لیفت و جوان‌سازی گردن چگونه انجام می شود؟ روش‌ها هزینه معایب

هم‌زمان با افزایش سن، پوست بدن و صورت دچار افتادگی می‌شود. پوست گردن هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی که پوست گردنمان شل می‌شود، غبغب‌های آن به نظر بزرگ‌تر می‌آیند و ماهیچه‌های وسط گردن دیده می‌شوند. از این رو جوان‌سازی گردن با افزایش سن برای افراد دغدغه می‌شود.

علاوه بر افزایش سن، استرس و وراثت نیز از عواملی هستند که باعث شل‌شدن پوست گردن و ایجاد چین‌وچروک بر آن می‌شوند. با بروز چین و چروک روی گردن، چندین انتخاب داریم تا پوست این قسمت را جوان‌تر کنیم. در این مطلب قصد داریم روش‌های جوان‌سازی گردن را شرح دهیم و معایب و هزینه‌های هر روش را بیان کنیم.

روش های جوان‌سازی گردن

به ‌طو رکلی دو روش برای جوان‌سازی پوست گردن وجود دارد: روش جراحی (تهاجمی) و روش غیرتهاجمی. در ادامه، این دو روش را با جزئیات بیشتری بیان می‌کنیم.

1.     روش جراحی

در روش‌‌های جراحی گردن معمولا چهار مرحله را انجام می‌دهند که در همه آن‌ها مشترک هستند.

  • بی‌هوشی: بسته به نظر پزشک، وضعیت سلامتی شما و نوع عمل، بی‌هوشی عمومی یا موضعی برایتان در نظر گرفته می‌شود. این مرحله اولین قدم برای جوان‌سازی گردن در روش‌های جراحی است.
  • جراحی: بسته به نوع روش، برای لیفت گردنتان باید جراحی انجام شود. برای جراحی، بریدگی‌هایی را در گردن شما یا پشت‌گوش ایجاد می‌کنند و پوست را می‌کشند.
  • بخیه‌زدن: بعد از لیفت گردن و انجام جراحی، مرحله بعدی بخیه‌زدن و پوشاندن زخم جراحی است. در این مرحله جراح ماهر طوری بریدگی‌های گردن شمارا بخیه می‌زند که از آن‌ها اثری نمی‌ماند.
  • ریکاوری: بعد از جراحی نیاز است که بسته به نوع عمل، یک یا چند روزی را استراحت کنید تا دچار عوارض بعد از عمل نشوید. همچنین باید به‌دقت به دستورات جراح و پزشک متخصص عمل کنید تا بهترین نتیجه ممکن را مشاهده کنید.

انواع روش‌های جراحی

در این بخش به معرفی روش‌های مختلف جراحی گردن می‌پردازیم.

·       روش جراحی سرویکوپلاستی

در این روش ابتدا سوراخ‌های ریزی را در کنار گوش و گردن ایجاد می‌کنند و سپس پوست اضافی گردن را بر می‌دارند و آن را سفت می‌کنند. این روش مختص کسانی است که در اثر افزایش سن و لاغرشدن، چین‌وچروک‌هایی روی گردنشان مشاهده می‌شود.

در این روش، میزان هزینه بستگی به مهارت جراح و میزان اعتبار کلینیک دارد. بدیهی است که کلینیک‌های معتبر هزینه بالاتری را از شما طلب می‌کنند، زیرا خدمات بهتری را ارائه می‌دهند.

·       روش جراحی پلاستیسما پلاستی

در این روش، هدف ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و جوان‌سازی گردن با تقویت ماهیچه پلاستیسما است. دلیل خط عمودی گردن، شل‌شدن این ماهیچه می‌باشد. در نتیجه، برش‌های ریزی زیر چانه ایجاد می‌کنند و این ماهیچه و ماهیچه دیاستاز گردن را، سفت می‌کنند. بدین ترتیب، خط‌های عمودی گردن از بین می‌روند.

این روش جراحی چندان ارزان نیست و نیاز به هزینه زیادی دارد. همچنین این روش تحت پوشش بیمه قرار ندارد. هر کلینیکی بنا بر خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه‌ای را از بیمار دریافت می‌کند که با کلینیک دیگر فرق دارد.

·       روش جراحی لیپوساکشن

ممکن است با اینکه اندام متعادلی دارید، گردنتان بیش از حد فربه باشد. برای رفع این عیب باید لیپوساکشن انجام دهید و چربی‌های اضافه پوست را خارج کنید. در این عمل جراحی با ایجاد برش‌های ریزی، چربی را از بدن شما خارج می‌کنند.

برای خارج‌کردن چربی اضافه گردن حتما باید به جراح متبحری مراجعه کنید تا دچار عوارض نادر بعد از عمل نشوید. در نتیجه، نیاز است هزینه بیشتری را متحمل شوید. هزینه این عمل بستگی به مهارت جراح دارد.

معایب روش جراحی

روش‌های جراحی دارای معایب مشترکی هستند که در ادامه، آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • هزینه بالا
  • زمان ریکاوری طولانی‌مدت
  • تورم در گردن
  • التهاب پوست
  • عفونت محل جراحی
  • جمع‌شدن خون در محل جراحی
  • زخم شدید در محل جراحی به دلیل کارنابلدی جراح

2.     روش‌های غیرتهاجمی

این روش‌ها که به روش‌های غیرجراحی مشهور هستند، در زمان کمی انجام می‌شوند و نیازی به ریکاوری طولانی‌مدت ندارند. در ادامه، این روش‌های جوان‌سازی گردن را معرفی می‌کنیم.

·       بوتاکس

از سم بوتولینوم، بوتاکس تولید می‌شود. با تزریق بوتاکس، ماهیچه‌ها نمی‌توانند پیام عصبی را منتقل کنند و به طور موقت فلج می‌شوند. در نتیجه چین‌وچروک‌های اطراف آن‌ها از بین می‌روند. این روش نیازی به ریکاوری طولانی‌مدت ندارد که یکی از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود.

هزینه این روش، رابطه مستقیم با برند بوتاکس مورداستفاده، مهارت پزشک، تعداد دفعات تزریق و تعرفه کلینیک دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از بهترین برند این محصول استفاده کنید، باید پول بیشتری بپردازید.

یکی از معایب بوتاکس، مدت ماندگاری آن است که طولانی‌مدت نیست و بعد از مدتی نیاز به تزریق مجدد دارد. علاوه بر این، قرمزی و کبودی بعد از تزریق هم از دیگر معایب این روش به‌حساب می‌آیند. همچنین برای تزریق بوتاکس حتما باید با پزشک مشورت کنید و مصرف برخی از دارها را قطع کنید.

·       لیزر

پرتوهای لیزر از لایه اول و دوم پوست عبور می‌کنند و لایه‌های زیرین را گرم خواهند کرد. در اثر گرما، لایه‌های زیرین پوست تحریک می‌شوند و شروع به تولید کلاژن می‌کنند. بر نتیجه، چین‌وچروک‌های گردن کم می‌شوند و از بین می‌روند. در اثر لیزر، لایه‌های بالایی پوست آسیب نمی‌بینند. برای اینکه لیزر اثر کافی داشته باشد، نیاز به چند جلسه درمانی است.

هزینه لیزر به نوع دستگاهی که استفاده می‌شود، بستگی دارد. هر چه دستگاه جدیدتر و به‌روزتر باشد، هزینه عمل لیزر بالاتر می‌رود. در ضمن، اعتبار کلینیک نیز هزینه این روش را بالا می‌برد.

یکی از معایب لیزر این است که امکان دارد در اثر عملکرد نامناسب دستگاه یا کار نابلدی اپراتور آن، پوست گردن بسوزد و زخم ایجاد شود. قرمزی و التهاب پوست گردن نیز دیگر معایب این روش هستند. این روش ماندگاری طولانی‌مدت ندارد و هر چند وقت یک‌بار باید آن را انجام دهید.

·       کیبلا

ممکن است چربی بیش از حدی زیر چانه و گردن شما جمع شود. در این صورت، دکتر به شما پیشنهاد می‌دهد که کیبلا تزریق کنید. کیبلا دارای اسید دگزیکسولیک است که به بافت‌های چربی حمله می‌کند و باعث تخریب آن‌ها می‌شود. در نتیجه چربی‌های زیر گردنتان در چند جلسه تزریق از بین می‌رود.

هزینه انجام این روش بستگی به برند محصول مورداستفاده دارد، محصولات مختلف در بازار دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در این روش، مهارت پزشک نیز در هزینه تاثیر دارد.

در اثر تزریق کیبلا ممکن است گردن شما متورم شود و برای مدتی با آن درگیر باشید. از طرفی دیگر، این روش ماندگاری کمی ‌دارد و باید بعد از مدتی تجدید شود. قرمزی و التهاب پوست گردن نیز از دیگر معایب این روش هستند.

·       جوان‌سازی گردن با مزوتراپی

در این روش ماده‌ای به گردن تزریق می‌شود که چین‌وچروک‌های آن را از بین می‌برد و موجب جوان‌سازی پوست گردن می‌شود. با این روش در یک یا چند جلسه درمانی می‌توانید پوست گرد خود را جوان کنید. برای انجام این روش، محصولات متفاوت با برندهای مختلفی در بازار موجود هستند و هر برند، قیمت متفاوتی دارد. از طرف دیگر، مهارت پزشک در تزریق نیز در این روش بسیار مهم است. زاویه درست تزریق و مقدار واردکردن ماده در هر تزریق، به مهارت پزشک بستگی دارد که بر هزینه مزوتراپی موثر است.

دوام و ماندگاری کوتاه‌مدت از معایب این روش است. ممکن است پوست گردن نیز به مواد تزریقی واکنش نشان دهد که از جمله معایب روش مزوتراپی محسوب می‌شود. در کنار این‌ موارد، درد، قرمزی و تورم پوست گردن نیز از دیگر عوارض و معایب روش مزوتراپی هستند.

جوان‌سازی گردن با مزوتراپی
جوان‌سازی گردن با مزوتراپی

جمع‌بندی

جوان‌سازی گردن به شما کمک می‌کند از شر چین و چروک‌های آن خلاص شوید و اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند. برای انتخاب بهترین روش برای لیفت گردن خود به کلینیک‌های معتبر مراجعه و با پزشکان ماهر مشورت کنید.

منابع: facialplasticsurgerymexico، healthline

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر