نقد و بررسی مزوژل پروفایلو

آیا به دنبال یک درمان ضد پیری خوب برای پوست صورت و گردن خود می‌گردید؟ مزوژل پروفایلو می‌تواند یک روش خوب و غیرتهاجمی را پیش روی شما قرار دهد. اما این ماده چیست، برای چه کسانی مناسب است و چه عوارض یا خطراتی دارد؟ با پوست پدیا همراه شوید تا این روش درمانی را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

آشنایی با مزوژل پروفایلو

مزوژل پروفایلو (Profhilo) یک درمان ضد پیری تزریقی است که از اسید هیالورونیک، یک ماده طبیعی موجود در پوست ساخته می‌شود. این ماده یک عامل بازسازی‌کننده پوست است که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و از این طریق به جوان‌سازی و سفت شدن پوست یاری می‌رساند. پروفایلو همچنین جذب آب توسط پوست را بیشتر می‌کند که به آب‌رسانی بیشتر به پوست می‌انجامد.

مزوژل Profhilo را می‌توان در پوست صورت و گردن استفاده کرد. در هر نوبت از درمان نیز فقط به دو میلی‌لیتر از محلول در 10 نقطه تزریق نیاز خواهید داشت. حدودا 4 تا 6 هفته طول می‌کشد تا پروفایلو کار کند. زیرا این محصول برای پخش شدن و تحریک کردن کلاژن و الاستین، به زمان نیاز دارد.

مدت زمان جلسه درمانی با مزوژل پروفایلو نیز به طور میانگین 15 دقیقه خواهد بود. در نهایت به دو جلسه مقدماتی با فاصله یک ماه و سپس یک جلسه در هر 4 تا 6 ماه برای نگهداری اثر محلول در پوست خود نیاز دارید.

ماده اولیه مزوژل پروفایلو چیست؟

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی و ژل مانند در پوست ما است که مانند یک اسفنج عمل می‌کند. رطوبت را در خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود پوست ما صاف، شفاف و هیدراته به نظر برسد. متاسفانه، تولید این ماده حیاتی با افزایش سن در بدن کاهش می‌یابد. این امر منجر به از دست دادن قابل مشاهده استحکام، انعطاف‌پذیری و طراوت در پوست می‌شود.

بنابراین جای تعجب نیست که صنعت آرایشی و بهداشتی به دنبال راه‌هایی برای بازسازی و ترمیم پوست با افزودن اسید هیالورونیک به کرم‌ها و سرم‌های مختلف باشد. اسید هیالورونیک تولید چهار نوع مختلف کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و درنهایت منجر به بهبود قابل توجه کیفیت و بافت پوست می‌شود. در حال حاضر، مزوژل پروفایلو تنها محصول منحصربه‌فردی است که تولید طبیعی هر چهار نوع کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند.

مزوژل پروفایلو چگونه ساخته می‌شود؟

فناوری هیبرید NAHYCO، نوآوری و ایمنی کامل را با تولید اسید هیالورونیک تثبیت شده ترکیب می‌کند. اسید هیالورونیک از طریق یک فرآیند حرارتی ثبت شده تشکیل می‌شود. با توجه به این فناوری جدید، ترکیب 32 میلی‌گرم HA با وزن مولکولی کم (L-HA: 80 – 100 KDa) و 32 میلی‌گرم HA با وزن مولکولی بالا (H-HA: 1100 – 1400 KDa) به تولید اسید هیالورونیک می‌انجامد.

این ماده هم اکنون با غلظت کل 64 میلی‌گرم تولید می‌شود که قبلا به دلیل محدودیت‌های فنی، هرگز به دست نیامده بود. این فرآیند شامل استفاده از عوامل شیمیایی اتصال متقابل نیست و محصول نهایی از اسید هیالورونیک خالص به دست می‌آید.

آیا مزوژل پروفایلو عوارض جانبی دارد؟

افراد پس از تزریق مزوژل پروفایلو ممکن است برای مدت کوتاهی در ناحیه تحت درمان احساس سوزش کنند. اما بیماران معمولا فقط ناراحتی بسیار خفیفی را گزارش می‌کنند. پس از درمان نیز ممکن است در 24 تا 72 ساعت اول کمی حساسیت داشته باشید. گاهی اوقات مقداری قرمزی، تورم و حساسیت می‌تواند بلافاصله در محل تزریق ایجاد شود که تنها چند ساعت به طول می‌انجامد.

اگر یک پزشک باتجربه تزریق را انجام دهد، می‌توان از کبودی و سایر عوارض جانبی این محصول جلوگیری کرد. زیرا کبودی بیشتر، در زمانی اتفاق می‌افتد که انژکتور تزریق به رگ برخورد کند. بنابراین پزشکان باتجربه همیشه قبل از تزریق نسبت به شناسایی دقیق رگ‌ها اقدام می‌کنند. با این حال، کبودی همیشه یک احتمال است و آن‌قدرها هم رایج نیست.

همه افراد می‌توانند مزوژل پروفایلو تزریق کنند؟
همه افراد می‌توانند مزوژل پروفایلو تزریق کنند؟

همه افراد می‌توانند مزوژل پروفایلو تزریق کنند؟

پرکننده‌های پوستی یا مزوژل‌ها محصولاتی ایمن هستند. با این حال، افراد زیر باید از استعمال آن اجتناب کنند.

  • افراد دارای آلرژی به هیالورونیک اسید
  • بیماران مبتلا به خونریزی و اختلالات خونی، لوسمی و لنفوم
  • بیمار تحت شیمی‌درمانی یا در حال مصرف داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی
  • حساسیت به پروتئین‌ها و باکتری‌های گرم و مثبت
  • عفونت یا التهاب فعال در ناحیه پوستی که باید مزوژل به آنجا تزریق شود.
  • افرادی که از درمان‌های مداوم صورت مانند لایه‌برداری شیمیایی، لیزر درمانی یا میکرودرم ابریژن استفاده می‌کنند.
  • بیماران در معرض خطر کلوئید (اسکار هیپرتروفیک)
  • بیمار مبتلا به تبخال فعال
  • زنان باردار و شیرده بهتر است با وجود نداشتن شواهد واقعی از مصرف مزوژل خودداری کنند.
  • بیمارانی که قصد دارند در 12 ماه آینده جراحی صورت انجام دهند.

بیمارانی که از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، کلوپیدوگرل، NSAIDS، وارفارین و آپیکسابان استفاده می‌کنند، می‌توانند مزوژل پروفایلو تزریق کنند، با این حال خطر کبودی در آن‌ها بیشتر خواهد بود.

نواحی مناسب برای تزریق مزوژل پروفایلو

محلول Profhilo بیشتر برای نواحی صورت استفاده می‌شود، اما می‌تواند به طور موثر برای جوان‌سازی گردن، دکلته، بازوها، زانوها و دست‌ها نیز به کار رود. مثلا گردن به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک ناحیه محبوب برای تزریق Profhilo® است. زیرا توانایی زیادی در کاهش افتادگی و شل شدن پوست ناحیه گردن و سفت نمودن آن دارد. به طور کلی، از این محصول می‌توان برای اهداف زیر استفاده کرد.

  • جوان‌سازی کلی پوست صورت
  • رفع افتادگی پوست صورت
  • رفع افتادگی پوست گردن
  • از بین بردن بافت کرپی روی گردن
  • جوان‌سازی پوست دست و پا

آیا این روش درمانی ایمن است؟

مزوژل پروفایلو در فوریه سال 2015 در کشور ایتالیا به تولید رسید و از آن زمان در سرتاسر جهان استفاده شده است. تاکنون بیماران بسیار زیادی با این روش تحت درمان قرار گرفته‌اند و هیچ‌گونه واکنش نامطلوبی گزارش نکرده‌اند.

محلول Profhilo از منظر ایمنی بسیار زیست سازگار است، زیرا از اسید هیالورونیک طبیعی و فوق خالص ساخته می‌شود. همچنین در فرآیند ساخت آن بدون هیچ‌گونه افزودنی و عوامل شیمیایی متقابل تثبیت می‌شود. این موارد می‌توانند خطر عوارض جانبی را در این محصول تا حد زیادی کاهش دهند. این ماده پوستی مفید تاکنون توانسته است جوایز متعددی را در سرتاسر جهان کسب کند.

تفاوت مزوژل پروفایلو و فیلرهای پوستی

با توجه به فرمولاسیون Profhilo، این درمان مانند پرکننده‌های پوستی حجم‌دهنده نیست و برای تقویت نواحی خاصی از صورت (مانند لب‌ها، گونه‌ها، چانه) استفاده نمی‌شود. Profhilo® در درجه اول یک درمان آب‌رسان است و اسید هیالورونیک موجود در آن به طور یکنواخت در سراسر صورت پخش می‌شود و به طور کلی، ظاهری صاف و سفت به پوست شما می‌بخشد.

جمع‌بندی

مزوژل پروفایلو یک انتخاب فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند با پیری، پوست کدر یا شل و از دست دادن حجم صورت خود مبارزه کنند. این محصول در مقایسه با سایر پرکننده‌های پوستی به افزایش تولیدمثل سلول‌های بنیادی کمک می‌کند و برخلاف آن‌ها، حجم مصنوعی نمی‌دهد. همچنین لایه‌های پوست و چربی را به حالت طبیعی بازمی‌گرداند و بدن را برای تولید چهار نوع کلاژن تحریک می‌کند. مزوژل Profhilo می‌تواند در نواحی مختلف بدن و جاهایی استفاده شود که سایر فیلرها نامناسب هستند.

منابع: drcosmeticclinic، elanamie، clinicafiore

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر