درمان خانگی آکنه و روش استفاده از آنها

بسیاری از درمان های خانگی می توانند به بهبود آکنه (جوش پوستی) های فرد یا زخم های آن ها کمک کنند. درمان خانگی آکنه شامل استفاده از پماد و ژل های ضعیف ساخته شده از گیاهان دارویی، روغن های ضروری، مکمل های طبیعی از جمله: سیر، روغن چای و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی از جمله مرطوب نگه داشتن پوست می شوند. هنگامی که منافذ پوست بسته شده و یا توسط باکتری آلوده می شوند جوش های پوستی به وجود می آید.

جوش های پوستی یا آکنه، شایع ترین مشکل پوستی است که در حدود 80 درصد افراد را در طول زندگی شان مبتلا می کند. افراد می توانند با استفاده از درمان های خانگی خاص به تعادل سطح روغن پوست، کاهش التهاب، کشتن باکتری ها و جلوگیری از بروز آکنه در آینده کمک کنند. با این حال، تا به امروز شواهد علمی چندانی برای اثبات موثر بودن بسیاری از درمان های خانگی وجود ندارد. در این مقاله، در ارتباط با شواهد موجود مربوط به برخی درمان های خانگی صحبت می شود که می توانند برای افراد مفید باشند.

برخی از محبوب ترین روش های خانگی برای آکنه شامل استفاده از عصاره های طبیعی گیاهان دارویی می شوند؛ که بسیاری از طبیبان سنتی برای قرن ها از آنها استفاده کرده اند. در پایین، در ارتباط با بهترین درمان های خانگی برای آکنه، موارد بیان شده توسط تحقیقات و تغییراتی در سبک زندگی صحبت می شود که می توانند مفید باشند.

روغن درخت چای برای درمان جوش

1- روغن درخت چای برای جوش

اعمال روغن درخت چای به پوست می تواند به کاهش التهاب و قرمزی آن کمک کند. روغن درخت چای یک ماده ضد التهاب و ضد باکتریایی طبیعی است. یعنی این ماده ممکن است آکنه هایی را درمان کند که توسط باکتری به وجود آمده اند. خواص ضد التهاب روغن درخت چای سبب کاهش تورم و قرمزی جوش ها می شوند.

محققان دریافتند که محصولات گرفته شده از روغن درخت چای می توانند تعداد آکنه ها را در افراد مبتلا به آکنه هایی با شدت خفیف تا متوسط کاهش دهند. این مطالعه بیان دارد که روغن درخت چای می تواند به میزان داروی بنزویل پروکسید 5 درصد تاثیر گذار باشد. داروی نام برده شده داروی بدون نسخه ای رایج برای درمان آکنه می باشد.

چگونگی استفاده از روغن درخت چای

افراد می توانند عصاره درخت چای را به صورت پماد، ژل یا روغن های ضروری بر روی آکنه های خود قرار دهند. هنگام استفاده از روغن های ضروری، همواره باید آن ها را ابتدا در یک روغن حامل رقیق کرد. طیفی از محصولات روغن درخت چای به صورت آنلاین در دسترس می باشند.

روغن جوجوبا برای درمان جوش

2- روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک ماده طبیعی و چرب مانند است که از دانه های درختچه جوجوبا گرفته می شود. ماده چرب موجود در روغن جوجوبا می تواند به ترمیم پوست های آسیب دیده کمک کند. به عبارت دیگر این ماده می تواند روند التیام زخم از جمله جوش های پوستی را تسریع کند.

برخی از مواد موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ یعنی بتوانند قرمزی و تورم اطراف جوش ها، جوش های سر سفید و دیگر ضایعات ملتهب را کاهش دهند. محققان ماسک هایی خاکی، حاوی روغن جوجوبا و مخصوص صورت را به 133 نفر دادند. پس از 6 هفته استفاده به صورت 2 تا 3 بار در هفته، افراد بهبودی 54 درصدی را در آکنه های خود گزارش کردند.

چگونگی استفاده از روغن جوجوبا

روغن ضروری جوجوبا را با یک ژل، پماد، یا ماسک خاک رس ترکیب کرده و آن را بر روی آکنه های خود قرار دهید. همچنین، می توان چند قطره از روغن جوجوبا را بر روی یک گلوله پنبه ای قرار داده و به آرامی بر روی آکنه ها مالید. افراد می توانند روغن جوجوبا را به صورت آنلاین یا از طریق فروشگاه های بهداشتی تهیه کنند.

آلوئه ورا برای درمان جوش

3- طرز استفاده الوورا برای جوش صورت

آلوئه ورا یک ماده طبیعی ضد باکتریایی و ضد التهاب است که آکنه ها را کاهش داده و از بروز آن ها جلوگیری می کند. آلوئه ورا شامل مقدار زیادی آب بوده و یک مرطوب کننده عالی است، به همین دلیل نیز برای افرادی مناسب است که به دلیل استفاده از دیگر محصولات ضد آکنه پوست شان خشک می شود. محققان به افراد مبتلا به آکنه با شدت خفیف تا متوسط ژل آلوئه ورا و پماد ترتینوئین دادند تا برای 8 هفته استفاده کنند.

پماد ترتینوئین دارویی رایج و بدون نسخه برای درمان آکنه می باشد. افراد شرکت کننده در مطالعه نسبت به افرادی که تنها از ژل ترتینوئین استفاده کرده بودند یک بهبودی چشم گیر را در آکنه های ملتهب و غیر ملتهب خود گزارش کردند.

مطلب مرتبط: دلایل ایجاد جوش های پوست

چگونگی استفاده از ژل آلوئه ورا

آکنه ها را پاک کرده و سپس لایه ای نازک از پماد یا ژل دارای حداقل 10 درصد آلوئه ورا را بر روی آن ها قرار دهید. همچنین، افراد می توانند پوست خود را با ژل ها و پماد هایی مرطوب کنند که حاوی آلوئه ورا می باشد.

عسل برای درمان جای جوش

4- درمان جوش و آکنه با عسل

برای هزاران سال، عسل برای درمان خانگی آکنه استفاده شده است. این ماده شامل آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به ازبین بردن مواد زائد و اضافی از منافذ مسدود شده کمک کنند. پزشکان به دلیل خواص ضد باکتریایی و التیام بخش زخم که در عسل موجود هستند از آن در پانسمان زخم ها استفاده می کنند.

چگونگی استفاده از عسل

با استفاده از یک انگشت تمیز یا یک گلوله پنبه، مقدار کمی عسل را به جوش ها بمالید. همچنین، می توان از عسل به عنوان یک ماسک صورت یا بدن استفاده کرد.

سیر برای درمان جوش

5- سیر برای درمان جوش صورت

بسیاری از طبیبان سنتی برای درمان عفونت ها و افزایش توانایی بدن برای مبارزه با جرم ها و عفونت ها از سیر استفاده می کنند. سیر دارای مواد ارگانو سولفور می باشد که این مواد تاثیرات طبیعی ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند. همچنین، مواد ارگانو سولفور می توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند که این کار سبب کمک به بدن برای مبارزه با عفونت ها می شود.

چگونگی استفاده از سیر

برای مبارزه با التهاب و عفونت ایجاد شده توسط آکنه، افراد می توانند سیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنند. برخی افراد برش های کامل از سیر را جویده، به صورت پودر بر روی نان ریخته و یا آن ها در یک نوشیدنی داغ می ریزند. کپسول ها و پودر های سیر را می توان از خوار و بار فروشی ها و فروشگاه های مواد طبیعی تهیه کرد. با اینکه بسیاری از منابع آنلاین توصیه می کنند که افراد سیر را به صورت مستقیم به آکنه های خود بمالند، اما باید گفت که این کار سبب بیشتر شدن حساسیت پوست می شود. سیر می تواند سبب سوزش پوست شود بنابراین باید با احتیاط مصرف گردد.

 چای سبز برای درمان جای جوش

6- چای سبز ، معجزه درمان آکنه

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به کاهش التهاب پوست کمک کنند. چای سبز حاوی غلظت های بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان های پلی فنول به نام کاتچین می باشد. اغلب افراد مبتلا به آکنه مقادیر بسیاری زیادی چربی پوست یا روغن طبیعی بدن در منافد خود داشته و به میزان کافی آنتی اکسیدان ندارند.

آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند تا مواد شیمیایی و محصولات زائدی را بشکند که می توانند به سلول های سالم آسیب وارد کنند. چای سبز می تواند به پاکسازی برخی از مواد زائدی کمک کند که در یک زخم آکنه باز تجمع کرده اند. همچنین، چای سبز حاوی موادی است که می توانند به موارد زیر کمک کنند:

  • کاهش تولید چربی پوست
  • کاهش آکنه های به وجود آمده توسط باکتری
  • کاهش التهاب

چگونگی استفاده از چای سبز

با اینکه محققان بیان دارند که شواهد موجود محدود هستند، اما ممکن است چای سبز به افرادی که آن را نوشیده و یا عصاره آن را بر روی پوست خود استفاده می کنند کمک کند. با این حال، در یک مطالعه پس از 8 هفته استفاده از عصاره پلی فنولی چای سبز کاهشی 79 تا 89 درصدی در جوش های سر سفید و سیاه یافت شد. افراد می توانند چای سبز را در اغلب فروشگاه های خیابانی پیدا کنند. عصاره چای سبز مقداری سخت تر یافت می شود.

گیاهان مخروطی برای درمان جای جوش

7- مخروط سانان

مخروط سانان یا Echinacea purpurea که به گل مخروطی بنفش نیز شناخته می شوند می توانند شامل موادی باشند که به از بین بردن ویروس ها و باکتری ها از جمله باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کنند. افراد بسیاری بر این باورند که مخروط سانان می توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و التهاب را کاهش می دهد. همچنین می توان از آن برای مبارزه یا پیشگیری از عفونت ها از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده کرد.

چگونگی استفاده از مخروط سانان

افراد می توانند پماد های حاوی مخروط سانان را به نواحی بمالند که ضایعات آکنه در آن جا وجود دارند. علاوه بر آن، می توان از مکمل های مخروط سانان نیز استفاده کرد. محصولات مخروط سانان را می توان به صورت آنلاین و در فروشگاه های بهداشتی به صورت مکمل یا پماد تهیه کرد.

8- درمان آکنه با گیاه رزماری

عصاره رزماری یا Rosmarinus officinalis شامل مواد شیمیایی و ترکیباتی می شود که خواص آنتی اکسیدان، ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند. برخی از مطالعات نگاهی به تاثیر عصاره رزماری بر روی آکنه داشته اند اما یک مطالعه در سال 2013 که بر روی سلول های انسانی و مدل های موش صورت گرفت بیان داشت که عصاره رزماری می تواند التهاب ناشی از آکنه های به وجود آمده توسط باکتری را کاهش دهد.

9- زهر خالص شده زنبور

نشان داده شده است که زهر خالص شده زنبور دارای خواص ضد باکتریایی است. در یک مطالعه که در سال 2013 صورت گرفت محققان دریافتند که زهر خالص شده زنبور می تواند آکنه های به وجود آمده توسط باکتری ها را از بین ببرد. افرادی که از لوازم آرایشی حاوی زهر خالص شده زنبور به مدت 2 هفته استفاده کردند یک بهبودی را در تعداد ضایعات آکنه خود مشاهده نمودند.

در یک مطالعه که در سال 2016 صورت گرفت، افرادی که یک ژل حاوی زهر خالص شده زنبور را به مدت 6 هفته به صورت خود اعمال کردند کاهشی را در ضایعات آکنه خفیف تا متوسط خود مشاهده کردند. با اینکه به تحقیقات بیشتری نیاز است اما زهر خالص شده زنبور می تواند به عنوان یک عنصر مفید در آینده در داروهای درمان آکنه استفاده شود.

روغن نارگیل برای درمان جای جوش

10- رفع آکنه و جوش با روغن نارگیل

مانند دیگر درمان های طبیعی، روغن نارگیل حاوی ترکیبات ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد. این خواص موجود در روغن نارگیل می توانند باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین برده و قرمزی و تورم جوش ها را کاهش دهند. همچنین، روغن نارگیل می تواند سبب تسریع فرایند التیام در زخم های باز آکنه شود.

چگونگی استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل طبیعی و خالص را به صورت مستقیم به نواحی دارای آکنه بمالید. روغن نارگیل را می توان به صورت آنلاین و یا در بخش مواد غذایی طبیعی در فروشگاه های خوار و بار فروشی پیدا کرد.

تغییرات در سبک زندگی برای درمان خانگی آکنه

در کنار درمان های خانگی، انجام تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند تاثیر زیادی را بر روی سالم ماندن بدن، کم چرب شدن پوست و کاهش بروز ناگهانی آکنه ها داشته باشد. تغییرات سبک زندگی که آکنه ها را بهبود می بخشند شامل موارد زیر می شوند:

1- هرگز به جوش ها دست نزنید

افراد باید از لمس کردن آکنه ها خودداری کنند؛ زیرا این کار می تواند سبب عفونت بیشتر شود. این کار می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد اما لمس کردن زخم های آکنه سبب تحریک پوست شده، جوش را بدتر کرده و می تواند سبب انتشار جوش به دیگر نواحی شود. لمس کردن، ساییدن، فشار دادن یا ترکاندن زخم های آکنه می تواند سبب ورود باکتری های بیشتر به درون ضایعه پوستی شده و سبب ایجاد عفونت بیشتر شود.

فشار دادن یک جوش می تواند سبب وارد کردن باکتری و مواد زائد بیشتر به درون پوست شود و به همین ترتیب جوش می تواند بدتر از قبل شود. در ارتباط با جوش های بزرگ یا آن هایی که در عمق پوست قرار دارند با پزشک خود صحبت کنید تا از نحوه ایمن از بین بردن آن ها مطلع شوید.

2- پاکسازی صورت با مواد مناسب

بسیاری از صابون های معمولی اسیدیته یا PH بسیار بالایی دارند و می توانند سبب تحریک پوست شده و آکنه را بدتر کنند. از مواد پاک کننده و شوینده ای استفاده کنید که pH نزدیک به pH طبیعی پوست داشته و عدد آن حدودا 5.5 باشد. با انجام این کار خطر بروز ناگهانی آکنه کاهش یافته و زخم های آکنه التیام می یابند.

3- استفاده از محصولات مراقبتی پوست فاقد روغن

محصولات چرب یا روغنی می توانند سبب انسداد منافذ شده و خطر بسته شدن آن ها و تشکیل زخم های آکنه را افزایش دهند. باید به دنبال محصولات مراقبتی پوست و آرایشی گشت که برچسب هایی همانند فاقد روغن یا غیر کومودوژنیک دارند. این موارد شامل عناصری هستند که امکان نفس کشیدن را برای منافذ فراهم می کنند.

مرطوب نگه داشتن پوست

4- مرطوب نگه داشتن پوست

مرطوب نگه داشتن پوست بسیار ضروری است؛ زیرا بهبود زخم های آکنه را آسان تر کرده و خطر کلی بروز آکنه ها را کاهش می دهد. هنگامی که پوست خشک است، می تواند تحریک شده یا آسیب ببیند و منجر به ایجاد یک جوش شود. مرطوب نگه داشتن پوست سبب تشکیل مناسب سلول های پوستی جدید در حین التیام زخم ها می شود. هیچ مقدار استاندارد روزانه ای برای مصرف آب وجود ندارد زیرا نیاز هر فرد به آب متفاوت بوده و به سن، میزان فعالیت، دمای بدن و شرایط پزشکی او بستگی دارد. بسیاری از مراجع سلامتی توصیه می کنند که به صورت روزانه 6 تا 8 لیوان آب نوشیده شود.

5- کاهش استرس

آکادمی پوست آمریکا استرس را به عنوان علت احتمالی بروز ناگهانی آکنه به شمار می آورد. استرس سبب افزایش سطح هورمون آندروژن در بدن می شود. آندروژن فولیکول های مو و غده های چربی در منافذ را تحریک می کند که این خود سبب افزایش خطر ابتلا به آکنه می شود. نکات مدیریت استرس شامل موارد زیر می شوند:

✅ صحبت با خانواده، دوستان، پزشک یا دیگر افراد حمایت کننده

✅ داشتن خواب کافی

✅ خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم و اجتناب از حذف وعده های غذایی

✅ ورزش منظم

✅ محدود کردن مصرف الکل و کافئین

✅ تمرین تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن یا ذهن آگاهی (حضور در لحظه)

پوست پدیا مرجع تخصصی بیماری های پوست و مو 

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 134 مشاهده پرسش
    سلام ۶۵ سالمه از پنج سال پیش به برص مبتلا شدم و در مان را شروع کردم بیماری متوقف شد ولی دوباره لکه ها روی پیشانی داره وسعت میگیره آیا امکان معالجه یا ترمیم یا اصلاح وجود داره ضمنا لکه های دو سه میلی متری در سایر مناطق بدن مثل زیر بغل و شانه نیزوجود داره متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلاو وقت بخیر همان طور که میدانید این بیماری درمان قطعی ندارد و باید کاملا تحت نظر پزشک متخصص باشید در اسرع وقت برای مراحعه حضوری اقدام کنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزروکنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر هستی شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    با سلام،
    خانومی 21 ساله هستم همیشه پوستم خشک بوده ولی مشکل خاصی نداشتم اما بعد از زایمانم تقریبا 5 ماهه شدیدا پوستم خشک شده دچار خارش و زخم هایی جوش مانند میشه ک بعد ترک ترک میشه.
    در گردن صورت پشت کمر و سینه خیلی بیشتر.
    خاستم بدونم دلیلش چیه؟و باید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر خشکی بیش از اندازه میتونه قرمزی خارش و حتی درد در بعضی از موارد ایجاد کنه به هیچ عنوان لیف نکشید و در اسرع وقت تشریف بیارین تا توسط پزشک متخصص مجموعه ما ویزیت انجام بشه براتون
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      هم چنین شما میتونین از لینک زیر استفاده کنید و به صورت انلاین وقت بگیرین پزشک مجموعه باهاتون تماس تصویری خواهند داشت
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شیری یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 383 مشاهده پرسش
    دخترم دوسال و نیمه است. ده روز قبل خورده به در کمد و لبش پاره شده. لب پایین، از وسط تا پوستش پاره شده بود و بخیه زدن. اما خط لبش الان درست نیست و کمی انحراف دارن دو طرف از هم.
    ایا درست میشه خود بخود یا نیاز به مداخله داره. و چه مداخله ای؟ ممنون میشم پاسخ بدید خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با این موضوع حتما باید به صورت حضوری تشریف بیارین تا دکتر متخصص از نزدیک ویزیت کنند دخترتون رو با توجه به ابن که سن کودکتون بسیار کم هست نظر پزشک بسیار مهم هست
  • تصویر کاربر كيوان سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام، نزدیک دو‌ماهی هست یه قسمت از ریش های زیر چونه ام‌ کامل طاس شده به اندازه یه بند انگشت. یه جاهایی دیگه ریشم هم نه به اون شدت ولی ریز ریز طاس شده. نگرانم کرده. هفته پیش تزریق کردم ولی هنوز نتیجه ای نداده. جای نگرانی داره؟ ممکنه خودش خوب بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در رابطه با ریزش موی صورت حتما باید به صورت حضوری تشریف بیارین تا توسط پزشک متخصص این مورد بررسی شود
  • تصویر کاربر عاطفه یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    باسلام.من چهارروزه یک سری حشرات خیلی ریزمشکی وقهوه ای رنگ روپوست سرم مشاهده میشه ک اصلاشبیه شپش نیستنداگه میشه کمکم کنیدتلفنی اصلاامکان رفتن پیش متخصص روندارم،روی سطح پوست سردخترم هم مشاهده کردم ویک تعدادخطهای نارنجی یاقهوه ای رنگ ب اندازه ی منهاهم دیده میشه ک بازنمیدونم اوناچین.بنظرتون ساس نیستند!!!!؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر باتوضیحاتی که دادین مورد شما به شپش شباهت زیادی دارد اما حتما مورد شما باید توسط پزشک متخصص بررسی شود اگر به صورت حضوری نمیتونین تشریف بیارین حتما از وب سایت به صورت انلاین وقت بگیرین مشاوران ما طی یک هفته کاری باهاتون تماس میگیرن برای سهولت در انجام کار از لینک زیر میتونین استفاده کنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      جهت ویزیت آنلاین با آقای دکتر ریاحی می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید: https://drmajidzadeh.com/visitonline پس از ثبت نام، حداکثر طی 2 تا 4 هفته نوبت ویزیت شما خواهد شد و از طریق تماس تصویری، ویزیت شما با آقای دکتر ریاحی انجام می شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر