روش های انجام فیشال پوست چیست؟

همه انسان‌ها تمایل دارند پوست صاف و تمیزی داشته باشند و به همین دلیل، به سراغ فیشال می‌روند. فیشال از انواع محصولات، تکنیک‌ها و تجهیزات ماساژ استفاده می‌کند تا پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر برای شما به ارمغان بیاورد. روش‌های مختلفی برای انجام فیشال در جهان وجود دارند؛ روش‌هایی که هر کدام از آن‌ها مناسب یک نوع از انواع پوست است. در این مقاله قصد داریم بدانیم روش‌های انجام فیشال پوست چیست؟.

آشنایی با فیشال پوست

فیشال، یک درمان زیبایی است که برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست ابداع‌ شده است. این کار باعث می‌شود پوستی صاف‌تر، روشن‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

استفاده منظم از فیشال، از پیری پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این روش، جریان خون را در صورت و گردن شما افزایش می‌دهد و مهم‌تر از همه، به شما کمک می‌کند تا با به دست آوردن آرامش، اضطراب و تنش را از خود دور کنید.

نکته مهم این است که بتوانید روش فیشال متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید، قبل از تصمیم‌گیری از متخصص مراقبت از پوست مشاوره بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا با شناخت مزایا و معایب هر کدام از روش‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع مختلف فیشال

در اینجا ما فهرستی از 10 روش مختلف فیشال را به شما معرفی می‌کنیم.

1.      استخراج دستی (فیشال کلاسیک)

اگر می‌خواهید جوش‌های معمولی یا جوش‌های سرسیاه پوست خود را از بین ببرید، در ابتدا می‌توانید به سراغ روش استخراج دستی بروید. این روش، یکی از روش‌های ابتدایی در فیشال پوست است. در این روش، متخصص زیبایی شما از درمان‌های مختلف، بخار و گرما برای باز کردن منافذ شما استفاده می‌کند که به‌آسانی جوش‌های سرسیاه و آزاردهنده را استخراج خواهند کرد.

2.      هایدرافیشال

‌هایدرافیشال یا آب‌رسانی به صورت می‌تواند به استخراج، لایه‌برداری و هیدراته کردن پوست، کمک کند؛ آن هم بدون درد و ناراحتی که سایر روش‌های دیگر ممکن است ایجاد کنند. بسته به شرایط خاص پوست شما، برای تأثیرگذاری بیشتر، متخصص زیبایی می‌تواند عناصر دیگری را به فیشال اضافه کند.

  • هایدرافیشال با پاک‌سازی شروع می‌شود تا سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی را از روی پوست پاک کند.
  • پس ‌از آن، ترکیبی از اسیدهای سالیسیلیک و گلیکولیک روی پوست به‌کاربرده می‌شود تا کثیفی و چربی‌هایی را که باعث مسدود کردن منافذ شده‌اند، از بین ببرد.
  • در نهایت، در حین به‌کارگیری سرم‌های آب‌رسان، مغذی و حجیم‌کننده روی پوست، از دستگاه HydraPeel برای تمیز کردن جوش‌های سرسیاه، آلودگی، چربی و ناخالصی‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: فواید فیشال پوست چیست؟

3.      لایه‌برداری شیمیایی

انواع مختلفی از لایه‌بردارهای شیمیایی مانند وی پیلز وجود دارند که برای بهبود ظاهر پوست شما روی گردن، صورت یا دست‌ها استفاده می‌شوند. در طول درمان، یک محلول شیمیایی بسیار غلیظ(مانند سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید یا اسید هیالورونیک) برای چند دقیقه روی پوست قرار داده خواهد شد. این محلول برای لایه‌برداری پوست کهنه به کار گرفته می‌شود و با از بین بردن آن، لایه‌ای صاف‌تر و جوان‌تر به‌جا می‌گذارد.

لایه‌بردارهای شیمیایی دارای قدرت‌های متفاوتی هستند و بسته به محلول موردنظر، از انواع مختلفی از اسیدها استفاده می‌کنند. در حالت عادی می‌توانید لایه‌برداری سطحی را انتخاب کنید. اما برای مشکلات پوستی شدیدتر، مانند اسکار جوش یا آکنه، لایه‌برداری عمیق صورت را برگزینید.

4.      میکرودرم ابریژن

اگر به دنبال کاهش علائم قابل‌مشاهده پیری یا از بین بردن جای جوش‌ها و آکنه هستید، درمان‌های میکرودرم برای شما ابریژن ایده‌آل خواهند بود. میکرودرم ابریژن همچنین می‌تواند لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه و منافذ قابل‌مشاهده را کاهش دهد. این روش، یکی از روش‌های رایج در فیشال پوست است.

در فرآیند میکرودرم ابریژن، از یک دستگاه برای اسپری کریستال‌های کوچک روی صورت استفاده می‌شود که به لایه‌برداری سلول‌های مرده یا آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند. این دستگاه، از مکش برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست نیز استفاده می‌کند و پوستی شاداب و سالم را ایجاد خواهد کرد. بسته به حساسیت پوستتان، ممکن است بعد از درمان کمی قرمزی و تحریک پوست را تجربه کنید.

5.      درماپلنینگ

درماپلنینگ نیز یک روش برای لایه‌برداری پوست است. فرآیند درماپلنینگ لایه بالایی سلول‌های کدر پوست را خراش می‌دهد و چهره‌ای روشن‌تر و جوان‌تر به‌جا می‌گذارد. یکی دیگر از مزایای درماپلنینگ، این است که به محصولات مراقبت از پوست اجازه می‌دهد به‌راحتی به پوست نفوذ کنند؛ زیرا لایه بالایی بافت مرده را از بین می‌برد.

6.      ماسک‌های صورت

همه ما ماسک‌های صورت را به‌عنوان یک روش اصلی در فیشال پوست می‌شناسیم. ماسک‌های صورت باعث خواهند شد آلودگی‌ها خارج‌ و منافذ بزرگ و قابل‌مشاهده روی پوست کوچک‌تر شوند. البته استفاده مکرر و زیاد از ماسک‌های صورت می‌تواند منجر به قرمزی و سوزش پوست شود.

رایج‌ترین نوع ماسک، ماسک زغال است. با این ‌حال، یک متخصص زیبایی حرفه‌ای ممکن است گزینه‌های دیگری نیز داشته باشد که می‌توانند برای نیازهای مراقبت از پوست شما مفیدتر باشند.

7.      ال ای دی فیشال

فیشال LED یک روش درمانی بسیار رایج و غیرتهاجمی است که برای کمک به انواع مشکلات پوستی استفاده می‌شود. هر طول‌موج نور می‌تواند واکنش‌های متفاوتی ایجاد کند و چالش‌های مختلف مراقبت از پوست را برطرف سازد.

در این روش رایج‌ترین رنگ نور LED، رنگ آبی است. این نور، التهاب پوست را که باکتری‌های عامل آکنه، از آن برای ایجاد جوش‌ها استفاده می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. نور قرمز نیز برای بهبود و جوان‌سازی پوست و تولید کلاژن مفید است.

8.      تخلیه لنفاوی

تجمع مایعات در اطراف صورت و گردن می‌تواند به ظاهری پف‌کرده منجر شود. تخلیه لنفاوی، یک روش برای کاهش پف صورت است که از طریق کاهش انبساط و انسداد در سیستم لنفاوی، از تجمع مایعات در آن قسمت‌ها، جلوگیری می‌کند.

فیشال تخلیه لنفاوی می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش احتباس آب و پاک‌سازی سموم در پوست کمک کند و پوستی سالم‌تر را برای شما به ارمغان آورد.

انواع مختلف فیشال پوست
انواع مختلف فیشال پوست

1.      طب سوزنی صورت

بسیاری از مردم با طب سوزنی برای کمک به التیام درد و ناراحتی در سراسر بدن آشنا هستند. با این ‌حال، بسیاری افراد نمی‌دانند که طب سوزنی می‌تواند به‌ عنوان روشی برای فیشال پوست نیز استفاده شود. در طی یک جلسه طب سوزنی، سوزن‌های کوچکی روی صورت قرار می‌گیرند. این کار باعث ایجاد “آسیب‌های میکرو” می‌شود که با بهبود بافت‌های صورت، منجر به رشد کلاژن خواهد شد. از مزایای فیشال طب سوزنی می‌توان به کاهش چشمگیر خطوط و چین و چروک، سفت کردن پوست افتاده و از بین رفتن جای زخم‌های قابل‌مشاهده اشاره کرد.

2.      فیشال خون آشام

فیشال خون آشام از خون شما برای ارتقای فعالیت سلولی سالم استفاده می‌کند. این درمان، ترکیبی از میکرودرم ابریژن به همراه استفاده از PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) است.

PRP از قسمت پلاسمایی خون شما گرفته می‌شود. پلاکت‌ها حاوی سطح بالایی از فاکتورهای رشد هستند که به تقویت گردش سلولی کمک می‌کنند.

بهترین روش فیشال پوست چیست؟

“بهترین” فیشال برای شما همان روشی است که با در نظر گرفتن نوع پوست شما تجویز می‌شود. انسان‌ها پوست‌های متفاوتی دارند؛ بنابراین بهتر است با متخصص زیبایی در مورد وضعیت فعلی پوست خود و آنچه امیدوارید با فیشال به دست آورید، صحبت کنید.

جمع‌بندی

فیشال پوست، یک درمان زیبایی برای پوست است که باعث می‌شود پوستی سالم‌تر، شاداب‌تر و درخشان‌تر داشته باشید. در این مطلب به 10 روش مختلف فیشال اشاره شد. هر کدام از این روش‌ها برای یک نوع از انواع پوست مناسب است. این که کدام روش مناسب پوست شما خواهد بود، تنها پس از مشورت با متخصص زیبایی مشخص می‌شود. به یاد داشته باشید که برای انجام فیشال حرفه‌ای، بهتر است به مراکز مراقبت از پوست معتبر رجوع کنید.

منابع: goodspaguide، cliquemedspa

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر