر جلسه لیزر فراکشنال CO2

بسته به تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام جوانسازی پوست با لیزر فراکشنال، قیمت لیزر CO2 متفاوت است. به صورت تقریبی 200 هزار تومان الی 600 هزار تومان می باشد.

2.8/5 - (14 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرضیه دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من فرکشنال سی او تو انجام دادم وروز ۴هستم چه چیزی به پوستم بزنم تا حالت خشکی آون کمتر بشه وخارش پوست رو چطور کنترل کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام در خصوص مراقبت های بعد از لیزر درمانی فقط و فقط طبق دستور پزشک معالجتون عمل کنید به هیچ عنوان به توصیه کس دیگری عمل نکنید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر