ژل هیالورونیک اسید و مزایای آن

در دنیای مراقبت از پوست بسیاری از مواد به صورت یک روند محبوب شده و سپس فراموش می شوند. تحقیقات نشان داده که هیالورونیک اسید یک مد یا روند نبوده و یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست می باشد.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید یک گلیکوزآمینوگلیکان است. گلیکوزآمینوگلیکان یک نام جذاب برای مواد طبیعی و حیاتی است که در حفظ جوانی پوست نقش دارند. ماده اسید هیالورونیک به عنوان گلیکوزآمینوگلیکان برتر در پوست تمامی جنبه های پوست را پایدار نگه داشته، از آن ها محافظت کرده و به صورت متداول آن ها را بازسازی می کند.

هیالورونیک اسید آب دوست بوده و رطوبت اطراف را به خود جذب می کند. مواد جاذب آب اغلب در مرطوب کننده، سرم های هیالورونیک اسید و محصولات پوستی یافت می شوند که پس از اعمال نیاز به پاک کردن نداشته و بر پایه آب هستند. این مواد قادر به افزایش رطوبت در تمامی انواع پوست ها هستند که این مزیت برای پوست های خشک بسیار مطلوب است.

رطوبت رسانی پوست

رطوبت رسانی با هیالورونیک

خاصیت جادویی ژل هیالورونیک حفظ مقدار زیاد آب است. یک گرم از این ماده می تواند تا 6 لیتر آب را حفظ کند! جالب تر اینکه این ماده می تواند این خاصیت خود را در پوست حفظ کرده و آب فراوانی را در آن جمع کند. گاهی اوقات این خاصیت می تواند مشکل ساز باشد زیرا ممکن است عناصر کلیدی حفظ تمامیت پوست از بین روند.

توانایی این ماده در افزایش رطوبت پوست با محصولات دیگر قابل قیاس نیست. این ماده همچنین لایه های خارجی سطح پوست را احیا کرده و سبب می شود تا ظاهر و احساسی نرم تر، صاف تر و مرطوب تر داشته باشند. این وضعیت سبب بهبود ظاهر چروک و خطوط ریز نیز می شود.

رفع چین و چروک با هیالورونیک اسید

هنگامی که صحبت از پیری پوست به میان می آید، خاصیت آب دوستی ژل هیالورونیک اهمیت ویژه ای می یابد. در سنین جوانی پوست می تواند آب جذب کرده و مقدار متعادلی از رطوبت را در خود حفظ کند. با این وجود، با افزایش سن پوست این قابلیت خود را از دست داده که در نتیجه آن قوام، انعطاف پذیری و حجم آن کاهش می یابد. به بیان ساده، هیالورونیک اسید دارای خواص قدرتمند ضد پیری است.

آسیب های محیطی و قرار گیری بدون محافظت در برابر نور خورشید سطح پوست را تضعیف کرده و سبب پیری زودرس آن می شود. مصرف روزانه ضد آفتاب های وسیع الطیف و عدم استفاده از محصولات پوستی قوی جهت مبارزه با عوارض پوستی از جمله پیری ضروری است.

علاوه بر آن، خواص آنتی اکسیدانی و جوان سازی ژل هیالورونیک تاثیر فوق العاده ای در مقابله با این عوارض دارند. تاثیر هیالورونیک هنگامی بیشتر می شود که از آن در برنامه مراقبت پوستی خود استفاده شود.

بهترین آمپول هیالورونیک اسید

جالب است بدانید که هیالورونیک اسید برای لب ها نیز مفید بوده و به آن ها ظاهری صاف و پر می دهد.

امروزه ژل های مختلفی در بازار وجود دارد. اما دو آمپول حاوی هیالورونیک اسید به عنوان ژل تزریقی لب که ماندگاری و کیفیت مناسبی دارد و منجر به پوسته پوسته شدن لب نمی شود، ژل ژوویدرم و ژل پروفایلو می باشد. با این توضیح که ژل پروفایلو ، حجم طبیعی تری به لب داده و به حفظ ظاهر طبیعی لب کمک می کند.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر